Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Luc uit Genk

SEAT ARONA CNG / TGI / Aardgas

Recommended Posts

@dirk789 Je zou een testrit met die wagen moeten kunnen maken, en als dat evt. kan ook op de autostrade.

Als jouw dealer geen Arona op CNG staan heeft, dan moeten ze maar een afspraak vastleggen met het VAG-center van D'Ieteren zodat je daar dan een Arona TGI kan testen.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 269.000 km and counting...

Probeer eerst een gewone arona benzine. Gaat gemakkelijker zijn. en rijd toch hetzelfde.

De testrit in Kortenberg is maar 30min van start tot einde. als je dealer er één staan heeft heb je veel meer tijd. (wij zijn 2u weggeweest en was geen enkel probleem.)

WIj zijn wel naar Kortenberg geweest, maar hebben 2 ritten kunnen regelen (niet via toenmalige verkoper, want die was te lui), rechtstreeks via telefoon. Hebben kort na één een tgi en een automaat geprobeerd. Zo hadden we toch een 1u.

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Ga zeker een testrit aanvragen in Kortenberg maar ben benieuwd naar de ervaringen van chauffeurs die reeds enkele maanden met een Seat Arona rondrijden.

1 uur geleden, dirk789 zei:

Ga zeker een testrit aanvragen in Kortenberg maar ben benieuwd naar de ervaringen van chauffeurs die reeds enkele maanden met een Seat Arona rondrijden.

De SEAT Arona TGI is nog niet zo lang geleden op de markt gebracht. Heel veel ervaringen ga je dus niet krijgen.

Ik ben op dit ogenblik in de private FB-groep van onze Waalse CNG-collega's aan het kijken want ik dacht dat er daar ook iemand een Arona TGI gekocht had. Of versta je misschien goed Frans? Als dat niet het geval is, dan kan je nog altijd de online DeepL vertaalsite gebruiken. Indien je interesse hebt om die Waalse CNG-groep op Facebook te vervoegen, laat het mij dan in een privébericht weten.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 269.000 km and counting...

Hier is toch ook iemand met een arona tgi?

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Welke uitvoering wil je kopen ? De Xcellence voor +/- 17.000 euro lijkt me de beste koop.

Goeie middag, 

Even een heel druk weekend gehad, maar nu toch even de tijd nemen om te reageren.

Ik rij ondertussen sinds eind mei met mijn Arona TGI FR 

Dit weekend mijn eerste klein onderhoud gehad. Ondertussen 17000 km op de teller. Ik doe er dagelijks 100Km Woon werkverkeer mee waarvan 80km autostrade. Altijd cruise control 120-125km/uur haal ik een gemiddeld reëel verbruik van 4.3kg/100km. Met een volle tank doe ik tussen de 300 a 340km.

In de eerste Vitesse heeft hij wat weinig koppel maar op lange afstanden ervaar ik hier echter weinig last van. Verder geniet ik van elke kilometer dat ik ermee rij. Ik heb gekozen voor de full link i.p.v. het navigatiesysteem. En ik ben hier heel tevreden over. (Waze/Google maps) zijn beiden bruikbaar. Enkel de installatie van de app doordat D'ieteren te gierig was voor een licentie aan te schaffen kan wat ingewikkelder zijn. Maar je kan dit online gemakkelijk raadplegen. De koffer is niet zodanig groot maar voor mijn doen zeker genoeg. 

Indien je nog vragen hebt stel ze gerust.