Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Sign in to follow this  
sm4rty

Total/PitPoint Lommel

Recommended Posts

Bij het tanken van CNG in Lommel bij Total wordt het tanken vrijwel elke keer beeïndigd met een foutcode op de pomp. Deze geeft dan 5809 aan en stopt. Wanneer ik deze dan ophang en opnieuw via de bankkaart een beurt opstart kan ik weer verder tanken, tot weer de volgende 5809 code. Uiteindelijk raakt mijn tank wel vol, maar dat is nogal omslachtig. Ik heb dit naar Pitpoint doorgebeld en ook aangegeven in het tankstation zelf.

• Bedankt 1

Deze namiddag (17h00) wilde ik bij Dats in Hechtel cng gaan tanken, maar de betaalterminal werkte niet.?

Ben dan maar doorgereden tot bij Total/pitpoint in Lommel.

Heb 14,83 kg kunnen tanken. Ik heb geen foutmelding gezien.?

Skoda Octavia Berline 1.4 G-TEC:  943059_5.png

1 uur terug, Lucky zei:

Deze namiddag (17h00) wilde ik bij Dats in Hechtel cng gaan tanken, maar de betaalterminal werkte niet.?

Volgens mij kan die betaalterminal niet goed tegen zulke warmte (meer dan 30°C).

• Hahaha 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

?Bij ons achter de hoek krijgt de betaalautomaat een parapluutje tegen zonnebrand.

• Hahaha 1

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Op 25/6/2019 om 20:28, sm4rty zei:

Bij het tanken van CNG in Lommel bij Total wordt het tanken vrijwel elke keer beeïndigd met een foutcode op de pomp. Deze geeft dan 5809 aan en stopt. Wanneer ik deze dan ophang en opnieuw via de bankkaart een beurt opstart kan ik weer verder tanken, tot weer de volgende 5809 code. Uiteindelijk raakt mijn tank wel vol, maar dat is nogal omslachtig. Ik heb dit naar Pitpoint doorgebeld en ook aangegeven in het tankstation zelf.

sm4rty, wanneer heb je die fotucode voor het laatst gekregen ajb?

---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

www.pitpoint.be

---

Ik afgelopen vrijdag, 28 juni om 15.24 u. Pomp sloeg af na 5,57 kg getankt te hebben. Geen nieuwe poging ondernomen nadien.

9 uren geleden, Pitpoint_BE zei:

sm4rty, wanneer heb je die fotucode voor het laatst gekregen ajb?

Afgelopen vrijdag daar getankt en kreeg op het einde weer 5809. Gezien de kg was ik wel bijna zo goed als vol imo.

Posted (edited)

Vandaag rond half vier nog steeds problemen in Lommel. Foutcode verschijnt aan beide tankzuilen. Heb drie keer moeten hernemen om de tanks vol te krijgen.

Edited by Josy
  • Triest 1

Bedankt voor de update allebei, we gaan er achteraan.

---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

www.pitpoint.be

---

1 uur terug, Pitpoint_BE zei:

We zijn ter plaatse geweest om de storing te verhelpen.

Bedankt om het hier even te melden!

Ik ben er nog niet gaan tanken - omdat ik daar niet zo vaak kom - maar toch bedankt om het zo snel op te lossen.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Op 4/7/2019 om 14:02, Pitpoint_BE zei:

We zijn ter plaatse geweest om de storing te verhelpen.

Bedankt om het hier even te melden!

Check. Zonder foutmelding kunnen vullen. Mooi snel opgelost. Top!

• Vind ik leuk 2

Posted (edited)

Blijkbaar zijn de problemen hier nog steeds niet van de baan. Daarnet vier keer de volledige tankcyclus moeten herhalen om in totaal vier kg gas te kunnen tanken. Na de vierde keer was ik het zat en ben dan maar terug naar mijn "Start" gereden (zonder een gevangenis te passeren overigens)...

Edited by Josy
  • Hahaha 1

@Josy Heb je ook direct het servicenummer gebeld? Vaak kan men direct met je meekijken en zien wat het probleem is. 

@Groengas Ik heb niet naar het servicenummer gebeld. Dat is niet in me opgekomen. Heb je ooit al meegemaakt dat men het probleem met te bellen kon verhelpen? Veel zin om te bellen en te wachten had ik toch niet...

Posted (edited)
22 uren geleden, Josy zei:

Blijkbaar zijn de problemen hier nog steeds niet van de baan. Daarnet vier keer de volledige tankcyclus moeten herhalen om in totaal vier kg gas te kunnen tanken. Na de vierde keer was ik het zat en ben dan maar terug naar mijn "Start" gereden (zonder een gevangenis te passeren overigens)...

Het is niet altijd mogelijk om een probleem op afstand op te lossen, als er een technisch mankement optreed is een technieker noodzakelijk. Ik ben benieuwd naar pomp 10 @ pitpoint Beveren.

Binnenkort ga ik er terug tanken, ik houd jullie op de hoogte.

Edited by Lage Emissie Zone
  • Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Het is soms mogelijk om op afstand een storing te verhelpen, vooral als het iets met de software van doen heeft.

Als iemand kan meekijken tijdens een vertanking die misgaat dan kan men vaak zien waar het in de installatie misgaat en zo de storingsmonteurs gerichter op pad sturen.

• Bedankt 1