wout Geplaatst: 15 februari 2018 Geplaatst: 15 februari 2018 Audi A5 g-tron besteld eind oktober 2017 met leverdatum 12/02/18. Vandaag (15/2) krijg ik mail van garage dat er problemen zijn met levering en nog niet kunnen zeggen wanneer ik wagen mag verwachten: "Audi AG kent momenteel productieproblemen door een vertraging van de leveringen van sommige onderaannemers en dit meer bepaald voor de modellen Audi A4 g-tron en Audi A5 g-tron. Dieteren gaat individueel een bericht versturen naar jou om dit te melden via een extern schrijven want ze weten het pas sinds vandaag en hebben ook gevraagd jou al even toe te lichten." Heeft er nog iemand hier weet van? Vindt het raar want heb op 10/2 nog gebeld met garage en toen zeiden ze dat wagen gepland stond om te leveren bij D'Ieteren op 11/2!
ChristianBoodts Geplaatst: 16 februari 2018 Geplaatst: 16 februari 2018 Oeps, da's minder. Vorig jaar waren er ook leverproblemen met de A4 CNG. Toen was er iets met de tanks, schijnt. Maat van mij heeft iets van 7 maand moeten wachten uiteindelijk. Vandaar dat ik maar stockwagen heb gekocht, al was dat ook zoeken en snel beslissen (begin december waren er nog 3 A5's CNG, 3 weken later geen één meer).
Groengas Geplaatst: 16 februari 2018 Geplaatst: 16 februari 2018 Dit wordt ook besproken op het Duitse "Erdgasfahrer Forum". Daar is het volgende bericht gepost op 10-2 door iemand van Audi: http://www.erdgasfahrer-forum.de/viewtopic.php?t=14845&postdays=0&postorder=asc&start=450 "ja es gibt derzeit ein Auslieferungsstopp auf Grund von Lieferengpässe mit einem Lieferanten. Die Kollegen arbeiten mit Hochdruck an Lösungen. Bitte habt Verständnis, dass ich mich nicht zu den Details hier äußern darf. Das sollte nicht, kann aber schon einmal vorkommen bei einem neuem Fahrzeugkonzept. Ich mache mir derzeit keine Sorgen um den g-tron. Ich melde mich wieder, wenn ich weiß, wann die Produktion wieder los geht." Er is dus wel wat aan de hand maar lijkt niet zo groot als de vorige keer. We zullen zien. 2
siegmundB Geplaatst: 16 februari 2018 Geplaatst: 16 februari 2018 Oei nice to know... Ik wacht al een week op een berekening van een a5 gtron door de leasemaatschappij nadat ze een offerte van de garage hebben gekregen. Als het nog lang duurt bestel ik gewoon een diesel terug ze. Heb de indruk dat ze niet veel moeite willen doen voor cng in lease. Hybride shit interesseert mij niet. 1 1
Lage Emissie Zone Geplaatst: 17 februari 2018 Geplaatst: 17 februari 2018 9 uren geleden, siegmundB zei: Oei nice to know... Ik wacht al een week op een berekening van een a5 gtron door de leasemaatschappij nadat ze een offerte van de garage hebben gekregen. Als het nog lang duurt bestel ik gewoon een diesel terug ze. Heb de indruk dat ze niet veel moeite willen doen voor cng in lease. Hybride shit interesseert mij niet. Een diesel kopen zou ik afraden, je hebt dan wel de beste motor ( dan zwijg ik over de superieure elektromotor ) maar diesel is vogelvrij verklaard en willen ze eruit. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
siegmundB Geplaatst: 17 februari 2018 Geplaatst: 17 februari 2018 2 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: Een diesel kopen zou ik afraden, je hebt dan wel de beste motor ( dan zwijg ik over de superieure elektromotor ) maar diesel is vogelvrij verklaard en willen ze eruit. ja zo erg zal het allemaal wel niet worden. probleem is dat je weinig alternatief hebt voor een performante dieselmotor vandaag. voor bedrijven is een wagen interessant als die minstens 90% aftrekbaar is. dan heb je heel wat dieselmotoren (audi, Mercedes, alfa) die in aanmerking komen, heel weinig benzine (alleen maar 1.0l of 1.2l) en een aantal hybride (maar ik wil en kan geen wagen met stekker nemen) enige goede alternatief dat ik dan zag is de a4 of a5 gtron aangezien die ook een vrij performante motor heeft met zijn 2l in tegenstelling tot meeste motoren op gas die 1.4l zijn ik weet dat het een luxe probleem is, particulier zou ik niet twijfelen 2
victor Geplaatst: 17 februari 2018 Geplaatst: 17 februari 2018 (aangepast) g-tron is het enige A4-A5 model waarmee je voor 90% fiscale aftrekbaar krijgt. 17 februari 2018 aangepast door victor 1
Koen C Geplaatst: 17 februari 2018 Geplaatst: 17 februari 2018 28 minuten geleden, siegmundB zei: enige goede alternatief dat ik dan zag is de a4 of a5 gtron aangezien die ook een vrij performante motor heeft met zijn 2l in tegenstelling tot meeste motoren op gas die 1.4l zijn Waarom zou je geen 1.4 overwegen ? Bijvoorbeeld de Opel Astra op CNG (als 5-deur of als break (Sports Tourer). Ik denk dat zo'n Opel een goed alternatief is voor de niet-leverbare Audi's. OK, ik zal je geen Fiat 500L met 900 cc laten overwegen... (maar die is nochtans ook ruim ! ) 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
siegmundB Geplaatst: 17 februari 2018 Geplaatst: 17 februari 2018 1 minuut geleden, Koen C zei: Waarom zou je geen 1.4 overwegen ? Bijvoorbeeld de Opel Astra op CNG (als 5-deur of als break (Sports Tourer). Ik denk dat zo'n Opel een goed alternatief is voor de niet-leverbare Audi's. OK, ik zal je geen Fiat 500L met 900 cc laten overwegen... (maar die is nochtans ook ruim ! ) koen, ik heb nu 184 pk... ten tweede opel komt er niet in heb wel gereden met de nieuwe vw 15 tsi (150pk) en dat vond ik voldoende. maar die motor kan je nog niet krijgen met cng... 1
Koen C Geplaatst: 17 februari 2018 Geplaatst: 17 februari 2018 1 minuut geleden, siegmundB zei: ik heb nu 184 pk... De Opel 1.4 CNG heeft 110 pk. Gebruik je die 184 pk ? In Vlaanderen / België ben je er toch niks mee ? Mij zegt het niks "veel" pk's. Maar ieder zijn ding / wensen Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
siegmundB Geplaatst: 17 februari 2018 Geplaatst: 17 februari 2018 Zojuist, Koen C zei: De Opel 1.4 CNG heeft 110 pk. Gebruik je die 184 pk ? In Vlaanderen / België ben je er toch niks mee ? Mij zegt het niks "veel" pk's. Maar ieder zijn ding / wensen ohja, heel vaak. 110 pk wil ik echt niet overwegen, of het moet een a1 zijn ofzo bvb, daar is dat voldoende
Groengas Geplaatst: 17 februari 2018 Geplaatst: 17 februari 2018 Je zou ook een Volvo V90 kunnen overwegen. Die heeft meer dan 200 pk 1
CNGOrigiled Geplaatst: 17 februari 2018 Geplaatst: 17 februari 2018 Ook een A5 gtron besteld op 06/01 leverdatum normaal ten laatste op bestelbon 18/04 gisteren vernomen dat hij normaal pas zou geleverd worden rond 30/05 in Brussel bij de invoerder. ben benieuwd. Ze wisten me ook trouwens te vertellen dat wie nu dezelfde wagen bestelt maar pas geleverd kon worden eind oktober/begin november !!! Overvraag en productie kan niet volgen is de uitleg die ik kreeg.
JoBé Geplaatst: 17 februari 2018 Geplaatst: 17 februari 2018 2 uren geleden, Groengas zei: Je zou ook een Volvo V90 kunnen overwegen. Die heeft meer dan 200 pk De V60 ook. Maar die zullen er ook wel "niet in komen" ... 2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 2019 NIU NGT ( E-scooter ) 2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"
siegmundB Geplaatst: 17 februari 2018 Geplaatst: 17 februari 2018 3 uren geleden, CNGOrigiled zei: Ook een A5 gtron besteld op 06/01 leverdatum normaal ten laatste op bestelbon 18/04 gisteren vernomen dat hij normaal pas zou geleverd worden rond 30/05 in Brussel bij de invoerder. ben benieuwd. Ze wisten me ook trouwens te vertellen dat wie nu dezelfde wagen bestelt maar pas geleverd kon worden eind oktober/begin november !!! Overvraag en productie kan niet volgen is de uitleg die ik kreeg. heel erg bedankt hiervoor! tja, dan moet ik naar iets anders uitkijken. ik moet begin juli een nieuwe wagen hebben
siegmundB Geplaatst: 17 februari 2018 Geplaatst: 17 februari 2018 1 uur geleden, JoBé zei: De V60 ook. Maar die zullen er ook wel "niet in komen" ... v60 is beetje dom om die nu te bestellen he, nieuwe model staat op stapel. en v90 dan heb je het over hybride neem ik aan? mooie wagen, maar veel te groot ze ik ben een moeilijke zeker... ik zou zelfs een skoda karoq 1.5 tsi overwegen, maar zelfs met alles erop zit die nog onder mijn budget
ChristianBoodts Geplaatst: 17 februari 2018 Geplaatst: 17 februari 2018 Leasingwagens kiezen is altijd een luxe'probleem'. Spijtig dat er zo weinig iets 'performantere' CNG's zijn om meer leasing dieselrijders te overtuigen. Mag je zelf de garage kiezen? Met wat geluk zijn er terug wat stockwagens in CNG die eventueel een optie zouden kunnen zijn.
siegmundB Geplaatst: 17 februari 2018 Geplaatst: 17 februari 2018 3 uren geleden, ChristianBoodts zei: Leasingwagens kiezen is altijd een luxe'probleem'. Spijtig dat er zo weinig iets 'performantere' CNG's zijn om meer leasing dieselrijders te overtuigen. Mag je zelf de garage kiezen? Met wat geluk zijn er terug wat stockwagens in CNG die eventueel een optie zouden kunnen zijn. dat is idd zo, maar niet iedereen begrijpt dit... nee mag helaas niet de garage zelf kiezen. nu kiezen tussen diesel c klasse break of a5 sportback...
ChristianBoodts Geplaatst: 17 februari 2018 Geplaatst: 17 februari 2018 3 uren geleden, siegmundB zei: dat is idd zo, maar niet iedereen begrijpt dit... nee mag helaas niet de garage zelf kiezen. nu kiezen tussen diesel c klasse break of a5 sportback... Ok succes met de keuze [emoji41]
JoBé Geplaatst: 17 februari 2018 Geplaatst: 17 februari 2018 1 uur terug, siegmundB zei: v60 is beetje dom om die nu te bestellen he, nieuwe model staat op stapel. Dat nieuw model zal niet op CNG verkrijgbaar zijn, want Volvo stopt er ook mee. 1 2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 2019 NIU NGT ( E-scooter ) 2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen