Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
KerstKerst

Recommended Posts

Hallo!

Dit is mijn eerste post op deze site. Spannend!

Ik heb al een tijd last bij het tanken aan het pompstation MAES in Bornem. Hierbij merk ik bij het afkoppelen dat ik niet meteen kan loskomen. Ik blijf niet 'vasthangen' zoals vermeld in een andere post denk ik (zie hieronder).

Ik merk elke keer een drukaflatend geluid in de cabine verderop. Pas nadien kan ik loskoppelen.

Mijn vragen zijn:

1) Ligt dit probleem aan mijn wagen of aan de installatie? Heeft iemand anders zodus dit probleem al meegemaakt?

2) Heeft deze drukaflating een invloed op het gas dat ik tank? Verlies ik dan (betaald) gas? Ik meen te merken dat mijn autonomie beperkter is.

Alvast bedankt voor jullie tijd en opmerkingen!

Gabriël

@Gabriël welkom op het forum. Ben je ook al ooit elders gaan tanken? Wordt hetzelfde pistool gebruikt als hierboven?

Ik ben nog niet in Bornem gaan tanken, misschien dat andere leden wel kunnen antwoorden op je vraag. 

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

@Gabriël Die CNG-installatie is van PitPoint. Ik zou daarom contact opnemen met de Helpdesk PitPoint op 0800-92192 of via helpdesk@pitpoint.be

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

@muscles, Ik heb met hun contact opgenomen en de persoon die ik aan de lijn had kon mij niet meteen verder helpen. Ik zou teruggebeld worden met meer informatie. Intussen ben ik bij Pitpoint Beernem gaan tanken en daar had ik helemaal geen probleem! Ik verdenk dus de installatie in Bornem zelve. Ik hou jullie alvast op de hoogte.

• Triest 1

Tot op heden heeft Pitpoint mij nog niet teruggebeld. Het probleem blijft zich nog voordoen, enkel bij Pitpoint Bornem.

@Gabriël Uiteraard gaat het in Bornem over laagcalorisch CNG (L-gas) en heb je daardoor minder autonomie dan wanneer je in Beernem getankt hebt want Beernem is hoogcalorisch CNG. Maar je betaalt ook nog eens een keer teveel voor dat L-gas in Bornem. Volgens de site van Maes betaal je daar € 0,910/kg voor. Ik ken jouw route niet maar ik zie op Google Maps dat Dats 24, Papensteenstraat 1, Boom 10,5 km vanaf Bornem ligt via Breendonk (12 minuten rijden) en bij Dats kost dat L-gas slechts € 0,860/kg.

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Pitpoint / ESSO (groep Maes) in Wommelgem was ook 0,91 paar dagen geleden ;-(

@muscles Dank voor de tip! In Boom tank ik ook af en toe. Helaas is deze te ver gezien ik uit het Brusselse oprij en naar Bornem moet. Als er andere stations id buurt zijn (Brussel - Boom) wil ik het altijd weten! :)

Anderlecht op de industrielaan bij de Lukoi of op de Bergensesteenweg bij de Dats of Zellik aan het industriepark bij G&V (Esso)

@Gabriël Anderlecht ligt nogal laag, zuidwestelijk van Brussel. Maar Zellik (Asse) ligt meer bovenaan en niet overdreven ver van de autostrade - de ring dus: komende van Vilvoorde en daarna rechts houden om de afrit Asse / Zellik te nemen. Je moet naar rechts richting Zellik, een paar kilometer doorrijden tot je het Lukoil-station links van je ziet. Daar zijn trouwens verkeerslichten. Maar je moet daar rechtdoor en onder de brug rechts invoegen want daar ligt al het Esso Express-station waar je moet zijn, en de CNG-pomp bevindt zich onder het dak van G&V: voor auto's op het linkervak dan. Want aan de rechterkant is de CNG-aansluiting voor vrachtwagens. En ik heb zelf ondervonden dat het hier in Zellik om hoogcalorisch CNG gaat. Dit is niet het geval met de twee CNG-stations van Anderlecht (Lukoil en Dats 24) want daar is het nog altijd laagcalorisch CNG.

Je kan trouwens ook es ne keer kijken op mijn eigen website, en inzoomen op de kaart van België:

https://cng.muscleboykanan.com/