Cascada Geplaatst: 10 februari 2018 Delen Geplaatst: 10 februari 2018 Is het schadelijk voor de motor om benzinemotor om te bouwen naar cng en wat zou de kostprijs zijn ? Ik rij met een Opel benzine turbo 1600 cc automaat. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 10 februari 2018 Delen Geplaatst: 10 februari 2018 3 uren geleden, Cascada zei: Is het schadelijk voor de motor om benzinemotor om te bouwen naar cng en wat zou de kostprijs zijn ? Ik rij met een Opel benzine turbo 1600 cc automaat. Nee, schadelijk is dat niet. Je moet alleen aan een CNG-installateur vragen of dit mogelijk is met de motor van je Opel. In onderstaande FAQ van Van Meenen (in Eeklo) staat de uitleg hierover: https://www.cng-installatie.be/category/faq/ Ik heb begrepen dat zulk een ombouw schommelt tussen de €2000 en de €3000. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cascada Geplaatst: 10 februari 2018 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2018 Is er geen gevaar voor verbranding van de kleppen met cng ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 10 februari 2018 Delen Geplaatst: 10 februari 2018 (aangepast) 1 uur terug, Cascada zei: Is er geen gevaar voor verbranding van de kleppen met cng ? Als je regelmatig op benzine rijd ( na het leegrijden van je aardgastanks ) {en je vult je benzinetank volledig waardoor er geen water in je tank kan komen door condensie} dan gaan je kleppen niet verbranden denk ik. Je kan dit best even navragen bij je CNG installateur want van bovenstaande stelling ben ik echt heel zeker bij een nieuwe wagen met CNG/benzine motor. Hoe oud is je wagen? 10 februari 2018 aangepast door Lage Emissie Zone VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cascada Geplaatst: 10 februari 2018 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2018 Mijn auto heb ik in september 2016 gekocht . Dus anderhalf jaar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cascada Geplaatst: 10 februari 2018 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2018 Heeft er iemand een idee van hoeveel km je minimaal moet rijden per jaar voordat de investering van een cng installatie interessant wordt ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 10 februari 2018 Delen Geplaatst: 10 februari 2018 @Cascada welkom op het forum. Welke wagen heb je? Er bestaan gidsen waar je kan opzoeken als een bepaalde wagen / model op CNG kan rijden of niet. Een naplaatsing van een installatie kost doorgaans tussen 4000 en 6000 euro, je dient dus al wat kilometers af te leggen om die meerprijs terug te verdienen. Als je het model geeft waarmee je rijdt, dan kunnen we een berekening voor je maken. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cascada Geplaatst: 10 februari 2018 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2018 Ik rij met een Opel Cascada 1600 cc turbo benzine automaat van bouwjaar 2016 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 11 februari 2018 Delen Geplaatst: 11 februari 2018 Te weining plaats voor de tanks denk ik. En al zeker voor een deftige tankinhoud. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 11 februari 2018 Delen Geplaatst: 11 februari 2018 41 minuten geleden, Lange_666 zei: Te weining plaats voor de tanks denk ik. En al zeker voor een deftige tankinhoud. Ja, dat klopt. Maar het is tegenwoordig ook mogelijk om de CNG-tanks te laten plaatsen op een aanhangwagen, die dan uiteraard niet meer losgekoppeld kan worden (want de leidingen zijn immers verbonden met de auto) 2 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 11 februari 2018 Delen Geplaatst: 11 februari 2018 3 uren geleden, muscles zei: Ja, dat klopt. Maar het is tegenwoordig ook mogelijk om de CNG-tanks te laten plaatsen op een aanhangwagen, die dan uiteraard niet meer losgekoppeld kan worden (want de leidingen zijn immers verbonden met de auto) Dat doet mij denken aan een elektrische wagen met aanhangwagen die extra batterij banken bevat.. ( momenteel niet bestaande maar je weet maar nooit). VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Koen C Geplaatst: 12 februari 2018 Populair bericht Delen Geplaatst: 12 februari 2018 16 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: Dat doet mij denken aan een elektrische wagen met aanhangwagen die extra batterij banken bevat.. ( momenteel niet bestaande maar je weet maar nooit). Ah nee ? Maar eigenlijk heb je gelijk : de aanhangwagen achter de Renault Zoe werkt op benzine en levert energie aan de batterij. Maar de "uitvinder" werkt aan aanhanger die enkel met batterijen is "gevuld" : Ce Tender fonctionne à l’essence. Jean Baptiste Segard prépare une deuxième version fonctionnant grâce à un pack-batterie supplémentaire, une pile à combustible, assurant ainsi une mobilité 100% électrique. http://www.automobile-propre.com/900-kilometres-renault-zoe-ep-tender/ 2 2 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 12 februari 2018 Delen Geplaatst: 12 februari 2018 22 minuten geleden, Koen C zei: Ah nee ? Maar eigenlijk heb je gelijk : de aanhangwagen achter de Renault Zoe werkt op benzine en levert energie aan de batterij. Maar de "uitvinder" werkt aan aanhanger die enkel met batterijen is "gevuld" : Ce Tender fonctionne à l’essence. Jean Baptiste Segard prépare une deuxième version fonctionnant grâce à un pack-batterie supplémentaire, une pile à combustible, assurant ainsi une mobilité 100% électrique. http://www.automobile-propre.com/900-kilometres-renault-zoe-ep-tender/ En wat met kop-staartaanrijdingen? Als elke vrachtwagen, autocar, en elk ander voertuig uitgerust is met noodremstop, sensoren en kop-staartaanrijdingen eindelijk tot het verleden behoren, dan kan dit. Dan zouden aardgastanks in een aanhangwagen ook werkelijkheid kunnen worden. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen