Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

xD Die honden zien er echt heel koddig uit !

En ze lijken echt content !

Mooi gedaan van de garage.  Chique.

• Vind ik leuk 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:

Oooh 2 boxers, mijn favoriete honden :x :D

Die ventilator in blauw is heel mooi, wit trok inderdaad nergens op.

Is dat de sticker van drivesystems?

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

Ferme bak , en terecht dat ze die ventilatie gelakt hebben ! Ik haal ook nooit de 700km met een volle CNG tank met mijn vw caddy maxi dsg6. Zit altijd rond de 650km.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst: (aangepast)

Prachtige foto-s, je verbruik geeft aan dat je boordcomputer 100% aardgaskwaliteit aangeeft, het is echter H-gas van een mindere kwaliteit ten opzichte van H+ GAS, gewonnen uit LNG. Ik raad je aan om eens in Kallo of Hoboken te gaan tanken, je zal een groot verschil opmerken, minder verbruik en een wagen die veel sneller optrekt, bijna als een raket wat voor 81pK niet slecht is. Momenteel zit ik rond de 4,1 kg per 100 km wat helemaal niet zo slecht is, wanneer de tank is leeg gereden geef ik een update  van het werkelijke verbruik.

aangepast door Lage Emissie Zone
Uitbreiding

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst: (aangepast)
1 uur geleden, Aardgasrijder zei:

Oooh 2 boxers, mijn favoriete honden :x :D

Die ventilator in blauw is heel mooi, wit trok inderdaad nergens op.

Is dat de sticker van drivesystems?

Dan moet je er eentje kopen, mijn fokker heeft trouwens pups momenteel :P  (geen idee of er nog beschikbaar zijn)

sticker hadden ze in de garage er al op gehangen, ik had hem misschien ergens anders gehangen (of dat wit wat bijgeknipt) maar nu hangt hij er... op zich kijk ik er al niet meer naar, maar ik had hen gezegd dat ze bij de volgende klant misschien de sticker gewoon moeten geven, of hangen waar hij wilt. Vermits je zelf mag kiezen waar hij ergens hangt... 

Oh en de kleur is groen  (bamboo garden green), maar er zijn er nog die zeiden dat hij blauw was, soms bij andere lichtinval lijkt hij soms wel een beetje blauw ;) 

aangepast door Bossie
Geplaatst:
1 uur terug, Lage Emissie Zone zei:

Prachtige foto-s, je verbruik geeft aan dat je boordcomputer 100% aardgaskwaliteit aangeeft, het is echter H-gas van een mindere kwaliteit ten opzichte van H+ GAS, gewonnen uit LNG. Ik raad je aan om eens in Kallo of Hoboken te gaan tanken, je zal een groot verschil opmerken, minder verbruik en een wagen die veel sneller optrekt, bijna als een raket wat voor 81pK niet slecht is. Momenteel zit ik rond de 4,1 kg per 100 km wat helemaal niet zo slecht is, wanneer de tank is leeg gereden geef ik een update  van het werkelijke verbruik.

Hoboken en kallo liggen niet echt in de buurt.... ik woon in Sint-truiden. Voorlopig tank ik in Hasselt of houthalen (bij gebrek aan een tankstation in de directe omgeving). Beide zijn toch H-gas (al is de prijs in houthalen wel laag, kwaliteit is steeds 100%). L-gas of H+ gas heb ik nog niet getankt....

maar als ik mijn zus in Rumst ga bezoeken (dan rij ik meestal E313 tot Antwerpen, dan via ring naar E19 en zo naar Rumst), dan kan ik wel eens iets verder de ring volgen tot Hoboken en daar gaan tanken. Dat is dus maar een klein beetje omrijden... dan kan ik zelf eens ondervinden wat het verschil is.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Klopt het is de kleur bamboo garden green, ik zie er zelf een blauwe tint in, maar tevens ook groen. :)

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:
Op 7/24/2017 om 21:45, Bossie zei:

volgens mijn app die ik gebruik, daar moet je bij iedere tankbeurt gewoon  kmstand en aantal liters invullen (kg dus eigenlijk, maar app gebruikt enkel liters). Volgens die app zit ik nu aan een verbruik van 5,1 kg (op begin zat ik aan 7kg, waar ik toch van verschoot. .... mijn boordcomputer geeft trouwens aan dat mijn verbruik op 5,5 kg ligt, dus daar zit een verschil op met die app, maar die app moet correct zijn want die telt gewoon gereden kilometers en wat je getankt hebt. Dus dat moet wel juist zijn..... 

Dat jouw boordcomputer meer aangeeft dan je werkelijk verbruik is wel bizar, toch zeker voor een wagen uit de VAG-groep waar men van sjoemelwaarden niet vies is.

Het kan wel éénmalig zo zijn omdat je met CNG nooit weet wanneer je tank echt vol is en er dus steeds afwijkingen in het verbruik zitten maar op termijn middelt zich dit toch uit.

Ik zou ook niet altijd vertrouwen op een app om een berekening te doen, zelf uitrekenen is altijd beter.

Kloppen jouw waarden met de app kan je die blijven gebruiken, indien niet...delete en zoek iets anders.

(vb van slecht werkende apps die ook maar gewoon maar wat moeten rekenen: er zijn apps waarmee je kosten kan delen over verschillende personen. Voor 1 rekening is dit bij geen enkele app een probleem, eens er echter meerdere rekeningen te behandelen zijn of er door verschillende personen rekeningen betaald werden gaan veel van die apps de boot in. Ik heb er redelijk wat geprobeerd alvorens ik eentje had die 100% goed werkte. Er zit veel kaf tussen het koren... en apps waarvoor je moet betalen zijn zeker niet altijd beter.)

Geplaatst:

prachtige kleur.

en lijkt me zeer leuk voor de honden, als je de inrichting hebt gedaan willen we nog foto's :)

• Vind ik leuk 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...