Frédo Geplaatst: 15 oktober 2019 Geplaatst: 15 oktober 2019 Vandaag mijn G-Tron in ontvangst genomen en kreeg er nog een cng sticker bij voor aan voorruit. staat spiegelbeeld en moeilijk te lezen. is dit ook verplicht? volgens verkoper wel voor keuring? en wat staat hier op? 1 Audi A4 G-Tron Gemiddeld verbruik 5.3
Aardgasrijder Geplaatst: 15 oktober 2019 Geplaatst: 15 oktober 2019 @Frédo vreemd, ik dacht dat dit enkel was na de eerste keuring. Hebben ze er een trekhaak onder gemonteerd? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
muscles Geplaatst: 15 oktober 2019 Geplaatst: 15 oktober 2019 3 uren geleden, Frédo zei: Vandaag mijn G-Tron in ontvangst genomen en kreeg er nog een cng sticker bij voor aan voorruit. staat spiegelbeeld en moeilijk te lezen. is dit ook verplicht? volgens verkoper wel voor keuring? en wat staat hier op? Je moet die inderdaad op je voorruit plakken aan de binnenkant. Ik heb de mijne aan de passagierskant geplakt. Daar staat op wanneer je wagen naar de keuring moet. En nog een paar ander zaken. Je kan die sticker zolang ie niet geplakt is toch tegen het licht houden (buiten of binnen). Dan kan je alles lezen wat er op staat. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Frédo Geplaatst: 16 oktober 2019 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2019 Audi select wagen met 10000km. Dus is geschouwd voor verkoop en met de Europese achtersticker. Hang blijkbaar af waar je keurt. Plakker achter plakker voor. What next. Bij mij plakkers in handschoenkastje Audi A4 G-Tron Gemiddeld verbruik 5.3
muscles Geplaatst: 16 oktober 2019 Geplaatst: 16 oktober 2019 19 minuten geleden, Frédo zei: Audi select wagen met 10000km. Dus is geschouwd voor verkoop en met de Europese achtersticker. Hang blijkbaar af waar je keurt. Plakker achter plakker voor. What next. Bij mij plakkers in handschoenkastje Ja, een CNG-auto moet volledig worden volgeplakt met stickers... van allerlei soort: doorschijnende, niet-doorschijnende. Wij moeten dan ook opvallen tussen al die gewone, die nog altijd weigeren op gas of elektriek te rijden ? (Je kan emoji's kopiëren van de Emojipedia en hier plakken. Dus niet alleen stickers plakken). 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Alec Geplaatst: 20 november 2020 Geplaatst: 20 november 2020 Goedemorgen, Ik heb me zopas een tweedehands VW Caddy op CNG gekocht en heb van de verkoper ook zo'n stickertje meegekregen. Jammer genoeg ben ik het al verloren... waar zou ik deze kunnen vinden? Alvast bedankt!
Aardgasrijder Geplaatst: 20 november 2020 Geplaatst: 20 november 2020 @Alec deze krijg je enkel bij de autokeuring. Dus enkel daar kan je het krijgen tegen betaling. De sticker wordt niet gecontroleerd zover ik weet als je naar de keuring moet gaan. Op zich lijkt het me dus geen probleem als je het niet meer hebt. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Alec Geplaatst: 22 november 2020 Geplaatst: 22 november 2020 @Aardgasrijder ah, goed om te horen. Bedankt voor uw hulp!
Man van het zuiden Geplaatst: 26 februari 2021 Geplaatst: 26 februari 2021 Op 16/10/2019 om 18:41, muscles zei: Ja, een CNG-auto moet volledig worden volgeplakt met stickers... van allerlei soort: doorschijnende, niet-doorschijnende. Wij moeten dan ook opvallen tussen al die gewone, die nog altijd weigeren op gas of elektriek te rijden ? (Je kan emoji's kopiëren van de Emojipedia en hier plakken. Dus niet alleen stickers plakken). Inderdaad, het volhangen van CNG auto’s met stickers is een topic dat redelijk ergelijk is. In andere landen, zoals bvb hier in Luxemburg, is dat niet zo. Men kan zich terecht de vrazg stellen waarom CNG auto’s op dergelijke wijze moeten gestigmatiseerd worden ? Als men bvb nu eens een sticker zou hangen op zwaar vervuilende dieselauto’s dan kan je de “ wijs met de vinger” politiek nog begrijpen, maar neen. Ik ben duidelijk van de mening dat deze stickers op CNG auto’s onverwijld moeten afgeschaft worden, het heeft geen meerwaarde en komt voort uit de bijna ziekelijke regelneverij van de Belgische overheid.
Populair bericht muscles Geplaatst: 26 februari 2021 Populair bericht Geplaatst: 26 februari 2021 @Man van het zuidenJa maar in Duitsland zien CNG-rijders dat als een statement - daar is het namelijk niet verplicht. Het is om andere rijders duidelijk te maken: Kijk, ik rij op CNG, of zelfs: ik rij op 100% biogas. 3 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Pedro078 Geplaatst: 27 april 2021 Geplaatst: 27 april 2021 Vandaag ook dergelijke sticker gekregen bij de keuring van m'n Skoda. Ik heb een trekhaak laten zetten waardoor terug volledige keuring kreeg. Als minder aangename verrassing eveneens een rode kaart. De Europese CNG sticker was niet goed. En er ontbrak een COC document voor de juiste kogeldruk bepaling, ingevoerd voertuig uit Zweden. Dus zullen we de onnozele keuring maar de goesting geven en een rechthoekig stickertje plakken... Op een witte auto. 🙄🙄🙄
Pedro078 Geplaatst: 27 april 2021 Geplaatst: 27 april 2021 Keuringsstation was Sbat Erembodegem/Aalst
muscles Geplaatst: 27 april 2021 Geplaatst: 27 april 2021 5 uren geleden, Pedro078 zei: Als minder aangename verrassing eveneens een rode kaart. De Europese CNG sticker was niet goed. En er ontbrak een COC document voor de juiste kogeldruk bepaling, ingevoerd voertuig uit Zweden. Zelfs als de sticker in orde was, dan had toch een rode kaart gekregen omwille van dat ontbrekend document. Heb je 'm zelf ingevoerd uit Zweden, of aangekocht bij Tavernier in Zedelgem? Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
dirk Geplaatst: 27 april 2021 Geplaatst: 27 april 2021 5 uren geleden, Pedro078 zei: Vandaag ook dergelijke sticker gekregen bij de keuring van m'n Skoda. Ik heb een trekhaak laten zetten waardoor terug volledige keuring kreeg. Als minder aangename verrassing eveneens een rode kaart. De Europese CNG sticker was niet goed. En er ontbrak een COC document voor de juiste kogeldruk bepaling, ingevoerd voertuig uit Zweden. Dus zullen we de onnozele keuring maar de goesting geven en een rechthoekig stickertje plakken... Op een witte auto. 🙄🙄🙄 als de kogeldruk in het instructieboekje staat aanvaarden ze dit ook zonder coc
Pedro078 Geplaatst: 28 april 2021 Geplaatst: 28 april 2021 Gekocht bij Vamauto. De 2 vermeldingen staan op het keuringsdocument. Reden voor herkeuring. - sticker niet correct - ontbrekend COC doc In het boekje gezocht naar de kogeldruk door de controleur maar niet gevonden. Die deed z'n best. Maar de stationschef deed heel moeilijk. Dus als iemand mij aan een document van soort COC met kogeldruk kan helpen... Graag. Het mocht ook een kopie zijn zei de eerste controleur. Betreft de Skoda Octavia 3 combi 1.5 motor.
Pedro078 Geplaatst: 28 april 2021 Geplaatst: 28 april 2021 Hierbij de foto. Inderdaad, m'n achterlichten zit een folie op. Dat moet ik ook aanpassen. Maar effectief de sticker geeft aanleiding tot herkeuring.
Pedro078 Geplaatst: 28 april 2021 Geplaatst: 28 april 2021 Bericht van Skoda / D'ieteren... COC ingevoerd voertuig €200. Man man... Wat een soep toch allemaal. Leve Europa. Just niets 1
Koen C Geplaatst: 28 april 2021 Geplaatst: 28 april 2021 (aangepast) Verwonderlijk dat in België zo'n COC verplicht is en in o.a. Nederland niet. In 2013 kostte het mij zo'n 100 € en heb ik 16 (zestien !) weken moeten wachten : "er was iets verkeerd gelopen" bij de firma die ervoor zorgde (Macadam in Vilvoorde die de COC's bezorgd voor o.a. de Fiat groep). Misschien kan je rechtstreeks bij hen aankloppen ? (Tf Macadam : 02/255 20 48 contactpersoon Odin Pierre) Quote Gekocht bij Vamauto. Dat is een Belgisch bedrijf ? Eigenaardig dat ZIJ niet zorgen voor dat COC - inbegrepen in de verkoopprijs, uiteraard. 28 april 2021 aangepast door Koen C Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Pedro078 Geplaatst: 28 april 2021 Geplaatst: 28 april 2021 Ja, in België is dat inderdaad nog nodig. Snappen wie snappen kan. Zeker het verhaal van de sticker. Dat maakt me eigenlijk nog het meeste boos. De verkoper van de wagen heeft inderdaad het voertuig ingevoerd, verkocht zonder trekhaak zodoende is dit document niet nodig. Daar ik als koper na de verkoop een trekhaak er op gezet heb om + 750 kg te trekken heb ik dat document wel nodig. Maar daar kunnen zij niet meer aan geraken in Zweden. Ik vrees dat er niets anders op zit om bij Skoda, alle, D'Ieteren, 200 euro neer te leggen voor dat befaamde document. Eerder gaan ze in de keuring ook niet tevreden zijn. Toppunt van al, moest ik nu gewoon gezegd hebben, het is voor een fietsendrager of aanhanger -750kg was dit goed... Zoals eerder gezegd. Snappen wie snappen kan...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen