Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

kristiaan

Leden
  • Items

    175
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    16

kristiaan won de laatste dag op 7 januari 2017

kristiaan had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

2.933 profielweergaven

kristiaan's prestaties

Enthousiast lid

Enthousiast lid (4/9)

  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan
  • Reageert vaak
  • Eerste bericht geplaatst
  • 1 week lid

Recente badges

63

Reputatie

  1. Mannen, bedankt voor de gastvrijheid. Maar ik ga het hier bij laten. Ik heb hier niets meer aan toe te voegen en ben blij dat dit verhaal achter de rug is. Voor mij, met mijn ervaring(!), en wat ik hier las, staat dit hele gedoe helemaal niet op punt.
  2. idd, maar de defecte pompen of card readers waren ook legio. Als mijn wagen het deed was het de pomp weer. En dit gebeurde idd ook, meer dan wel eens, in Belgie. Vraag mij af hoe of wat je gaat plannen als je moet gaan tanken en de volgende tank plaats ligt meer dan 200km verder... Als ge moet k.... moet ge ka.....! En dan spreek ik enkel van de oost kant van Frankrijk. In Normandie en Bretagne viel weinig te plannen met enkel 3 pompen voor beiden regio's (toen!!).
  3. Bij het Rietje, wat net achter mijne hoek is, (toen!) niet ....wat kan ik meer zeggen... Blijft dan nog altijd het probleem met de (voor mij!) gekende moeilijkheden om te tanken in Frankrijk, waar ik veel verblijf.
  4. Ik ben naar een ander merk (en ander brandstof!!) gegaan en zéér tevreden van.
  5. Goed voor u. Maar ik ben niks met een golf tgi...beroepshalve heb ik een volumewagen nodig met een trekhaak. De trekhaak is trouwens de rode draad door ons verhaal. Toen we onze eerste wagen kochten was er géén keuze. Enkel de fiat doblo (cng) kon uitgerust worden met een trekhaak. Twee en een half jaar later was er enkel de opel combo als alternatief, maar gezien het om krak dezelfde wagen ging (wel 2.000 euro duurder!) en we met onze rug tegen de muur stonden, bij en met fiat, zijn we voor die tweede fiat gegaan. En ik zeg het hier nog eens, de VW garage, hier bij ons, nam de tweede fiat niet terug bij de aankoop van een nieuwe caddy cng en zei me expleciet dat de caddy ook niet teruggenomen zou worden. Ik lieg hier echt niet om, zie ook niet waar het goed voor zou kunnen zijn.
  6. Ik breng heel wat tijd en km door in Frankrijk, ik denk dat ik op elke laadplaats ben geweest (zelfs op plaatsen waar ze al lang niet meer waren...afgebroken zonder meer...). Blij dat ik dit niet meer moet ondergaan.
  7. IVM de veiligheid bij het tanken aan cng-punten in Frankrijk, zie ik nu bij een app "access to this location is only on request, please contact....enz..." Moet je nu afspreken om te kunnen gaan tanken...!??
  8. Alles hangt van de frequentie af, dat je daar komt. Ik heb het voor gehad, in volle dag, terwijl er bussen aan en af reden.
  9. Toen ik nog in het cng-verhaal geloofde en bij VW binnenstapte voor een prijsofferte van een Caddy CNG, kreeg ik te horen dat ze ; punt één ; mijn toenmalige wagen (fiat Doblo 2 jaar oud!) niet terugnamen. en punt twee; dat ze mij ook aangaven dat ze indien ik een VW op cng kocht, deze ook later niet terug zouden overnemen... ....werd het voor mij stilaan duidelijk. De peugeot-garage die mijn oude fiat doblo op cng overnam (voor mij, voor een heel goede prijs!), zit er 6 maanden later nog mee!! En geraakt hem niet kwijt, zo te zien.
  10. U las duidelijk mijn relaas niet. In Frankrijk staan (of stonden ....ik volg het niet meer!) die pompen bij afgelegen busdepots of gemeentelijke wagenparken, toen ik met CNG reed ( van 2012 tot 2019!!) werden sommige tankplaatsen uitdrukkelijk afgeraden na zonsondergang. Ik tracht u daar nog een bewijs voor terug te vinden, indien u dit wenst.
  11. Zoals gezegd; als je twee nieuwe doblo's op minder dan 7 jaar tijd (voor beiden, dat is 3.5 jaar per auto!) moet inleveren, dan denk ik wel dat ik mijn bijdrage geleverd heb en dan is mijn prioriteit duidelijk Om dan nog maar te zwijgen over die slachtoffers die gevallen zijn bij het tanken van cng. In Luxemburg sloten onze vaste tankplaatsen één na één.... Sorry, maar dit verhaal krijgen ze aan mij niet meer verkocht.
  12. Hallo allemaal, remember me ;-) ik heb mijn cng-trauma nog niet verwerkt!.... Maar als ik dit allemaal lees ben ik zéééér blij dat ik mij niet meer door media of loze beloftes van constructeurs heb laten leiden om onze nieuwe wagen te kiezen! Neen, deze keer heb ik mij laten leiden door de meer dan perfecte service die wij van onze garagist hebben gekregen voor het peugeotje (op naft!) van mijn vrouw. Ik ga hier niet over uitweiden, maar ik kan u enkel zeggen dat ik nooit zulke service bij andere merken kreeg. Kortom ik rij nu, sinds de zomer van vorig jaar met een Rifter diesel, een heel andere ervaring dan die (kl...) doblo's (ja ik heb er twee versleten op minder dan 7 jaar) van fiat! En ik schrijf zeer bewust deze eigennamen niet meer met een hoofdletter. Heb er al 18.000 km op staan, ... zo relax! Mijn aanhangwagen kan ik gerust een berg op trekken zonder naar de eerste versnelling te moeten gaan om boven te geraken. Want laat ons niet vergeten dat het koppelverlies dat je met een CNG-wagen hebt, in géén één foldertje of verkoopspraatje aangegeven wordt. 800 km met één tankbeurt kunnen rijden en niet gemiddeld 30 km van je route moeten afwijken om naar een tankstationnetje ergens in achterbuurten te moeten gaan zoeken, waar dan de kans nog bestaat dat het niet werkt, niet open is of waar je overvallen kan worden.... En dan nog de properste zijn, dan "ben ik blij dat ik rij" en begrijp niet waarom achteraan naast het naamplaatje (Rifter) géén "diesel" meer mag staan. groetjes Kris
  13. Het wordt hoe langer hoe erger. Ik rij auto van mijn 13 jaar (in Congo kon dat! ;-)), moto van mijn 16 (dat was iets minder wettelijk, want toen waren we definief terug in Belgie...). Ik heb mijn moto (vorig jaar) in de schuur opgeborgen aangezien fietsen sneller mogen rijden ... En met de auto let ik op waar ik om hoe laat moet of kan zijn, en het liefst nog 's nachts. Ben aan het uitkijken om zo snel mogelijk naar Frankrijk uit te wijken ( de Auvergne daar is het echt rustig).
  14. kristiaan

    VW Caddy

    God, de Leon! Nog een minerva jeep en een sarolea moto gekocht bij hem , dat moet midden jaren '70 geweest zijn ....
×
×
  • Nieuwe aanmaken...