Lage Emissie Zone Geplaatst: 18 mei 2017 Geplaatst: 18 mei 2017 Via de BC heb ik mijn rijstijl aangepast. 40km/h in derde 50 km/h in vierde 60 km/h in vijfde 70 km/h in zesde VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
JJR Geplaatst: 18 mei 2017 Geplaatst: 18 mei 2017 10 minuten geleden, JJR zei: Ik was deze mening ook toegedaan in het begin, maar heb ondertussen ook al eens de kaap van 750 Km. gerond. Als je je snelheid onder controle houdt (niet te vaak boven de 110 Km/u) en geen files tegenkomt (dus bijna niet te testen) lijkt 800 Km m.i. uiteindelijk wel haalbaar. Omdat ik in het begin eerder verontwaardigd was om de (mijns inziens) verkeerde info vanuit VW heb ik een jaar geleden op dit forum ook al eens gepost dat ik dacht dat het om 650 Km op CNG ging en 150 Km op benzine. Maar het lijkt me nu wel haalbaar. 1 VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)
Darmgasrijder Geplaatst: 18 mei 2017 Geplaatst: 18 mei 2017 Start/stop probeer ik ook altijd uit te zetten. Volgens mij komen daar alleen maar problemen van op den duur. (Motor, starter...)
muscles Geplaatst: 18 mei 2017 Geplaatst: 18 mei 2017 6 minuten geleden, Darmgasrijder zei: Start/stop probeer ik ook altijd uit te zetten. Volgens mij komen daar alleen maar problemen van op den duur. (Motor, starter...) Je hoeft de start/stop toch niet uit te zetten. Gewoon even opletten als je aan de verkeerslichten moet wachten om 'm niet in neutraal te zetten en je voeten dus ook niet te verwijderen van de pedalen. Ik weet niet hoe het met een DSG werkt maar ik denk dat je die ook in neutraal kan zetten. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Darmgasrijder Geplaatst: 18 mei 2017 Geplaatst: 18 mei 2017 Bij lichten overkomt het me niet vaak, tis meer als ik ergens ff stilsta. Dus zet het liever uit, is maar een druk op de knop na het starten ?
Lage Emissie Zone Geplaatst: 18 mei 2017 Geplaatst: 18 mei 2017 5 uren geleden, Darmgasrijder zei: Start/stop probeer ik ook altijd uit te zetten. Volgens mij komen daar alleen maar problemen van op den duur. (Motor, starter...) Problemen? Bij BMW op diesel heb ik nooit klachten gehoord over het start/stop systeem, waarom dan bij de Caddy op aardgas wel? Natuurlijk heb je bij diesels geen bougies, ik denk dat je daar op doelt? VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
muscles Geplaatst: 18 mei 2017 Geplaatst: 18 mei 2017 1 uur terug, Lage Emissie Zone zei: Problemen? Bij BMW op diesel heb ik nooit klachten gehoord over het start/stop systeem, waarom dan bij de Caddy op aardgas wel? Natuurlijk heb je bij diesels geen bougies, ik denk dat je daar op doelt? Jawel, bij diesels heb je gloeibougies. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Darmgasrijder Geplaatst: 20 mei 2017 Geplaatst: 20 mei 2017 Mij lijkt het nefast voor verschillende onderdelen. De tijd zal het leren. Als je er op Googled zijn er toch meer mensen die er hun bedenkingen bij hebben. Ieder zijn ding natuurlijk. Maar ik zet het systeem uit of houd de koppeling ingedrukt.
Darmgasrijder Geplaatst: 24 mei 2017 Geplaatst: 24 mei 2017 Op 18/5/2017 om 15:58, Lage Emissie Zone zei: VW geeft wel verkeerde info want in de folder staat een rijbereik van 800 km vermeld voor aardgas alleen @37kg tankinhoud. HPLUS gas kan dit halen, gewoon H-gas niet. Ondertss voor de 2e keer getankt (als 'm de tankbeurt van de garage meetelt heeft ie nu z'n 3e volle tankbeurt gehad). Vorige week 36 kg getankt en daar heb ik nu 767 km mee gereden en het is was de gewone H gas. Moet er wel bij vermelden dat ik rustig gereden heb, wel snelweg gereden maar aan 90-100 km/h redelijk laat op de avond, dus ander verkeer heeft geen last gehad van mij Gister opnieuw getankt en dit keer ging er 35 kg in. Benieuwd of ik met minder kg meer km's ga kunnen rijden. 1
Kris81 Geplaatst: 24 mei 2017 Geplaatst: 24 mei 2017 Ik haal tegenwoordig een rijbereik tussen de 600 en 700 km op aardgas , dit is echt afhankelijk van hoeveel binnenwegen ik gereden heb. Op de snelweg zet ik de cruise steeds op 120 en de dsg in D , want in R haal ik geen 120 . Het start/stop systeem gaat bij de automaat enkel aan als ik het rempedaal diep indruk, als ik niet te hard druk blijft de motor draaien. Ik probeer het toch zo vaak mogelijk te activeren, ben van mening dat dit wel effectief het verbruik op secundaire wegen kan verminderen.
Populair bericht koenvools Geplaatst: 28 mei 2017 Populair bericht Geplaatst: 28 mei 2017 (aangepast) Na een jaar en zo'n 17500 km rijden, merk ik dat m'n verbruik langzaamaan aan het zakken is. M'n rijstijl is doorheen het jaar wel serieus aangepast: veel vroeger opschakelen en echt rustig rijden (het sportief rijden hou ik dan wel voor de motorfiets ). Ik rijd ongeveer de helft van de kilometers met de wagen, de andere helft is van m'n vrouw (die Jacky X allures heeft...). Gezinsuitstappen worden dan ook steevast met mij als chauffeur gemaakt. Geïnteresseerden kunnen onderstaande link eens bekijken van spritmonitor. Let wel, niet alle tankbeurten staan erop, maar het geeft toch al enig inzicht in het verbruik: https://www.spritmonitor.de/en/detail/757485.html Samengevat: *gemiddeld verbruik CNG per 100 km: 6,42 kg (gemengde wegen) *gemiddeld verbruik EURO 95 per 100 km: 9,20 l (SLIK...) De wagen heeft nog maar 200 km op benzine gereden. 28 mei 2017 aangepast door koenvools 3
Darmgasrijder Geplaatst: 29 mei 2017 Geplaatst: 29 mei 2017 Met mijn vorige tankbeurt van 35 kg heb ik nu 735 km gedaan, wat op zich nog niet slecht is. Vermoed deze keer meer te moeten hebben optrekken bij traag rijdend verkeer, en ook snelweg gedaan tegen 120 op ACC plus vaker airco gebruikt. 1
Lage Emissie Zone Geplaatst: 29 mei 2017 Geplaatst: 29 mei 2017 5 uren geleden, Darmgasrijder zei: Met mijn vorige tankbeurt van 35 kg heb ik nu 735 km gedaan, wat op zich nog niet slecht is. Vermoed deze keer meer te moeten hebben optrekken bij traag rijdend verkeer, en ook snelweg gedaan tegen 120 op ACC plus vaker airco gebruikt. Krijg jij je voorlichten uit? Of ik het knopje nu op automatisch zet of op nul, ik krijg mijn lichten niet uit bij stationair draaien van de motor wat op zich ook meerverbruik geeft. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Darmgasrijder Geplaatst: 29 mei 2017 Geplaatst: 29 mei 2017 Nee kan ik ook niet. Uit of op de eerste stand is identiek hetzelfde.
koenvools Geplaatst: 29 mei 2017 Geplaatst: 29 mei 2017 Ik rijd altijd met AC, scheelt dit veel op het verbruik? Ik heb eigenlijk geen enkel verstand van die automatische airco, dus waarop zet ik hem dan het best om het verbruik te doen dalen, zonder dat ik 'zweethutgewijs' aan mijn zetels plak?
muscles Geplaatst: 29 mei 2017 Geplaatst: 29 mei 2017 32 minuten geleden, koenvools zei: Ik rijd altijd met AC, scheelt dit veel op het verbruik? Ik heb eigenlijk geen enkel verstand van die automatische airco, dus waarop zet ik hem dan het best om het verbruik te doen dalen, zonder dat ik 'zweethutgewijs' aan mijn zetels plak? Bij "normaal" warm weer merk ik weinig van een meerverbruik wanneer m'n airco aanstaat. Maar nu met die tropische temperaturen merk ik wel degelijk een meerverbruik. @Lage Emissie Zone en @Darmgasrijder Ik veronderstel toch dat jullie het allebei hebben over de daglichten? De daglichten kan je immers nooit uitzetten bij voertuigen van de VAG-groep. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Darmgasrijder Geplaatst: 29 mei 2017 Geplaatst: 29 mei 2017 (aangepast) @muscles idd. En dat weet ik, staat in de handleiding. Maar of je nu de stand op 0 of eerste stand zet, resultaat blijft hetzelfde. @koenvools knopje van AC indrukken zodat het lampje uitgaat en dan de verluchtingsknoppen op gezicht en voeten indrukken. Als je dan toch de airco aan wilt zou ik eerst een poos met de ramen open rijden zodat de grootste hitte al uit de auto is, dit scheelt ook best wat. 29 mei 2017 aangepast door Darmgasrijder
Lage Emissie Zone Geplaatst: 29 mei 2017 Geplaatst: 29 mei 2017 51 minuten geleden, koenvools zei: Ik rijd altijd met AC, scheelt dit veel op het verbruik? Ik heb eigenlijk geen enkel verstand van die automatische airco, dus waarop zet ik hem dan het best om het verbruik te doen dalen, zonder dat ik 'zweethutgewijs' aan mijn zetels plak? Airco werkt het best als je ALLE ramen afsluit, als je geen airco hebt doe je beide ramen (of slechts 1 als je niet tegen de tocht kan) open en de passagiers kunnen de schuifdeuren openen, op die manier heb je geen airco nodig en bijgevolg heb je minder CNG gas nodig. Als er garagisten meelezen en het met deze stelling oneens zijn, registreer je dan en corrigeer ons. Dan moeten jullie nadien niet met de stelling afkomen dat je niet alles moet geloven wat op aardgasrijder.be staat. 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
muscles Geplaatst: 29 mei 2017 Geplaatst: 29 mei 2017 5 minuten geleden, Darmgasrijder zei: @muscles idd. En dat weet ik, staat in de handleiding. Maar of je nu de stand op 0 of eerste stand zet, resultaat blijft hetzelfde. Ik vind dat persoonlijk een goede zaak want ik zie vooral bij valavond dat er nog veel te veel recente auto's van andere merken rondrijden zonder daglichten, en da's heel ambetant. Blijkbaar kunnen die hun daglichten wel uitzetten. Ik denk daarbij vooral aan modellen van Ford (onder andere). Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Darmgasrijder Geplaatst: 29 mei 2017 Geplaatst: 29 mei 2017 Bij mij brandt er de led-dagrijverlichting en de dimlichten als hij uitstaat of op eerste stand. Was fijn geweest als de led-dagrijverlichting ook alleen kon opstaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen