Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Inzake de discussie rond de kilometerheffing kwam ik vandaag onderstaand artikel tegen.

http://www.m.motornieuws.be//be/nieuws/regering-schaft-biv-en-verkeersbelasting-af-en-voert-kilometerheffing-in-ook-voor-motoren-5098

de kilometerheffing komt er dus zeker en biv en verkeersbelasting verdwijnen. 

Heeft iemand al iets vernomen in verband met de rol van CNG ( en andere duurzame alternatieven) binnen dit verhaal?

bv, 

stel dat de kilometerheffing er in 2019 zou zijn, zouden aardgasrijders dan nog steeds van het gunstige belastingsregime kunnen genieten? Wat na 2021?

Iemand die al iets zou opgevangen hebben?

Geplaatst:

Ik zou alvast een e-mail sturen naar de bevoegde minister, het kabinet van de partij zal je dan wel wat meer uitleg geven.

Graag lezen we deze informatie moesten andere leden je niet direct van antwoord kunnen dienen.

• Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:
1 uur geleden, Lage Emissie Zone zei:

Ik zou alvast een e-mail sturen naar de bevoegde minister, het kabinet van de partij zal je dan wel wat meer uitleg geven.

Graag lezen we deze informatie moesten andere leden je niet direct van antwoord kunnen dienen.

Deed ik enige tijd geleden, ik ontving toen onderstaande repliek. Toen was er echter nog niets concreet. Nu spreken ze van een principeakkoord. Misschien hoorde een forumlid al iets anders waaien.

Uw mail van 13 januari 2018 werd goed ontvangen.
Zoals u bekend wordt er diepgaand onderzoek uitgevoerd naar een eventuele invoering van een wegenheffing voor o.a. personenwagens.
In het kader van dit onderzoek wordt ook aandacht besteed aan de verschillende 'brandstoftypes': een gedifferentieerd wegenheffingtarief in functie van o.a. het brandstoftype wordt onderzocht. 

Ook op een betere bereikbaarheid via alternatieve modi wordt ingezet. In het kader van het dossier 'basisbereikbaarheid' wordt bv. het aanbod aan openbaar vervoer en ander vervoer hertekend met het oog op een betere dienstverlening.
De mobiliteit betreft een zeer veelzijdig dossier waar ik op een zo optimale manier invulling aan probeer te geven.

In de hoop u met dit antwoord van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groeten

Kabinet Vlaams minister van Mobiliteit, Openbare Werken, Vlaamse Rand,
Toerisme en Dierenwelzijn

• Bedankt 2
Geplaatst:

Het zijn dromers de politici, wat hebben ze verwezenlijkt na 4 jaar regeren, buiten het feit dat ze ons reeds VEEL geld hebben gekost.

Duurdere brandstof ( diesel, benzine ), aanschaf ( propere ) nieuwe wagens wegens boetes in lage emissie zones, duurdere rijbewijzen, duurdere elektriciteit, hogere energietaksen, duurdere alcohol.

De verplichte vingerafdruk op een nieuwe identiteitskaart geeft aan dat wij behandeld worden als potentiële criminelen in eigen land.

Vaarwel vrijheden, betalen ga je zelfs als je werkloos bent of met een laag pensioen. Onder het mom van: REGELS VAN EUROPA komt er geen einde aan de graaicultuur.

• Bedankt 1
  • Hahaha 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:

Tommelein moet gas terugnemen in stookoliedossier

Gepubliceerd op 24-07-2018 om 16:07

De Vlaamse regering in het algemeen en energieminister Bart Tommelein (VLD) in het bijzonder lopen een blauwtje met hun energieke beslissing om de verkoop van verwarmingsketels op stookolie te verbieden vanaf 2021. Die maatregel kan immers alleen ketels voor nieuwe en grondig gerenoveerde woningen betreffen, blijkt nu. Bestaande ketels vervangen kan –volgens het interfederale energiepact– nog tot 2035.

Hoewel zijn mededeling van zaterdagochtend erg duidelijk was (“vanaf 2021 stopt de verkoop van nieuwe stookolieketels en mogen er ook geen tweedehandse meer geplaatst worden”) schermt de minister vandaag met het argument dat in de regeringsteksten wel de beperking zou staan.

Dat hij nu gas terugneemt is niet zozeer het gevolg van de felle, balorige reacties vanuit de sector. Het is pijnlijker. De gewesten zijn niet bevoegd voor de verkoop van stookolieketels. Dat is het speelterrein van de federale regering. Met als energieminister Marie-Christine Marghem, van de Franstalige liberale partij MR. En in Franstalig België beduidend verwarmen veel meer huishoudens zich met stookolie dan in Vlaanderen. Waardoor Marghem veel minder dan Tommelein geneigd zal zijn het volledige verbod op stookolie te vervroegen. Tommelein kan wel energieregels opleggen voor nieuwbouw en ingrijpende energetische renovaties. Dat zijn renovaties waarbij de technische installaties om een specifiek binnenklimaat te realiseren (verwarming, koeling, luchtcirculatie, …) volledig wordt vervangen én minstens 75% van de bestaande en nieuwe buitenschil wordt (na)geïsoleerd.

Ook met de belofte van een lagere btw op sloop en heropbouw waagde de Vlaamse regering zich al op federaal speelveld. Van de lange reeks maatregelen die de Vlaamse regering zaterdag aankondigde blijft er nauwelijks één waarvoor al concrete en getimede ingrepen zijn voorzien.

Tommelein komt nu niet alleen op zijn stappen terug wat betreft stookolie, hij kondigt ook overleg met de sector aan. “Ik sta ook open voor mogelijke alternatieven van de sector zelf om hun producten te vervangen door vormen van hernieuwbare energie,” aldus de minister. Hoe dan ook is de stookoliesector de grote verliezer in dit verhaal. Het is de consumenten wel duidelijk dat wie vandaag nog kiest voor een nieuwe verwarmingsketel op stookolie dit bij een eventuele latere verkoop van de woning als minpunt zal moeten meenemen in de prijsonderhandelingen, omdat de (Vlaamse) overheid deze verwarmingsbron duidelijk wil ontmoedigen. Zelfs al wordt wie zich nu met stookolie verwarmt nog jaren met rust gelaten.

Bron: Fluxenergie.nl

• Bedankt 2

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

1 ding is wel heel duidelijk: ons land mag nooit splitsen, lang leve de Walen want die doen nog normaal.

In Vlaanderen lopen genoeg politici rond die nul kennis hebben van technologische ontwikkelingen.

Ze zouden beter studies volgen van ingenieurs dan zelf de man te komem uithangen dan maken ze zichzelf niet belachelijk.

In Antwerpen durven ze nog niet zeggen: neem maar diep adem voor de gezonde stadslucht in onze lage emissie zone..

• Vind ik leuk 2

Geplaatst:

Eerlijk gezegd vind ik het geen goed idee om verschillende tarieven te hanteren voor de kilometerheffing. Wanneer er zo'n systeem wordt ingevoerd zullen zij die het zich kunnen veroorloven een wagen kopen (of krijgen van de leasemaatschappij) waarbij er een lagere kilometerheffing wordt gehanteerd, en die personen gaan hun reisgedrag (lees aantal km per jaar) niet aanpassen vermoed ik. Gevolg: nog steeds even veel file van deze groep. Mensen die geen geld hebben om een andere wagen te betalen zullen ofwel enkel nog minder geld hebben omdat ze zich blauw betalen aan km-heffing voor hun oude wagen, ofwel gewoon geen wagen meer hebben. Enkel bij de lagere inkomens kan men de files reduceren lijkt mij. Hetzelfde verhaal krijg je bij verschillende tarieven voor verschillende euronormen. Bij de vrachtwagens is dit reeds het geval, waardoor kleinere transporteurs met goed onderhouden maar oudere vrachtwagens afgestraft worden, en de groten die wel voldoende kapitaal voor nieuwe trucks hebben een nog betere positie krijgen.

Uitzonderingen voor bepaalde brandstoffen lijken me ook geen goed idee: deze wagens zorgen ook voor file en uiteindelijk wanneer er dan hierdoor weer voldoende mensen op een bepaalde brandstof zijn overgestapt valt het voordeel vast en zeker toch weg.

Een systeem met dal en spitsuren lijkt me beter.

Geplaatst:

mijn mening voor het oplossen van de files?

demotiveer de bedrijfswagens wereld: zij zitten meestal met 1 persoon in een wagen, 

motiveer carpoolen, openbaar vervoer, teleworking, …. Dit spaart voor iedereen tijd en geld, ja ook voor de staat. Want iemand die niet elke dag uren in de file staat, gaat tijd over hebben, gaat die tijd nuttig besteden aan weer iets anders dat geld opbrengt voor de staat, ineens gaan we ook gezondere lucht, gelukkigere mensen, …. krijgen. Alleen maar positief.

Het concept kilometerheffing is volgens mij maar een klein deel van een oplossing, net zoals CNG een deel van de oplossing van de uitstoot is. Stap voor stap geraken we er wel, maar die stappen volgen elkaar nu veel te traag op. 

Het klimaat is al om zeep, ik denk zelfs niet dat er nog een weg terug is, hoezeer we dit ook al hebben onderzocht, er zijn te veel factoren om rekening mee te houden. En ik mag nu wel zeggen dat ik uit ervaring spreek aangezien ik meteoroloog ben (geen klimatoloog, maar leunt er bij aan)

• Vind ik leuk 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst:
23 minuten geleden, Dr Nick zei:

Het klimaat is al om zeep, ik denk zelfs niet dat er nog een weg terug is, hoezeer we dit ook al hebben onderzocht, er zijn te veel factoren om rekening mee te houden. En ik mag nu wel zeggen dat ik uit ervaring spreek aangezien ik meteoroloog ben (geen klimatoloog, maar leunt er bij aan)

Wat bedoel jij met het klimaat is om zeep; gaat het over de recente hittegolven die wereldwijd opduiken ?

• Verward 1

Geplaatst:
Zojuist, Lage Emissie Zone zei:

Wat bedoel jij met het klimaat is om zeep; gaat het over de recente hittegolven die wereldwijd opduiken ?

het gaat over het klimaat in het geheel. Niet enkel over de hittegolven nu, maar ook over het strenge winters in N-Amerika de afgelopen jaren, het feit dat er nu zelfs geen El Nino of La Nina meer nodig is om extreem weer te krijgen, en noem zo maar op

• Vind ik leuk 1

794532_5.png

Geplaatst:

Wat zijn jouw bevindingen als metereoloog, is het klimaat ontregeld door de mens of spelen er andere invloeden een rol van buitenaf?

Vermits we ons momenteel in een zonne minimum bevinden vraag ik mij af hoe warm het gaat worden met zonne maxima.

Geplaatst:

Een zonneminimum of -maximum zal wel het verschil niet maken.
Het is maar al te duidelijk dat steeds meer hitterecords gebroken worden over heel de wereld. Kouderecords worden niet meer gebroken. En dat heeft alles te maken met de klimaatopwarming.
De gemiddelde temperaturen zijn nu zo hoog als ze al in meer dan 100.000 jaar niet meer geweest zijn. Dat wil zeggen alleszins tot voor de laatste ijstijd.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, Pieter V zei:

De gemiddelde temperaturen zijn nu zo hoog als ze al in meer dan 100.000 jaar niet meer geweest zijn. 

Kan jij een bron vermelding geven want ik ben niet mee..

Geplaatst:
20 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Wat zijn jouw bevindingen als metereoloog, is het klimaat ontregeld door de mens of spelen er andere invloeden een rol van buitenaf?

Vermits we ons momenteel in een zonne minimum bevinden vraag ik mij af hoe warm het gaat worden met zonne maxima.

dat is het verschil tussen meteoroloog en klimatoloog natuurlijk. Wij bekijken niet zozeer naar de oorzaak, maar naar de gevolgen. We merken wel dat het extremer begint te worden (zoals iedereen dat wel zal merken)

ik probeer natuurlijk ook de processen erachter te begrijpen en het zijn meerdere oorzaken, waarbij de mens een rol speelt, maar hoe groot die rol is, weet ik dus niet

794532_5.png

Geplaatst:
1 uur geleden, Dr Nick zei:

dat is het verschil tussen meteoroloog en klimatoloog natuurlijk. Wij bekijken niet zozeer naar de oorzaak, maar naar de gevolgen. We merken wel dat het extremer begint te worden (zoals iedereen dat wel zal merken)

ik probeer natuurlijk ook de processen erachter te begrijpen en het zijn meerdere oorzaken, waarbij de mens een rol speelt, maar hoe groot die rol is, weet ik dus niet

Jij hebt een zeer boeiende job als meteoroloog, de vacatures zullen wellicht wel ingevuld zijn want wat jij doet spreekt mij wel aan.

Geplaatst:
11 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei:

Jij hebt een zeer boeiende job als meteoroloog, de vacatures zullen wellicht wel ingevuld zijn want wat jij doet spreekt mij wel aan.

ik weet niet hoe oud je bent, maar er zijn nog vacatures open. Ik zit namelijk bij defensie en daar staat een leeftijdslimiet op

794532_5.png

Geplaatst: (aangepast)
5 uren geleden, Pieter V zei:

Een exacte bronvermelding kan ik niet geven omdat dat eigenlijk iets is dat bestaat uit aanwijzingen.

Stuur je aan op de bijbel misschien?

Regel 8: https://www.basisbijbel.nl/boek/openbaring/16

aangepast door Lage Emissie Zone

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...