Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb dezelfde situatie gehad met @Krokodyly, zijn caddy besteld voor mij en toch een paar weken later zien verschijnen.

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Geplaatst:
4 uren geleden, Puren zei:

Proficiat! Mss toch nog een sprankeltje hoop voor mij dat de leveringstermijn zal gerespecteerd worden. 

Wel bizar dat jouw auto na die van mij besteld is en toch veel sneller van de band rolde... 

Heeft soms te maken met bepaalde opties waarbij de levertijd omhoog gaat.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst: (aangepast)
7 uren geleden, Puren zei:

Proficiat! Mss toch nog een sprankeltje hoop voor mij dat de leveringstermijn zal gerespecteerd worden. 

Wel bizar dat jouw auto na die van mij besteld is en toch veel sneller van de band rolde... 

Ik heb als opties genomen:

-Pack Ambition GPS

-Pack Ambition Look

-Pack Safety

-Afneembare trekhaak

-Kleur: cappucino beige

Besteld 28/01/2018

Bij levering geopteerd voor wecare:

96 maanden    135000km     maandbedrag: 67euro btw inbegrepen.

aangepast door Lucky
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 uren geleden, Lucky zei:

Stel nu dat je na 3 jaar rijden (na 36 maanden) de 135000 km bereikt hebt, dan kan je dus geen aanspraak meer maken op wecare, maar de maandelijkse afhoudingen blijven dan nog wel vijf jaar (60 maanden) verder lopen. Klopt dat?

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
2 uren geleden, muscles zei:

Stel nu dat je na 3 jaar rijden (na 36 maanden) de 135000 km bereikt hebt, dan kan je dus geen aanspraak meer maken op wecare, maar de maandelijkse afhoudingen blijven dan nog wel vijf jaar (60 maanden) verder lopen. Klopt dat?

In het contract staat het volgende:

Het contract loopt ten einde wanneer het voertuig de termen van het contract heeft bereikt (namelijk, de kilometerstand OF de einddatum van het contract, voorzien in de bijzondere voorwaarden). In het geval dat de kilometerstand bereikt wordt vóór het verstrijken van de einddatum van het contract, blijven de resterende maanden verschuldigd.

Voor mezelf maakt het me niets uit vermits ik plus minus 15000 km per jaar afleg.

Heb dus nog een marge van meer dan 1000 km.

Eigenlijk ga ik puur voor de gemoedsrust.☺️

• Bedankt 1
Geplaatst:
11 uren geleden, Lucky zei:

Mijn auto nu heeft 70.000 km en is 4 jaar oud of 48 maanden. Dat zou mij al 48x67 euro = 3216 euro gekost hebben. Nu 516 euro aan onderhoudskosten...

Vrij duur die gemoedsrust...of niet?

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

@wakodream

2 uren geleden, wakodream zei:

Mijn auto nu heeft 70.000 km en is 4 jaar oud of 48 maanden. Dat zou mij al  48x67 euro = 3216 euro gekost hebben. Nu 516 euro aan onderhoudskosten...

Vrij duur die gemoedsrust...of niet? 

Ik heb de laatste drie jaren serieus wat tegenslag gehad met mijn auto's.

Renault Clio : in 2016 bij 60000 km remschijven vervangen - 600 euro

in 2017 januari bij 68000 km veer gebroken rechts voor en startmotor vervangen - factuur kan ik niet meer vinden?

in 2017 november bij 70000 km versnellingsbak kapot - 2000 euro (gedeeltelijk in het zwart hersteld )

Clio uiteindelijk maar verkocht.

Skoda Octavia 16 TDI: in 2017 bij 54000 km (5 jaar oud) pakking waterpomp kapot -  300 euro (was prijsje volgens garage?)

Software-update laten uitvoeren (dieselgate) wat resulteerde in een meerverbruik van bijna 1liter/100km.

Beide auto's had ik nieuwzijnde gekocht. Voordien nooit problemen gehad.

Nu, bij die wecare zit ook Assistance. Als ik onder andere kijk op de site van  VAB  zie ik dat je bij pechbijstand Europa  jaarlijks 216 euro zou betalen.......

Als je helemaal geen stukken krijgt aan je auto, dan verlies je inderdaad veel aan wecare.

Het is zoals ik eerder al zei, ik ga voor de gemoedsrust.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
12 uren geleden, Lucky zei:

Ik heb de laatste drie jaren serieus wat tegenslag gehad met mijn auto's.

Renault Clio : in 2016 bij 60000 km remschijven vervangen - 600 euro

in 2017 januari bij 68000 km veer gebroken rechts voor en startmotor vervangen - factuur kan ik niet meer vinden?

in 2017 november bij 70000 km versnellingsbak kapot - 2000 euro (gedeeltelijk in het zwart hersteld )

Clio uiteindelijk maar verkocht.

Skoda Octavia 16 TDI: in 2017 bij 54000 km (5 jaar oud) pakking waterpomp kapot -  300 euro (was prijsje volgens garage?)

Software-update laten uitvoeren (dieselgate) wat resulteerde in een meerverbruik van bijna 1liter/100km.

Dan was je toch niet zo "Lucky" toen ?

• Hahaha 2

vw.JPG.99935966a9adfdabcab25ba3ac73b8e2.JPG

Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue

Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red

Geplaatst:

Lucky: Het is te hopen dat je niet naar dezelfde garage gaat met jouw volgende Skoda...  een prijsje... jawatte!! Afzetterij!

Logisch dat door deze geschiedenis jouw vertrouwen weg is en je spijtig genoeg kiest voor Wecare...

Dit forum helpt wel (met gegronde reden) zo'n garagist/dealer aan de schandpaal te nagelen... en anderen te waarschuwen.

Geplaatst:

@wakodream

Ik heb wel terug bij dezelfde garage een nieuwe auto gekocht.

Het vervangen van de die pakking kost zoveel omdat het veel werk is.

De pakking op zich kost niet zo veel.

Ik moet er eigenlijk wel bij vermelden dat het midden in de verlofperiode was, ikzelf had die moment ook mijn hoofdverlof en ik stond erop dat die lekkage asap hersteld zou worden.

Nu ben ik net voor de eerste keer CNG gaan tanken, ditmaal bij Dats24 te Bree.

Geeft me toch een goed gevoel, amper 4 kg/100 km ☺️ (tijdens inrijden) verbruik en daarbij de gemoedsrust van de wecare.

Ik zie het wel terug zitten☺️??

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

@Lucky dat is ook mijn thuispomp, daar kom ik met beide CNG-wagens tanken.

Succes met je wagen, de ervaringen op het forum leren ons dat de Octavia G-tec een goeie wagen is die storingsvrij is en een goed verbruik heeft.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

• 4 weken later...
Geplaatst:
17 minuten geleden, wakodream zei:

Afgelopen woensdag  heb ik voor de eerste maal de motor gestart van onze red velvet Octavia G-tec.  Met de fabrieksgeur in de neus wat gaan toeren.

Leuk, geleverd met maar 4km en de cng tanks vol. De Dats kaart voor 10.000km maakte mijn glimlach nog groter.

Fabrieksgeur? Ik heb bij de inontvangstname van mijn Skoda Superb Combi in 2010 geen geur waargenomen. Bij de inontvangstname van mijn huidige Skoda trouwens ook niet.

Vroeger rook dat heel fel bij mijn splinternieuwe VW Golf II in 1983.

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Geplaatst:

fabrieksgeur... elke nieuwe auto heeft toch die  speciale geur... .   Je kan zelfs de namaak  in een spuitbusje kopen, maar evenaart nooit de speciale geur van nieuw.  En ja zelfs jou superb of je huidige auto roken ooit naar nieuw (fabrieksgeur)  Jammer dat die geur zo snel verdwijnt....

PS. Het is maar een leuke moment opname..of was jij niet happy met je nieuwe auto?

Geplaatst:
29 minuten geleden, wakodream zei:

PS. Het is maar een leuke moment opname..of was jij niet happy met je nieuwe auto?

Wat is dat nu voor een vraag? Iedereen is dolgelukkig met een nieuwe auto, en al zeker wanneer dat een aardgasauto is ? ?

Ik herinner mij echter geen speciale fabrieksgeur. Misschien gebruikt mijn dealer Peusens een speciale methode om die geur snel weg te krijgen.

Geplaatst:
2 uren geleden, muscles zei:

Fabrieksgeur? Ik heb bij de inontvangstname van mijn Skoda Superb Combi in 2010 geen geur waargenomen. Bij de inontvangstname van mijn huidige Skoda trouwens ook niet.

Vroeger rook dat heel fel bij mijn splinternieuwe VW Golf II in 1983.

Mss is er wel iets mis met je neus? Dichtgetraind? ? ?? 

• Hahaha 1

2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2019 NIU NGT ( E-scooter )
2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"

• 4 weken later...
Geplaatst:

1800 km en een maand verder...er hangen al extra geurtjes ? in de auto. Altijd H-gas getankt met Dats-kaart (hoe zie je het resterend bedrag eigenlijk?) eenmaal km-test van volle cng naar lege tanks 410 kilometers...leuk!

Auto rijdt prima (iets  stuggere ophanging dan de Superb), de  ACC is zijn geld waard. Het info/gps is beduidend beter dan het vorige. Hollandse stem is beleefd, zegt wel aub maar blijft vervelend. liever Vlaams, Skoda !  Moest met trekhaak naar de keuring: Cng blijft zeldzaam...dat wordt een volledige keuring (volgens controleur)??????. lijnchef erbij, toch niet. Alleen extra "paparassen" werk, vermoed ik. Alles ok. Toch opmerking/met deze sticker (Europees/aardgasrijder.be) is hij volgende keer (na 4 jaar) afgekeurd!  Het moet een (chef gebarend) grote rechthoek zijn! De trekhaak was in een oogslag ok... 2 uur en 19 euro kwijt...Thx keuring.

Today... met de huidige Octavia-levertijden in mijn achterhoofd I am a lucky man...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...