Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

CNG-rijder uit Brussel

Vaalman

Aanbevolen berichten

@Vaalman welkom op het forum.

Een Brusselaar in ons midden :D Die ben ik nog niet veel tegengekomen hier.

Van welke Brusselse regio ben je? Er zijn nog niet veel tankstations in het Brusselse, dus is het leuk om te lezen dat een nieuwe CNG-rijder er bij komt en te mogen verwelkomen die uit onze hoofdstad komt.

Een foto van de nieuwe aanwinst is altijd welkom ;)

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Brussel zelf is het inderdaad nog niet evident momenteel, al zouden er wel Pitpoint-stations gepland zijn voor Anderlecht en Oudergem dit jaar. Ikzelf woon pal in het centrum op de kleine ring, maar omdat ik werk in Diegem, kom ik elke dag langs de DATS in Machelen waar sinds enkele maanden CNG te verkrijgen is. Hier tanken we ook de Sprinter NGT's van het werk. Sowieso nemen we binnen Brussel nooit de auto, en wanneer we Brussel uit rijden is dit vooral aan de oostkant waar we nog wel redelijke keuze hebben uit DATS-stations met CNG in Machelen, Zaventem, Grimbergen, en Overijse (allemaal plaatsen waar we nooit echt ver voor moeten rondrijden).

"Een Brusselaar" is trouwens met wat nuance, want ik woon hier dan al wel ongeveer een decennium, maar oorspronkelijk kom ik uit het u welbekende Maaseik. -_- Daar in de buurt is het voorlopig ook nog niet dik bezaaid met CNG-stations helaas. Bree en Maasmechelen zijn zowat de enige twee opties waar ik weet van heb vanuit Maaseik.

Ik zie de toekomst echter wel positief tegemoet, met eerder deze week bijvoorbeeld nog het bericht in de media dat ook op het Leuvense grondgebied het eerste CNG-station is opengegaan. 

De nieuwe aanwinst staat momenteel nog bij de dealer in afwachting van de nummerplaten, maar tegen het einde van de week gaan we hem ophalen als alles mee zit, en de foto's zullen zeker volgen. 

• Vind ik leuk 1

902792_5.png      VW Golf VII 1.4 TGI

Meestgebruikte tankstations: Q8 Houthalen & DATS24 Machelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

@Vaalman Ik heb al commentaar gegeven in je fotoalbum :D

Maar nu valt mij die voorste spatlap op. Heb je die expliciet bijbesteld? Die valt nogal fel op.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, muscles zei:

Maar nu valt mij die voorste spatlap op. Heb je die expliciet bijbesteld? Die valt nogal fel op.

Ik keek er ook dadelijk op. Steekt mss een beetje (veel) uit? Maar wèl goede keuze voor een witte wagen denk ik! :)
En waarom ook niet achteraan? 

aangepast door JoBé
Toevoeging vraagje.

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen)

2019 NIU NGT ( E-scooter )

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wagen komt uit Zweden (het is een zeer jonge tweedehandse), en ik vermoed dat die nogal opzichtige spatlappen vooral te maken hebben met de veelvuldige sneeuw die ze daar hebben. Zo is er naast de zetelverwarming ook een elektrische standverwarming (icm batterijlader) van DEFA aanwezig.

Ik vind die spatlappen op zich wel niet mis, maar mogelijk gaat dat wel een zwakke plek worden kwa roest op lange termijn als hier altijd vocht achter zou blijven zitten. Misschien dat ik ze er dus toch nog af haal... 

• Vind ik leuk 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook spatlappen op mijn Octavia staan, maar die zijn veel discreter aangebracht (je moet al goed kijken om ze te vinden), en ze staan telkens aan de voorkant van de wielen O.o. Normaal zou je toch verwachten dat die aan de achterkant van de wielen staan. Ze staan er trouwens standaard op.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, JoBé zei:

Maar wèl goede keuze voor een witte wagen denk ik! :)

Dat is wel waar. Er hebben trouwens veel mensen mij gewaarschuwd dat een witte wagen zo snel vuil is, en die moet ik nu allemaal na twee weken al helemaal gelijk geven.

Los daarvan blijf ik het wel heel mooi vinden voor de iets kleinere auto's, vooral in combinatie met de donkere ruiten.

• Vind ik leuk 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

De spatlappen op Vaalman's Golf zijn vermoedelijk apart aangebracht. Ik heb die op mijn Skoda ook geplaatst, ook achteraan (en had die op mijn vorige Golf ook, geen last van roest daar).

Het valt op omdat de lappen zwart zijn en de auto wit. Op een donkere wagen vallen ze niet op.

Wat het vuil op een witte wagen betreft... een andere wagen wordt even vuil, alleen valt het zo niet op.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,  proficiat met de Golf TGI! Ikzelf volg hier sedert enkele weken het forum, en doordat ik hier maar enkel goeie commentaren lees over CNG, heb ik me deze week ook een Golf TGI besteld (levering eind april).  Ik zie op jouw Golf TGI een elegantere sticker kleven... dan de wet voorschrijft... is de auto met die sticker door de keuring geraakt? Waar heb je die sticker kunnen bekomen, want ik wil niet dat mijn dealer die grote (lelijke) joekel op mijn achterkant hangt.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@golfcng

Deze zijn de koop in de shop:  https://www.aardgasrijder.be/winkel/

Het ruitje en discreet zoals op de foto van Vaalman: https://www.aardgasrijder.be/product/cng-sticker/

De rechthoek en Belgische grote versie https://www.aardgasrijder.be/product/cng-sticker-belgie/

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, golfcng zei:

Ik zie op jouw Golf TGI een elegantere sticker kleven... dan de wet voorschrijft... is de auto met die sticker door de keuring geraakt? Waar heb je die sticker kunnen bekomen, want ik wil niet dat mijn dealer die grote (lelijke) joekel op mijn achterkant hangt.

De sticker op mijn Golf is inderdaad degene die via Aardgasrijder kan worden besteld. Ik heb deze echter niet zelf aangebracht, maar dit is gedaan door de dealer (VamAuto, Sint-Eloois-Winkel) die de wagen uit Zweden heeft geïmporteerd, en hem heeft laten keuren.

Aangezien er toen ik de testrit ben gaan maken helemaal geen sticker aanwezig was, en deze sticker er bij opleveren op hing, ga ik er vanuit dat zij met deze sticker door de keuring zijn geraakt. Het zal er vrees ik een beetje vanaf hangen wie de keuring uitvoert, of eerder nog met welk been deze persoon die ochtend uit bed is gestapt, want de sticker is in praktijk dan wel even goed als de officiële Belgische, als ze echt willen muggenziften zullen ze hem er waarschijnlijk op kunnen afkeuren. Tegen dat ik naar de keuring moet zorg ik dat ik sowieso een exemplaar van de officiële Belgische in het handschoenkastje heb liggen. 

9 uren geleden, Tom V zei:

Welkom! Mooie auto trouwens ook. Wit en zwart zijn de kleuren die ik vermijdt na al 2 keer een zwarte te hebben gehad. Teveel kuiswerk. 

Na tien jaar met auto's in vijftig tinten grijs te hebben gereden heb ik diezelfde waarschuwing over witte en zwarte auto's, die ik van alle kanten kreeg, in de wind geslagen. Ik zal hem dan maar gewoon iets vaker wassen... -_- 

En inderdaad een goed punt van @Lange_666, uiteindelijk worden ze allemaal even vuil. Het verschil is dat ik een grijze auto, wanneer hij proper is, ook niet mooi vind (persoonlijke smaak, hopelijk trap ik op niemands tenen). :D

• Bedankt 1
  • Hahaha 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Vaalman zei:

maar dit is gedaan door de dealer: VamAuto, Sint-Eloois-Winkel die de wagen uit Zweden heeft geïmporteerd, en hem heeft laten keuren.

Ik vermoedde het dat ie van daar kwam, heb daar ook test-gereden met een zwarte Audi A3 die ook van Zweden kwam. Reed geweldig lekker en ondanks dat ie een paar dingen die ik wou mankeerde, toch besloten te kopen. Sympathieke mensen, maar deal uiteindelijk toch afgesprongen wegens wijziging van afspraken. 
Geen erg echter, en 't heeft wellicht zo moeten zijn want paar weken later vond ik dan elders m'n (voor mij toch) perfecte grijze muis. Gelukkig :x 

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen)

2019 NIU NGT ( E-scooter )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hadden inderdaad wel verschillende CNG-wagens staan. Allemaal zeer jonge VAG's uit zweden, gezien CNG daar al langere tijd is doorgebroken.

Hele vriendelijke mensen inderdaad, ik vond het een zeer positieve ervaring om hier wagen aan te kopen. Ze hadden toen wij gingen testrijden ook nog een hele mooie (ook witte xD) Audi A3 g-tron staan die nog net iets meer in mijn smaak viel, maar helaas ook net iets te ver buiten het beschikbare budget. o.O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...