Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

corona keuring 4 jaar cng

janvero

Aanbevolen berichten

weet er iemand hoe het zit nu met keuring die moet gebeuren  wagens 4 jaar worden + extra gascontrole keuring ?

door overheid is het alles gesloten en ook ziet er niet naar uit direct na 19 april alles gaat open gaan zelf VW fabriek zijn zeker toe tot 19 april?

wie heeft er al afspraak gemaakt voor de Lock down.

ik moet nog gaan normaal in april na de uitnodiging  van groenkaart .???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, keuringen worden voor particulieren uitgesteld en de geldigheid is dus voor 4 maanden verlengd.

https://www.lydiapeeters.be/minister/maatregel-corona-virus-keuringsattesten-verlengen-en-autokeuringscentra-in-beperkte-mate-open/

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Ik heb net gebeld met de autokeuring...

De keuring van uw voertuig is verlengd.  Die van uw cng installatie niet. 

Je krijgt dus geen boete voor het laattijdig aanbieden bij het keuringsstation. 

MAAR! De politie mag u wel op de bon zwieren omdat uw gasinstallatie geen geldige keuring heeft. 

Dus toch ASAP keuren en niet meer gebruiken...

paperwork rage GIF by Petelski

• Bedankt 1
  • Hahaha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ferrarigirl666 dat is lang geleden dat ik je nog op het forum zag :D

Je stelling klopt helemaal, echter gaat de politie niet kijken naar de datum van de installatie, ze houden zich gewoon aan het keuringsbewijs en 'volgens mij' gaan ze hier dan ook geen boete voor uitschrijven.

Ik dien normaal voor 06/06 naar de keuring te moeten, maar heb ook nog geen uitnodiging ontvangen... is dat normaal trouwens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet voor 10/6 gaan en heb een groene 'uitnodigings'-kaart gekregen.

Géén uitstel want dat was voor voertuigen ingeschreven tot 03/06 :D

@AardgasrijderDus ik denk dat je er ook aan vasthangt.

Volgende week woensdag eerst nog naar AGS in Olen voor de periodieke keuring van de gastanks (na 8 jaar). Kost 200€ (3 tanks).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een uitnodiging (groene kaart) ontvangen om mijn wagen te keuren vòòr 30/5/2020. (4 jaarlijkse keuring CNG tanks en 1ste keuring van het voertuig.

Hoewel ik nergens expliciet de bevestiging kreeg blijkt het uitstel alleen te gelden voor de gewone keuring en niet voor de 4 jaarlijkse keuring van de CNG tanks.

Mijn wagen werd zonder opmerkingen gekeurd. Bij het keuringsattest is tevens een CNG vignet gevoegd dat op de voorruit moet worden gekleefd.

Dit CNG vignet was in mijn geval foutief. Er staat als datum voor de volgende keuring 2020 het moet zijn 2024. De vermelde datum van geldigheid is 15/5/2020 het moet zijn 15/5/2024.

De datum van keuring is 19/05/2020. Dit is correct

Ik heb die anomalieën  pas thuis opgemerkt aangezien de tekst in spiegelschrift is afgeprint.

Dus ik terug naar het keuringsstation om het vignet te laten corrigeren. Dit bleek na wat opzoekingswerk niet mogelijk wegens een software bug die op het niveau van het keuringsstation niet kon rechtgezet worden. Wat begrijpelijk is. Het is de ontwikkelaar van de software die toch het nodige zou moeten doen. Maar er kon mij niet verzekerd worden dat dit op nationaal  niveau zou worden aangepakt. Ik blijf nu wel achter met een foutief vignet. Voor de leesbaarheid heb ik een gespiegelde afbeelding bijgevoegd.

Wordt dit nu een rood attest voor de keuring ?   

2078973747_CNGvignet_kopie.thumb.jpg.9bfdc0c2466220747cc0d8be4fe84151.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@STHO neen want die sticker bekijken ze niet / nooit meer. Ze kijken ook niet na als je deze op de voorruit kleeft.

Mijn groene kaart was 2 jaar geleden ook foutief. Ik was gekeurd voor 1 dag ipv 1 jaar :D dit kon gelukkig wel rechtgezet worden. Via de post heb ik toen een nieuwe groene kaart ontvangen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...