kristiaan Geplaatst: 27 januari 2017 Auteur Geplaatst: 27 januari 2017 En nu nog een sticker op de ruit! Zo ziet een keuring-sticker eruit als er aan je hogedruksysteem is gewerkt. Voor zij die het verhaal niet kennen, even in 't kort ; de wagen (fiat doblo, onze tweede in 5 jaar tijd) is 18 maanden oud, bijna 50 km en al 3 maal binnen geweest voor een afgesloten klep op het CNG-vulsysteem. De zaak komt nu voor een rechtbank voor. Wij eisen terugname van de wagen en een schadevergoeding van 3 vakanties die in 't water vielen (het gebeurde telkens op ons verlof in of op weg naar Frankrijk). De garage gaat in het verweer en doet nu plots alles volgens de regeltjes. Vandaar deze sticker die er onder druk van onze advocaat kwam maar die er 3 maal eerder op had moeten staan. Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!
Leemans Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 Hier ook problemen met de klep. In Dijon tanken ging nog, nadien Lyon ging niet. Verder op benzine tot Valence, nog een keer geprobeerd lukte ook niet. De rest van onze vakantie dan maar op benzine, en met de terugreis noodgedwongen elke 250 km moeten stoppen om te tanken. Auto is 1,5 jaar oud, 20 000 km. Zal vandaag nog een keer hier proberen en anders morgen contact opnemen met mijn garage....ben benieuwd.
Aardgasrijder Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 @Leemans hou ons op de hoogte, ik hoop dat het iets kleins is, maar de vorige defecten die ik las bij Fiat op het forum traden ook regelmatig vroeg op. Wat me wel opvalt is dat het weer in Frankrijk voorvalt, dit was ook zo bij @kristiaan en heb ik nog een keer gelezen bij een lid. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Leemans Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 Helaas in schoten ook niet gelukt, de garage sprak van naar tienen te gaan. Geen zin in, vanuit antwerpen een heel eind. Zit nog onder garantie, dus ga ik ervan uit dat fiat dit moet oplossen en dat ik niet zelf naar daar moet. Ik hoop op een antwoord vandaag
Lange_666 Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 Uw Fiat garage zou u een vervangwagen dienen aan te bieden en uw wagen zelf naar Tienen te brengen. Maar oa bij Opel (zie elders in dit forum) zijn ze dikwijls van andere gedachten. Daar mag de klant dat allemaal doen, liefst nog op zijn eigen kosten. 1
Koen C Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 (aangepast) 2 uren geleden, Leemans zei: de garage sprak van naar tienen te gaan. Geen zin in, vanuit antwerpen een heel eind. Zit nog onder garantie, dus ga ik ervan uit dat fiat dit moet oplossen en dat ik niet zelf naar daar moet. 1 uur terug, Lange_666 zei: Uw Fiat garage zou u een vervangwagen dienen aan te bieden en uw wagen zelf naar Tienen te brengen Kristiaan is (na lang aandringen) er wel in geslaagd om een vervangwagen te krijgen voor de duur van de reparatie. Er zou daar een "budget" voor zijn via de importeur van FCA. Ik citeer de tekst die Kristiaan ooit heeft gepost : Dat verhaal van "géén vervangwagen" zou niet mogen! Ze zijn verplicht U één te geven en als ze zelf géén ter beschikking hebben, is er een centrale data bank waar ze er wel een kunnen vinden, maar die moeten ze natuurlijk gaan halen. Komt nog eens bij dat ze U minstens een even grote wagen moeten geven als de uwe. Ik weet niet of dit wettelijk ook zo geregeld is, ik spreek van de interne keuken van Fiat zelf. Mijn informatie bekwam ik bij de algemene Fiat klantendienst. Zie hier voor het volledig topic : Ook nog goed om lezen (weer van Kristiaan) : Je hebt toch toevallig niet zijn Doblo gekocht... ? 17 augustus 2017 aangepast door Koen C Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
stefanmiler Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 2 uren geleden, Leemans zei: Helaas in schoten ook niet gelukt, de garage sprak van naar tienen te gaan. Geen zin in, vanuit antwerpen een heel eind. Zit nog onder garantie, dus ga ik ervan uit dat fiat dit moet oplossen en dat ik niet zelf naar daar moet. Ik hoop op een antwoord vandaag Gisteren gehoord van mijn vrouwke (Vera) Hopelijk komt het snel goed met uw Fiat, niet direct het ergste denken. 1
Winny Geplaatst: 24 oktober 2017 Geplaatst: 24 oktober 2017 (aangepast) Gegroet. Ik heb dezelfde problemen met het tanken van CNG, ook een Fiat Doblo. Het probleem dook eerst op in juli dit jaar. Ik werk in Oostenrijk in een berghut en heb één vrije dag per week. Die heb ik sindsdien bijna steeds mogen opofferen omwille van de steeds terugkerende problemen. Men heeft tot nu toe twee maal het tankventiel gewisseld en vandaag hebben ze dan alle ventielen op de tanks zelf vervangen. Het probleem is er nog steeds. Bij Fiat hebben ze tot op heden geen oplossing. De communicatie is schandelijk slecht. 7 november wordt er weer een poging ondernomen. Deze wagen zorgt er voor dat ik me arm betaal aan benzine, en dit na een investering van duizenden euro's. Ik heb het gehad met dit onding. Het ding verbruikt op benzine om en bij de 11 liter per 100 km. Dit kan men bezwaarlijk groen noemen. Ik had graag mensen verzameld om Fiat in gebreke te stellen met een Class Action om de geleden schade en de terugname van de wagen tegen volledige terugbetaling af te dwingen. Graag had ik reacties ontvangen via een persoonlijk bericht. Dank bij voorbaat, Winny 24 oktober 2017 aangepast door Aardgasrijder Bericht aangepast wegens spampreventie. Gelieve contact op te nemen met Winny via een persoonlijk bericht, door op het envelopje onder zijn naam te klikken. 1
Lage Emissie Zone Geplaatst: 24 oktober 2017 Geplaatst: 24 oktober 2017 Het ga jou goed Winnie, we leven met jou mee! VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Aardgasrijder Geplaatst: 24 oktober 2017 Geplaatst: 24 oktober 2017 @kristiaan hoe gaat het nog met jouw wagen? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
kristiaan Geplaatst: 25 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2017 Uitspraak is nog niet gevallen, ik ga mij nog even van alle commentaren onthouden. Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!
kristiaan Geplaatst: 25 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2017 Op 8/15/2017 om 21:12, Aardgasrijder zei: @Leemans hou ons op de hoogte, ik hoop dat het iets kleins is, maar de vorige defecten die ik las bij Fiat op het forum traden ook regelmatig vroeg op. Wat me wel opvalt is dat het weer in Frankrijk voorvalt, dit was ook zo bij @kristiaan en heb ik nog een keer gelezen bij een lid. Kleine rechtzetting: het overkwam ons zowel in Luxemburg, Frankrijk als België, alleen was het telkens we op vakantie naar Frankrijk gingen. Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!
greg Geplaatst: 1 november 2017 Geplaatst: 1 november 2017 mijn doblo was 4maanden en had 8000km toen ik geen cng meer kon tanken. probleem met klep(pen) . nu 1,8jaar en 50000km en ik krijg vulpistool moeilijk aangekoppeld .(moet heel hard drukken) terug kleppen? of ligt probleem bij vulpistool? iemand ervaring ??
Lage Emissie Zone Geplaatst: 1 november 2017 Geplaatst: 1 november 2017 6 minuten geleden, greg zei: mijn doblo was 4maanden en had 8000km toen ik geen cng meer kon tanken. probleem met klep(pen) . nu 1,8jaar en 50000km en ik krijg vulpistool moeilijk aangekoppeld .(moet heel hard drukken) terug kleppen? of ligt probleem bij vulpistool? iemand ervaring ?? Met welk type vul pistool ervaar jij problemen, er zijn namelijk 2 systemen. - systeem met trekker ( zoals op een pistool - DATS24 - PITPOINT systemen ) - systeem met hefboom ( Total Kallo ) VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
greg Geplaatst: 1 november 2017 Geplaatst: 1 november 2017 3 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei: Met welk type vul pistool ervaar jij problemen, er zijn namelijk 2 systemen. - systeem met trekker ( zoals op een pistool - DATS24 - PITPOINT systemen ) - systeem met hefboom ( Total Kallo ) met trekker
Lage Emissie Zone Geplaatst: 1 november 2017 Geplaatst: 1 november 2017 4 minuten geleden, greg zei: met trekker Ervaar jij moeilijkheden door het koudere weer? In dit geval heb ik hier gelezen dat je de koppeling kan invetten maar je kan best even wachten tot meerdere bronnen dit bevestigen. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
greg Geplaatst: 7 november 2017 Geplaatst: 7 november 2017 getankt op andere plaats en geen probleem . probleem ligt dus bij pistool 1
EddySmit Geplaatst: 22 augustus 2018 Geplaatst: 22 augustus 2018 Nu heb ik ook prijs. Er gaat geen gram meer in de tanks. Op het display van het tankstation komt de code 8504. Is er al uitsluitsel wat het probleem is? Tankventiel, vulventiel,.... ??? Komt fiat tussen in de kosten? De auto is 3,5 jaar. Kan men enkel het ventiel van de tank vervangen of is het heel het kraanstuk? Groetjes. 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen