Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag allemaal

Na een autoloze periode van ong. 4 jaar (voorafgegaan door een "'t Is maar een oude Opel Corsa"-periode), ben ik toch van zinnens de lak van deze wagen ietsje beter te onderhouden. :)

Maar ik heb geen flauw idee waar te beginnen. Moet je de wagen "waxen", en zo ja, hoe dan? Of volstaat het om de wagen regelmatig te reinigen, met de juiste zeep?

Ook vraag ik me af of een hogedrukreiniger aangewezen is. Kärcher biedt zelf borstels aan voor op de hogedrukreiniger, maar op sites (o.a. hier https://radio2.be/aha/auto-wassen-dat-doe-je-toch-gewoon-zelf) lees ik dat je de wagen juist niet met een te hoge druk mag reinigen.

Enig idee/leesvoer, voor een goed onderhouden carrosserie? :)

Alvast bedankt!

Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC: 1039789_5.png

Geplaatst:

En voldoende proper (regen)water.

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Geplaatst: (aangepast)
9 uren geleden, NickVG zei:

Dag allemaal

Na een autoloze periode van ong. 4 jaar (voorafgegaan door een "'t Is maar een oude Opel Corsa"-periode), ben ik toch van zinnens de lak van deze wagen ietsje beter te onderhouden. :)

Maar ik heb geen flauw idee waar te beginnen. Moet je de wagen "waxen", en zo ja, hoe dan? Of volstaat het om de wagen regelmatig te reinigen, met de juiste zeep?

Ook vraag ik me af of een hogedrukreiniger aangewezen is. Kärcher biedt zelf borstels aan voor op de hogedrukreiniger, maar op sites (o.a. hier https://radio2.be/aha/auto-wassen-dat-doe-je-toch-gewoon-zelf) lees ik dat je de wagen juist niet met een te hoge druk mag reinigen.

Enig idee/leesvoer, voor een goed onderhouden carrosserie? :)

Alvast bedankt!

Je kan ook je auto inzepen op een moment dat er met zekerheid een onweer gaat uitbreken.

Gratis bestaat niet maar je kan profiteren van een regenbui..

aangepast door Lage Emissie Zone

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...