Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Opel Astra op CNG

Groengas

Aanbevolen berichten

Opel had het al eerder aangekondigd dat de huidige Astra op CNG zou komen.

Lees nu net op internet dat de Astra nu te bestellen is! Leverbaar vanaf september.

Twitter zie onder en website http://www.pitpoint.be/voertuig/opel-astra-cng/  Daar wordt gesproken over 110pk en 19kg CNG tank.

Toch weer heel mooi nieuws!

http://www.pitpoint.be/voertuig/opel-astra-cng/

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de website van Opel België :  niks daarover....:(

Ool niet in de configurator.

aangepast door Koen C

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat de Caddy Maxi 37kg aardgas aan boord kan hebben, da's weer wat anders.

Nadeel is dat dit Caddy-model een windvanger is door zijn hoogte.

• Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Ik ben blij dat de Caddy Maxi 37 kg aardgas aan boord kan hebben, da's weer wat anders.

Nadeel is dat dit Caddy-model een windvanger is door zijn hoogte.

Maar het belangrijkste is het gemiddeld verbruik! (Die 37 kg vind ik uiteraard ook heel belangrijk.)

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, muscles zei:

Maar het belangrijkste is het gemiddeld verbruik! (Die 37 kg vind ik uiteraard ook heel belangrijk.)

Het verbruik is afhankelijk van de bandenspanning, het type gas en de wind die aanwezig is, in mijn geval is ook de hoogte van de wagen van invloed. Het aantal passagiers met hun gewicht speelt uiteraard ook een rol. En de bagage in de koffer of op het dak. :D

aangepast door Lage Emissie Zone

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar uiteindelijk blijft de conclusie hetzelfde, de caddy is niet bepaald zuinig.

het belangrijkste blijft bij mij het aantal km's per tankbeurt en de kosten daarvan.

En dan zit caddy niet zo goed.

Maar ik heb de caddy ook overwogen, alleen de vrouw wou na de partner tepee absoluut niet meer zo'n model

En Opel denk ik persoonlijk ook niet dat hier in huis zal komen.

Zeer tevreden met onze octavia.

wel blij te horen dat het gamma aan wagens uitbreidt.

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Dr Nick zei:

maar uiteindelijk blijft de conclusie hetzelfde, de caddy is niet bepaald zuinig.

het belangrijkste blijft bij mij het aantal km's per tankbeurt en de kosten daarvan.

En dan zit caddy niet zo goed.

Maar ik heb de caddy ook overwogen, alleen de vrouw wou na de partner tepee absoluut niet meer zo'n model

En Opel denk ik persoonlijk ook niet dat hier in huis zal komen.

Zeer tevreden met onze octavia.

wel blij te horen dat het gamma aan wagens uitbreidt.

Je verbruik in een 5 zit is beter, ik heb echter bewust voor een 7 zitter gekozen want dan kan je meer familie meenemen.

Ik woon niet ver van Kallo en Hoboken en ga zeker de H PLUS van Total uitproberen, het rijbereik wordt dan maar liefst 150km meer volgens de gegevens die ik hier heb gelezen (H-gas rond de 650km en H+ rond de 800km)

aangepast door Lage Emissie Zone

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat is idd waar.

wij hebben ook gedacht aan 7-zitter, maar ons gezinnetje is maar met 4, en al de rest heeft zelf een auto.

Als nu iedereen een 7-zitter had was ik daar zeker ook voor gegaan.

het H+-gas heb ik nog niet kunnen testen, maar ben ik wel eens benieuwd naar.

ik rijd ook niet snel meer dan 100km aan een stuk, dus voor mij is het geen probleem dat ik 'maar' 350-400km kan rijden per tankbeurt.

Met mijn diesels destijds was het meestal om de ca.800km, maar daar was de prijs per 100km ongeveer het dubbel.

Iedereen doet zijn berekening natuurlijk, en ik had ook graag nog wat extra opslag gezien, maar ik ga nooit klagen over hetgeen ik nu heb.

Als we electrisch gaan zal het bereik ook niet snel meer dan dit zijn, dus ik pas me daar nu al op aan :D

• Hahaha 2

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de Belgische prijslijst staan de volgende specs voor de Astra:
- 110 pk (4000 rpm)/ 200 Nm (2000 rpm)
- 19 kg CNG en 13.7 liter benzine
- 10,9 sec 0-100 km/h (Tourer 12,3 sec 0-100 km/h)
- 6 versnellingen (handbak)
- De hatchbak en de Tourer (station) zijn verrkijgbaar

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbruik ?

Om de 1 of andere reden zou ik liever een iets grotere benzinetank erin willen hebben... :/

(zie perikelen van een Doblo op reis, Opel terugroepacties.  Of op reis door Frankrijk en andere landen met weinig of geen CNG)

Straks eens naar de Opel site surfen om nog wat technische gegevens op te zoeken.

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft wat weg van de Octavia qua specs, dus ik veronderstel dat het verbruik niet zoveel gaat  verschillen. Maar idd, die benzine tank zou ik ook liever wat groter zien zoals bij Octavia, als wij op reis gaan naar Vogezen rij ik alleen op benzine zolang we daar zijn.

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Koen C zei:

Straks eens naar de Opel site surfen om nog wat technische gegevens op te zoeken.

Het lukt me niet om in hun configurator een CNG motor te kiezen.

Je hebt enkel de keuze uit een 1.4 benzine en een 1.6 diesel.

Ik vind nergens op de site iets met Astra en CNG.

Help !  :o

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo es een "speciale" zoekactie gedaan via DuckDuckGo. Je typt dus het volgende cng site:www.opel.be

en dan krijg je het volgende:

Zoekresultaten-CNG-Opel-2017-07-05de.png

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Combo zei:

@Koen C

je moet eerst het uitrustingsniveau kiezen. Alleen bij "edition"  en " innovation" is het te verkrijgen.

Hoe kan een buitenstaander dat nu weten? Ra, ra !!! Het is zo precies alsof ze helemaal geen CNG-auto's willen verkopen.>:(

• Hahaha 1
  • Triest 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, sommige websites (veel ?) van automerken kunnen echt wel veel beter ineengestoken worden.

Tip voor de programmeurs : zoek nog eens de configurator uit 2007 (ja, uit het steentijdperk) op van Skoda.

Wat een zaaaligheid !  Duidelijk, snel, volledig.

NIET te volgen voorbeelden : het chiqué gedoe van Lancia de laatste 10 jaar.  Wat een crime !  Zelfs met een splinternieuwe computer en programma, liep die configurator vast.  Of duurde ellenlang.

Die van het huidige Opel, kan ik ook kort over zijn : zie de commentaren en de "how to" hierboven van muscles en  Combo.

Kan het nog stommer ?!?

Ook nog : constant pop-ups voor :

- een proefrit (nee, wil ik niet.  Zal ik wel bij een dealer vragen)

- een brochure (idem)

- "Wij zijn online.  Stel uw vraag"   in de rechteronderhoek . (nee, ik wil geen vraag stellen. Ik wil een Astra op CNG samenstellen ! >:(>:( )

Vinden "ze" het dan zo erg dat we als kandidaat-autokoper al heel veel weten over een bepaald model, op het moment dat we de showroom binnenstappen ?

Beschouw het als een voordeel !  Zo kan de verkoper net die zaken aanhalen die we over het hoofd hebben gezien. Of niet wisten.

In plaats van zich te moeten bezighouden met het uitleggen van de verschillende uitrustingsniveau's, de prijs van de kleur en het soort velgen....9_9

Dàt kunnen we nu immers terugvinden in een (goed) werkende configurator.

aangepast door Koen C
  • Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch kan jou niet in alles gelijk geven en zeker niet bij de opelconfigurator deze find ik een van de beste, alles is overzichtelijk gerangschikt gewon van boven naar beneden van links naar recht en vooral je kunt zien wat er allemaal inzit bij elke uitfustingsniveau en wat het beste is ,de prijs die je krijgt is de prijs die je moet betalen voor iederen het zelfde de enigste marge die er is is de evtl. Overnameprijs van u ouwe wagen,ikheb al 2 keer een nieuwe opel gekocht en telkens verschilende garages afgelopen en het was overal het zelfde verhaal.het is toch normaal dat bepaalte motoren niet in elk model angeboten word ,bij geen een merk

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Combo zei:

het is toch normaal dat bepaalte motoren niet in elk model angeboten word ,bij geen een merk

100 % akkoord.  Dat beweer of wil ik ook niet.

8 minuten geleden, Combo zei:

de opelconfigurator deze find ik een van de beste, alles is overzichtelijk gerangschikt gewon van boven naar beneden van links naar recht

Klopt.

Maar ik vind het niet duidelijk ivm de Astra op CNG.

In de loop van het WE zal ik nog eens de Opel website opzoeken en nog eens een configuratie doen (rekeining houdend met je tips).

Tevens zal ik nog eens op zoek gaan naar hun CNG aanbod.

Bij de Fiat website maakten ze heel duidelijk dat ze ook een aantal voertuigen op CNG hebben.

Die vond je dan in 1 overzicht.

(tenminste, enkel maanden geleden.  Nu niet meer...)

(je kan nu wel halverwege de pagina een "zoekopdracht" doen waarbij je o.a. het type brandstof kiest en op CNG zet -> alle modellen met CNG worden dan getoond. Van daaruit kan je dan verdergaan)

(Maar toch : Oh wat verlang ik terug naar die Skoda website uit 2007  :x   xD)

PS : mag ik mij ergeren indien je op de Nederlandstalige versie het volgende tegenkomt :

Nouvelle Qubo en al de rest in het Nederlands (lengte, breedte etc)

Is dat "slordig" of "onzorgvuldig" ? O.o

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Zo, ik heb me eens beziggehouden met een Astra te configureren op CNG.

De configurator is inderdaad heel vlot en duidelijk.

Ook de brochure met technische gegevens valt heel goed mee.

De Astra CNG (1.4 benzinemotor) mag 750 kg geremd trekken. 

Komt net uit voor mij  :)

Ongeremd stond niet in de brochure (n/a).

Toch nog enkele onduidelijkheden :

- Verbruik op CNG :

Binnen bebouwde kom           8.5       m³ H-gas/100km

Buiten bebouwde kom            5.0       m³ H-gas/100km

Gemiddeld                             6.3       m³ H-gas/100km

????  Hoeveel kg is dat per 100 km ?  >:(

Ze vermelden wel netjes dat het gemeten is met H-gas.

- Brandstoftanks :

Inhoud brandstoftank in liters        :  48/13.7

Inhoud CNG (Aardgas)-tank in kg  : 19

Met CNG tanks bedraagt de inhoud van de benzinetank dus 13.7 liter ?

- Gewicht / laadvermogen :

Standaard achterophanging

Leeggewicht1244/1406   kg     Nuttig laadvermogen : 504/540  kg      Toegelaten totaalgewicht1760/1910   kg

Het is in de configurator en in de brochure technische gegevens niet heel duidleijk waarvoor het 2e getal staat. 

Voor de CNG versie of de Tourer (break) ? 

Ik vermoed voor de CNG versie.

In de configurator kan je nergens kiezen voor "een andere ophanging" dan de standaard ophanging.

Is er een verzwaarde ophanging ? 

Of misschien komt die keuze wel tevoorschijn bij de OPC versie ?  (= een sportversie van Opel, maar niet op CNG :D)

Maar goed : dat is dan allemaal aan de verkoper om uit te leggen :D

(ik kwam uit aan een prijs van 20.000 € voor de instapversie tot 25.000 € voor de luxueuzere versie.

Kortingen en overname 2000 € eraf, 3 jaar "flex" uitgevinkt, fluovestje en brandblusser en gevarendriehoek uitgevinkt >:(,  enkele opties, standaardkleur en standaardvelgen)

aangepast door Koen C
  • Vind ik leuk 1

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...