Bob Geplaatst: 27 juli 2017 Auteur Geplaatst: 27 juli 2017 Mijn wagen komt ook van een andere garage dan die waar ik mijn onderhoud laat doen,5 jr geleden toen ik een cng-wagen wou kopen werd me dit ten stelligste afgeraden in de garage waar ik al verschillende wagens had gekocht,ik ben toen naar een garage dichter bij huis geweest en de baas zei me dat hij wel geinteresseerd was maar nog niet volledig op de hoogte,na wat bijscholing is dit sindsdien veranderd,Ik ben dus mijn wagen ,op zijn aanraden in een andere garage gaan aankopen en voor de rest ga ik voor verder onderhoud bij hem,zonder problemen,Ik ben er ook zeer tevreden van.Het is een garage waar de baas nog meewerkt en waar je nog een naam hebt en geen N°, Mijn cng-voorraad is 25kgr voor vier tanks,maar het max getankt ooit was 28kgr.Ik tank te Ninove ,hcng, oha 25kgr. 2 Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
grijpgraag Geplaatst: 16 augustus 2017 Geplaatst: 16 augustus 2017 Hallo, ik heb mijn zafira 7 zitter nu één maand en al 4000 km gereden. Maximaal 22.97 kg kunnen tanken. je staat wel heel veel aan een tankstation, en soms ben je na 7 km al een balkje gas kwijt, soms pas na 45 km. Heel verwarrend allemaal
Dr Nick Geplaatst: 16 augustus 2017 Geplaatst: 16 augustus 2017 9 minuten geleden, grijpgraag zei: Hallo, ik heb mijn zafira 7 zitter nu één maand en al 4000 km gereden. Maximaal 22.97 kg kunnen tanken. je staat wel heel veel aan een tankstation, en soms ben je na 7 km al een balkje gas kwijt, soms pas na 45 km. Heel verwarrend allemaal dit zal er ook aan liggen hoeveel bar erop gezet is. Ik denk dat de niveaumeter op druk kijkt. en als je dan bv maar net 190bar erop hebt, of je hebt 250bar erop, dan zal dit idd sneller of trager naar het eerste streepje verplaatsen autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
muscles Geplaatst: 16 augustus 2017 Geplaatst: 16 augustus 2017 5 uren geleden, grijpgraag zei: Hallo, ik heb mijn zafira 7 zitter nu één maand en al 4000 km gereden. Maximaal 22.97 kg kunnen tanken. je staat wel heel veel aan een tankstation, en soms ben je na 7 km al een balkje gas kwijt, soms pas na 45 km. Heel verwarrend allemaal Je hebt dan ook nog het "nadeel" van in het gebied van laagcalorisch CNG te wonen waardoor je met die 22.97 kg minder kilometers kan afleggen dan met hoogcalorisch CNG. Woon je eigenlijk heel ver van het Total-tankstation van Hoboken? https://cng.muscleboykanan.com/vlaanderen/antwerpen/hoboken/ Dat ligt aan de Emiel Vloorstraat 2 en daar kan je hoogcalorisch PLUS aardgas tanken (H+ gas wordt gewonnen uit LNG), en daar kom je veel langer mee toe. Zelfs indien je daar wat verder van af woont, dan nog loont het de moeite om daar te gaan tanken vermits je er veel meer kilometers mee kan afleggen. Ikzelf moet immers ook 22 kilometer afleggen om CNG (gewoon H-gas) te gaan tanken omdat ik niet anders kan. Korterbij is er gewoon geen CNG-tankstation. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Populair bericht grijpgraag Geplaatst: 17 augustus 2017 Populair bericht Geplaatst: 17 augustus 2017 Ik woon helemaal in het noorden Van Antwerpen; Hoboken zuid zou een omweg van 2x11 km betekenen (dwars door Antwerpen): dat is te ver.Het dichtstbijzijnde is Dats in Antwerpen, en 2x per week kom ik voorbij Dats Geel. De eerste keer dat ik tankte schrok ik mij rot vanwege die fluittoon: ik ben toen even gaan schuilen (je weet maar nooit) 3
stefanmiler Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 (aangepast) 15 minuten geleden, grijpgraag zei: Ik woon helemaal in het noorden Van Antwerpen; Hoboken zuid zou een omweg van 2x11 km betekenen (dwars door Antwerpen): dat is te ver.Het dichtstbijzijnde is Dats in Antwerpen, en 2x per week kom ik voorbij Dats Geel. De eerste keer dat ik tankte schrok ik mij rot vanwege die fluittoon: ik ben toen even gaan schuilen (je weet maar nooit) als je Vosseschijnstraat bedoelt, daar ligt de energie in het gas vrij hoog de laatste weken. Ik wacht op mijn volgende afrekening om nog eens te checken. Is in het begin wel even verschieten idd Ik rij alvast niet naar Hoboken. Misschien binnen x aantal maand aan de Noorderlaan ter hoogte van Stabroek... 17 augustus 2017 aangepast door stefanmiler
grijpgraag Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 3 minuten geleden, stefanmiler zei: als je Vosseschijnstraat bedoelt, daar ligt de energie in het gas vrij hoog de laatste weken. Ik wacht op mijn volgende afrekening om nog eens te checken. Is in het begin wel even verschieten idd Ik rij alvast niet naar Hoboken. Misschien binnen x aantal maand aan de Noorderlaan ter hoogte van Stabroek... Ik had ook gelezen dat de calorische waarde ineens veel hoger was, ben gaan tanken, maar na ocharme 325 km ging het rode lichtje al aan: hoe geloofwaardig is dat allemaal?
muscles Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 1 uur terug, grijpgraag zei: Ik had ook gelezen dat de calorische waarde ineens veel hoger was, ben gaan tanken, maar na ocharme 325 km ging het rode lichtje al aan: hoe geloofwaardig is dat allemaal? Ik kan met 15 tot 16 kg hoogcalorisch CNG van Dats24 of van Q8 Houthalen zo'n 382 km afleggen. Als ik heel zuinig rijd, dan lukt het mij om 400 km af te leggen met hoogcalorisch CNG van Dats24 Tongeren. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Lange_666 Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 4 uren geleden, grijpgraag zei: Ik had ook gelezen dat de calorische waarde ineens veel hoger was, ben gaan tanken, maar na ocharme 325 km ging het rode lichtje al aan: hoe geloofwaardig is dat allemaal? Hoeveel kan je rijden als je L-gas tankt? (Ook nog, volgetankt (en wat is dan vol bij CNG))? Trouwens H gas zou u +/- 16% verder moeten kunnen brengen bij dezelfde hoeveelheid. Het zou best kunnen dat ze reeds terug op L-gas gezet zijn in de Vosseschijnstraat.
muscles Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 5 uren geleden, grijpgraag zei: Ik woon helemaal in het noorden Van Antwerpen; Hoboken zuid zou een omweg van 2x11 km betekenen (dwars door Antwerpen): dat is te ver.Het dichtstbijzijnde is Dats in Antwerpen, en 2x per week kom ik voorbij Dats Geel. De eerste keer dat ik tankte schrok ik mij rot vanwege die fluittoon: ik ben toen even gaan schuilen (je weet maar nooit) Ik zou als ik jou was - gewoon eens om uit te proberen - een keer gaan tanken bij Total in Hoboken als je daar in de buurt bent. Kwestie van te zien hoe dat H-PLUS-gas meevalt in de praktijk Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Bob Geplaatst: 17 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2017 Hoeveelheid kg getankt gas hangt af van de temperatuur en de druk : als het gas in de tank komt verhoogt de druk in je tank waardoor die heel snel opwarmt en het aantal kg beperkt. Moest je nu na een kwartier terug tanken dan zou je de overige kilograms bij kunnen tanken tot 25 kg. Ik ben ooit zo tot 28 kg geraakt, één maal. Normaal is dat bij mij 25 kg te Ninove bij DATS , hcng. 2 Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
JJR Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 De hogere calorische waarde is misschien inderdaad een tijdelijke situatie geweest. Maar je tankt er (dacht ik) ook aan de prijs van L-gas. Ik wil er bij deze dan ook voor pleiten dat de pompen het soort gas dat ze verdelen moeten vermelden of de calorische waarde van de laatste meting. Als aardgasrijder kopen we nog steeds een zak waar eventueel een kat in kan zitten. 1 VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)
Aardgasrijder Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 Bij Dats staat het vermeld op de pomp, wel niet de calorische waarde, deze kan je via de website aflezen (gemiddelde van de maand ervoor). Hetzelfde heb je op je aardgasfactuur als je die nakijkt bij de eindafrekening. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
muscles Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 Toch zit er op de Dats-installaties ook verschil. Gisteren toen ik bij Dats in Hasselt moest gaan tanken (ik kon niet bij Q8 Houthalen geraken omwille van Pukkelpop of ik zou hebben moeten rondrijden), merkte ik dat de gasdruk wel drie keer gemeten werd terwijl er bij Dats in Tongeren blijkbaar haast geen meting plaatsvindt want het CNG gaat er in één keer in zonder tussenpozen. Ik vind dat de CNG-pompen tenminste de gasdruk verplicht zouden moeten laten zien zodat we toch een idee zouden hebben van wat we tanken. Ik vind namelijk dat het CNG van Dats Hasselt er rapper door gaat dan wanneer ik bvb bij Q8 Houthalen of bij Dats Tongeren getankt heb. Ik probeer dan ook om Dats Hasselt zoveel mogelijk te vermijden. 't Is spijtig dat het personeel van Dats 24 hier niet meeleest zodat ze er iets aan kunnen doen. Ik heb het in het verleden reeds op dit forum aangehaald: Eenvormigheid bestaat niet bij Dats 24. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
JJR Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 Ik woon op 3 km van DATS24 Hasselt en rijd naar Houthalen omdat ik dat gevoel ook heb. Daar geraak ik wel nooit aan de volle druk maar ik rijd er wel de voorbestemde kilometers mee. 1 1 VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)
stefanmiler Geplaatst: 22 augustus 2017 Geplaatst: 22 augustus 2017 Ik zie nu dat ik dit in de r110-topic van de Zafira had gepost Quote Voor de Opel rijders of geïnteresseerden: verslag van een lange reis met de Opel Zafira Tourer CNG: https://www.aardgasrijder.be/forum/topic/655-antwerpen-kroatië/?do=findComment&comment=8394
Bob Geplaatst: 2 september 2017 Auteur Geplaatst: 2 september 2017 @muscles Quote Ik vind dat de CNG-pompen tenminste de gasdruk verplicht zouden moeten laten zien , Als dat je interesseert zou je een manometer op je wagen kunnen "laten" installeren, dan kun je ook de druk volgen. Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen