Populair bericht pinoamigo Geplaatst: 13 december 2018 Populair bericht Geplaatst: 13 december 2018 De afgelopen dagen: h gas volgetankt in kortrijk (een goeie 15kg) via de route de wallonie, door het eifelgebergte naar de Moezel. 455km op een tank, de laatste 2km waren op benzine. 3
Pieter V Geplaatst: 13 december 2018 Geplaatst: 13 december 2018 Met mijn seat leon tgi denk ik dat ik in totaal 1200 km moet halen met een volle gastank en volle benzinetank. Ik heb voor de laatste tankbeurt mijn gastank volledig leeg gereden en mijn benzinetank grotendeels en ik kwam aan 1060 km. Maar voor het begin van de test had ik al een half jaar (9000 km) met een volle benzinetank gereden. En iedere keer dat ik CNG tank rijdt de auto ongeveer een km op benzine (dat was zeker 100 km van het bereik met benzine). Ik ga dit niet testen omdat op benzine rijden ongeveer de helft duurder uitkomt. 1
Dr Nick Geplaatst: 14 december 2018 Geplaatst: 14 december 2018 13 uren geleden, Pieter V zei: Met mijn seat leon tgi denk ik dat ik in totaal 1200 km moet halen met een volle gastank en volle benzinetank. Ik heb voor de laatste tankbeurt mijn gastank volledig leeg gereden en mijn benzinetank grotendeels en ik kwam aan 1060 km. Maar voor het begin van de test had ik al een half jaar (9000 km) met een volle benzinetank gereden. En iedere keer dat ik CNG tank rijdt de auto ongeveer een km op benzine (dat was zeker 100 km van het bereik met benzine). Ik ga dit niet testen omdat op benzine rijden ongeveer de helft duurder uitkomt. de helft? ik denk eerder richting x2. Ik zou zelfs niet weten hoeveel km ik kan op benzine, ik rij altijd op CNG, behalve 1x per jaar een paar 100km voor vakantie, maar dat komt op geen stukken na in de buurt van een volle tank. En natuurlijk net na het tanken autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Lange_666 Geplaatst: 14 december 2018 Geplaatst: 14 december 2018 Ik heb in't begin met een volle benzinetank gereden (en lege CNG op dat moment) en telkens na een 100-tal km weer gevuld om het effectieve benzineverbruik te kunnen vaststellen, tov de aangegeven waarde op de BC want deze is ten eerste niet juist en ten tweede als je altijd op CNG rijdt een vertekend beeld geeft van wat het echte benzineverbruik zou zijn mocht je continue op benzine rijden. Sindsdien is de tank nooit voor meer dan 1/5 gevuld geweest (normaal zelfs minder maar die keer was ik even afgeleid terwijl de benzinepomp stond te geven). Ik heb zelfs de waarde voor de melding van de bijna lege benzinetank aangepast van 9L naar 4L zodat het alarm niet altijd staat te pinken.
Dr Nick Geplaatst: 14 december 2018 Geplaatst: 14 december 2018 5 uren geleden, Lange_666 zei: Ik heb in't begin met een volle benzinetank gereden (en lege CNG op dat moment) en telkens na een 100-tal km weer gevuld om het effectieve benzineverbruik te kunnen vaststellen, tov de aangegeven waarde op de BC want deze is ten eerste niet juist en ten tweede als je altijd op CNG rijdt een vertekend beeld geeft van wat het echte benzineverbruik zou zijn mocht je continue op benzine rijden. Sindsdien is de tank nooit voor meer dan 1/5 gevuld geweest (normaal zelfs minder maar die keer was ik even afgeleid terwijl de benzinepomp stond te geven). Ik heb zelfs de waarde voor de melding van de bijna lege benzinetank aangepast van 9L naar 4L zodat het alarm niet altijd staat te pinken. maar als je zo goed als nooit op benzine rijdt, waarom wil je dan weten wat het benzineverbruik is? Das toch mijn redenering autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Lange_666 Geplaatst: 14 december 2018 Geplaatst: 14 december 2018 Omdat ik wil weten wat het echte verbruik is ipv van wat de BC aangeeft, CNG of benzine. VAG kennende van mijn vorige auto's weet ik dat hun BC een % of 10 liegt. Wat ben ik er mee als de BC zegt dat het verbruik 9 L is als ik effectief 10 L moet betalen? Who's foolin' who? Uiteindelijk is het laatste het enige juiste, nl hetgeen er uit mijn portefeuille verdwijnt als ik ga tanken. Ik wil/wou enkel weten wat de realiteit is/was. Voor mij is dat een soort van bedriegerij waar ik het moeilijk mee heb en deze bedriegerij is "altijd" in het voordeel van de fabrikant. Ik vraag mij trouwens nog altijd af waarom in 2018 men het juiste verbruik gemeten over een langere afstand niet wil of kan weergeven? Dit is heden ten dage perfect mogelijk. Tevens vraag ik mij af waarom een BC een instelling heeft die toelaat om de weergave van het actuele verbruik aan te passen?
Dr Nick Geplaatst: 14 december 2018 Geplaatst: 14 december 2018 6 uren geleden, Lange_666 zei: Omdat ik wil weten wat het echte verbruik is ipv van wat de BC aangeeft, CNG of benzine. VAG kennende van mijn vorige auto's weet ik dat hun BC een % of 10 liegt. Wat ben ik er mee als de BC zegt dat het verbruik 9 L is als ik effectief 10 L moet betalen? Who's foolin' who? Uiteindelijk is het laatste het enige juiste, nl hetgeen er uit mijn portefeuille verdwijnt als ik ga tanken. Ik wil/wou enkel weten wat de realiteit is/was. Voor mij is dat nog altijd een soort van bedriegerij waar ik het moeilijk mee heb en deze bedriegerij is "altijd" in het voordeel van de fabrikant. Ik vraag mij trouwens nog altijd af waarom in 2018 men het juiste verbruik gemeten over een langere afstand niet wil of kan weergeven? Dit is heden ten dage perfect mogelijk. Tevens vraag ik mij waarom een BC een instelling heeft die toelaat om de weergave van het actuele verbruik aan te passen? Nog eens, als je niet op benzine rijd, dan maakt dat toch niet uit. Ik heb eerder het gevoel dat jij een beetje frustraties hebt richting VAG ? en das ni kwaad bedoeld. Over langere afstand kan je toch ook zien En die instelling aanpassen kan alleen als je al wat dieper in de boordcomputer gaat, de standaard gebruiker kan dit niet aanpassen autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Lange_666 Geplaatst: 14 december 2018 Geplaatst: 14 december 2018 (aangepast) Het is niet omdat ik niet op benzine rijdt dat ik het effectieve verbruik niet wil weten of mag weten. Ik heb geen frustraties tegenover VAG, ik rij met een VAG wagen (heb altijd met VAG wagens gereden behalve mijn allereerste) en het is zelfs mijn werkgever. En wat de verbruiker betreft die het niet kan aanpassen... die kijkt tegen een "gelogen" waarde aan. Ik heb daarmee geen vrede en wil dat daarom aangepast hebben. Punt. Of ik er nu gebruik van maak, nut van heb of iets anders maakt niet uit. 14 december 2018 aangepast door Lange_666
Dr Nick Geplaatst: 15 december 2018 Geplaatst: 15 december 2018 ik blijf het raar vinden dat als je nooit op benzine gaat rijden, toch het verbruik wil weten. Maar soit, das mijn mening. Ik vind je posts toch nogal gefrustreerd overkomen, maar ook dat is een mening. Ik wil hier zeker niemand mee aanvallen. Het is correct van je dat het verbruik gelogen is. Maarja, dat is dan ook 'reclame' voor hun zuinige wagens autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
pluxy Geplaatst: 15 december 2018 Geplaatst: 15 december 2018 Ik heb mij cng verbruik eens vgl van de teller 2 in de auto met de sprintmonitor gemiddelde en dat scheelt 0,1kg/100km Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
Koen C Geplaatst: 15 december 2018 Geplaatst: 15 december 2018 (aangepast) 11 uren geleden, Dr Nick zei: blijf het raar vinden dat als je nooit op benzine gaat rijden, toch het verbruik wil weten Ik denk daarom : Op 14/12/2018 om 15:54, Lange_666 zei: Omdat ik wil weten wat het echte verbruik is ipv van wat de BC aangeeft, CNG of benzine. En vooral hierom : Op 14/12/2018 om 09:53, Lange_666 zei: Ik heb zelfs de waarde voor de melding van de bijna lege benzinetank aangepast van 9L naar 4L zodat het alarm niet altijd staat te pinken. Ik zou ook gek worden van zo'n knipperend lampje , wetende dat je altijd / soms benzine verbruikt na het tanken van CNG (bij een VW / Skoda / Seat / Audi). Op een bepaald moment, met nog ruim voldoende benzine aan boord voor noodgevallen, begint het toch te knipperen En nu weet Lange_666 ook nog eens +/- correct hoeveel benzine per 100 km de auto verbruikt. Altijd interessant als er eens geen CNG pomp direct in de buurt is (Frankrijk, Engeland). Mijn gedacht PS : ik weet ook ongeveer hoeveel benzine per 100 km de Ypsilon verbruikt. Dit "test" ik elke 10.000 km door een een volle benzinetank leeg te rijden. Waarom ? Ook om te vergelijken met de officiële waarden - en ik kom niet echt in de buurt ? . Zo kan je ook bekijken of de auto niet "teveel" begint te verbruiken = mogelijke panne ergens in het brandstofsysteem. Ik heb dit verbruik ergens bijgehouden (maar gedeeltelijk voor de eerste 60.000 km stomweg verwijderd uit mijn Excell blad... ) 15 december 2018 aangepast door Koen C Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
muscles Geplaatst: 15 december 2018 Geplaatst: 15 december 2018 4 uren geleden, Koen C zei: Ik heb dit verbruik ergens bijgehouden (maar gedeeltelijk voor de eerste 60.000 km stomweg verwijderd uit mijn Excell blad... ) Altijd een backup maken : op externe harde schijf, usb-stick, cd, dvd. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Koen C Geplaatst: 15 december 2018 Geplaatst: 15 december 2018 1 minuut geleden, muscles zei: Altijd een backup maken : op externe harde schijf, usb-stick, cd, dvd. Ach, zo erg is het nu ook niet dat ik die gegevens niet meer heb Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Dr Nick Geplaatst: 16 december 2018 Geplaatst: 16 december 2018 Er bestaat zoiets als OneDrive, dat is rechtstreeks geintegreerd in Excel autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
pinoamigo Geplaatst: 18 december 2018 Geplaatst: 18 december 2018 Tijdens onze reis in duitsland ontdekt dat er 2 soorten aardgaspistolen bestaan... noodgedwongen dus een 200km op benzine moeten rijden. Jezus wat is dat duur... volgens de boordcomputer benzineverbruik 5.3l/100 km. Zelf uitgerekend op 5.7. Valt goed mee me dunkt... 1
muscles Geplaatst: 18 december 2018 Geplaatst: 18 december 2018 2 uren geleden, pinoamigo zei: Tijdens onze reis in duitsland ontdekt dat er 2 soorten aardgaspistolen bestaan... noodgedwongen dus een 200 km op benzine moeten rijden. Jezus wat is dat duur... volgens de boordcomputer benzineverbruik 5.3 l/100 km. Zelf uitgerekend op 5.7. Valt goed mee me dunkt... In België bestaan er ook 2 soorten aardgaspistolen want dat aardgaspistool van Total in Kallo, dat moet je verdraaien. Ik heb daar voor het eerst kennis mee gemaakt bij een Aral-tankstation in Duitsland. Dat was wel raar in het begin. Maar nu heb ik daar geen enkel probleem meer mee. Er staan pijlen op dat pistool met de tekst "open" en "toe" in het Duits. Of bedoel je dat er een aardgaspistool is voor auto's en een ander voor vrachtwagens? Dat heb je eveneens bij Total in Kallo en bij de Esso Express in Zellik: bij deze laatste kan je CNG tanken aan het G&V tankstation dat op hetzelfde terrein ligt. Normaal gezien heb je bij de bekende tankstations in Duitsland zowel een aardgaspistool voor auto's als ook één voor vrachtwagens. Ik voorzie mij altijd als ik een reis plan naar het buitenland. Ik hou de acties van Dats 24 en van Q8 in de gaten (Q8 via hun FB-pagina) wanneer dat ze 20 eurocent per liter korting geven, en dan ga ik daar Super 98 tanken. Zo blijven de benzinekosten nog binnen de perken. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Bjorn ecofuel Geplaatst: 30 januari 2019 Geplaatst: 30 januari 2019 Net afgelopen zondag met H+ van Kallo 594km kunnen halen na een vulling van 25,9kg met onze Passat.. En dat was gewoon woonwerkverkeer niks abnormaals met files.. Zolang die 1,02 blijven vragen probeer ik altijd daar te tanken..heerlijk rijbereik.. 2
Man van het zuiden Geplaatst: 30 januari 2019 Auteur Geplaatst: 30 januari 2019 15 minuten geleden, Bjorn ecofuel zei: Net afgelopen zondag met H+ van Kallo 594km kunnen halen na een vulling van 25,9kg met onze Passat.. En dat was gewoon woonwerkverkeer niks abnormaals met files.. Zolang die 1,02 blijven vragen probeer ik altijd daar te tanken..heerlijk rijbereik.. Ik veronderstel dat die je die 25kg tanks zelf hebt laten inbouwen
muscles Geplaatst: 30 januari 2019 Geplaatst: 30 januari 2019 2 uren geleden, Man van het zuiden zei: Ik veronderstel dat die je die 25kg tanks zelf hebt laten inbouwen Hoe kom je daar nu bij? Volkswagen bouwt immers al een tijdje CNG-auto's af-fabriek. In een vorig model Passat noemt de CNG-versie EcoFuel. Zie ook: https://www.gibgas.de/Fahrzeuge/Auslaufmodelle 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Bjorn ecofuel Geplaatst: 31 januari 2019 Geplaatst: 31 januari 2019 Eeum idd niks achteraf hoor..gewoon cng af fabriek..normaal 23kg maar met de frissere temperaturen en pomp van Kallo gaat iet vlotjes over de 25 kg 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen