Recommended Posts

o.O

Terwijl ik dan aan het pompen was aan pomp 2, het pistool aan pomp1 eens verwijderd en terug gehangen, kon maar helpen voor de volgende ;)

aangepast door stefanmiler

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Terwijl ik dan aan het pompen was aan pomp 2, het pistool aan pomp1 eens verwijderd en terug gehangen, kon maar helpen voor de volgende

Hetzelfde voor. Pistool verwijderd en terug gehangen, dan ging het. Wel niet helemaal vol

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren hier aan pomp 1 in twee beurten moeten voltanken: stopte bij eerste beurt automatisch na 11,62 kg terwijl tank volledig leeg gereden was. Ingehaakt en opnieuw getankt en er ging nog 4,08 kg bij. 
Strange. Prijs is overigens hier ook gestegen naar 0,89 €/kg. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vrijdagavond nog eens getankt aan pomp 4, na een paar "dubbele" tankbeurten aan pomp 1.
Ook nu weer langzaam tanken en sloeg weer af na 13 kg. Deze keer geen nabeurt meer geprobeerd.
Wat me wel beetje tegenviel was het aantal verreden km met de vorige tank (H+ gas uit Hoboken): 315 km en nog 15 km te gaan volgens BC (normaal 350-370) :/

De tankbeurt daarvoor was L-gas van hier en goed voor 270 km ... ben eens benieuwd of dat nu weer gaat lukken. B|

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ziet de infrastructuur van  een H+ (winning uit LNG) station er identiek uit als een H station?

M.a.w. tank je vloeibaar gas i.p.v. gewoon gas bij H+ tov H ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Lage Emissie Zone: geen flauw idee.
Enige dat ik zie is dat er in Hoboken meerdere "containers" staan en toen ik bij de laatste tankbeurt binnen ben gaan vragen waarom het toen zo langzaam ging (100 druk ipv 200 gewoonlijk), antwoordde de dame me dat er net een container was gewisseld en dat het mss daardoor kwam. Toen ik weer bij de wagen kwam stond de drukmeter terug op 200 ... 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Ziet de infrastructuur van  een H+ (winning uit LNG) station er identiek uit als een H station?

M.a.w. tank je vloeibaar gas i.p.v. gewoon gas bij H+ tov H ?

Je hebt dit misschien niet gelezen, maar op deze website van Romac Fuels van Veurne staat hoe CNG "gewonnen" wordt uit LNG: Bij Romac Fuels zullen we werken als volgt; het gas komt niet van het net, maar van onze reeds bestaande LNG installatie. LNG, het vloeibaar aardgas wordt dan verpompt en op de gewenste druk verdampt. Zo wordt het CNG – wat minder ruimte inneemt en ideaal qua volume is voor de personenwagen of bestelwagen. De opslag wordt hiervan gedaan in stalen cilinders naast het huidig LNG station. In uw wagen zult u in plaats van een tank, met een gasfles rondrijden.

Dit zal dan bij Romac Fuels in Veurne ook hoogstwaarschijnlijk H+ gas zijn. Het is gasvormig, en niet vloeibaar. Je kan overigens met een CNG-auto geen vloeibaar aardgas (groengas) tanken. Zo simpel is het!

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 11/03/2017 om 20:35, muscles zei:

Je kan overigens met een CNG-auto geen vloeibaar aardgas (groengas) tanken.

Huh ? 

Groengas is toch wel te tanken door CNG rijders ?

Dat is toch "gewoon" gas gewonnen uit plantenresten en dierlijke uitwerpselen ? 

Misschien zelfs van rioolslib ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Koen C Het gaat hier om het woordje vloeibaar. Ik bedoelde: Je kan overigens met een CNG-auto geen vloeibaar aardgas (en geen vloeibaar groengas) tanken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

vandaag zondag 19/3 rond de  middag, voor de 1ste keer, ben ik gaan tanken bij Dats Vosseschijnstraat.

Pomp 1 doet het niet, pistoolkoppeling werkt niet.

Bij pomp 2 had ik geen probleem.  De prijs is blijkbaar gedaald, terug naar 0,85/kgr L-gas bij Dats vandaag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uren geleden, niko zei:

vandaag zondag 19/3 rond de  middag, voor de 1ste keer, ben ik gaan tanken bij Dats Vosseschijnstraat.

Pomp 1 doet het niet, pistoolkoppeling werkt niet.

Bij pomp 2 had ik geen probleem.  De prijs is blijkbaar gedaald, terug naar 0,85/kgr L-gas bij Dats vandaag.

Ja, sinds woensdag (de 15de) zijn de cng-prijzen van Dats gedaald: zie Prijs CNG (comment 5157)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daarnet gaan vullen, en pomp 1 en 2 werken niet, 4 wel.  Geeft een code 9062.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, stefanmiler zei:

Daarnet gaan vullen, en pomp 1 en 2 werken niet, 4 wel.  Geeft een code 9062.

Nog een geluk dat daar zoveel CNG-pompen zijn! Anders moest je kilometers extra afleggen.

In de meeste cng-tankstations van Dats zijn er slechts twee cng-pompen, en bij andere merken slechts één.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daarnet gaan tanken en idd; noppes!

Heb enkele 1 en 2 geprobeerd, helaas lees ik dit topic nu pas... ;-)

Bij het hanteren van het vulpistool merkte ik al dat er wat mis moet zijn. Gewoonlijk voelt de darm stroever aan en bij het aansluiten voelde ik ook niet de weerstand die je gewoonlijk voelt.

aangepast door Aardgasrijder

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hey,

Gisteren gaan tanken aan vosseschijn. Mss een domme vraag maar is pomp 3 voor vrachtwagens. Ik zag nergens een aanwijzing hiervoor. het pistool bleef niet op de aansluiting vastzitten . Dit was een systeem met een hendel die je van off naar on moest draaien. Dacht wel dat dit zou werken omdat kallo hetzelfde systeem heeft en dit ging wel. Aan pomp 4 kreeg ik dan geen volle tank. 2 keer geprobeerd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uren geleden, nicky zei:

Hey,

Gisteren gaan tanken aan vosseschijn. Mss een domme vraag maar is pomp 3 voor vrachtwagens. Ik zag nergens een aanwijzing hiervoor. het pistool bleef niet op de aansluiting vastzitten . Dit was een systeem met een hendel die je van off naar on moest draaien. Dacht wel dat dit zou werken omdat kallo hetzelfde systeem heeft en dit ging wel. Aan pomp 4 kreeg ik dan geen volle tank. 2 keer geprobeerd. 

Voor bussen en vrachtwagens.  Staat het er echt niet op?  Ik zal er eens op letten de volgende keer.  Maar je ziet direct aan de grootte dat het niet klopt ;)  Ik was mijn eerste keer CNG in Kallo gaan tanken, daar had ik eerst de verkeerde vast :$xD

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat vind ik toch wel raar van dats24 en van total. Bij de Shell-stations in Duitsland waar ik CNG getankt heb, was wel degelijk aangegeven welke hendel bestemd is voor auto's en degene die bestemd is voor bussen en vrachtwagens.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen