Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
KerstKerst

Recommended Posts

Ik ging op 11/9 tanken in Macôn (Frankrijk), toen mijn tank halfvol was sprong de pomp af, na 3x opnieuw proberen en elke keer nog geen halve kg erbij te pompen zijn we verdergereden naar Villeurbanne. Omrijden kan je bv naar Villeurbanne of Saint-Etienne.

Op zo'n moment ben ik heel blij dat ik mijn app gibgas heb! 

Er staat een dodemansknop op.
Dit wil zeggen, dat je deze knop moet blijven indrukken ,anders valt de tank stop.
Ik heb onderstaand bericht vastgeprikt als eerste bericht voor CNG tankstaions buitenland, hopelijk zal het zo opvallen voor andere bezoekers.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Op 29-9-2016 om 15:25, Aardgasrijder zei:

Er staat een dodemansknop op.
Dit wil zeggen, dat je deze knop moet blijven indrukken ,anders valt de tank stop.
Ik heb onderstaand bericht vastgeprikt als eerste bericht voor CNG tankstaions buitenland, hopelijk zal het zo opvallen voor andere bezoekers.

Dodemans knop kenden we (gelukkig) al. De eerste keer was in juni, toen we nog maar pas CNG reden en toen hebben we achteraf toch een beetje moeten lachen met onszelf :)

Maar dat was nu duidelijk het probleem niet. Want de eerste keer lukte het voor ongeveer 10 euro, daarna elke keer maar een halve euro.

Heeft iemand, recent, in Macon getankt? is dit probleem al opgelost?

ik ben er van plan te tanken, overmorgen zaterdagnamiddag.

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Ik heb er verleden week en vandaag getankt. De eerste keer ging er 10 kg in en vandaag amper 9 kg. Goed voor een rijbereik van amper 220 km. Een ticket kreeg je ook al niet. Heb ook getankt in Montpelier en daar was de druk redelijk. Daar kreeg ik er 13 resp. 14 kg in. Het is over het algemeen heel triestig gesteld in Frankrijk. Heel hoge prijzen en een belabberde infrastructuur.

Edited by Brembos

Ik ga binnenkort naar Frankrijk en ik weet nu al wat ik ga doen... cruisen op benzine. Supersimpel.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

dat wordt nog spannend voor me in augustus . Ik ben van plan te rijden tot in langeac met caddy en caravan. Mijn idee was , vol vertrekken en daarna tanken in  : luxemburg shifflange , dijon , saint etienne.

De meeste km's zit tussen lux en dijon , 320km. Kan ook nog Nancy er tussen pakken iemand daar al getankt ?

20 minuten geleden, Kris81 zei:

dat wordt nog spannend voor me in augustus . Ik ben van plan te rijden tot in langeac met caddy en caravan. Mijn idee was , vol vertrekken en daarna tanken in  : luxemburg shifflange , dijon , saint etienne.

De meeste km's zit tussen lux en dijon , 320km. Kan ook nog Nancy er tussen pakken iemand daar al getankt ?

Nancy is vandaag besproken in dit topic:

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Nog een vraag ivm tanken in frankrijk. Als ik naar deze link ga 

http://www.gaz-mobilite.fr/stations-gnv-france/

En ik klik op bepaalde stations zoals bijv macon , dijon dan staat er bij meer info dat ze wel 24/24 beschikbaar zijn maar dat je er niet met carte bancaire kan betalen..

Hoe werkt dit dan ? of klopt die info niet ?

27 minuten geleden, Kris81 zei:

Nog een vraag ivm tanken in frankrijk. Als ik naar deze link ga 

http://www.gaz-mobilite.fr/stations-gnv-france/

En ik klik op bepaalde stations zoals bijv macon , dijon dan staat er bij meer info dat ze wel 24/24 beschikbaar zijn maar dat je er niet met carte bancaire kan betalen..

Hoe werkt dit dan ? of klopt die info niet ?

In verband met bankkaarten die aanvaard worden, kan je toch beter http://www.gibgas.de/Tankstellen/

raadplegen. Daar staat meer informatie, informatie die betrouwbaarder is: http://www.gibgas.de/Tankstellen/Detail F_71000_Mâcon_Rue de la République_33

Dijon: http://www.gibgas.de/Tankstellen/Detail F_21000_Dijon_Chemin des Lentillières_13

Je hebt daarenboven ook nog de ervaring van Duitse gebruikers op Erdgasfahrer-forum.de : Tankstellen in Frankreich : pagina 22

Edited by muscles

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Neen.

Heb Annecy en Valence gedaan,....zonder (al te veel...) problemen.

Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!

Heb Macon in april gedaan. Zeer lage druk , kreeg amper 10 kg in mijn tanks tegenover 16 kg normaal. Ik kon er wel met bankkaart betalen.

Een reactie over Macon kwam zonet binnen via de blog:

De doorreis op CNG naar de Ardèche verliep vlot met app van Gib Gaz, nu problematisch. Tankstation Valence gesloten en in splinternieuw tankstation van Macon onze tank slechts 1/3 kunnen vol tanken, ondanks meerdere pogingen. 

Nog steeds lage druk in het station :(

• Triest 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting