Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Fiat Doblo CNG problemen

kristiaan

Aanbevolen berichten

Ik dacht om hier misschien best een nieuwe topic aan te wijden.

Kreeg net te horen dat ze voor september mijn probleem (CNG tanken niet mogelijk!) niet kunnen aanpakken......we zijn 14 juli...:S

Heb nu voor de derde maal een vakantie ingekort om naar huis te komen om dat er te plaatsen niets aan te doen is.

De maat is vol; mijn CNG verhaal is over en uit!(toch zeker met fiat!).

Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Kristiaan, het forum dient inderdaad voor zowel positieve als negatieve berichten te formuleren.
Je mag graag  hieronder beschrijven welke problemen je exact hebt (gehad) en hoe deze werden opgelost, liefst een zo correct mogelijk verhaal met feiten, zodat ook anderen hierop kunnen reageren.

Jammer om te lezen dat Fiat er niet slaagt je wagen te herstellen !

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een vrij intensief fora gebruiker, meestal voor hobby gerelateerde dingen, helaas heb ik hier niet veel positiefs te melden.

Onze eerste fiat doblo (ja sorry ik gebruik géén hoofdletters meer voor dit merk!) na drie jaar ingeleverd daar dat;met de prijs van nieuwe banden, de kosten hoger opliepen dan de waarde van de wagen en hij buiten garantie was.

Ik weet wel dat nieuwe banden deel uitmaken van normale slijtage, maar als je daar een printplaat (volgens de garage!CNG tanken werkte toen ook al niet meer.) van 800 euro, nieuwe veringen (nochtans nooit overladen geweest!) en remschijven ga rekenen, dan had ik liever een nieuwe wagen.

Die nieuwe wagen (deze keer met een vijf jaar garantie) kregen we in mei vorig jaar. 7000km en twee maanden later een eerste panne op weg naar het zuiden van Frankrijk.Kon géén CNG meer tanken.

Na vele uren aan de telefoon doorgebracht te hebben, terug naar huis; met 20 l benzine per tankbeurt dan heb je alle naft stations van Frankrijk gezien!

Herstelling in waarborg duurde zowat 14 dagen.

Aangezien we onze vakantie ingekort hadden, zijn we  eind augustus dan terug maar vertrokken voor één week Mont St Michel; daar geraakte we niet want hetzelfde probleem deed zich daar weeral voor.

Terug naar huis dan maar na 2/3 dagen, om de auto weer 14 dagen te moeten missen.

Dit jaar vertrekken we op verlof met bestemming  Napels, via de Mont Ventoux (daar waar we onze vakantie van vorig jaar diende op te geven) en net voor Lyon weer hetzelfde probleem. Ik kan U verzekeren dat de lol er dan wel af is!

De dag voor we vertrokken nog op onderhoud geweest, EN nog al lachend gezegd dat ze zich moesten klaar houden daar we weer op verlof gingen....

De eerste reparatie gebeurde in Tienen, de tweede in Luik. Ik ben zeer benieuwd waar ze hem deze keer naar toe gaan sturen. Vooral als je weet dat het niet voor september kan.

Misschien heeft dit te maken met alle andere fiat gebruikers die ik hier zag met hetzelfde probleem.

Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig nog niet.

We vroegen vorig jaar al om een nieuwe wagen (na het tweede voorval) maar moesten 2000 euro opleggen, voor een wagen van enkele maanden oud was mij dat iets te veel.

Net contact opgenomen met test aankoop, en daar zei men dat driemaal hetzelfde heuvel repareren echt wel de limiet is, hierna moet er echt wel iets gebeuren.

Ik ga de vraag terug voorleggen voor terugnamen met en zonder een nieuwe.

Kom net van VW terug (garage is mijn buur) en wat ik daar te horen kreeg doet mij erg twijfelen om verder met CNG te gaan.

In de caddy kan ik niet (of toch niet gemakkelijk!) in, dus ging de verkoper naar iets anders kijken en blijkt dat twee modellen die in aanmerking kwamen niet meer op CNG leverbaar zijn. Dan naar de Skoda gaan zien. Maar toen ik vroeg of de Yeti in CNG bestond zei de verkoper dat dit gepland was maar terug afgevoerd. Eigenlijk lieten ze mij verstaan om van CNG af te blijven.

En ik denk dat ik die raad ga opvolgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, kristiaan zei:

Voorlopig nog niet.

We vroegen vorig jaar al om een nieuwe wagen (na het tweede voorval) maar moesten 2000 euro opleggen, voor een wagen van enkele maanden oud was mij dat iets te veel.

Net contact opgenomen met test aankoop, en daar zei men dat driemaal hetzelfde heuvel repareren echt wel de limiet is, hierna moet er echt wel iets gebeuren.

Ik ga de vraag terug voorleggen voor terugnamen met en zonder een nieuwe.

Kom net van VW terug (garage is mijn buur) en wat ik daar te horen kreeg doet mij erg twijfelen om verder met CNG te gaan.

In de caddy kan ik niet (of toch niet gemakkelijk!) in, dus ging de verkoper naar iets anders kijken en blijkt dat twee modellen die in aanmerking kwamen niet meer op CNG leverbaar zijn. Dan naar de Skoda gaan zien. Maar toen ik vroeg of de Yeti in CNG bestond zei de verkoper dat dit gepland was maar terug afgevoerd. Eigenlijk lieten ze mij verstaan om van CNG af te blijven.

En ik denk dat ik die raad ga opvolgen.

Over welke CNG modellen van VW hebben we het die niet meer leverbaar zouden zijn? Wat hoorde je zoal over CNG wat niet zo positief was? Kan misschien ook nuttige info voor ons zijn. B|

Ergens kan ik mij er iets bij voorstellen dat sommige modellen niet meer leverbaar zijn net omdat (net als bij Mercedes) er nieuwe modellen op komst zijn (bv de vernieuwde Golf komt ook op CNG).

Anderzijds heb je bv Audi die duidelijk wel met nieuwe CNG-modellen uitkomt, zoals in de A4-Avant.

Wel echt balen om te horen van je CNG-problemen met Fiat. Je hebt dan ook 2x hetzelfde model achter elkaar gehad, ik zou het vertrouwen (in het merk en model) ook niet meer hebben.

aangepast door CNGarni
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, CNGarni zei:

Over welke CNG modellen van VW hebben we het

Touran was het een model (dacht ik...), het andere weet ik niet meer,... iets waar een moduleerbaar bed in zat .....

3 minuten geleden, CNGarni zei:

Wat hoorde je zoal over CNG wat niet zo positief was

Het feit dat die twee modellen van VW niet meer gemaakt worden en dat de plannen om de Yeti op CNG te produceren opgeborgen zijn; deden ze mij tussen de lijnen verstaan dat dit nog niet op punt staat ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kristiaan,

allereerst is het idd heel spijtig dat je met cng zoveel problemen hebt ondervonden. Maar bij welke garage ben je dan net? Ik kan alleen voor ons praten maar ons hebben ze wel heel goed ondersteund qua garantievoorval. Alleen is het idd niet van een leien dakje gegaan, maar daar ligt dan het verschil tussen de garages onderling he. De persoonlijke service. Bij elk merk heb je wat men vroeger maandag-modellen noemde. Sommige fabrikanten willen niet alles zelf ondersteunen met cng, maar dat heeft niets met cng te maken maar met kosten-baten analyses. Het is nu eenmaal duurder om zulk een wagen te ontwikkelen en als de afzetmarkt te klein is hebben ze de kans om verlies te maken. Gezien de winstmarges tegenwoordig klein liggen nemen ze zulke risico(s niet meer. ( kleine winstmarges houden ook in dat ze durven besparen op kwaliteit hier en daar ....  )

Maar fiat is een merk met een grote geschiedenis rond cng en in heel italië rijden er miljoenen rond die het wel doen ....   .

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, David zei:

en wie is ze? D'Ieteren?

zij die waarschijnlijk meer winst maken op traditionele diesel/benzinewagens dan de CNG wagens die in kleinere  hoeveelheden gemaakt en geïmporteerd worden.

Garage 't Rietje.

1 minuut geleden, Ivivke zei:

Maar bij welke garage ben je dan net?

Buga Wijnegem

2 minuten geleden, Ivivke zei:

Maar fiat is een merk met een grote geschiedenis rond cng en in heel italië rijden er miljoenen rond die het wel doen ....

Tja mijn geschiedenis rond cng is dat ik al twee cng wagens had op 4 jaar tijd die niet op cng kunnen rijden. ;-)

Mij werd vertelt dat buiten het hoog en laag calorisch verhaal er ook nog een verschil is tussen gaz uit Italie en het gaz wat we hier hebben ...

Ik ken Italie (zijn gaz minder (lol!)) en was van plan om een occasie cng doblo uit Italie naar hier over te brengen, maar door dat verhaal een nieuwe gekocht met het gedacht dat ze wel aangepast zouden zijn voor wat dan "ons gaz" noemt.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, David zei:

fiat is lelijk zijn broek aan het scheuren aan jouw wagen me dunkt.

Ook mijn gedacht.

Maar dat is niet wat ik wil!

Ik wil met een gerust hart gaan tanken, niet dat gedoe van "doet die het of doet die het niet"...

Als er nu nog een lichtsignaal of iets anders zou zijn dat dit defect aangeeft (een te lage banden spanning geeft de wagen dan wel aan!), maar neen; je moet omrijden om een station te vinden om dan te merken bij de aankoppeling dat het stuk is. En je doet dit twee maal want je denkt misschien is er iets met het vulstation(wat ook al is voorgekomen!)!

En als de wagen nu nog zuinig zou zijn op naft!?? Maar 20 l voor 200 km is dat dan ook weer niet.

Ben zinnens de zin uit mijn "handtekening " in het groot op elke zijde van de auto te zetten, en hem op de Antwerpsesteenweg te zetten net over garage 't Rietje of aan het kruispunt bij het rood licht; daar komt héél wat volk voorbij.

• Vind ik leuk 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kristiaan,

daar vooral diplomatisch blijven en misschien verander je wel van opinie rond Fiat .... Ik heb de indruk dat ze wel met hun imago inzitten hoor, het is een gevoelig merk daarvoor. ( zie de oude 500 serie :) )

Wel werken ze trager dan wij gewoon zijn in ons Belgenlandje  ;) ....  . Dat zal de Italiaanse invloed zijn ;) ... . veel succes en laat ons de afloop weten :)

gr,

Ive en Annemie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn probleem vorige week vrijdag gemeld bij mijn Fiat dealer ( ook het tankprobleem )

zojuist heb ik mijn wagen binnengebracht en krijg die 25 Juli terug ( de garage is ook volgende week geslote ..)

morgen rijden zij met mijn wagen naar Tienen ..

Ik heb ondertussen een gloednieuwe Fiat 500L gekregen tot mijn wagen terug is :D

( dit is dus Fiat Kegels in Turnhout )

Fiat 500L => 755818_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, kristiaan zei:

Ben zinnens de zin uit mijn "handtekening " in het groot op elke zijde van de auto te zetten, en hem op de Antwerpsesteenweg te zetten net over garage 't Rietje of aan het kruispunt bij het rood licht; daar komt héél wat volk voorbij.

Waarom zou je je Fiat voor een VW/Audi/Skoda garage  gaan parkeren om slechte reclame te maken voor een Fiat ? CNG is blijkbaar enkel in Belgie een relatief succesverhaal. Mede door de tijdelijke premies en fiscale voordelen. In Duitsland gaat de verkoop van CNG wagens achteruit. Het zou me dan ook niet verwonderen dat de toekomstige Golf 8/Octavia 4 , net zoals de nieuwe Passat en Touran , niet meer als CNG versie op de markt komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Brembos zei:

Waarom zou je je Fiat voor een VW/Audi/Skoda garage  gaan parkeren om slechte reclame te maken voor een Fiat ?

Omdat ik er woon! ;-) ...en mijn wagen dan gewoon voor de deur staat.

1 uur geleden, Brembos zei:

aangepast door kristiaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Brembos zei:

In Duitsland gaat de verkoop van CNG wagens achteruit. Het zou me dan ook niet verwonderen dat de toekomstige Golf 8/Octavia 4 , net zoals de nieuwe Passat en Touran , niet meer als CNG versie op de markt komen.

Cng is maar een tussenstap naar andere technologie ... deze zal niet verloren gaan omdat er ook toekomst is voor biogas ... het is omdat men niet genoeg winst kan maken dat een industrie zich aanpast aan andere normen/waarden ... ;) .

Er zullen dus in de toekomst nog steeds cng wagens aanbieden, al dan niet fabriek-af.  .... Het cng verhaal is nu eerder om de dieselrijders te laten switchen ( lijkt me toch de opzet te zijn ) ...  .

gr,

Ive

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Ivivke zei:

. Het cng verhaal is nu eerder om de dieselrijders te laten switchen ( lijkt me toch de opzet te zijn ) ...  .

Wel daar zijn ze in mijn geval dan niet in gelukt! 

En dat men niet komt zeggen dat ik het niet geprobeerd heb; na vijf jaar en twee doblo's ga ik terug over op diesel.

Waterstof wil ik nog wel eens proberen(als het zover is!), maar na mijn pioniers tijd in het cng verhaal, ga ik hierover nog wel eens twee keer nadenken.

Begin september op de dorpsdag van Brasschaat zal een CNG stand staan om dit te promoten.... ik zal er ook zijn .........:ph34r:, om het forum te promoten;)!

• Vind ik leuk 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, kristiaan zei:

Waterstof wil ik nog wel eens proberen(als het zover is!),

Benieuwd als je daarvoor ook een sticker moet hebben en extra naar de keuring moet?

Om nogmaar te zwijgen van de ondergrondse parkings

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...