Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
51 minuten geleden, MaXX99 zei:

Ik ben dan wel benieuwd naar de tegemoetkoming waar je recht op hebt.

Bij mij is de levering van 20/3 naar 29/4 uitgesteld (besteld op 31/12) en werd me meegedeeld dat de invoerder van oordeel was dat de vertraging onvoldoende was. 

Wij hadden op de caddy gerekend om in april mee op verlof te gaan .... 

PS. Mogelijk hebben jullie hier ook iets aan https://juridischforum.be/viewtopic.php?t=46232

Zijn de woorden van de verkoper... Fleetmanager zou iedereen opbellen ivm de vertragingen, zal iets laten weten als ze gebeld hebben. 

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb me zonet even voorgesteld als nieuw lid.

De reden dat ik me lid maakte is omdat wij een nieuwe Golf Variant bestelden.

Waar initieel de eerste leveringsdatum werd vastgesteld op half april (uiterlijk) werd deze ondertussen al drie maal verschoven. Eerst naar eind april, dan eind mei.

Ondertussen zitten we al met een leveringsdatum midden juni.

Zoals ik kan lezen in dit topic merk ik dat er bij de VAG-groep (minstens Audi en VW) een probleem is met de levering van CNG-wagens.

Zijn er nog mensen die een VW TGI bestelden en die hetzelfde probleem hebben?

Geplaatst:
3 uren geleden, Variant TGI zei:

Hallo,

Ik heb me zonet even voorgesteld als nieuw lid.

De reden dat ik me lid maakte is omdat wij een nieuwe Golf Variant bestelden.

Waar initieel de eerste leveringsdatum werd vastgesteld op half april (uiterlijk) werd deze ondertussen al drie maal verschoven. Eerst naar eind april, dan eind mei.

Ondertussen zitten we al met een leveringsdatum midden juni.

Zoals ik kan lezen in dit topic merk ik dat er bij de VAG-groep (minstens Audi en VW) een probleem is met de levering van CNG-wagens.

Zijn er nog mensen die een VW TGI bestelden en die hetzelfde probleem hebben?

Ik heb zo de indruk dat er hier weinig mensen zijn - die in deze situatie zitten - die een gerechtelijke procedure willen aanspannen tegen de VAG-groep en tegen D'Ieteren. Als jullie allemaal samenspannen met een advocaat of eventueel met Test-Aankoop (vredegerecht, arbeidsrechtbank), dan moet de VAG-groep of D'Ieteren jullie van antwoord dienen. Een levering uitstellen en blijven uitstellen zonder uitleg te verschaffen, dat kan niet.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

Het is niet zo zeer mijn bedoeling om middels alle rechtsmiddelen te zorgen dat ze de afgesproken levertermijn respecteren.

Heeft mijn inziens ook weinig nut.

Maar een degelijke reden waarom het net de CNG-wagens zijn die zoveel vertraging oplopen, had ik toch graag gekregen.

Indien ik hier meer nieuws over ontvang, laat ik het hier zeker weten.

Bij uitbreiding mogen de forum-leden die tijdens de periode van het autosalon een cng-wagen van het VAG-concern (vw, audi, skoda, seat) bestelde altijd even laten weten of ze een gelijkaardig probleem hebben.

Geplaatst:
49 minuten geleden, Brembos zei:

Ik moest 11 maand wachten op de mijne , 6 maanden valt dus nog mee.

Waar zijn we toch mee bezig? Stel, ik wil een nieuwe wagen hebben in januari 2020. Dan moet ik die bestellen in januari 2019 om er zeker van te zijn dat ik op tijd ben en die dan ook effectief zal hebben begin 2020 !

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Geplaatst:

Afhankelijk van het gekozen merk, model, kleur en uitrusting zou dat best kunnen ja.

Iedereen wil tegenwoordig op z'n AliExpress geleverd hebben, vandaag besteld, gisteren geleverd.

Wil je dit moet je een stockwagen nemen, als die er al zijn, en dan nog zal gisteren leveren toch wat extra tijd in beslag nemen.

Maar dat wil men meestal niet, men wil een gepersonaliseerde wagen. En dat kost hoe dan ook tijd.

Al eens bij stil gestaan hoeveel verschillende combinaties je kan maken met een car configurator?

Het is niet zo dat eens je besteld hebt dat die zomaar achteraan in de productielijst terecht komt.

Alles hangt af van wat er allemaal op je wagen moet (opties, kleur) en hoe complex (lees meer/minder werk) de wagen is.

Dan worden deze gerangschikt naar werkbelasting en in de productie geintroduceerd om een optimale werkbelasting te bekomen.

Stel dat de cyclustijd per wagen 90 sec is dan heeft een bandwerker 90 sec om zijn taak uit te voeren (inclusief over en weer lopen naar de volgende wagen).

Je kan geen 2 of 3 full option wagens na elkaar lanceren zonder dat dit gevolgen heeft want een lopende band "stopt nooit".

Daarom worden de bestellingen door elkaar gehaspeld om een optimale flux te bereiken.

Het zou ook kunnen dat er problemen zijn met aanlevering van bepaalde onderdelen (in dit geval onderdelen nodig voor CNG), zowel intern geleverd als extern geleverd.

Eén (1) ontbrekend onderdeeltje is genoeg om gans de productieplanning om te gooien.

Stel (en dit is maar een veronderstelling) dat de leverancier van de gastanks maar net kan volgen en dan komt er die terugroepaktie voor de exploderende gastanks.

Aangezien men tegen de limiet aan geleverde gastanks zit, aan wat moet voorkeur gegeven worden, aan jouw wagen in de productie of aan ééntje die teruggeroepen wordt omdat er risico bestaat dat de boel in de lucht gaat?

Zeg je hier "mijn wagen" dan hoop ik dat de jouwe nooit in een terugroepaktie voor gastanks terecht komt want anders zou het wel eens warm kunnen worden onder jouw poepje... (nogmaals, het gaat maar over een veronderstelling).

Ik ben het er wel mee eens dat men een deftige uitleg mag geven over het waarom jouw wagen vertraagd is maar dan nog heb je er het raden naar of dat wel de echte reden is...

Geplaatst:

@Lange_666

Ik ben het eens met je bericht.

Voor wat betreft de lange levertijd wil ik alleen even zeggen dat ze bij de initiële bestelling dan ook correct moeten weergeven wanneer de levering zal plaatsvinden.

Als ik op voorhand had geweten dat het 5 maanden (voorlopig) ging zijn in plaats van 2 maanden dan had ik de wagen misschien niet besteld.

Als ik mijn bestelling nu annuleer (kan kosteloos bij overschrijding leveringstermijn met 25%) dan moet ik een andere nieuwe wagen bestellen en moet ik evenzeer tot juni wachten.

Kortom, bij het tekenen van de bestelling en dus het aangaan van een overeenkomst, worden bepaalde voorwaarden bepaald. Een van deze voorwaarden is de levertermijn en die moet mijn inziens of nageleefd worden of uitgelegd worden.

En dat laatste heb ik tot nu toe niet gekregen.

Geplaatst:

Kan ik inkomen dat je graag je wagen wilt op de afgesproken levertermijn.

Ik vraag me echter af hoe bindend die is (ergens in de kleine lettertjes zal wel staan dat dat niet bindend is).

Geplaatst:

25% overschrijding geeft recht op annulatie van de verkoop indien je dit wenst...

Verder geen bepalingen uiteraard, anders zou het hen te veel geld kunnen kosten.

In normale omstandigheden haalt een constructeur altijd zijn opgegeven levertermijn, nu is er 'ergens' 'iets' niet in de haak waardoor de levertermijn oploopt.

Helaas beschik ik over niet meer info, ik ga eens zoeken bij de Duitse buren, als zij meer inside-information hebben :D

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

Wat als je auto "op" is, je geen kosten meer wil maken en je denkt nog twee maanden die te doen omdat dan je nieuwe auto geleverd wordt? Ik vind dat de verkoper dan bij overschrijden van de levertermijn gratis een vervangwagen ter beschikking moet stellen bij panne, ...

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Geplaatst: (aangepast)
1 uur geleden, JJR zei:

Wat als je auto "op" is, je geen kosten meer wil maken en je denkt nog twee maanden die te doen omdat dan je nieuwe auto geleverd wordt? Ik vind dat de verkoper dan bij overschrijden van de levertermijn gratis een vervangwagen ter beschikking moet stellen bij panne, ...

Bij mij is de wagen welke hij vervangt verkocht .... de koper wacht dus eigenlijk op zijn voertuig tot de andere wordt uitgeleverd ..... 

Ik had een vervangvoertuig gevraagd vanaf begin april (de levertmijn is dan trouwens bijna 25% overschreden), maar VW zelf wou niets doen, en de dealer stelde me wel voor een voertuig te huren maar tegen kostprijs .... 

Ik was echt niet van plan om nog eens extra kosten te maken omdat VW zijn levertermijnen niet kan naleven ..... maar draai ik en de koper van mijn bestelwagen er wel voor op :(

aangepast door muscles
In beide gevallen: nog is in dit geval met een G achteraan.
Geplaatst:

@MaXX99 Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden. Het was ook eerder een retorische vraag. Ik wou alleen maar accentueren dat het later afleveren van een auto grote ongemakken met zich mee kan brengen en dat er vanuit de leverancier (die net als de koper OOK aan een contract verbonden is) niets tegenover staat. Als koper trek je altijd aan het kortste eind, maar je geld moeten ze wel  hebben.

• Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Geplaatst: (aangepast)

Gisteren eens contact opgenomen met d'Ieteren.

Mijn bestelling via de leasing eind november binnengekomen bij hen, volgens persoon aan de lijn, levering in JULI! 

Had vooraf bij bestelling geschatte levertermijn gevraagd en dit zou rond januari/februari zijn, ze zitten er maar 6maand naast 9_9

Reden hiervoor was volgens zijn uitleg een overvol orderboek :S

Had ik dit op voorhand geweten was de A3 het zeker niet geworden.

Moest er een soort schadevergoeding zijn, zou deze dan naar mij persoonlijk gaan of is deze voor de leasingmaatschappij aangezien de wagen op hun naam staat?

aangepast door Baetens29
Geplaatst:
10 minuten geleden, Baetens29 zei:

Mijn bestelling via de leasing eind november binnengekomen bij hen, volgens persoon aan de lijn, levering in JULI! 

Had vooraf bij bestelling geschatte levertermijn gevraagd en dit zou rond januari/februari zijn, ze zitten er maar 6maand naast 9_9

Reden hiervoor was volgens zijn uitleg een overvol orderboek :S

Moest er een soort schadevergoeding zijn, zou deze dan naar mij persoonlijk gaan of is deze voor de leasingmaatschappij aangezien de wagen op hun naam staat?

Gaat dat hier over een Personal Lease (Private Lease)?

Geplaatst:

Wat ik bedoel is een lease tussen een particulier en de leasemaatschappij (autoleasebedrijf). Ik veronderstel toch dat dit ook bedoeld wordt met Personal Lease op de sites van Audi, VW, Skoda en Seat.

Geplaatst:

Had vooraf bij bestelling geschatte levertermijn gevraagd en dit zou rond januari/februari zijn, ze zitten er maar 6maand naast [emoji16]

Reden hiervoor was volgens zijn uitleg een overvol orderboek [emoji37]

Ook werknemer van AMG[emoji6] ? Zou hier ook geen Audi geweest zijn dan... Hoop dat de verkoper gelijk heeft en niet d'ieteren...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk

Geplaatst:

Wel pech zeg.  Bij mij was het andersom, mijn Zafira was er plots een maand te vroeg.

Als je je wagen verkoopt via de garage waar je de nieuwe auto koopt, dan heb je geen problemen.  Anders kan het inderdaad zeer vervelend worden. :$

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...