Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gegroet, welkom welkom welkom.

Prachtige wagen waar je zeer veel plezier aan gaat beleven :D

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:
13 uren geleden, CNGOrigiled zei:

Na veel info hier gelezen te hebben over CNG ben ik overtuigd geraakt van deze brandstof, ook het feit dat hier in het waasland toch wel wat tankmogelijkheden zijn is de beslissing gevallen. Een audi A5 G-tron besteld :).

Kallo snel bereikbaar voor u?  Ik passeer daar als ik richting Zeeland/kust rij vanuit Antwerpen.

Geplaatst:
1 uur terug, CNGOrigiled zei:

JA klopt is maar +-5 min rijden

Als je daar gaat tanken dan wil je geen ander gas meer want het rijbereik ligt hoger dan bij de andere aardgas types (H en L gas).

Tenzij je op vakantie naar het buitenland gaat want daar vind je weinig stations die dit aardgas uit LNG aanbieden.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:
7 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei:

Als je daar gaat tanken dan wil je geen ander gas meer want het rijbereik ligt hoger dan bij de andere aardgas types (H en L gas).

Tenzij je op vakantie naar het buitenland gaat want daar vind je weinig stations die dit aardgas uit LNG aanbieden.

Ik ben al blij dat er in Duitsland, Oostenrijk, Italië, Hongarije, Tsjechië en andere landen CNG-tankstations zijn en als je het goed plant, dan kan je er voor zorgen dat je altijd H-gas tankt.

Zo kan je bijvoorbeeld CNG gaan tanken in Eschweiler (H-gas) om het laagcalorische gebied tot aan Frankfurt te overbruggen. In de richting van Dortmund/Berlijn zal het ook ongeveer zo zijn.

• Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
5 uren geleden, CNGOrigiled zei:

Ja klopt ik had hier op het forum al veel over dat H gas gelezen, ik zal dus zeker en vast daar zoveel als mogelijk gaan tanken. Als het maar snel begin april is ;).

Koop de huissticker van Aardgasrijder.be dan kan je mogelijk mensen tegenkomen van op het forum :D

https://www.aardgasrijder.be/winkel/

• Hahaha 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:
Op 1/8/2018 om 21:54, CNGOrigiled zei:
Na veel info hier gelezen te hebben over CNG ben ik overtuigd geraakt van deze brandstof, ook het feit dat hier in het waasland toch wel wat tankmogelijkheden zijn is de beslissing gevallen. Een audi A5 G-tron besteld :).

Great en proficiat! Ik heb ook de A5 dus als je vragen hebt, let me know [emoji41]

Geplaatst:
Op 10-1-2018 om 10:15, ChristianBoodts zei:

Great en proficiat! Ik heb ook de A5 dus als je vragen hebt, let me know emoji41.png

Dank je . A5 gaat aanpassing zijn altijd SUV gereden, maar was verrast door de ruimte die er toch is in deze A5 om met 4 rond te rijden. Koffer valt ook goed mee.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
10 uren geleden, CNGOrigiled zei:
Dank je . A5 gaat aanpassing zijn altijd SUV gereden, maar was verrast door de ruimte die er toch is in deze A5 om met 4 rond te rijden. Koffer valt ook goed mee.

Idd. Zit wel een stuk lager dan een SUV, maar geeft dan weer meer het coupé gevoel [emoji41]

• 4 maanden later...
Geplaatst:

Veel plezier ermee! Laat ons gerust van wat foto’s en ervaringen meegenieten ?

• Vind ik leuk 1

vw.JPG.99935966a9adfdabcab25ba3ac73b8e2.JPG

Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue

Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red

Geplaatst:
32 minuten geleden, CNGOrigiled zei:

De leverdatum is gepland nu donderdag : in de voormiddag mag ik om de nieuwe wagen, zal ongeveer 1.5 maand voorbij de oorspronkelijk leverdatum zijn. CNG here we come ;)

Wauw! Spannend ?. Ik kijk al uit naar foto's van je A5 G-Tron, en naar je rijervaring.

Ik ben al het derde forumlid dat naar foto's vraagt, lees ik ?

• Vind ik leuk 2

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Geplaatst:
1 uur terug, CNGOrigiled zei:

Zoals gevraagd hier enkele foto's ;) super tevreden met de samenstelling. Rijervaring zal ik later nog posten als er meer km opstaan.

Dat is een echte WAUW-auto: mooie lijnen, sjieke velgen, gewoon prachtig !

• Vind ik leuk 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...