Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

jvdbossc

Leden
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutraal

About jvdbossc

  • Rank
    Nieuw lid
  1. Ja helaas is het artikel verdwenen. Misschien zijn er ook nog andere redenen hiervoor te bedenken.
  2. yep tegenwoordig doe ik het rustig aan en komt het zo goed als vanzelf los.
  3. Heb er al zo'n 2 keer getankt de eerste keer enkele maanden geleden speciaal van Rendeux naar daar gereden. Vandaag zag ik toen ik vertrok in Rendeux dat ik vermoedelijk zonder gas ging vallen voor de ring van Brussel. Het is echt eenvoudig als je van de kanten van Rendeux of bv La Roche terug naar Vlaanderen rijd, je neemt dan toch steeds de N4 om aan te sluiten later op de E411. Tis gewoon bordje AYE er af en dan aanduiding technologie park volgen vanzodra je dat binnenrijd zie je dat pompstation vanzelf. Het is erg kort bij de N4 en niet zo druk dus bijna even snel als een snelwegtankstation. (volgens de gps +- 1 km) Er weg komen is even eenvoudig eerst alle richtingen volgen en dan staat de N4 weer aangegeven even opletten dat je de juiste richting neemt Namur en niet Luxembourg alee toch als ge terug naar Vlaanderen wil. Ik ga de volgende keer het eens proberen als ik de andere richting uitmoet of dat dit even eenvoudig en snel is.
  4. De laatste tijd staan de verbrandingsmotors onder druk en CNG is maar een "overgangstechnologie". Ik hoop dat de EU ooit eens wakker gaat worden wat dit allemaal gaat inhouden, die elektrische wagens. Ten eerste: de batterijblokken worden meestal gemaakt van 18650 cellen die opgebouwd worden met aluminium, plastic, enz.. Dus de procedure is nu bij brand: auto onderdompelen. Zie dat eens gebeuren in de praktijk bij ongevallen. Oei 3 elektrische wagens bij kettingbotsing ja da's 3 containers laten komen en x tankwagens Die 18650 cellen worden en werden ook gebruikt voor elektronische sigaretten en die discussie (onstabiel), ontploffingsgevaar, zullen sommige onder jullie wel kennen. Da's feitelijk hetzelfde gesprek over 1 à 2 max 3 cellen die onstabiel worden. In een elektrische wagen zitten honderden van die cellen. De meeste vapers die iets of wat van die batterij begrijpen en enkele jaren ervaring hebben willen geen elektrische auto meer (ik heb zelf na 3 jaar ook een 18650 gehad boem, in de lader CE goedgekeurd, lader kapopt, 3 x 18650 gone to heaven). En dan nu wie zorgt voor het materiaal, wel kijk eens hier: Dit zal zeker goed zijn voor het milieu? Black life matters? Toch niet daar voor cobalt te ontginnen. Het is een van onze gewonnen vrijheden geen kinderarbeid in België, maar we kopen wel producten die ermee gemaakt zijn. En daar kan het en wij kopen en gebruiken het in onze smartphones, elektronische sigaretten, laptops.. etc.. Ik geniet nog verder gerust van mijn laptopje, elektronische sigaret ed. Ook na deze post. Maar wil je 1000 of meer van deze cellen consumeren voor één auto, goed wetende vanwaar dit komt? Moeten wij hier mee akkoord gaan kinderen in mijnen?
  5. Ben nog niet zo lang CNG-rijder, maar vanwege woonplaats tank ik bijna exclusief van deze pomp. Nu de eerste 2000 km daar getankt en geen problemen, wel altijd nog even flink moeten terugduwen van pistool en gasgeurtje dan. Wat ik wel merk is dat ik momenteel soms over de 20 kilo tank terwijl de tanks nog niet helemaal leeg zijn. (17,7 normaal) De gasmeter blijft dan de eerste kilometers gewoon "hangen", ben dan de ring van Brussel al voorbij als het pas weer afloopt.
  6. OK bedankt voor de duidelijke antwoorden en ook de welkom, maar ik hang hier al geruime tijd om mij in te lezen voor de aankoop Op dat vlak is het hier wel erg informatief Wat de benzine tank betreft de boordcomputer zei dat ik moest gaan tanken toen ik hem kocht, het metertje stond net in het rood en de CNG tank zat vol. Maar dat rood is idd een ruime zone visueel. Maar goed als er dan nog 4 liter inzat tja dan klopt die 7 liter wel. Handig vind ik het zo wel niet dat je geen keuze hebt. Lijkt mij niet logisch dat je niet kan omschakelen er moet toch ergens wel een zekering zitten die iets onklaar maakt. Maar goed zal het maar zo laten tis een nieuwe auto en ik vind er niets over terug hier niet, nergens. Kan misschien eens horen bij de garage of dat ik het bv niet na 3 maand eruit kan pompen en gebruiken in de grasmaaier. De reden is dat ik het maar niets vind benzine oud te laten worden. Zeker al niet met die moderne brandstof met alcohol. Zal ook eens navragen of die 98 er in mag, volgens de garage niet. En ik heb zeker begrepen dat ik de CNG kan leegrijden en zo de benzine leegrijden, alleen past het niet echt, ik rij echt niet graag met weinig brandstof rond.
  7. Ik heb mijn Opel Vectra sinds enkele weken omgeruild voor een Skoda Octavia op CNG. Dit vooral omdat ik het "niet kunnen omkeren" in die milieuzones maar niks vond. Nu valt het rijgenot reuze mee en ook de diesel-startgeur mis ik helemaal niet. De afwerking vind ik minder maar dat vind ik van nieuwe Opels ook. Ik heb 1 tankstations vlakbij waaronder ééntje in Bornem op amper 2 kilometer en ééntje in Willebroek mits enkele km omrijden een prima uitvalsbasis dus. Ik heb nu de eerste 500 kilometer er op zitten en ik heb nu de gewoonte gemaakt om goed op tijd te tanken en steeds wanneer ik in Bornem voorbij moet. Nu vraag ik mij af, kan je die CNG uitschakelen als ik een half jaar verder ben om die benzine op te rijden? Is er ergens een kraantje ofzo? Verder hebben ze mij gezegd dat de tank 11 liter is, maar de benzinetank was leeg en ik moest serieuze moeite doen om er 7 liter in te krijgen?
×
×
  • Create New...