JurgenP Geplaatst: 28 augustus 2017 Geplaatst: 28 augustus 2017 Heb sinds 21/8 een golf variant tgi DSG. Deze is al verschillende keren terug stilgevallen, dadelijk na het starten. Mijn benzinemeter stond in het rood. Volgens garage zou de auto op benzine starten, en doordat er nog niet getankt was kon er lucht in de leidingen zitten. Dus voor 25€ RON98 getankt. Sindsdien heb ik het 2 keer voorgehad dat hij stilviel na het starten. Nog even afwachten en kijken als hij het nog doet, en wanneer. Als de motor nog koud is, of als hij reeds is warmgereden, en opnieuw wordt gestart.
muscles Geplaatst: 28 augustus 2017 Geplaatst: 28 augustus 2017 2 uren geleden, JurgenP zei: Heb sinds 21/8 een golf variant tgi DSG. Deze is al verschillende keren terug stilgevallen, dadelijk na het starten. Mijn benzinemeter stond in het rood. Volgens garage zou de auto op benzine starten, en doordat er nog niet getankt was kon er lucht in de leidingen zitten. Dus voor 25€ RON98 getankt. Sindsdien heb ik het 2 keer voorgehad dat hij stilviel na het starten. Nog even afwachten en kijken als hij het nog doet, en wanneer. Als de motor nog koud is, of als hij reeds is warmgereden, en opnieuw wordt gestart. Toen ik op woensdag 2 september 2015 mijn splinternieuwe Octavia G-Tec bij garage Peusens had afgehaald, en ermee begon te rijden, gaf de BC aan dat er te weinig benzine in zat. Ik had op voorhand uitgespeculeerd waar de Euro95 (toen nog zonder E10 ethanol) het goedkoopst was en dat was bij Dats24 in Beringen want hij stond toen € 1,177 per liter !!! Daar ben ik toen direct naar toegereden, en ik zie dat ik het aantal liters niet opgeschreven heb, ik denk 15 liter. Ik begrijp niet goed dat je niet onmiddellijk RON98 na afhaling van je wagen vlakbij de VW-garage in Bilzen bent gaan tanken aan het Gulf-tankstation. Ik denk dat die RON98 van Gulf toch betrouwbaarder is dan die van Dats24, en in elk geval goedkoper dan Bruno, Texaco, Total in Bilzen. Allee, ik hoop dat je probleem rap is opgelost. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
JurgenP Geplaatst: 1 september 2017 Geplaatst: 1 september 2017 Esso Hasseltweg en Hoevenzavel in Genk zijn de goedkoopste Esso's van de buurt. De goedkoopste is Lukoil en nooit problemen gehad met de kwaliteit. Woensdag afspraak met garage. 2de sleutel geprobeerd en auto valt ook met deze stil. Kon eventueel ook aan de sleutelcode hangen. Heeft het blijkbaar alleen als hij warm terug gestart word.
JJR Geplaatst: 1 september 2017 Geplaatst: 1 september 2017 Ik heb ooit navraag gedaan bij Test-Aankoop ivm de brandstoffen van DATS24. In hun folder beweert DATS24 immers dat zij hun brandstoffen aankopen bij de (verschillende) grote merken, afhankelijk van wie op dat moment wil leveren aan de goedkoopste prijs. Test-Aankoop heeft nooit klachten gehad over DATS24 (over rijbereik of schade aan de motor nadat er bij hen getankt werd) en neemt de info in die folder dan ook voor waar aan.In dat geval zou de brandstof bij Gulf, Esso,... niet beter zijn dan die van DATS24 en kan je gerust voor hun goedkoper aanbod gaan. Ik vermoed wel dat de verrijkte brandstoffen die sommige merken aanbieden, niet in de pompen van DATS24 komen. Maar die betaal je ook een stuk meer bij die merken. Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)
muscles Geplaatst: 1 september 2017 Geplaatst: 1 september 2017 2 uren geleden, JurgenP zei: Esso Hasseltweg en Hoevenzavel in Genk zijn de goedkoopste Esso's van de buurt. De goedkoopste is Lukoil en nooit problemen gehad met de kwaliteit. Woensdag afspraak met garage. 2de sleutel geprobeerd en auto valt ook met deze stil. Kon eventueel ook aan de sleutelcode hangen. Heeft het blijkbaar alleen als hij warm terug gestart word. Bruno (Esso) aan de Hasseltweg, ja, en er schuin tegenover onder de spoorwegbrug door heb je de Lukoil. En richting Hengelhoef, op de hoek van de Hengelhoefstraat en de Hermeslaan, is er een nieuwer Bruno-tankstation, waar je CNG kan tanken: maar de CNG kost daar meer dan ergens anders. Maar die andere Esso in Hoevenzavel, richting Opglabbeek, daar is het toch zo heel goedkoop niet: zie bijgevoegd screenshot. Trouwens, het is aan te raden om Super98 te tanken en dit kost bij Bruno en de meeste tankstations de volle pot. Lukoil is in dat geval beter, die geven tenminste wel korting op Super98. En als je nog even geduld hebt, binnenkort op woensdag, 13 september 2017 geeft Q8 in al zijn Q8 Easy-tankstations 20 eurocent korting op zowel Diesel, Euro95 als op Super98. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
JurgenP Geplaatst: 1 september 2017 Geplaatst: 1 september 2017 Vroeger was die veel goedkoper. Ben er ook al heeeel laaang niet meer gaan tanken
muscles Geplaatst: 1 september 2017 Geplaatst: 1 september 2017 23 minuten geleden, JurgenP zei: Vroeger was die veel goedkoper. Ben er ook al heeeel laaang niet meer gaan tanken Ik weet niet of je deze site kent: https://carbu.com/belgie//index.php/liste-stations-service/Super 98/Genk/3600/BE_li_634 Hier kan je per brandstof kiezen, oplopend van lage tot hoge prijs, afstand, enz. Spijtig genoeg worden alle prijzen van alle tankstations niet ingevuld. Vroeger hield ik mij daar mee bezig (en ook andere mensen) maar tegenwoordig zijn het ook alleen maar de tankstationuitbaters die de prijzen kunnen invullen, en als zij ze niet invullen, weten wij de prijs niet. Ja, de meesten geven wel een vaste korting. Bouts op de Beringersteenweg - dat klopt niet: dat is hun tankstation in Heusden-Zolder - op de Bergbeemdstraat 77 in Genk, geeft normaal gezien 9.2 eurocent korting op Super98, dat is nu dus 1,362 per liter, en dat is Q8 benzine want je kan de adressen van Bouts terugvinden op de officiële Q8-site. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
JJR Geplaatst: 1 september 2017 Geplaatst: 1 september 2017 Maar morgen gaan de brandstofprijzen weer omhoog. Ben benieuwd wat het effect op de prijs van CNG zal zijn. Traditioneel verhoogt DATS24 hun prijs en volgt de rest. VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)
muscles Geplaatst: 1 september 2017 Geplaatst: 1 september 2017 4 uren geleden, JJR zei: Maar morgen gaan de brandstofprijzen weer omhoog. Ben benieuwd wat het effect op de prijs van CNG zal zijn. Traditioneel verhoogt DATS24 hun prijs en volgt de rest. Nee, enkel de prijs van de benzines stijgt met ongeveer 4 eurocent per liter, de prijs van diesel niet, van propaan ook niet, van LPG ook niet. Dus zal Dats24 waarschijnlijk zijn prijs ook niet verhogen. De aardgasprijs fluctueert immers zo dikwijls niet (gaat niet zo dikwijls op en af) en wordt normaal gezien slechts eenmaal per jaar aangepast tenzij er grote veranderingen plaatsvinden. Ja, ditmaal is de schade die de orkaan Harvey veroorzaakt heeft, verantwoordelijk voor de prijsstijging van morgen. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Dr Nick Geplaatst: 2 september 2017 Geplaatst: 2 september 2017 14 uren geleden, JJR zei: Maar morgen gaan de brandstofprijzen weer omhoog. Ben benieuwd wat het effect op de prijs van CNG zal zijn. Traditioneel verhoogt DATS24 hun prijs en volgt de rest. Q8 HH heeft ondertussen alweer een heel tijdje geen prijsverandering meer doorgevoerd. Het beste ooit was 0.67€/kg. Toen reed ik voor 2.5€/100km rond. Hopelijk gaat dit ooit terug die richting uit 1 autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
littlebugger25 Geplaatst: 5 september 2017 Auteur Geplaatst: 5 september 2017 Op 5-8-2017 om 21:19, JDR zei: De auto is een tijdje in de garage geweest maar het probleem heeft zich daar en ook daarna (tevens met tanken laagcalorisch gas) niet meer voorgedaan. In de garage hadden ze hem wel volgetankt met RON98. Wanneer ik de opmerking maakte dat de handleiding en tankklep RON95 voorschrijft, kreeg ik de reactie dat de "nieuwe" RON95 E10 meer water/vocht bevat en dat dit niet goed is als die langer in de benzinetank blijft. Ik had niet onmiddellijk dit verband gelegd tussen de problematiek (onrustig draaien en probleem met start/stop -> motorstoring) en het type benzine. Weet niet welke benzine littlebugger25 nu tankt maar misschien het overwegen waard eens RON98 te tanken. Ik heb direct na het afhalen van de auto RON98 getankt. Dus daar zou het niet aan kunnen liggen of hij moet het van het fabriek af effe RON95 gebold hebben. Nu het probleem is niet opgelost en ze zijn er nog steeds mee bezig blijkbaar. De auto is nog binnen geweest voor zomeronderhoud net voor we op vakantie vertrokken. En toen heeft de auto het daar ook gedaan. Nu het is misschien geen slecht gedacht van het additief eens te proberen.
JurgenP Geplaatst: 5 september 2017 Geplaatst: 5 september 2017 Ik rij sinds paar dagen op benzine, en heb RON98 getankt. Tot nu toe valt de motor niet meer stil bij het starten. Heb wel gemerkt dat hij op CNG het doet als de motor al warm gedraaid heeft.
littlebugger25 Geplaatst: 5 september 2017 Auteur Geplaatst: 5 september 2017 22 minuten geleden, JurgenP zei: Ik rij sinds paar dagen op benzine, en heb RON98 getankt. Tot nu toe valt de motor niet meer stil bij het starten. Heb wel gemerkt dat hij op CNG het doet als de motor al warm gedraaid heeft. Dat is net hetzelfde probleem als dat ik heb.
JurgenP Geplaatst: 5 september 2017 Geplaatst: 5 september 2017 Hoop dat ze het vinden. Zal het hier zeker posten. Ze hebben al een video van het starten doorgekregen.
Aardgasrijder Geplaatst: 5 september 2017 Geplaatst: 5 september 2017 3 uren geleden, littlebugger25 zei: Ik heb direct na het afhalen van de auto RON98 getankt. Dus daar zou het niet aan kunnen liggen of hij moet het van het fabriek af effe RON95 gebold hebben. Nu het probleem is niet opgelost en ze zijn er nog steeds mee bezig blijkbaar. De auto is nog binnen geweest voor zomeronderhoud net voor we op vakantie vertrokken. En toen heeft de auto het daar ook gedaan. Nu het is misschien geen slecht gedacht van het additief eens te proberen. @littlebugger25 De oplossing dient van de invoerder / garage te komen, jij dient dit in feite niet uit te zoeken. Er is een probleem met een nieuwe wagen, het is aan hen om het uit te zoeken. Gezien het feit dat je niet alleen bent zit er dus ergens een probleempje in de BC of dergelijk dat dient opgelost te worden. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
JurgenP Geplaatst: 7 september 2017 Geplaatst: 7 september 2017 Auto gister uitgelezen. Doorgestuurd naar hoofdzetel. Wss terug doorgestuurd naar Duitsland. Nog afwachten. Technieker dacht zelf aan gasdrukprobleem. Ze hebben ook een caddy CNG rondrijden en deze start zowel op gas als benzine juist hetzelfde. Terwijl dat mijne op gas precies iets meer tijd nodig heeft.
JurgenP Geplaatst: 7 september 2017 Geplaatst: 7 september 2017 Garage is er mee bezig. Momenteel zijn er maar 2 gevallen in België, en raad eens wie? Juist ja, moi en littlebugger25. 1 1 1
Koen C Geplaatst: 7 september 2017 Geplaatst: 7 september 2017 2 uren geleden, JurgenP zei: Garage is er mee bezig. Momenteel zijn er maar 2 gevallen in België, en raad eens wie? Juist ja, moi en littlebugger25. Zou VAG meelezen op het forum ? Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Aardgasrijder Geplaatst: 7 september 2017 Geplaatst: 7 september 2017 5 uren geleden, Koen C zei: Zou VAG meelezen op het forum ? Volmondig JA ! VW uit Wolfsburg leest hier zelfs regelmatig mee Net zoals de gehele Colruytgroep en D'Ieteren... Oh ja, lees de eerste post maar even qua statistieken van bezoekers en leden, je zal merken dat de website ondertussen een pak meer bekendheid heeft op 8 maanden tijd. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
JurgenP Geplaatst: 7 september 2017 Geplaatst: 7 september 2017 Van mij mogen ze mee lezen. Hier wordt niks verkeerds gezegd, buiten dat de mede CNG-rijders op de hoogte gehouden worden over een probleem dat uitgespit wordt. Niet alle onderdelen worden door VAG zelf gemaakt, en weet ook niet als ze de CNG-installatie-inbouw zelf doen, of via een buitenfirma. Daar werken ook maar mensen zoals iedereen. En moest er een techneut zijn met enorme kennis van CNG-motoren, misschien heeft hij dan wel de oplossing. @Aardgasrijder ik weet dat de invoerder/garage met de oplossing zou moeten komen. En hopelijk komt deze ook. 2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen