Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Uitlezen fouten en resetten boordcomputer

JEGO

Aanbevolen berichten

Op 4/9/2023 om 12:31, tobo zei:

Ik beschik over de VCDS-module om fouten uit te lezen en te resetten .....

Bluetooth dongle van 5 euro van AliExpress werkt ook in combinatie met een app ;)

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

@HerbieIk heb zo eentje van 5 euro.

Uitlezen en resetten werkt hier inderdaad mee.

Wil je programmeren, dan heb je een VCDS nodig voor VW.

OBD2 WIFI adapter, ELM 327, Auto diagnose scan tool voor foutcode's,  Android & IOS... | bol.com

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Aardgasrijder zei:

OBD2 WIFI adapter, ELM 327, Auto diagnose scan tool voor foutcode's,  Android & IOS... | bol.com

Dus dat resetten zou er 100% mee werken, heb al eens op Ali gekeken paar reviews dat het niet werkte, maar ja voor die prijs kan je niet sukkelen heb al zoveel op Ali gekocht. Dat het na een uur al in de prullenbak land :) 

Is vooral voor te resetten. Vriend van mij heeft al paar weken problemen. Is wel een Audi. Had problemen met een pomp, zo de pomp is vervangen, maar de persoon die dat gedaan heeft kan het niet resetten. In de Audi garage vragen ze 135€ Nu brand het motortje op het display.

VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms werkt resetten niet, dan dient er iets ingesteld te worden via programmatie.

Maar bij normale foutmeldingen is het me altijd gelukt.

Wat bv niet lukt is het aftelmetertje van de adblue van mijn peugeot 508 te resetten.

Dit dient geprogrammeerd te worden met een Lexia van Peugeot. Bijtanken en resetten werkt niet bij dit oudere model.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

Soms werkt resetten niet, dan dient er iets ingesteld te worden via programmatie.

Maar bij normale foutmeldingen is het me altijd gelukt.

Wat bv niet lukt is het aftelmetertje van de adblue van mijn peugeot 508 te resetten.

Dit dient geprogrammeerd te worden met een Lexia van Peugeot. Bijtanken en resetten werkt niet bij dit oudere model.

Ja, zal het er maar bij laten dan. Zat nog tezien naar de ANCEL BD200 OBD2-scanner Bluetooth 36€ zal het maar laten. Als het dan niet werkt. Bedankt voor de informatie.

VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Inderdaad zo iets.

Ik gebruik het in combinatie met de app car scanner. Ideaal om te zien of er effectief een probleem is of niet. Scheelt veel geld....

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortsluiting na massa brandstofontluchtingsventiel. Ondertussen op de terugweg naar Belgie. Wagen rijdt normaal. 4,2 kg/100 km gemiddeld. Tweede tankstation in Fragnes werkte uiteraard niet , code E648 , tweede pomp kreeg ik het pistool met geen mogelijkheid op de tanknippel. Het cng verhaal begint bij momenten behoorlijk mijn voeten uit te hangen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Brembos zei:

Kortsluiting na massa brandstofontluchtingsventiel. Ondertussen op de terugweg naar Belgie. Wagen rijdt normaal. 4,2 kg/100 km gemiddeld. Tweede tankstation in Fragnes werkte uiteraard niet , code E648 , tweede pomp kreeg ik het pistool met geen mogelijkheid op de tanknippel. Het cng verhaal begint bij momenten behoorlijk mijn voeten uit te hangen..

Het prijsvoordeel (bij de normale stations) en het milieu voordeel blijft het voor mij wel de moeite waard maken. Maar het is inderdaad vervelend soms. 

In Frankrijk komen er meer stations bij, in België.... in India, daar rijd 11+% op CNG.... gek genoeg.

https://www.google.com/amp/s/auto.economictimes.indiatimes.com/amp/news/passenger-vehicle/cng-cars-share-in-vehicle-sales-up3x-in-3-years-strategies-of-top-oems-for-market-edge/102713671

Edit; linkje toegevoegd 

aangepast door JEGO

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 stations bezocht vandaag :

Montelimar : goede druk , € 1,659

Fragnes : 2 keer geprobeerd aan 2 pompen. Niks kunnen tanken. Ene pomp probleem met pistool, andere fout E658 of zoiets. Er werd wel 2 keer 500 euro gereserveerd voor deze tankbeurten op mijn bankrekening waardoor ik in min kwam ! Hopelijk snel in orde…

Mandres-sur-Vair : nieuw station bij bioboer. Matige druk € 1,6

Metz : zeer goede druk , € 1,475

verbruik over de hele trip : 4,3 kg/100 km en 100 km op benzine. Leve de elektrische wagen ! Fout was overigens : tankontluchtingsventiel - kortsluiting na massa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/9/2023 om 21:39, Brembos zei:

verbruik over de hele trip : 4,3 kg/100 km en 100 km op benzine. Leve de electrische wagen !

:S O.o :S

Maar 100 km op benzine en 4.3 kg CNG aan een prijs die een goed stuk onder de prijs van benzine ligt.

Dat vind ik heel gunstig en OK.

Een technisch probleem aan je auto : shit happens en kan elke wagen voorhebben.

Ook een Audi, Mercedes, BMW, Toyota, Mazda, Suzuki kunnen wel eens een technisch probleem hebben.

Soms de gastank niet volledig kunnen vullen of dat een pomp gewoonweg niets geeft / stuk is.

Vervelend, heel vervelend.

Heb je al de ergernissen gelezen over elektrisch laden in het buitenland ?

Laadpassen (meervoud ! Hoe verzin je het >:() die niet aanvaard worden, defecte laadpalen en (soms ?) file en (lang) wachten voordat je aan de beurt bent om te laden.

Nee, elektrisch "tanken" is niet "de hemel op aarde".

En die elektrische wagens kunnen ook wel eens een technisch defect hebben.

Ze zijn echt niet onfeilbaar.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kennis in de straat heeft net zijn 4 jaar oude Model 3 ingeruild voor een Model Y en wil niets anders meer. Hij reed vroeger met een Bmw 5 serie. Zaterdag twee keer een poging gedaan om te tanken in Fragnes , pompen werkten niet maar er staat wel 2 keer 500 euro geblokkeerd/gereserveerd op mijn rekening. Voor mijn gevoel is Audi (behalve in zijn prijspolitiek) allesbehalve premium. Morgen naar mijn onafhankelijke garage , waarschijnlijk defect tankontluchtingsventiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/9/2023 om 15:38, Brembos zei:

Een kennis in de straat heeft net zijn 4 jaar oude Model 3 ingeruild voor een Model Y en wil niets anders meer. Hij reed vroeger met een Bmw 5 serie. Zaterdag twee keer een poging gedaan om te tanken in Fragnes , pompen werkten niet maar er staat wel 2 keer 500 euro geblokkeerd/gereserveerd op mijn rekening. Voor mijn gevoel is Audi (behalve in zijn prijspolitiek) allesbehalve premium. Morgen naar mijn onafhankelijke garage , waarschijnlijk defect tankontluchtingsventiel.

1000 euro gereserveerd, op je kredietkaart dan toch? Nog nooit meegemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...