Ga naar inhoud
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Singles Day 2018
Log in om dit te volgen  
YvesCaddy

DATS24 Torhout

Recommended Posts

Is er iemand die bij DATS24 in Torhout tankt ?  Ik kan er niet tanken, krijg geen groen lampje, als ik toch op start druk begint het tanken niet.  Ik heb nog geen ervaring.  Bij Q8 in Zedelgem is het mij wel gelukt.

MVG Yves

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, YvesCaddy zei:

Is er iemand die bij DATS24 in Torhout tankt ?  Ik kan er niet tanken, krijg geen groen lampje, als ik toch op start druk begint het tanken niet.  Ik heb nog geen ervaring.  Bij Q8 in Zedelgem is het mij wel gelukt.

MVG Yves

Yves, als het tanken bij een eerste maal drukken niet begint, dan kan je best nog een tweede keer drukken op de startknop, en normaal gezien moet het tanken dan starten.

Ook is het belangrijk om te kijken of alle tankpistolen goed ingehaakt zijn - ook die van diesel, euro95 en super98 - en... dat de vergrendelhaak van het CNG-pistool ontgrendeld is (naar onderen staat).

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb ik ook eens voorgehad Bij DATS Izegem: Alhoewel de CNG slang in hetzelfde blok ingebouwd zit als de andere brandstoffen heeft ze een appart nummer! Je staat dus aan de betaalterminal, je kijkt over je schouder en je ziet een 7 staan, wat je ook ingeeft. Dan wil je tanken en het groene lichtje gaat niet aan... Toch duwen, werkt niet, afkoppelen, opnieuw proberen, werkt nog niet, enz... En dan zie je (als je gelukt hebt...) dat er op de CNG zuil een '9' staat. 

Torhout ken ik niet maar zou hetzelfde fenomeen kunnen zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Gastanker zei:

Heb ik ook eens voorgehad Bij DATS Izegem: Alhoewel de CNG slang in hetzelfde blok ingebouwd zit als de andere brandstoffen heeft ze een appart nummer! Je staat dus aan de betaalterminal, je kijkt over je schouder en je ziet een 7 staan, wat je ook ingeeft. Dan wil je tanken en het groene lichtje gaat niet aan... Toch duwen, werkt niet, afkoppelen, opnieuw proberen, werkt nog niet, enz... En dan zie je (als je gelukt hebt...) dat er op de CNG zuil een '9' staat. 

Torhout ken ik niet maar zou hetzelfde fenomeen kunnen zijn.

Dan heeft Dats24 er toch een hutsekluts van gemaakt! In Hasselt is de CNG-pomp echter apart maar als je over je schouder kijkt aan de betaalterminal dan staat daar wel degelijk het nummer van de CNG-pomp.

In Tongeren is de CNG-slang in hetzelfde blok ingebouwd maar... en nu komt het... daar zie je bijvoorbeeld een 5 staan als je over je schouder kijkt aan de betaalterminal en dan kan je dus ofwel diesel, ofwel euro95, super98 of CNG tanken !!!

Het is dus blijkbaar toch oh zo moeilijk voor Dats24 om een eenvormigheid te bereiken bij al hun tankstations.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo,

Het tanken in Torhout is afgelopen donderdag wel gelukt.  Geen idee wat er aan de hand was.  Het is wel degelijk pomp 1 en 2 (zoals de volledige pompblok).

Dank voor jullie reacties, op die manier kon ik toch al het één en ander uitsluiten.

MVG

Yves

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Yves, heb dit indertijd ook ondervonden. Heb een nieuwe tankkaart (DATS) ontvangen, probleem was opgelost!

Vrg,

Marc

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is mij ook al opgevallen dat bij de meeste dats-tankstations het CNG-pompnummer hetzelfde is als de bijhorende benzine- en dieselpompen. Doch recent heb ik het ook voorgehad dat het tanken niet begon. Toen ik nogmaals goed keek zag ik dat de cng-pomp een apart nummer had.

Ik dacht dats24 in Hasselt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, David zei:

Het is mij ook al opgevallen dat bij de meeste dats-tankstations het CNG-pompnummer hetzelfde is als de bijhorende benzine- en dieselpompen. Doch recent heb ik het ook voorgehad dat het tanken niet begon. Toen ik nogmaals goed keek zag ik dat de cng-pomp een apart nummer had.

Ik dacht dats24 in Hasselt.

Dat klopt! Bij dats24 in Hasselt is de CNG-pomp een ander nummer, 5 of 6, geloof ik. Als je aan de betaalterminal staat moet je even naar boven kijken want de nummers staan op de paal ( I-profiel waarop het dak rust ).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen