Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey,

Vele mensen raden me af om een caddy maxi CNG aan te schaffen door de bladveren achteraan omdat de wagen te hard zou deinen. (Misselijk gevoel) Ik kan er echter niet veel over terugvinden dus denk dat het nog wel zal mee vallen. Misschien dat het met die cng-tanks nog minder deint. Heeft er iemand ervaring mee?

De reden waarom ik naar de caddy maxi cng wil gaan: +/- 15.000km/jaar(rond de kerktoren), 3 kids, wil graag een 7-zitter en ook nog een deftige koffer.

Kijk vooral uit naar de DSG-versie (beschikbaar vanaf juli 2016 !!!)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden, Mara21 zei:

Hey,

Vele mensen raden me af om een caddy maxi CNG aan te schaffen door de bladveren achteraan omdat de wagen te hard zou deinen. (Misselijk gevoel) Ik kan er echter niet veel over terugvinden dus denk dat het nog wel zal mee vallen. Misschien dat het met die cng-tanks nog minder deint. Heeft er iemand ervaring mee?

De reden waarom ik naar de caddy maxi cng wil gaan: +/- 15.000km/jaar(rond de kerktoren), 3 kids, wil graag een 7-zitter en ook nog een deftige koffer.

Kijk vooral uit naar de DSG-versie (beschikbaar vanaf juli 2016 !!!)

Dag Mara21,

Wij hebben vorige week ook een Caddy Maxi tgi aangeschaft (de generation four versie). (leverdatum september 2016...) We hebben 5 kinderen en rijden ook zo'n 15000km / jaar. De Caddy is inderdaad afgeveerd met bladveren, maar ik heb al gehoord dat de Maxi daar minder nadeel van ondervindt dan de gewone Caddy, omdat ze iets langer en zwaarder is. Ik heb ook een proefrit gedaan met een Maxi (3 volwassenen en 3 kinderen erin), en ik heb ook achterin gezeten, en dat deinen viel niet op. Met die CNG-tanks weegt hij nog iets meer, dus ik zou me over die bladveren zeker geen zorgen maken. Misschien zelf eens een testrit proberen? Dan ben je zeker van je stuk.

Wat DSG betreft: ik had die ook graag gehad, maar was vorige week nog niet beschikbaar op de TGI versie.

Geplaatst:

Hey Koen Vools,

Ik dacht al dat het wel zou mee vallen vermits ik er bijna niets over terug kan vinden als echt hinderlijk. Die testrit moet ik dan misschien toch maar eens doen....

Geplaatst:

@Mara21 je locale VW-dealer kan een testrit voor je boeken in het testcentrum van Kortenberg, zeker een aanrader !
Succes met je keuze

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

Hey,

Hebben een offerte laten maken voor de caddy maxi op cng. Gaan wel wachten met bestellen tot de zomer want dan komt de dsg op de markt.

Het is niet direct de juiste plaats, maar wat zijn de binnenafmetingen van de kofferruimte van de caddy maxi nu weer?

Geplaatst:
15 uren geleden, Mara21 zei:

Hey,

Hebben een offerte laten maken voor de caddy maxi op cng. Gaan wel wachten met bestellen tot de zomer want dan komt de dsg op de markt.

Het is niet direct de juiste plaats, maar wat zijn de binnenafmetingen van de kofferruimte van de caddy maxi nu weer?

Respectievelijk achter 1e, 2e en 3e zitrij: 2,25m - 1,56m - 0,65m. De breedte van de kofferopening is 1,16m, maar binnenin is het op sommige plaatsen waarschijnlijk iets breder. En je kan tot 1,24m stapelen binnenin.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
22 uren geleden, Mara21 zei:

Heus?  Uit 'betrouwbare bron'?  Het enige wat me (in feite mijn vrouw) zou tegengehouden hebben om een Caddy TGI te kopen (mocht mijn Touran ooit de pijp aan Maarten geven) is de niet-beschikbaarheid van een automaat.

Ben ik te nieuwsgierig als ik vraag welke uitvoering/opties/... je op het oog hebt, en vooral: welke prijs ze je voorgesteld hebben?  Eventueel zelfs een scan van de offerte?

• 3 weken later...
Geplaatst:

Sorry voor de late reactie.

De DSG komt er:

VW Premieres Caddy TGI 2016 with DSG at Geneva Motor Show

http://www.ngvglobal.com/blog/vw-premieres-caddy-tgi-2016-with-dsg-at-geneva-motor-show-0302

The new Caddy TGI with DSG will arrive at dealerships at the beginning of June 2016. http://www.volkswagen-press.be/unique-volkswagen-caddy-with-natural-gas-and-dsg#

Prijzen zijn er nog niet, heb er ook achter gevraagd.

• Vind ik leuk 2
  • 2 maanden later...
Geplaatst:

Hey,

Het is zover !!! Je kan de vw Caddy (Maxi) CNG model 2017 in automaat (DSG) bestellen !!!

Ben al naar de dealer geweest B|

Nog eens alles op een rijtje zetten en de kleur kiezen.....

welke zouden jullie nemen ? Starlight blue of Acapulco blue ?

Groetjes

Geplaatst: (aangepast)

Hey,

Het is zover !!! Je kan de vw Caddy (Maxi) CNG model 2017 in automaat (DSG) bestellen !!!

Knipsel.PNG

Ben al naar de dealer geweest B|

Nog eens alles op een rijtje zetten en de kleur kiezen.....

welke zouden jullie nemen ? Starlight blue of Acapulco blue ?

Groetjes

aangepast door Mara21
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik alvast Acapulco Blue :D

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

Yes, maandag is het zover. Dan mogen we onze nieuwe Caddy Maxi gaan ophalen. Deze avond nog wat prijsoffertes voor een omnium met elkaar vergelijken en morgenochtend de knoop doorhakken, zodat de nummerplaat tijdig aangevraagd kan worden. Ik voel me als een kind dat wacht op Sinterklaas :):)

Geplaatst:
18 uren geleden, koenvools zei:

Yes, maandag is het zover. Dan mogen we onze nieuwe Caddy Maxi gaan ophalen. Deze avond nog wat prijsoffertes voor een omnium met elkaar vergelijken en morgenochtend de knoop doorhakken, zodat de nummerplaat tijdig aangevraagd kan worden. Ik voel me als een kind dat wacht op Sinterklaas :):)

Hallo,

Leuk om te horen dat je wagen bijna de baan op kan. Weet jij of dat de site een juist beeld geeft van de productie/levering van de auto? Dat is via myvolkswagen. Bij mij staat daar nog steeds dat hij besteld is en nog niet in productie. Onze eerste datum zou ook 31 mei zijn. 

Geplaatst:
3 uren geleden, jelledp zei:

Hallo,

Leuk om te horen dat je wagen bijna de baan op kan. Weet jij of dat de site een juist beeld geeft van de productie/levering van de auto? Dat is via myvolkswagen. Bij mij staat daar nog steeds dat hij besteld is en nog niet in productie. Onze eerste datum zou ook 31 mei zijn. 

Ik heb de levering nooit gevolgd op de site, ook omdat ze me hadden gezegd dat de wagen pas in september geleverd zou worden. Tot ze me enkele weken geleden contacteerden dat de levering voor eind mei / begin juni zou zijn.

• 7 maanden later...
Geplaatst:

Ik heb vandaag een VW Caddy Maxi besteld, levertermijn is hier 5 maand vanaf dat het voorschot betaald is.

Bewust heb ik voor de trendline versie gekozen, als er dan iemand je raakt bij het parkeren dan heb je geen last van lak van de bumper dat er minder fraai gaat uitzien, hij oogt dan misschien iets minder mooi maar er zijn minder kosten bij een eventuele reparatie.

Die plug in hybride wagens (elektriciteit + benzine) daar is bedrog in dat het geen naam heeft, ik heb er nog onlangs een artikel over gelezen in testaankoop. De beste keuze bij een nieuwe wagen is volgens mij (anno 2017) toch wel CNG, we weten natuurlijk niet wat de overheid gaat doen met de prijs van aardgas.

• Vind ik leuk 2

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:

Idem voor electrisch rijden. Mocht het CD&V voorstel ivm electrische voertuigen het toch halen wil ik wel eens weten waar ze de gederfde inkomsten op het brandstofverbruik gaan halen?
Km vergoeding vermoedelijk?

Geplaatst:

Hoe gaan ze de nodige elektriciteit voorzien in de wintermaanden? Gascentrales?

• Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...