Guidoh Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 Mijn Touran heeft na de aanpassing van zijn metalen tanks naar fiber een probleem bij het tanken, nl. de tankbeurt moet ik in 2 keer doen, nl. de eerste tankbeurt kan ik maximaal voor 2 euro tanken en nadien kan hij gewoon in twee beurten vol. Blijkbaar gekend probleem bij Fiat wanneer de tanks CNG leeg zijn maar niet bij VW? Nog iemand dit probleem tegengekomen en wat is er juist aan de hand geweest dan?
Groengas Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 Dat is toch zeer vreemd. Ongeacht het type tank zou de auto in 1x tanken vol moeten komen. Heb je al eens contact gezocht met de het servicenummer van het station? Die kunnen dan met je tankproces meekijken en zien wat er misgaat. Dan kunnen ze zien of het aan het station of het voertuig ligt. Ik dacht dat de stalen tanks van de touran vervangen zijn door een nieuw type stalen tanks. Weet je zeker dat er composiettanks ingekomen zijn?
paulDS Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 Bij mij gebeurt het soms ook dat de Touran in 3 keer moet worden volgeblazen, dat gebeurt weliswaar alléén als de tastank compleet leeg (LEEG) gereden is.
Koen C Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 5 uren geleden, Guidoh zei: Blijkbaar gekend probleem bij Fiat wanneer de tanks CNG leeg zijn maar niet bij VW Correctie : bij Fiat is het net andersom. Als de tanks nog niet volledig leeg zijn, kan het zijn dat je ze niet "vol" krijgt. Tip is (bij Fiat) om af en toe de tanks volledig leeg te rijden (en dus even op benzine te rijden). Iets met druk bij alle tanks hetzelfde. Het zou zich ook maar allleen voordoen (bij Fiat) indien de tanks van ongelijke grootte / inhoud zijn. Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Guidoh Geplaatst: 2 mei 2017 Auteur Geplaatst: 2 mei 2017 17 uren geleden, Groengas zei: Dat is toch zeer vreemd. Ongeacht het type tank zou de auto in 1x tanken vol moeten komen. Heb je al eens contact gezocht met de het servicenummer van het station? Die kunnen dan met je tankproces meekijken en zien wat er misgaat. Dan kunnen ze zien of het aan het station of het voertuig ligt. Ik dacht dat de stalen tanks van de touran vervangen zijn door een nieuw type stalen tanks. Weet je zeker dat er composiettanks ingekomen zijn? Ja zij zijn vervangen misschien is er daar iets fout gelopen de wagen gaat naar de garage voor nazicht
Aardgasrijder Geplaatst: 2 mei 2017 Geplaatst: 2 mei 2017 18 uren geleden, Guidoh zei: Mijn Touran heeft na de aanpassing van zijn metalen tanks naar fiber een probleem bij het tanken, nl. de tankbeurt moet ik in 2 keer doen, nl. de eerste tankbeurt kan ik maximaal voor 2 euro tanken en nadien kan hij gewoon in twee beurten vol. Blijkbaar gekend probleem bij Fiat wanneer de tanks CNG leeg zijn maar niet bij VW? Nog iemand dit probleem tegengekomen en wat is er juist aan de hand geweest dan? Beste even contact nemen met de VW-dealer of waar de herstelling heeft plaatsgevonden. In het verleden heb ik ook al gelezen dat na het vervangen van de tanks de GDR (gasdrukregelaar) kuren vertoonde. Laat het ons even weten wat de oorzaak was. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Lies Geplaatst: 11 juli 2017 Geplaatst: 11 juli 2017 Ik heb dit ook! Bij tanken met lege CNG-tank in Dats Roeselare (enkel daar!). Heb een Caddy Maxi.
Guidoh Geplaatst: 11 juli 2017 Auteur Geplaatst: 11 juli 2017 Blijkbaar doen er zich verschillende mogelijkheden voor zelfs na bijtanken cng start de wagen op benzine de ene keer en gewoon op cng de andere keer,op 50000km zijn de vier bobijnen naar de cilinders vervangen wegens stuk???het kwam door dat mijn wagen willekeurig overschakelde van cng naar benzine en omgekeerd.Zo viel er echt niet mee te rijden.Nog iemand zulke problemen?
Lage Emissie Zone Geplaatst: 11 juli 2017 Geplaatst: 11 juli 2017 50 minuten geleden, Lies zei: Ik heb dit ook! Bij tanken met lege CNG-tank in Dats Roeselare (enkel daar!). Heb een Caddy Maxi. Mijn boordcomputer gaf 0 km CNG aan maar ik vermoed dat er nog ongeveer 4 kg aardgas in de tanks aanwezig was want het tanken ging van de eerste keer. Ik ben ook een blije bezitter van de Caddy Maxi. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen