SEATaardgasrijder Geplaatst: 22 augustus 2016 Delen Geplaatst: 22 augustus 2016 Ik ondervind problemen bij het tanken bij DATS Geel. Ik ben er reeds 2 keer gaan tanken. De eerste keer stopte de aardgastoevoer nadat er ongeveer 2 kg getankt werd. De tank was dan helemaal niet vol. De tweede keer heb ik de wagen volgetankt, maar ik had er wel 3 tankbeurten voor nodig. De eerste tankbeurt en de tweede tankbeurt werd er telkens slechts ong. 2 kg aardgas geleverd. Bij de derde tankbeurt lukte het voltanken. Ik vermoed dat dit een fout is aan de installatie. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kristiaan Geplaatst: 23 augustus 2016 Delen Geplaatst: 23 augustus 2016 Of aan de wagen....! Klep probleem... Hebt U een ander station ook nog eens geprobeerd? Wat U zegt lijkt erg op het probleem dat wij ondervonden (met fiat), alleen kon ik na het afsluiten van de gegeven 2 kg niets of nergens meer bijtanken en diende een klep (aan de wagen!)vervangen te worden. De eerste keer dat mij dit overkwam was met een nieuwe wagen in Luxemburg, toen dachten de pomphouder en ik dat het de pompinstallatie was die defect was. De brave man heeft toen zijn (cng!) station gesloten en ik hoefde de getankte 2kg niet te betalen ter compensatie van het probleem. Maar het was wel mijne wagen die defect was... Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 23 augustus 2016 Delen Geplaatst: 23 augustus 2016 @SEATaardgasrijder was dit een eenmalig probleem? Kan aan de installatie liggen, dergelijk voorvallen moet je steeds aan de pomphouder laten weten, DATS is goed bereikbaar via Twitter, telefoon en email. Ik ben tevreden over hun respons(tijd)@kristiaanBij de Seat Leon zijn er momenteel geen problemen met kleppen zoals ik lees bij Fiat. Het is uiteraard altijd mogelijk. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SEATaardgasrijder Geplaatst: 23 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2016 Ik vermoed dat het een probleem is bij het tankstation te Geel, want ik ondervind deze problemen niet bij andere tankstations. Ik meld het aan DATS. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kristiaan Geplaatst: 23 augustus 2016 Delen Geplaatst: 23 augustus 2016 Idd; als je ergens anders probleemloos kan tanken, dan ben je gerust. Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ferrarigirl666 Geplaatst: 29 september 2016 Delen Geplaatst: 29 september 2016 Is dit probleem ondertussen al opgelost? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 29 september 2016 Delen Geplaatst: 29 september 2016 Ja, mijn ik vermoed van wel. DATS heeft geen melding op hun website en mijn buurman is er vorige week nog geweest. Geen probleem met tanken gehad Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 25 mei 2018 Delen Geplaatst: 25 mei 2018 Vandaag gaan tanken bij dats Geel. Proces liep zoals anders maar..... Na het tanken op stop gedrukt(wat ik altijd doe uit veiligheidsoverweging,als is het waarschijnlijk niet nodig) en vervolgens het kleine lipje ontgrendeld en dan de grote hendel ingeknepen. Wat toen volgde, daar schrok ik en mijn collega tanker naast mij en mijn oren van. Er volgde een knal waarbij het pistool achteruit vloog (had hem wel nog in de hand) en er duidelijk een gaswolkje ontsnapte. Verbaasd eigenlijk,want ik verwachte enkel een pfff-geluidje en geen.... CNG tankers achter mij(2) hadden dit blijkbaar niet voor. Wat ik later wel vaststelde dat deze tijdens vulling niet gestopt was voor een meting te doen. Tanks waren 50% lee bij aanvang. Voor de zekerheid dats verwittigd. Gaan mij terugbellen. 1 Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 25 mei 2018 Delen Geplaatst: 25 mei 2018 Bedankt, ook goed dat je Dats op de hoogte hebt gesteld. Sowieso wordt ieder tankstation 1-2 keer per week bezocht weet ik uit ervaring. Ik vermoed dat ze dan de pistolen zuiver maken, de vuilbakes, papier hangen enzovoort. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lucky Geplaatst: 25 mei 2018 Delen Geplaatst: 25 mei 2018 hmm, maandag 21 mei heb ik ook gas getankt bij Datz in Geel. Ik had problemen met het lostrekken van het pistool na het tanken.? Dit was aan pomp 6. Skoda Octavia Berline Ambition 1,4 G-TEC 81KW 8PK 101gr/km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 25 mei 2018 Delen Geplaatst: 25 mei 2018 diegene aan kant winkel? Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lucky Geplaatst: 25 mei 2018 Delen Geplaatst: 25 mei 2018 Ja, was aan de winkelkant. Skoda Octavia Berline Ambition 1,4 G-TEC 81KW 8PK 101gr/km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 25 mei 2018 Delen Geplaatst: 25 mei 2018 1 uur terug, pluxy zei: Vandaag gaan tanken bij dats Geel. Proces liep zoals anders maar..... Na het tanken op stop gedrukt(wat ik altijd doe uit veiligheidsoverweging,als is het waarschijnlijk niet nodig) en vervolgens het kleine lipje ontgrendeld en dan de grote hendel ingeknepen. Wat toen volgde, daar schrok ik en mijn collega tanker naast mij en mijn oren van. Er volgde een knal waarbij het pistool achteruit vloog (had hem wel nog in de hand) en er duidelijk een gaswolkje ontsnapte. Verbaasd eigenlijk,want ik verwachte enkel een pfff-geluidje en geen.... CNG tankers achter mij(2) hadden dit blijkbaar niet voor. Wat ik later wel vaststelde dat deze tijdens vulling niet gestopt was voor een meting te doen. Tanks waren 50% lee bij aanvang. Voor de zekerheid dats verwittigd. Gaan mij terugbellen. Net mijn allereerste CNG inhoud eruit gereden. Ik krijg al schrik om mijn allereerste keer te gaan tanken ? 2 Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 25 mei 2018 Delen Geplaatst: 25 mei 2018 @DeNbEiRe_84 is voor niets nodig, is heel simpel, kijk vooral naar je eindbedrag als je wegrijdt, dan krijg je een glimlach op je gezicht. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 25 mei 2018 Delen Geplaatst: 25 mei 2018 35 minuten geleden, Aardgasrijder zei: @DeNbEiRe_84 is voor niets nodig, is heel simpel, kijk vooral naar je eindbedrag als je wegrijdt, dan krijg je een glimlach op je gezicht. Das waar. Was precies korting vandaag. 1 Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sertitude Geplaatst: 25 mei 2018 Delen Geplaatst: 25 mei 2018 Bij het ontkoppelen moet je de grote hendel toch niet inknijpen? Enkel het kleine lipje, toch? ---- - Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 26 mei 2018 Delen Geplaatst: 26 mei 2018 Klopt, enkel het achterste knopje/lipje en achteruit trekken Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Groengas Geplaatst: 26 mei 2018 Delen Geplaatst: 26 mei 2018 En de nozzle/tankpistool dan naar voren drukken. Als dat niet goed wil het metalen mondstuk naarvoren (naar de auto) trekken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuyL Geplaatst: 2 december 2019 Delen Geplaatst: 2 december 2019 Hallo Gisterenavond zondag 01/12/2019 was pomp 5 defect te Geel Pomp 6 aldaar was wel operationeel Heb dit gemeld aan Dats. met vriendelijke groeten Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shortlease Geplaatst: 24 februari 2020 Delen Geplaatst: 24 februari 2020 Beide pompen CNG vandaag 24/02/2020 afgespannen met rood/wit lint. Spijtig dat er geen andere in de buurt is.. leeg is leeg - dan maar beetje naar getankt. ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen