Lage Emissie Zone Geplaatst: 10 mei 2017 Auteur Geplaatst: 10 mei 2017 (aangepast) Inderdaad, wat ik ondertussen ben tegengekomen in de handleiding: Wanneer je gaat tanken en er zit iemand langs de linkerkant in de Caddy Maxi dan mag de passagier van binnenuit zeker de schuifdeur NIET openen of je hebt schade, je ventiel zou dan wel eens los kunnen komen met een gaslek tot gevolg. 10 mei 2017 aangepast door Lage Emissie Zone 2 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Darmgasrijder Geplaatst: 10 mei 2017 Geplaatst: 10 mei 2017 Beetje logisch ook ? MAAR je MOET er wel aan denken in de praktijk, zeker als je nog jong mannen hebt ... anders is het een hele dure tankbeurt 1
Koen C Geplaatst: 10 mei 2017 Geplaatst: 10 mei 2017 2 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: Wanneer je gaat tanken en er zit iemand langs de linkerkant in de Caddy Maxi dan mag de passagier van binnenuit zeker de schuifdeur NIET openen of je hebt schade, je ventiel zou dan wel eens los kunnen komen met een gaslek tot gevolg. 1 uur geleden, Darmgasrijder zei: MAAR je MOET er wel aan denken in de praktijk, zeker als je nog jong mannen hebt Kinderslot altijd op laten staan aan die kant. Het is toch de "gevaarlijkste" kant om uit te stappen. Zo leren de kinderen ineens om "veiliger" aan de trottoirkant uit te stappen. 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Darmgasrijder Geplaatst: 10 mei 2017 Geplaatst: 10 mei 2017 Doe me maar achter een paar jaar nog maar eens aan denken ?? 1
Lage Emissie Zone Geplaatst: 10 mei 2017 Auteur Geplaatst: 10 mei 2017 51 minuten geleden, Darmgasrijder zei: Doe me maar achter een paar jaar nog maar eens aan denken ?? Je kan ook een waarschuwing instellen in de boordcomputer bij te snel rijden zodat je boetes vermijd, ik lees verder van zodra ik tijd heb en vertel nog zaken van de handleiding die belangrijk zijn. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
muscles Geplaatst: 10 mei 2017 Geplaatst: 10 mei 2017 29 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei: Je kan ook een waarschuwing instellen in de boordcomputer bij te snel rijden zodat je boetes vermijd, ik lees verder van zodra ik tijd heb en vertel nog zaken van de handleiding die belangrijk zijn. Dat wordt hier met den dag interessanter! In de positieve zin uiteraard Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Darmgasrijder Geplaatst: 10 mei 2017 Geplaatst: 10 mei 2017 Dat doet mijn gps ook "als" ik te snel rijd. Kan mss beter morgen al eens langsgaan voor de handleiding te halen nu t weer komende dagen toch niet zo geweldig is ?
muscles Geplaatst: 10 mei 2017 Geplaatst: 10 mei 2017 16 minuten geleden, Darmgasrijder zei: Dat doet mijn gps ook "als" ik te snel rijd. Kan mss beter morgen al eens langsgaan voor de handleiding te halen nu t weer komende dagen toch niet zo geweldig is ? De externe gps van garmin - die ik nog altijd heb maar niet meer gebruik - deed dat ook. Maar de interne gps van m'n Skoda doet dat niet. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Darmgasrijder Geplaatst: 10 mei 2017 Geplaatst: 10 mei 2017 (aangepast) Mijn TomTom die paar maand trg uit de auto gestolen is deed het, en de Sygic app op m'n telefoon doet het ook, wel niet zo luid als m'n TomTom, als ik daar het geluid per ongeluk te hard had staan verschoot ik mij een ongeluk als ie alarm gaf ? 10 mei 2017 aangepast door Darmgasrijder 1
Lage Emissie Zone Geplaatst: 11 mei 2017 Auteur Geplaatst: 11 mei 2017 8 uren geleden, Darmgasrijder zei: Dat doet mijn gps ook "als" ik te snel rijd. Kan mss beter morgen al eens langsgaan voor de handleiding te halen nu t weer komende dagen toch niet zo geweldig is ? Heb ik ook geprobeerd maar die krijg je pas als de auto wordt geleverd, in jouw geval staat hij op de parking dus het zou kunnen dat je de handleiding vroeger krijgt, dit raad ik aan want er staat veel in dat boekje. De aankoper geeft wel een uitleg bij afhaling maar zelfstudie is toch zo veel waardevoller. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Kris81 Geplaatst: 11 mei 2017 Geplaatst: 11 mei 2017 Had ik ook nog niet gelezen van die deur aan de linkerkant van de caddy maxi. Weet je ook waarom ? Heb de deur al eens open gedaan tijdens het tanken. Bij de maxi versie is er zoveel lengte dat de deur niet tot aan de tankdop komt. Bij een kortere versie zou dit wel mogelijk zijn denk ik. 1
Lage Emissie Zone Geplaatst: 11 mei 2017 Auteur Geplaatst: 11 mei 2017 1 uur terug, Kris81 zei: Had ik ook nog niet gelezen van die deur aan de linkerkant van de caddy maxi. Weet je ook waarom ? Heb de deur al eens open gedaan tijdens het tanken. Bij de maxi versie is er zoveel lengte dat de deur niet tot aan de tankdop komt. Bij een kortere versie zou dit wel mogelijk zijn denk ik. Bedankt voor deze mededeling, mensen met de korte versie zijn dus bij deze gewaarschuwd, weer een zorg minder voor de lange versies. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Darmgasrijder Geplaatst: 11 mei 2017 Geplaatst: 11 mei 2017 En @Lage Emissie Zone heb je al een tank leeggereden? ??
Lage Emissie Zone Geplaatst: 11 mei 2017 Auteur Geplaatst: 11 mei 2017 1 uur terug, Darmgasrijder zei: En @Lage Emissie Zone heb je al een tank leeggereden? ?? Toen ik van de garage kwam gaf de BC aan informatie dat ik een rijbereik had van 630 km en de aardgaskwaliteit 100% is. Dit vind ik raar, heeft de garage met mijn wagen een proefrit gemaakt of hebben ze niet voor de volle 100 percent getankt? Het leegrijden van de tank komt nog en dan wil ik er H+ gas van Total indoen. p.s. de benzine geeft volgens de BC een rijbereik van amper 20 km dus die tank is niet bijgevuld door de garage. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Populair bericht Darmgasrijder Geplaatst: 11 mei 2017 Populair bericht Geplaatst: 11 mei 2017 Voor die bijna 200€ rijklaarmaakkosten mogen ze beiden tanks toch vullen lijkt mij. Ze moeten er al geen adblue indoen dus... 3
Darmgasrijder Geplaatst: 11 mei 2017 Geplaatst: 11 mei 2017 Heb ondertss de handleiding ook, dees dagen is ff doorbladeren ??
Lange_666 Geplaatst: 11 mei 2017 Geplaatst: 11 mei 2017 7 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: Toen ik van de garage kwam gaf de BC aan informatie dat ik een rijbereik had van 630 km en de aardgaskwaliteit 100% is. Dit vind ik raar, heeft de garage met mijn wagen een proefrit gemaakt of hebben ze niet voor de volle 100 percent getankt? p.s. de benzine geeft volgens de BC een rijbereik van amper 20 km dus die tank is niet bijgevuld door de garage. In de fabriek doet men een lektest op het CNG-gedeelte. Hiervoor moeten de tanks gevuld zijn. Of ze helemaal tot aan max druk moeten gevuld worden weet ik niet maar als het niet moet zal het niet gebeuren, er gaat maar de hoeveelheid gas in, die nodig is voor de test en geen gram meer. Idem voor de benzine, de tank wordt gevuld met 3 liter benzine (of diesel in geval van een diesel), genoeg om te starten, rollentest te doen en buiten te rijden (Audi doet ook nog een kleine circuittest, VW deed dit indertijd niet), om hem op de parking te zetten en te transporteren nadien. Komt men met deze 3L niet toe (omdat er meer mee moet rondgereden worden, bv om terug binnen te brengen voor herstelling of voor het aanbrengen van ontbrekende onderdelen die niet beschikbaar waren op het moment dat de wagen op de band passeert) wordt de tank wat bijgevuld uit enkele jerrycans, die zitten in een camionette die rondrijdt tussen uitgang productie en parking om de chauffeurs te vervoeren en tegelijk dient als depannage in geval men wat extra brandstof nodig heeft. Als de garage er zelf niet mee moet rondhossen of zonder brandstof mee valt zullen ze er niks bijdoen... dat er dus maar 20 km rijbereik is, is normaal. Oh ja, en vergeet het zachtjes inrijden gedurende de eerste 1500 km... als hij voor de eerste keer op de lopende band gestart wordt en 10 seconden nadien op de rollenbank tot tegen het rood getrokken wordt...vroem...vroem...heeft zachtjes inrijden niet veel zin. 1
Kris81 Geplaatst: 11 mei 2017 Geplaatst: 11 mei 2017 Toen ik mijn caddy geleverd kreeg stond de benzinetank ook maar net boven het reserverood. De CNG-tanks waren inderdaad wel vol. Enkele weken geleden had ik een keer een verbruik op bc van 4.8 kg. Toen veel autosnelweg gereden met cruise op 120. Vorige week veel thuis rondgereden en een klein stukje ( 70 km ) met remorque, na 580 km cng op, uitgeteld was dit een verbruik van 6.2 kg. Het scheelt dus soms wel enorm. Of heeft het ook te maken waar je tankt, meestal Q8 houthalen of dats bilzen en hasselt. Is toch allemaal H-gas. Ik weet het niet, wacht nog even af. In ieder geval als ik CNG vol tank geeft de BC rond de 680 km rijbereik op cng aan. 1
Darmgasrijder Geplaatst: 11 mei 2017 Geplaatst: 11 mei 2017 Dat is al een ander verhaal dan de officiële 800 km ? 1
muscles Geplaatst: 11 mei 2017 Geplaatst: 11 mei 2017 @Kris81 Heb je er bij dats in bilzen ook al eens 38, 39 of 40 kg CNG (of meer) in gekregen? Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen