y-noT Geplaatst: 12 november 2019 Delen Geplaatst: 12 november 2019 hey allen, mijn skoda octavia g-tec 2018 maakt net na het starten een geluid.Het lijkt dat er een onderdeel nog wat blijft nadraaien na de start. Dit geluid heb ik alleen maar bij een koude start, als de motor zelfs nog maar een beetje op temperatuur staat, hoor ik het niet meer. In de garage zeggen ze dat dit niet abnormaal is. Het zou een soort pomp zijn die nog iets oppompt (weet niet juist meer wat). vandaag stond er aan de pomp iemand achter mij met een zelfde auto, en die zou dit niet hebben. Nog iemand ervaring mee? alvast bedankt Tony Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 13 november 2019 Delen Geplaatst: 13 november 2019 Kan je het geluid eens opnemen? Ik denk dat ik weet welk geluid het is, maar wil zeker zijn Hoor je het enkel als je buiten de auto staat of de deur open hebt staan? In de wagen niet? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
y-noT Geplaatst: 16 november 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2019 hey allen, zijn er hier nog mensen met een octavia die een vreemd geluid horen na het (koud) starten van de auto? het lijkt een beetje dat er iets blijft nadraaien na de start. het gebeurt ook alleen maar als de auto koud staat, ook in de zomer. in de garage hebben ze al gezegd dat er iets moest opgepompt worden (weet al niet meer juist wat). Nog iemand deze ervaring met zijn cng octavia IV (01/2018)? alvast bedankt voor de reacties. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 16 november 2019 Delen Geplaatst: 16 november 2019 Bij mij wordt er niks opgepompt, toch niet hoorbaar (maar zo goed hoor ik dan ook weer niet). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
y-noT Geplaatst: 22 november 2019 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2019 Op 13/11/2019 om 14:57, Aardgasrijder zei: Kan je het geluid eens opnemen? Ik denk dat ik weet welk geluid het is, maar wil zeker zijn Hoor je het enkel als je buiten de auto staat of de deur open hebt staan? In de wagen niet? het geluid hoor je ook al s je in de wagen zit, hoe kouder het is buiten, hoe beter je het hoort. ik zal eens proberen het op te nemen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
y-noT Geplaatst: 2 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2019 Op 13/11/2019 om 14:57, Aardgasrijder zei: Kan je het geluid eens opnemen? Ik denk dat ik weet welk geluid het is, maar wil zeker zijn Hoor je het enkel als je buiten de auto staat of de deur open hebt staan? In de wagen niet? in bijlage een geluidsfragment van de start. heb je hiermee genoeg? alvast bedankt Geluidsrecorder_4.mp3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
C-Sharp Geplaatst: 2 december 2019 Delen Geplaatst: 2 december 2019 2 hours ago, y-noT said: in bijlage een geluidsfragment van de start. heb je hiermee genoeg? alvast bedankt Geluidsrecorder_4.mp3 125.37 kB · 1 download Pomp van de stuurbekrachtiging? VW Golf Variant 1.4 TGI DSG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dirk Geplaatst: 2 december 2019 Delen Geplaatst: 2 december 2019 Is de startmotor Kan wel geen kwaad Natuurlijk als het garantie is !! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lucky Geplaatst: 2 december 2019 Delen Geplaatst: 2 december 2019 Mijn octavia maakt ook dat geluid. Dacht dat dat normaal was, heeft hij al van in het begin dat ik hem heb. Skoda Octavia Berline Ambition 1,4 G-TEC 81KW 8PK 101gr/km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
y-noT Geplaatst: 2 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2019 1 uur geleden, Lucky zei: Mijn octavia maakt ook dat geluid. Dacht dat dat normaal was, heeft hij al van in het begin dat ik hem heb. hoelang heb je hem al? heeft ie het ook alleen maar als de motor echt helemaal koud staat? (dus als hij al meerdere uuuren stilstaat)? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
y-noT Geplaatst: 2 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2019 4 uren geleden, dirk zei: Is de startmotor Kan wel geen kwaad Natuurlijk als het garantie is !! een startmotot die blijft nadraaien? lijkt me toch ook niet goed op lange termijn Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 2 december 2019 Delen Geplaatst: 2 december 2019 2 uren geleden, Lucky zei: Mijn octavia maakt ook dat geluid. Dacht dat dat normaal was, heeft hij al van in het begin dat ik hem heb. Mijn Octavia van 2015 had ditzelfde geluid. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 2 december 2019 Delen Geplaatst: 2 december 2019 Dit heb ik nog nooit gehoord bij de mijne (ook die "ting" in het begin niet). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lucky Geplaatst: 2 december 2019 Delen Geplaatst: 2 december 2019 2 uren geleden, y-noT zei: hoelang heb je hem al? heeft ie het ook alleen maar als de motor echt helemaal koud staat? (dus als hij al meerdere uuuren stilstaat)? Heb hem afgehaald nieuwzijnde in de garage op 9 mei 2018. Ik let niet op dat geluid, maar ik denk dat hij dat altijd heeft, soms minder, soms meer (beter te horen). Skoda Octavia Berline Ambition 1,4 G-TEC 81KW 8PK 101gr/km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 2 december 2019 Delen Geplaatst: 2 december 2019 Ik hoorde het enkel als ik buiten de wagen stond of het raam opendeed. In de wagen viel het me nooit op. Ik dacht altijd dat het de gasdrukregelaar was Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
y-noT Geplaatst: 4 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2019 Op 2/12/2019 om 21:20, Lange_666 zei: Dit heb ik nog nooit gehoord bij de mijne (ook die "ting" in het begin niet). die "ting" in het begin is om te zeggen dat het aan t vriezen is.. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lucky Geplaatst: 15 december 2019 Delen Geplaatst: 15 december 2019 Op 2/12/2019 om 21:23, Lucky zei: heeft ie het ook alleen maar als de motor echt helemaal koud staat? (dus als hij al meerdere uuuren stilstaat)? Daarstraks bij koude start de deur open gelaten en op dat geluid gelet. Zeer duidelijk hoorbaar vandaag, duurt precies langer dan 1 seconde. Skoda Octavia Berline Ambition 1,4 G-TEC 81KW 8PK 101gr/km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
y-noT Geplaatst: 17 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2019 auto is nu binnen in de garage voor een nieuwe spiegel. ik heb het geluid laten horen via een filmpje, en de persoon vd receptie vond het toch niet al te koosjer. Benieuwd wat ze straks gaan zeggen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
y-noT Geplaatst: 24 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2019 Op 17/12/2019 om 13:59, y-noT zei: auto is nu binnen in de garage voor een nieuwe spiegel. ik heb het geluid laten horen via een filmpje, en de persoon vd receptie vond het toch niet al te koosjer. Benieuwd wat ze straks gaan zeggen. de auto zal dus toch binnen moeten voor een nieuwe starter!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paulDS Geplaatst: 24 december 2019 Delen Geplaatst: 24 december 2019 Het geluid is idd de bobine van de starter die blijft hangen. Zal verholpen zijn met nieuwe startmotor. Het kan ook hersteld worden, maar onder garantie steek je natuurlijk best een nieuwe motor. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen