Aardgasrijder Geplaatst: 25 april 2018 Geplaatst: 25 april 2018 Het rijbereik is theoretisch hoor, dit is afhankelijk van je gemiddelde verbruik voorheen. Dus als je een gemiddeld verbruik van 12 liter benzine hebt, dan gaat je boordcomputer ongeveer 200 km aangeven met een halve tank. In werkelijkheid zal je verbruik een stuk lager zijn dan 12 liter / 100 km, eerder richting 5.5-6 liter, en je zal zien dat je boordcomputer zich zal aanpassen. Op dit moment is er enkel een kleine test mee gereden bij VW, waardoor het gemiddelde verbruik hierdoor heel hoog ligt. Toen ik mijn Octavia ophaalde zag ik in de boordcomputer staan dat er 12 km met de wagen was gereden en een gemiddelde van 18 liter / 100km benzine werd verbruikt Met compleet volle tanks 400 km op CNG en 800 op benzine ongeveer wel haalbaar, toch zeker 1100 km in totaal met volle tanks. 2 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Dr Nick Geplaatst: 26 april 2018 Geplaatst: 26 april 2018 volledig akkoord met wat hierboven wordt gezegd. de 1200km lijkt me haalbaar mits de juiste rijstijl wordt gehanteerd (en H-gas getankt wordt natuurlijk) autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 26 april 2018 Geplaatst: 26 april 2018 18 uren geleden, muscles zei: Ja inderdaad. Je rijdt op CNG als het groene CNG-pompje brandt (onderaan je wijzerplaat aan de linkerkant). Op zich vond ik het bij de Variant TGI wel jammer dat je enkel de "standaard" klokken kon krijgen, en dus niet de "active info display" zoals je die wel in de andere varianten kan krijgen (optioneel). Want mits een kleine software upgrade kon de digitale motortemperatuur ook vervangen worden door de inhoud van de CNG tanks. Niet? Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red
Populair bericht muscles Geplaatst: 26 april 2018 Populair bericht Geplaatst: 26 april 2018 16 minuten geleden, DeNbEiRe_84 zei: Op zich vond ik het bij de Variant TGI wel jammer dat je enkel de "standaard" klokken kon krijgen, en dus niet de "active info display" zoals je die wel in de andere varianten kan krijgen (optioneel). Want mits een kleine software upgrade kon de digitale motortemperatuur ook vervangen worden door de inhoud van de CNG tanks. Niet? Inderdaad. Maar dat komt ook omdat de meeste mensen van Volkswagen zelf volgens mij niet met een TGI rijden. 3 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
CtrlAltDelicious Geplaatst: 27 april 2018 Geplaatst: 27 april 2018 Ik ben hiervoor een leuk speeltje tegengekomen (al in een andere topic aangehaald): een klein doosje dat je op de OBDII poort klikt (de diagnose stekker, links onderaan het dashboard) en dat via bluetooth connectie maakt met je gsm om zo real-time (of gelogd op micro SD kaart) een hele boel info weergeeft/opslaat. O.a. de resterende hoeveelheid gas en benzine, je gemiddeld verbruik, allerhande statistieken enz... Zo kan je gsm een verlengde worden van je dashboard. Misschien zelfs op het middenscherm te 'projecteren'? 1 VW Golf VII Variant TGI VW Caddy IV Maxi TGI
CtrlAltDelicious Geplaatst: 27 april 2018 Geplaatst: 27 april 2018 1 VW Golf VII Variant TGI VW Caddy IV Maxi TGI
CtrlAltDelicious Geplaatst: 27 april 2018 Geplaatst: 27 april 2018 Voor wie het zou interesseren: op KickStarter loopt er een campagne met de nieuwste Kiwi v.4 Zelf heb ik alvast ingetekend ? (d'r zijn momenteel nog 10 "early birds") 1 VW Golf VII Variant TGI VW Caddy IV Maxi TGI
pluxy Geplaatst: 27 april 2018 Geplaatst: 27 april 2018 Nice Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen