Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 14/8/2018 om 11:01, Lange_666 zei:

Bij een Audi vragen ze er dus geld voor, wil eigenlijk wel eens weten wat voor heksetoeren ze daar moeten uithalen om een nieuwe versie te installeren.

Ook daar zijn omwegen voor, heb er pas zo eentje gedaan.

• Hahaha 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

• 3 maanden later...
Geplaatst:

vandaag nog maar eens gecontroleerd op updates voor Amundsen aangezien die in November zou moeten uitkomen. 

Nu bleek enkel de grote EU kaart relatief oud te zijn, en heb ik een kleiner deel gedownload via de VW-site.

deze was 1/10/2018 nog geupdate. Even in de auto gestoken, en hier staan wel terug alle CNG-stations op.

En het zijn alle omliggende landen. Ben voorlopig niet van zin om verder te rijden dan dat.

https://webspecial.volkswagen.de/vwinfotainment/be/nl/index/downloads/maps-download#/?car=ecc93843-aab7-45d0-9a94-c3934b9f8d37&navi=19e5c80f-ca98-4776-8981-3aee228c0e5a

hier zie je alle bundels, en de laatste update staat er steeds bij

• Bedankt 2

794532_5.png

Geplaatst:
17 uren geleden, Dr Nick zei:

Even in de auto gestoken, en hier staan wel terug alle CNG-stations op.

De updates zijn maar halfzacht...

Ik heb de grote kaart van de Skoda site gehaald, van alle CNG stations is hier wel geen sprake.

Ontbreken al zeker in een straal van 10km: Total Hoboken, Esso Hoboken (Kielsbroek), Esso Wommelgem

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, Lange_666 zei:

De updates zijn maar halfzacht...

Ik heb de grote kaart van de Skoda site gehaald, van alle CNG stations is hier wel geen sprake.

Ontbreken al zeker in een straal van 10km: Total Hoboken, Esso Hoboken (Kielsbroek), Esso Wommelgem

die regio heb ik natuurlijk niet gecontroleerd, maar op de VW site staat de grote kaart niet met een update, en die had idd niet alle stations. De kleinere kaarten hadden wel een update gehad, en daar stonden de stations (hier in de  buurt ) wel op

794532_5.png

Geplaatst:

@Dr Nick werken die bestanden van VW ook op de Skoda Amundsen?

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:
32 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

@Dr Nick werken die bestanden van VW ook op de Skoda Amundsen?

ja, zonder problemen. Je moet wel zeker de Discover Media nemen en dus NIET de discover Pro.

Is eigenlijk dezelfde unit als de Amundsen, met enkele kleine verschillen zoals kleur, logo, ….

794532_5.png

Geplaatst:
2 uren geleden, Dr Nick zei:

die regio heb ik natuurlijk niet gecontroleerd, maar op de VW site staat de grote kaart niet met een update, en die had idd niet alle stations. De kleinere kaarten hadden wel een update gehad, en daar stonden de stations (hier in de  buurt ) wel op

Kies je dan gewoon een bundel uit of elke bundel waar België bijstaat?

De laatste keer heb ik enkel die grote kaart gedownload...

vw.JPG.99935966a9adfdabcab25ba3ac73b8e2.JPG

Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue

Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red

Geplaatst:
Zojuist, DeNbEiRe_84 zei:

Kies je dan gewoon een bundel uit of elke bundel waar België bijstaat?

De laatste keer heb ik enkel die grote kaart gedownload...

Ik heb nu gewoon 1 bundel genomen. Die op de SD gezet, en GO!

ik zou wachten met de complete bundel tot die weer geupdate is

• Bedankt 1

794532_5.png

• 1 maand later...
Geplaatst:

Kan iemand mij eens uitleggen hoe ik die update op de sd kaart kan zetten? De update is binnen, maar krijg die niet op de kaart, eerst is er te weinig ruimte, files deleten doet die niet, en begint dan te zeuren over een onbekende fout die optreed. Of moet ik die kaart eerst formatteren? gewoon bestanden verwijderen kan ook niet.

Geplaatst:

Je moet eerst zorgen dat de kaart niet vergrendeld is. Is een klein schuifschakelaartje aan de zijkant van de kaart.

Nadien de files manueel deleten en dan de update laten lopen. Dan gaat het wel.

Ik blijf het raar vinden dat de updater zelf niet overweg kan met een volle kaart (buiten dat schakelaartje dan) en dat je zelf eerst voor plaats moet zorgen om de nieuwe files te plaatsen.

Je moet ook je originele kaart gebruiken, je kan de update op een nieuwe kaart laten uitvoeren maar die wordt dan niet herkend door jouw GPS (nog iets wat een "moderne" updater vooraf zou kunnen melden).

• Bedankt 1
Geplaatst:

Effe vermelden dat er een verschil is tussen de weblink, waarbij je uw autoversie moet kiezen en de versie dewelke via de vw discovercare software download.

De landverdeling is anders.

• Bedankt 1

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Geplaatst:
15 uren geleden, pluxy zei:

Effe vermelden dat er een verschil is tussen de weblink, waarbij je uw autoversie moet kiezen en de versie dewelke via de vw discovercare software download.

De landverdeling is anders.

er zijn op de link die ik had gegeven vrij veel combinaties, welke landencombinatie geeft vw discovercare dan?

794532_5.png

Geplaatst:

dan moet ik toch eens beter vgl want ik had het direct gezien dat er iets anders was.

Er staat bij mij in discover care bij dat ALLE kaarten zijn geupdated op 1/10/18.

Hier spreken ze over enkel de deelkaarten.

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Geplaatst:
1 uur geleden, Dr Nick zei:

de bundle van Europa staat er nu ook op, laatste update 1/10/2018

Inderdaad. Dit weekend eens downloaden en zien wat het geeft ivm mijn "ontbrekende" aardgasstations ?

vw.JPG.99935966a9adfdabcab25ba3ac73b8e2.JPG

Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue

Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red

Geplaatst: (aangepast)

Ik gebruik de originele navigatie tegenwoordig niet meer en rijd altijd op Waze. Veel nauwkeuriger verkeersinfo , aangenamere stem , altijd actuele kaarten...Niets dan voordelen dus. Waarom nog extra geld uitgeven aan een Discover Media ? Een Composition Media + Apple Carplay/Android auto in combinatie met Waze of Google maps doet het minstens zo goed. Je mist enkel de aanwijzingen op de boordcomputer.

aangepast door Brembos
  • Vind ik leuk 2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...