Populair bericht Krokodyly Geplaatst: 14 februari 2018 Populair bericht Geplaatst: 14 februari 2018 Het gaan rond rijden om te kunnen tanken kan binnenkort voor mij ook beginnen :). Begin januari gaan uitkijken naar een gezinswagen om de Peugeot Partner lichte vracht diesel te vervangen (nu deze nog aantrekkelijk op de markt zijn, de lichte vrachten pesten ze voorlopig nog niet). Dat het een benzine zou worden was zeker, mijn vriendin werkt maar 10 km van huis en mijn sociale leven speelt zich vooral af in het geboortedorp 5 km verder. Bij Toyota voor stationwagen hybride gaan luisteren omdat het verbruik van deze wagens zo verlekkerd klinkt, maar na nader inzien moet je hiervoor toch echt als een hybride-rijder gaan rijden wil je wat goeikoper uitkomen, en dat zal mij nog niet lukken met mn 26 jaar. Cng toen nog niet aan gedacht omdat ze bij mij op het werk recentelijk ook cng wagens hebben (Opel combo lichte vracht) en daar rijbereiken hoorde van maar 200 km. Toen ik hoorde dat een hybride maar 300 kg mag trekken was het al gauw einde verhaal . Toch maar eens cng ingetypt op tweedehands om te zien welke prijsklasse we hier hadden. Onmiddellijk een caddy op cng zien staan rond de €20.000, al half verkocht, maar dan zag ik deze ergens anders te koop staan als handelaar, terwijl hij op 2dehands stond als particulier, op de radio zag ik een rare taal staan, de pk’s stond 125 terwijl dit van tsi is en geen 110 zoals tgi. Met het salon op een zondag eens binnengewandeld bij VW om te informeren wat een caddy zou kosten compleet naar onze zin, en dat viel eigenlijk goed mee, in de zin van dat een Toyota net iets meer koste nieuw, maar we beide net geen €24000 voor een auto wel heel veel geld vonden voor twee snottepieten van 26 jaar en ik al met een hypotheek zit ook . Ik zag het al volledig zitten, gewoon om geen stationwagen te zullen hebben. Ik probeer links en rechts nog wat elektriciteitswerken bij te doen, ga heel veel mountainbiken en heb bovendien al altijd met gelijkaardige modellen gereden maar dan van het Franse front. Dus terug een auto van hetzelfde caliber was sowieso al een tof gedacht, en dan de bijkomende luxe van een auto met opties t.o.v. de Fransmannen ervoor :). De caddy die we hadden laten samenstellen (denk rond 24 januari) had toen leverdatum eind april. De drie dagen erna alle doemscenario’s en twijfelgedachten nog uit mijn vriendin haar hoofd moeten praten en ergens de laatste dagen van januari de laatste dingen laten aanpassen en getekend: ik las iets van 4 sleutels voor een €80 extra, gezien dat achteraf stukken van mensen kost heb ik die optie er nog laten bijzetten, de motoraanduiding achteraan er niet op was gratis dus dat er ook nog laten inzetten en dan toch maar gekozen voor vaste trekhaak af fabriek, de prijzen om het achteraf zelf te doen waren te onduidelijk van hoe compleet de installatie dan zou zijn, dus maar op zeker gespeeld. De nieuwe leverdatum was opeens 24 mei geworden, dus laat ons hopen dat het niet later is, want de enigste auto is ondertussen al verkocht. Details: Caddy dark&cool uitvoering, optie sound en optie comfort erbij, parkeersensoren achteraan, adaptieve CC, vaste trekhaak, van radio weet ik de naam niet meer juist maar is de app Connect en zo maar zonder navigatie. Laten we hopen zoals velen van jullie dat de tankstations nog sterk groeien, want we wonen in Wiekevorst, dus de vriendin zal na het werk in Tongerlo zo'n tweewekelijks ongeveer eventjes moeten omrijden langs Geel. H-gas zal hij voor het eerst waarschijnlijk niet gaan zien 6
muscles Geplaatst: 15 februari 2018 Geplaatst: 15 februari 2018 @Krokodyly Hallo, welkom op het forum. Zeer interessant om te lezen, hoe je er toe gekomen bent om ook een aardgasrijder te worden. En ondertussen weten we ook bijna alles van jou . Ik ben er zeker van dat je geen spijt zal hebben van de bestelling van je Caddy. Is het een gewone Caddy of een Caddy Maxi? 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Populair bericht Krokodyly Geplaatst: 15 februari 2018 Auteur Populair bericht Geplaatst: 15 februari 2018 1 uur geleden, muscles zei: @Krokodyly Hallo, welkom op het forum. Zeer interessant om te lezen, hoe je er toe gekomen bent om ook een aardgasrijder te worden. En ondertussen weten we ook bijna alles van jou . Ik ben er zeker van dat je geen spijt zal hebben van de bestelling van je Caddy. Is het een gewone Caddy of een Caddy Maxi? Gewone Caddy, ik ga ongetwijfeld bij sommigen geen goeie indruk maken maar ik vind de maxi’s geen zicht lijkt zoals een verkeerd uitvergrote foto in mijn ogen mijn vriendin had zelfs al moeite met een gewone caddy, bij haar op het werk worden die gebruikt voor andersvalidenvervoer en ze zag er automatisch al een rolstoel inzitten... En de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat we die meerprijs voor een maxi waarschijnlijk ook niet hadden kunnen betalen 1 2 1
muscles Geplaatst: 15 februari 2018 Geplaatst: 15 februari 2018 1 minuut geleden, Krokodyly zei: Gewone Caddy, ik ga ongetwijfeld bij sommigen geen goeie indruk maken maar ik vind de maxi’s geen zicht lijkt zoals een verkeerd uitvergrote foto in mijn ogen mijn vriendin had zelfs al moeite met een gewone caddy, bij haar op het werk worden die gebruikt voor andersvalidenvervoer en ze zag er automatisch al een rolstoel inzitten... En de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat we die meerprijs voor een maxi waarschijnlijk ook niet hadden kunnen betalen Ik weet niet. Waarom zou je geen goeie indruk maken met een "gewone" Caddy? Da's quatsch. Welke kleur hebben jullie gekozen? Ik moet toegeven dat ik de Caddy Maxi ook nogal een "uitvergrote" wagen vind. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Populair bericht Kris81 Geplaatst: 15 februari 2018 Populair bericht Geplaatst: 15 februari 2018 Niet zeuren hé , de caddy maxi is vet ! 1 3
Krokodyly Geplaatst: 15 februari 2018 Auteur Geplaatst: 15 februari 2018 1 uur terug, muscles zei: Ik weet niet. Waarom zou je geen goeie indruk maken met een "gewone" Caddy? Da's quatsch. Welke kleur hebben jullie gekozen? Ik moet toegeven dat ik de Caddy Maxi ook nogal een "uitvergrote" wagen vind. Donkergrijs, juiste benaming ken ik niet meer 1
Koen C Geplaatst: 15 februari 2018 Geplaatst: 15 februari 2018 12 uren geleden, Krokodyly zei: Wiekevorst, Goh, en geen Lada gekocht ? Daar is / was 1 van de laatste dealers van Lada. Of is die overgegaan naar een ander merk en kan je er nog met een Lada langs ? Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Krokodyly Geplaatst: 15 februari 2018 Auteur Geplaatst: 15 februari 2018 4 uren geleden, Koen C zei: Goh, en geen Lada gekocht ? Daar is / was 1 van de laatste dealers van Lada. Of is die overgegaan naar een ander merk en kan je er nog met een Lada langs ? Klopt, zie daar nog wat Lada’s staan op de oprit. Maar of er effectief nog iets mee gedaan wordt heb ik geen flauw idee van...
pluxy Geplaatst: 15 februari 2018 Geplaatst: 15 februari 2018 (aangepast) Uw verhaal bijna hetzelfde als bij mij. 17jaar Kangoo gereden. Eens je dit type gewoon bent , wil je niets anders meer. We hebben een systeem waarbij de bike binnen kunnen staan, handig voor op reis. Na tellen voor de cng gegaan. wat is uw besteldatum? we hebben juist dezelfde gekocht in Herentals. Bij de zoon van die Lada verkoper nog in de klas gezeten. Slim kereltje. 15 februari 2018 aangepast door pluxy Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
Krokodyly Geplaatst: 15 februari 2018 Auteur Geplaatst: 15 februari 2018 3 uren geleden, pluxy zei: Uw verhaal bijna hetzelfde als bij mij. 17jaar Kangoo gereden. Eens je dit type gewoon bent , wil je niets anders meer. We hebben een systeem waarbij de bike binnen kunnen staan, handig voor op reis. Na tellen voor de cng gegaan. wat is uw besteldatum? we hebben juist dezelfde gekocht in Herentals. Bij de zoon van die Lada verkoper nog in de klas gezeten. Slim kereltje. De laatste zondag van januari zijn we gaan tekenen dacht ik. Liekens zeker hè, die van de lada’s? Al veel over gehoord het inderdaad klever kerels zijn. Met drie broers die ieders hun eigen merk voor zich pakken dacht ik: Mercedes, ssangyong en VW.
kristiaan Geplaatst: 16 februari 2018 Geplaatst: 16 februari 2018 16 uren geleden, Koen C zei: Goh, en geen Lada gekocht ? Daar is / was 1 van de laatste dealers van Lada. Of is die overgegaan naar een ander merk en kan je er nog met een Lada langs ? God, de Leon! Nog een minerva jeep en een sarolea moto gekocht bij hem , dat moet midden jaren '70 geweest zijn .... 1 Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!
Krokodyly Geplaatst: 29 maart 2018 Auteur Geplaatst: 29 maart 2018 Hij is er! Om 18u30 de garage buitengereden en ondertussen al 115 km op en drie blokjes CNG erdoor . Foto's nog niet kunnen maken want had hem tussen twee auto’s geparkeerd aan het ziekenhuis en tegen dat we thuis waren was het al donker. De sleutels ontvangen was wel tof, zalige optie . Toerental bij 120 had ik wel graag wat lager gezien. En dat die airco altijd opspringt als je ruitenontwaseming (is dat een officieel woord?) opdraait vind ik ook ambetant, alsook als je hem op het koudste draait springt deze ook op. Had het liever gehad dat deze pas opspringt als je hem effectief opzet. De elektrische spiegels klappen precies ook niet automatisch mee in bij vergrendelen van de wagen? Maar dat is muggenziften natuurlijk. Fotos volgen! 1
Aardgasrijder Geplaatst: 29 maart 2018 Geplaatst: 29 maart 2018 @Krokodyly dan dien je je airco niet op automatisch te zetten Dan springt hij ook niet op 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Krokodyly Geplaatst: 29 maart 2018 Auteur Geplaatst: 29 maart 2018 Zojuist, Aardgasrijder zei: @Krokodyly dan dien je je airco niet op automatisch te zetten Dan springt hij ook niet op Maar is geen automatische airco, gewoon een handmatige met knopje A/C. Bij instellingen nergens iets gevonden om dit te deactiveren...
Krokodyly Geplaatst: 29 maart 2018 Auteur Geplaatst: 29 maart 2018 Om nog eventjes de gegevens mee te delen die ik van Volkswagen kreeg tijdens het wachten: 29/1: Besteld 3/3: In productie 15/3: Geschatte levering bij dealer 29/3: Afhalen bij de dealer 21/5: Leverdatum op de bestelbon Bijna twee maanden vroeger als gepland dus. CNG volgetankt, benzine in reserve. Ik las trouwens ergens anders hier op het forum dat je via de knop 'Car' verbruiksgegevens enzo kan zien op het centrale touchscreen. Mijn Caddy heeft de knop 'Car' niet en kon ook nergens iets vinden om de verbruiksgegevens ook op dat scherm te krijgen... 2
muscles Geplaatst: 29 maart 2018 Geplaatst: 29 maart 2018 1 uur terug, Krokodyly zei: Ik las trouwens ergens anders hier op het forum dat je via de knop 'Car' verbruiksgegevens enzo kan zien op het centrale touchscreen. Mijn Caddy heeft de knop 'Car' niet en kon ook nergens iets vinden om de verbruiksgegevens ook op dat scherm te krijgen... Ik heb dat geschreven, maar jij hebt waarschijnlijk een andere boordcomputer in je Caddy. Als je daar eens een foto van zou maken... 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Krokodyly Geplaatst: 29 maart 2018 Auteur Geplaatst: 29 maart 2018 2 uren geleden, muscles zei: Ik heb dat geschreven, maar jij hebt waarschijnlijk een andere boordcomputer in je Caddy. Als je daar eens een foto van zou maken... In de handleiding zie ik er ook niets van staan. Zou dit dan enkel bij Skoda weer te geven zijn op beide schermen?
muscles Geplaatst: 30 maart 2018 Geplaatst: 30 maart 2018 36 minuten geleden, Krokodyly zei: In de handleiding zie ik er ook niets van staan. Zou dit dan enkel bij Skoda weer te geven zijn op beide schermen? Nee, ik ben er zeker van dat dit bij de Golf en de Polo ook weer te geven is op beide schermen (en uiteraard bij Audi). Maar, probeer eens te zoeken onder Menu. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Populair bericht pluxy Geplaatst: 30 maart 2018 Populair bericht Geplaatst: 30 maart 2018 Voorlopig niets gevonden, enkel scherm achter stuur. Menu Car heb ik niet. Gisteren naar keuring trekhaak geweest. Kwam binnen en zei dat het voor trekhaak was. Antwoord: nee tis ne cng, dat wil zeggen veel werk. 1 2 Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
Koen C Geplaatst: 30 maart 2018 Geplaatst: 30 maart 2018 15 uren geleden, Krokodyly zei: ondertussen al 115 km op en drie blokjes CNG erdoor Ik hoop dat je meer dan 4 blokjes hebt (zoveel zijn er in onze Ypsilon)... anders verbruikt die wel wat veel. Of is je rijstijl "nogal" vlot . 15 uren geleden, Krokodyly zei: dat die airco altijd opspringt 15 uren geleden, Krokodyly zei: spiegels klappen precies ook niet automatisch mee in Er zijn op het forum een aantal die zo'n ODB-ding (of zoiets) hebben : misschien eens afspreken om dat te laten de-activeren / activeren ? Indien mogelijk. 15 uren geleden, Krokodyly zei: De sleutels ontvangen was wel tof, zalige optie 5 stuks !!! (waarvan 4 met afstandsbediening) Wat ga je daar allemaal mee doen ? Hoeveel meerprijs was dat niet ? Veel rijplezier met je nieuwe Caddy ! Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen