Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Mijn volgend voertuig wordt er zekerlijk een op CNG. Ik heb mij al 'voldoende' (lees alles wat ook maar op het net te vinden is) geïnformeerd ivm rijden op CNG en mijn besluit staat vast, CNG wordt het!

Ik leg nogal wat afstanden af (gemiddeld 25000 à 30000 km per jaar), weliswaar 75% autosnelwegkilometers... maar verder dieselen lijkt me voorbijgestreefd (lage emissiezones - duurdere diesel - inschrijvingstaks - (last but not least) milieubewust?? enz.).

Ik ben Budgetgebonden op zoek gegaan naar... en de uitkomst laat 2 modellen nog in running:

1. OCTAVIA Combi Facelift Style 1.4 TSI 110pk (81kW) Aut-DSG7
2. GOLF Variant Comfortline 1.' TGI 81 Kw 110 pk DSG 7

Vermoedelijk is de motor identiek (D'ieteren), dit zal dus niet echt mijn keuze beïnvloeden.
Het zal eerder o.a. afhangen van de bevindingen van de gebruikers, service na verkoop, ...

Laat het duidelijk zijn dat ik dit aardgasforum al goed heb uitgepluisd, maar wie geeft me het laatste zetje in mijn keuze?

Spui maar jullie bevindingen!

Groeten,

Respi

PS. Heeft iemand 'ervaring' met bvb Skodaverdeler DELORGE en/of VW garage Vanthienen uit Tienen?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Hallo Respi,

Welkom op het aardgasrijderforum! :D

Wij zijn allen enorm blij dat je voor een CNG-wagen zult kiezen.

Ik raad de verdeler DELORGE ten stelligste af omdat ik er bij één en de daaropvolgende keren niet al te vriendelijk behandeld werd. Van de verkoper kon ik niet snel genoeg beslissen. Dat vond ik echt onbeschoft. Het gaat tenslotte toch om een hoop geld om zo plotsklaps te beslissen.

Ik ken de VW-garage Vanthienen persoonlijk niet maar die zou in tussentijd ook al overgenomen zijn door... DELORGE.

Als ik dan toch een goede garage mag aanbevelen dan is het wel Skoda-garage PEUSENS in Hasselt. Dat is een officiële Skoda-verdeler en daar wordt je nog als mens bediend en behandeld. Je mag daar als klant ook nog altijd in de werkplaats en met het werkplaatspersoneel praten wanneer ze aan je wagen werken.

Een goede VW-dealer is VW-garage SMETS in Bilzen. Daar heb ik hier op het forum onlangs nog positieve zaken over gelezen.

Ondanks het feit dat de GOLF 7 een facelift heeft ondergaan kan ik zeer moeilijk geloven dat die echt in ruimte (uiterlijk) en qua binnenruimte fel zou toegenomen zijn. Ik denk nog altijd dat de OCTAVIA Combi Facelift groter is, en hoogstwaarschijnlijk ook nog steeds goedkoper dan de GOLF 7 Facelift. Maar dat mag jij zelf uitmaken.

Groeten,

Muscles

• Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

Hallo Respi, welkom op dit forum. B|

Je keuze voor aardgas is de beste keuze, ik heb in het verleden ook alles uitgepluisd en CNG is naast diesel nog steeds de beste technologie. Laat je niks wijsmaken over elektrische wagens of wagens op waterstof want die technologie staat bijlange (nog) niet op punt.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:

Naar aanleiding hiervan maar eens een accountje aangemaakt.

Hier thuis hebben ze ook niet meteen de beste ervaringen met Vanthienen. Niet vriendelijk t.o.v mensen die gewoon onderdelen komen halen en dus zelf onderhoud aan hun auto doen enzo. Maakt u de laagste prijs wanneer ge de auto koopt, maar pluimt u vervolgens als je op onderhoud gaat of reparaties laat doen.

• Bedankt 1
Geplaatst:
3 uren geleden, Mylan1999 zei:

Hier thuis hebben ze ook niet meteen de beste ervaringen met Vanthienen. Niet vriendelijk t.o.v mensen die gewoon onderdelen komen halen en dus zelf onderhoud aan hun auto doen enzo. Maakt u de laagste prijs wanneer ge de auto koopt, maar pluimt u vervolgens als je op onderhoud gaat of reparaties laat doen.

Ik kan maar best op mijn hoede zijn, mijn VW garage rekent 75 EUR als uurtarief, als ze echter dubbel zo snel werken als een garage die 52 EUR vraagt per uur dan zijn ze goedkoper, het blijft dus ergens een gok op basis van vertrouwen.

• Bedankt 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:
1 uur terug, Lage Emissie Zone zei:

Dat doet elke D'ieteren dealer, zeker de grote concessiehouders.

Zelf onderhoud uitvoeren op je auto is echt enorm veel goedkoper.

• Bedankt 1
Geplaatst:

Niet vriendelijk tegenover mensen die onderdelen komen halen om het onderhoud zelf uit te voeren ? Ze mogen nog blij zijn dat ze die onderdelen kunnen verkopen ! Op het net vind je zowat elk onderdeel (ruitenwissers , olie , filters....) terug voor een veel lagere prijs ! Zeker ook eens in Duitsland gaan kijken voor je een wagen bestelt . Een Golf Variant Comfortline TGI DSG7 kost daar netto +/- 20.000 euro. De Skoda +/- 22.000 euro. Garantie en onderhoud laat je zonder problemen uitvoeren bij een dealer die je zelf kan kiezen. In Belgie hebben deze een catalogusprijs van 28.450   resp. 31.590 euro.

• Bedankt 1
  • Triest 1
Geplaatst: (aangepast)
2 uren geleden, Brembos zei:

Niet vriendelijk tegenover mensen die onderdelen komen halen om het onderhoud zelf uit te voeren ? Ze mogen nog blij zijn dat ze die onderdelen kunnen verkopen ! Op het net vind je zowat elk onderdeel (ruitenwissers , olie , filters....) terug voor een veel lagere prijs ! Zeker ook eens in Duitsland gaan kijken voor je een wagen bestelt . Een Golf Variant Comfortline TGI DSG7 kost daar netto +/- 20.000 euro. De Skoda +/- 22.000 euro. Garantie en onderhoud laat je zonder problemen uitvoeren bij een dealer die je zelf kan kiezen. In Belgie hebben deze een catalogusprijs van 28.450   resp. 31.590 euro.

Lijkt me het overwegen waard om eens de grens over te steken... Ik vermoed dat ik echter bepaalde documenten zal moeten kunnen voorleggen om een voertuig in het buitenland gekocht in België in te schrijven? Waar moet ik dan zoal op letten? Iemand ervaring hiermee?

Heb ondertussen eens een configuratie gedaan op Duitse site van Skoda en voor het voertuig dat ik op het oog had,  kwam ik aan een prijsverschil van +/- 5000€ (niet het prijsverschil die jij opgeeft...)  Nu voor 5000€ ga ik ook wel de grens over... ;-)

aangepast door Respi
Geplaatst:
31 minuten geleden, Respi zei:

Lijkt me het overwegen waard om eens de grens over te steken... Ik vermoed dat ik echter bepaalde documenten zal moeten kunnen voorleggen om een voertuig in het buitenland gekocht in België in te schrijven? Waar moet ik dan zoal op letten? Iemand ervaring hiermee?

Heb ondertussen eens een configuratie gedaan op Duitse site van Skoda en voor het voertuig dat ik op het oog had,  kwam ik aan een prijsverschil van +/- 5000€ (niet het prijsverschil die jij opgeeft...)  Nu voor 5000€ ga ik ook wel de grens over... ;-)

Dezelfde configuratie in Tsjechië geeft een resultaat van +/- 8000€ verschil...  

Geplaatst:
1 uur terug, Respi zei:

Veel hangt natuurlijk ook af van wat de dealer voor jouw "oude" wagen geeft en daarbovenop nog eens de korting.

Ik heb toen - begin september 2015 - nog 9000 € gekregen voor mijn "oude" Skoda Superb Combi TDI bij Peusens (die ik eveneens bij Peusens gekocht had in 2010). De korting, die ik kreeg, was 4000 €. Dus betaalde ik zogezegd slechts 18000 € voor mijn Octavia Combi G-Tec. 

Tevoren was ik gaan kijken bij Willems in Genk voor een GOLF Variant TGI maar die vonden wij thuis te klein en moeilijker om in te stappen. Willems verkoopt ook Skoda, maar die gaf slechts 7000 € voor onze Superb. Die werkt met een tussenverkoper. Dat is het verschil met Peusens. Die verkoopt de auto's, die hij overneemt, immers zelf.

Voor mijn Citroën Berlingo (bestelwagenuitvoering) die in 2010 vier jaar oud was en bijna 100.000 km had bereikt, kreeg ik toen van Peusens 6000 €.

Nu ga ik over hem ophouden want straks denk je nog dat Peusens een sponsor is van deze site wat niet het geval is. Ik krijg ook geen geld van hem. Spijtig genoeg.

• Hahaha 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

De prijzen die je noemt voor je oude wagens krijg je ook gemakkelijk als je hem particulier verkoopt. Voor mijn 10 jaar oude Golf 5 TDI 105 pk van 2005 met 100.000 km kreeg ik in 2015 nog 5.500 euro bij particuliere verkoop. De eerste die kwam kijken kocht hem al. Je moet de wagen niet configureren op de officiele Duitse website van VW of Skoda maar bij www.neuwagenkauf.com of https://juetten-koolen.de/de/startseite.php

Zij halen hun wagens (VW toch) uit Tjechie. Ik kocht de mijne bij www.neuwagenkauf.com en ben zeer tevreden , zowel over de wagen als over de afhandeling en verkoop door deze firma. Niko , eveneens aanwezig op dit forum , kocht hem bij Juetten-Koolen. Invoeren was een fluitje van een cent en was op een halve dag in orde. Indien je serieuze interesse hebt dan stuur ik je de gedetailleerde instructies voor import wel door.Het enige voordeel van de VW tegenover de Skoda is dat VW composiet tanks gebruikt en Skoda stalen tanks waar er in het verleden soms roestproblemen mee waren.

• Bedankt 2
Geplaatst:
1 uur geleden, Brembos zei:

De prijzen die je noemt voor je oude wagens krijg je ook gemakkelijk als je hem particulier verkoopt. Voor mijn 10 jaar oude Golf 5 TDI 105 pk van 2005 met 100.000 km kreeg ik in 2015 nog 5.500 euro bij particuliere verkoop. De eerste die kwam kijken kocht hem al. Je moet de wagen niet configureren op de officiele Duitse website van VW of Skoda maar bij www.neuwagenkauf.com of https://juetten-koolen.de/de/startseite.php

Zij halen hun wagens (VW toch) uit Tjechie. Ik kocht de mijne bij www.neuwagenkauf.com en ben zeer tevreden , zowel over de wagen als over de afhandeling en verkoop door deze firma. Niko , eveneens aanwezig op dit forum , kocht hem bij Juetten-Koolen. Invoeren was een fluitje van een cent en was op een halve dag in orde. Indien je serieuze interesse hebt dan stuur ik je de gedetailleerde instructies voor import wel door.Het enige voordeel van de VW tegenover de Skoda is dat VW composiet tanks gebruikt en Skoda stalen tanks waar er in het verleden soms roestproblemen mee waren.

Super!

Ik hou je op de hoogte wanneer ik effectief overga tot de aanschaf. 

Nogmaals bedankt voor info!

Respi

Geplaatst:
17 uren geleden, Respi zei:

Super!

Ik hou je op de hoogte wanneer ik effectief overga tot de aanschaf. 

Nogmaals bedankt voor info!

Respi

Heb ondertussen wat simulaties gedaan op de door jou opgegeven Duitse sites en er is idd een serieus prijsverschil. :D

Geplaatst:
Op 7/10/2017 om 16:26, muscles zei:

Hallo Respi,

Welkom op het aardgasrijderforum! :D

Wij zijn allen enorm blij dat je voor een CNG-wagen zult kiezen.

Ik raad de verdeler DELORGE ten stelligste af omdat ik er bij één en de daaropvolgende keren niet al te vriendelijk behandeld werd. Van de verkoper kon ik niet snel genoeg beslissen. Dat vond ik echt onbeschoft. Het gaat tenslotte toch om een hoop geld om zo plotsklaps te beslissen.

Ik ken de VW-garage Vanthienen persoonlijk niet maar die zou in tussentijd ook al overgenomen zijn door... DELORGE.

Als ik dan toch een goede garage mag aanbevelen dan is het wel Skoda-garage PEUSENS in Hasselt. Dat is een officiële Skoda-verdeler en daar wordt je nog als mens bediend en behandeld. Je mag daar als klant ook nog altijd in de werkplaats en met het werkplaatspersoneel praten wanneer ze aan je wagen werken.

Een goede VW-dealer is VW-garage SMETS in Bilzen. Daar heb ik hier op het forum onlangs nog positieve zaken over gelezen.

Ondanks het feit dat de GOLF 7 een facelift heeft ondergaan kan ik zeer moeilijk geloven dat die echt in ruimte (uiterlijk) en qua binnenruimte fel zou toegenomen zijn. Ik denk nog altijd dat de OCTAVIA Combi Facelift groter is, en hoogstwaarschijnlijk ook nog steeds goedkoper dan de GOLF 7 Facelift. Maar dat mag jij zelf uitmaken.

Groeten,

Muscles

MIjn Caddy komt van Delorge, en ik heb geen klachten hoor.

Het is trouwens niet omdat jij een opdringerige verkoper had dat alle medewerkers en alle vestigingen niet goed werken...

Ik heb een paar probleempjes gehad i.v.m. mijn wagen. Die hebben ze allemaal zonder problemen (en zonder kosten verholpen).

Zo had een medewerker bijvoorbeeld gebeld dat mijn wagen was aangekomen. Maar dat was bij D'Ieteren, waar nog een ombouw moest gebeuren (o.a. een dakventilatie voor mijn honden). Hij had zich dus vergist. En ik moest nog 2 weken wachten. In die periode heb ik gratis een vervang-Caddy gekregen.

Toen ik de Caddy ben gaan halen (Delorge Sint-Truiden) bleek dat die dakventilatie wit was van kleur, terwijl de wagen donkergroen is. Ik heb gezegd dat ik daar niet echt tevreden mee was. Dan hebben ze voorgesteld om hem naar DELORGE Borgloon te brengen, daar is een carrosserie-afdeling. Om de ventilatie in de kleur van de carrosserie te lakken. Dat hebben ze deze week gedaan, volledig kosteloos, en voor die dagen had ik ook in Borgloon gratis een vervangwagen gekregen...

Dus ja, ik ben geconfronteerd geweest met een aantal probleempjes die op dat moment niet zo leuk zijn. Maar alles hebben ze zonder problemen en professioneel opgelost. Dus ik ben best tevreden van de service.

Een probleem kan altijd ontstaan, maar als ze het willen oplossen, i.p.v. het van hun af te schuiven, dan zit je volgens mij goed.

Want ze hadden ook kunnen beweren dat zo'n dakventillatie altijd wit is en dat lakken eventueel kan mits een meerkost (in verkoopcontract staat eigenlijk niets i.v.m. kleur bij de dakventilatie). Maar dat hebben ze niet gedaan, ze zeiden dat zoiets inderdaad niet echt mooi is op een nieuwe wagen en dat ze zelf ook niet tevreden zouden zijn moesten zij dit hebben bij hunne nieuwe wagen...)

Ik zal straks eens een paar foto's nemen van mijn Caddy, want ik rij er al een paar weekjes mee rond ;) 

• Bedankt 2
Geplaatst:
41 minuten geleden, Bossie zei:

Ik zal straks eens een paar foto's nemen van mijn caddy, want ik rij er al een paar weekjes mee rond ;) 

Graag ook deze foto's hier plaatsen, dan kunnen wij meegenieten :D

• Vind ik leuk 1

• 2 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Ben ook erg tevreden over Delorge (Hasselt). Maar tot nu toe viel alles ook wel onder garantie. Ik heb voor mijn vakantie naar Frankrijk kostenloos en vervangwagen gehad omdat er stukken besteld moesten worden en ze de auto pas wilden afleveren als hij ook echt veilig was.

Ik ben vóór de aankoop ook gaan kijken bij Peusens en het eerste wat ik tegen mijn vrouw zei was dat ze daar (inderdaad) heel erg vriendelijk waren aan het onthaal. Als ik specifieke vragen had, werd er iemand met kennis van zaken bij gehaald... Ik kan echter niets van de verdere service en kosten zeggen omdat het een VW van bij Delorge geworden is. 

aangepast door JJR
  • Vind ik leuk 2

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...