Ga naar inhoud
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Singles Day 2018

Sofie

Leden
  • Aantal items

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

2 Neutraal

Over Sofie

  • Titel
    Nieuw lid

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. gewoon lucht blazen uit de mond op de toevoer bij de wagen
  2. We zijn vorige week een weekje op reis geweest naar Engeland, met onze caddy op de boot. Vooraf goed geïnformeerd over de tankmogelijkheden en die bleken heel schaars te zijn. Slechts drie punten in gans GB. Onze verblijfplaats lag op 78km van het dichtstbijzijnde CNG tankstation. Enfin, wat je een station noemt ,... een desolaat terrein met een mobiele kar met gasflessen die je niet zelf kan/mag bedienen. Je moet je aardgas reserveren. Zeker een week op voorhand of je kan geen volle tank krijgen. En dan nog, zelfs na reservatie moest ik aandringen om wat meer gas te mogen krijgen. Het vullen neemt een halfuur tot driekwart uur in beslag, ook afhankelijk van hun beschikbare druk die ze hebben. Allemaal heel omslachtig. Kostprijs is ongeveer 1,45 pond per kg. (Ong 1,65€). Betalen kan enkel cash. We zijn zwaar ontmoedigd om nog met onze auto naar GB te gaan. Met 100km aan reserve benzine kom je ook niet ver. Zijn er nog mensen met gelijklopende ervaringen ?
  3. Beste allen sedert de tip van onze garage (eens blazen op de plek van de toevoer van de wagen voor je koppelt met de CNG spuit = stof of zanddeeltjes wegblazen) hebben wij het probleem niet meer voorgehad. Merci voor jullie reacties.
  4. Als ik het bovenstaande filmpje bekijk, dan is het moeilijk te vergelijken, omdat het tanksysteem anders is bij de dats pompen. Ik probeer een volgende tankbeurt te filmen
  5. Ik vermoed inderdaad dat de fout bij de pomp zelf ligt. Met 'zienderogen' bedoel ik niet in een recordtempo leeg, maar je ziet de meter wel zakken met het blote oog. 5km rijden is al een streepje minder.
  6. We wonen in Jabbeke. Volgens onze ervaringen nu zit het probleem niet in het aantal getankte kg's maar wel in de manier waarop we de aardgas afsluiten bij einde tanken. Het zou een hele hulp zijn mochten je me verder kunnen helpen want volgende maand gaan we op reis naar Engeland (waar de CNG heel schaars is en willen we dit absoluut vermijden) groetjes
  7. Vw caddy maxi aangekocht 2016
  8. Sedert een tweetal maand merken wij telkens hetzelfde probleem bij Dats Torhout. Na het tanken krijgen we niet het gekende 'psssht' geluid. Als we daarna beginnen te rijden loopt onze tank zienderogen leeg. Als we dan naar een andere CNG pomp gaan, Zedelgem bvb, opnieuw tanken, horen we wel het pssssht geluid en verbruikt de wagen normaal zijn aardgas. We gingen hiermee reeds naar de garage, aan onze tank blijkt er niets te zijn. Het probleem zou bij de pomp kunnen liggen. Heeft iemand dezelfde ervaring hiermee?
×