Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Recommended Posts

Ik heb hier toch ook al eens ergens een foto geplaatst van de aardgasrijder.be sticker op mijnen dieselsandero ;) ik heb toen geen melding gekregen dat dat niet mocht:D

• Hahaha 2

BMW moto oldtimerfanaat  :D

Golf TGI Highline (2015)

41 minuten geleden, Bij zei:

Ik heb hier toch ook al eens ergens een foto geplaatst van de aardgasrijder.be sticker op mijnen dieselsandero ;) ik heb toen geen melding gekregen dat dat niet mocht:D

Da's waar, maar zulke mensen heeft @Aardgasrijder graag want die maken reclame voor deze site :D.

Langs de andere kant ben je de mensen, die je dieselsandero in het echt zien met die sticker daarop, in feite aan het bedriegen want die Dacia Sandero van jou rijdt dus niet op aardgas. Heb je bijvoorbeeld nog geen mensen gehad die jou kwamen vragen of de Dacia Sandero te verkrijgen is op CNG, af-fabriek?

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 261.500 km and counting...

@muscles FOEI !

@Bij beschuldigen van bedriegen. Dit is gewoon misleiden om rijden op aardgas bekender te maken. B|

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km
(wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiewagen :$)

2 uren geleden, Aardgasrijder zei:

@muscles FOEI !

@Bij beschuldigen van bedriegen. Dit is gewoon misleiden om rijden op aardgas bekender te maken. B|

misleiden

werkw.

Uitspraak:   [mɪsˈlɛidə(n)]
Vervoegingen:   misleidde (verl.tijd enkelv.)
Vervoegingen:   heeft misleid (volt.deelw.) Toon alle vervoegingen

(iemand) opzettelijk iets laten geloven dat niet klopt

Voorbeeld:   `De samenvatting geeft een misleidend beeld van het rapport.`  

© Kernerman Dictionaries.

Synoniemen

afzetten bedonderen bedriegen beduvelen belazeren besodemieteren om de tuin leiden op een dwaalspoor zetten oplichten zwendelen

Intensiveringen

Uitdrukkingen die misleiden betekenen (waarin het woord zelf niet voorkomt):
bij de neus nemen;

4 definities op Encyclo
  1. niet eerlijk zijn vb: hij heeft mij misleid met zijn verhaal Synoniemen: bedriegen belazeren bedonderen
  2. •"iemand ~" iemand in de waan van iets brengen. •tweede betekenisomschrijving. •enz.
  3. 1) Abuseren 2) Afzetten 3) Bedonderen 4) Bedotten 5) Bedriegen 6) Beduvelen 7) Beetnemen 8) Begoochelen 9) Belazeren 10) Benadelen 11) Besodemieteren 12) Blinddoeken 13) ...
  4. [Nederlands] Iemand opzettelijk iets verkeerd laten denken of doen

Bron: http://www.woorden.org/woord/misleiden

@Aardgasrijder Dus waar jij het werkwoord misleiden gebruikt, dat is hetzelfde als bedriegen: zie vlak hierboven 3. 5)

• Hahaha 1
  • Verward 1

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 261.500 km and counting...

Best-25-touche-meme-1.jpg

• Hahaha 2

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km
(wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiewagen :$)

Hoe meer reclame voor CNG hoe beter.;)

De dieselsandero zal ook vervangen worden door een CNG auto alleen heb ik nog niet echt een model gevonden dat voldoet aan mijn eisen.....

Maar er is niets dringend (tenzij de roverheid nog iets van plan is om de dieselaars wat te pesten...)

• Vind ik leuk 1

BMW moto oldtimerfanaat  :D

Golf TGI Highline (2015)

Toen ik in de fotoalbums aan het kijken was, en op de bijgevoegde foto klikte van @Aardgasrijder op zijn reis naar Slovenië, viel mij de zwarte beschermplaat op op de achterbumper. Ik heb een jaar geleden er ook aan gedacht om zo'n beschermplaat te kopen maar degene die ik online vond was zilverkleurig en nogal aan de prijzige kant. Is die van jou, Aardgasrijder, van rubber? En, waar heb je ze gekocht? 

large.IMG_7040.JPG.a1646e456deaa477f418e

Superskoda.com is harde plastic en past heel goed. Zit vast met 3M tape aan de onderkant. Ik heb dit gekocht ter bescherming van de bumper omdat ik vaak hond in de wagen heb zitten en ik bang was voor krassen.

Ik heb hem gisteren van de bumper gehaald omdat de zijkantjes los waren gekomen. Ik ga nu nieuwe tape kopen en hem terugplakken. Heeft 2.5 jaar gehangen, maar ik denk dat de tape is losgekomen doordat ik niet goed ontvet heb en het vele water.

Bij mister-auto kan je ook rubber of zachte kunststof kopen. Universeel 6 x 100 cm.

• Bedankt 1

5 uren geleden, muscles zei:

Toen ik in de fotoalbums aan het kijken was, en op de bijgevoegde foto klikte van @Aardgasrijder op zijn reis naar Slovenië, viel mij de zwarte beschermplaat op op de achterbumper. Ik heb een jaar geleden er ook aan gedacht om zo'n beschermplaat te kopen maar degene die ik online vond was zilverkleurig en nogal aan de prijzige kant. Is die van jou, Aardgasrijder, van rubber? En, waar heb je ze gekocht? 

Bij mij zit een doorzichtige bescherming op de bumper gekleefd, zoiets als schermbeveiling op smartphone of tablet. Zat er al op bij aankoop, geen idee welk materiaal het is maar is bijna niet te zien.
Toen ik het voor het eerst opmerkte dacht ik dat er een (mooie schuine) kras in zat ... :$

795350_5.png    2016 Audi A3 S-line g-tron S-tronic

2011 VW Touran TSI EcoFuel R-line (7seats):  937341_5.png

4 uren geleden, JoBé zei:

Bij mij zit een doorzichtige bescherming op de bumper gekleefd, zoiets als schermbeveiling op smartphone of tablet. Zat er al op bij aankoop.

Is bescherming die er op zit als de bumper geplaatst wordt (in de fabriek dus). In uw garage zullen ze die vergeten te verwijderen zijn.

• Bedankt 1

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Op ‎16‎/‎01‎/‎2018 om 14:57, Koen C zei:

Ikke... :) 

Op de Ypsilon CNG stonden er standaard al lichtmetalen velgen onder.

Ik geef geen geld uit aan lichtmetaal : teveel kuiswerk aan (vooral vooraan door de schijfremmen en de grootste remkracht).

Het heeft toch iets , zo puur dat stalen velgen kunnen zijn.  Zie foto van die Golf 1 .

ikke ook !

Benzine 95 wordt algemeen aangeraden maar deugt niet, ook bij boten waar de tanks een grotere inhoud hebben is het een probleem dat regelmatig voorkomt. Oplossing: alles leeg maken, uitkuisen en terug tanken. Bij boot-diesels bestaat hetzelfde probleem met minderwaardige brandstof. 

Benzine 98 is beter maar informatica is er niet op afgestemd, conflict in de BC.

Ik tank 95, maximaal 5L , en voor de rest 99% op cng rijden. Ik heb zelfs al eens gedacht om een kleine hoeveelheid benzine als reserve in de koffer te zetten en om de 6 maand te verversen door weg te kieperen en niet op te rijden.

Ik rij zafira en als ik vertrek, trekt die op als een F1, ik moet opletten of ik vertrek met gierende banden. Eens op T° kalmeert hij wat.

Eén enkele keer heb ik het probleem gehad, maar daar is het bij gebleven. Ik heb wel een garagist die verder kijkt dan "de normen " en de "BC-informatica".

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

19 minuten geleden, Bob zei:

Benzine 95 wordt algemeen aangeraden maar deugt niet, ook bij boten waar de tanks een grotere inhoud hebben is het een probleem dat regelmatig voorkomt. Oplossing: alles leeg maken, uitkuisen en terug tanken. Bij boot-diesels bestaat hetzelfde probleem met minderwaardige brandstof. 

Benzine 98 is beter maar informatica is er niet op afgestemd, conflict in de BC.

Ik tank 95, maximaal 5L , en voor de rest 99% op cng rijden. Ik heb zelfs al eens gedacht om een kleine hoeveelheid benzine als reserve in de koffer te zetten en om de 6 maand te verversen door weg te kieperen en niet op te rijden.

Ik rij zafira en als ik vertrek, trekt die op als een F1, ik moet opletten of ik vertrek met gierende banden. Eens op T° kalmeert hij wat.

Eén enkele keer heb ik het probleem gehad, maar daar is het bij gebleven. Ik heb wel een garagist die verder kijkt dan "de normen " en de "BC-informatica".

Die gierende banden heb ik ook met mijn Octavia, maar ligt volgens mij meer aan de prulkwaliteit van mijn banden. Morgen worden er CrossClimates opgelegd, hopelijk betere tractie daarmee.

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

@Dr Nick Same here, ik heb bij het minste beetje nat op de baan ook last van slippende voorbanden op de Octavia (Michelin Energy Saver+ 205/55 R16 91V)

De wegligging van de wagen is wel heel goed.

Deze banden liggen ook op de VW Touran, maar hier heb ik dan geen last van slippende banden, wellicht door het gewicht van de wagen.

1 uur terug, Aardgasrijder zei:

@Dr Nick Same here, ik heb bij het minste beetje nat op de baan ook last van slippende voorbanden op de Octavia (Michelin Energy Saver+ 205/55 R16 91V)

De wegligging van de wagen is wel heel goed.

Deze banden liggen ook op de VW Touran, maar hier heb ik dan geen last van slippende banden, wellicht door het gewicht van de wagen.

ik heb Dunlop's van fabriek af mee gekregen. Nog nooit een band gehad die zo weinig grip had.

794532_5.png

5 uren geleden, Aardgasrijder zei:

ook last van slippende voorbanden op de Octavia (Michelin Energy Saver+ 205/55 R16 91V)

5 uren geleden, Aardgasrijder zei:

ook op de VW Touran, maar hier heb ik dan geen last van slippende banden, wellicht door het gewicht van de wagen.

Je zegt het zelf al voor een deel.

Maar ook : de mode om altijd maar bredere banden te monteren, is in het nadeel bij vertrekken.

Als je 1 of 2 maten smaller zou mogen monteren : probeer dan nog eens.

Ik heb op de Ypsilon benzine totaal geen problemen van doorslippen met Michelin Energy Saver (in een veel kleinere bandenmaat).

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

6 uren geleden, Bob zei:

Is dat bij Opel zo ?  Lijkt me raar !

Elke moderne motor kan probleemloos draaien (en past zich aan) op 98 indien je 95 mag tanken.

Andersom liever niet doen (voorgeschreven 98 en 95 tanken...)

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

39 minuten geleden, Koen C zei:

Je zegt het zelf al voor een deel.

Maar ook : de mode om altijd maar bredere banden te monteren, is in het nadeel bij vertrekken.

Als je 1 of 2 maten smaller zou mogen monteren : probeer dan nog eens.

Ik heb op de Ypsilon benzine totaal geen problemen van doorslippen met Michelin Energy Saver (in een veel kleinere bandenmaat).

Volgens mij is het toch andersom, een bredere band heeft een groter raakoppervlak en dus meer grip. Net daarom dat ze breder worden.

Wielertoeristen willen toch een zo klein mogelijk raakoppervlak om zo weinig mogelijk rolweerstand te hebben.

794532_5.png

4 uren geleden, Dr Nick zei:

Ik heb Dunlop's van fabriek af mee gekregen. Nog nooit een band gehad die zo weinig grip had.

Bij mij liggen er dezelfde op. Een beetje nat en slipperdeslip. Ook droog kan ik ze laten doorslippen.

Als ze op zijn (de Dunlop's) komen er zeker en vast niet meer dezelfde onder te liggen.

• Bedankt 1

4 uren geleden, Dr Nick zei:

Wielertoeristen willen toch een zo klein mogelijk raakoppervlak om zo weinig mogelijk rolweerstand te hebben.

Wat wielertoeristen betreft: daar is er ook een trend naar bredere banden. 10 jaar geleden was 23 mm de norm, tegenwoordig eerder 25 mm en zelfs al 28 mm (voor de achterband). Voordeel is dat de druk dan omlaag kan wat het comfort dan weer wat ten goede komt (want stijve kaders en hoge wielen zorgen voor veel stijfheid van de fiets maar het comfort is dan ook navenant). Ook zou de rolweerstand bij een 25 mm beter zijn dan bij een 23 mm, vroeger beweerde men nochtans het tegendeel. Weetje: in Merckx zijnen tijd bolde men rond met 19 mm banden.

Of hoe een topic rond het stationair toerental plots over banden en zelfs wielertoeristen gaat...:ph34r:

Opmerking van moderator Muscles: En daarom heb ik al deze berichten verplaatst naar Off-Topic -> Accessoires.

• Hahaha 1