Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder

Aanrijding autosnelweg

Recommended Posts

Gisteren ben ik het slachtoffer geworden van een aanrijding op een op-/afrit nabij Luik. De trekhaak heeft heel veel van de schok opgevangen.  Gelukkig dus zonder veel erg mijn rit kunnen verderzetten.  Het koffer kan gelukkig nog open en dicht.

In de wagen zat de hele familie, kids en de hond in het koffer.20180216_142323.thumb.jpg.98478925f655ddd9e2ff40b62d2103d3.jpg

• Triest 4

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oei, dat ziet er niet zo best uit (de kofferklep, bedoel ik). Bij mij is de bluts aan de zijkant links helemaal niet zo erg (van een voertuig dat achteruit reed, van een paar maanden geleden).

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 248.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gelukkig een verzekeringskwestie en niet in fout.

Voordeel : na herstelling bij de carossier is de auto terug helemaal gewassen en proper xD :ph34r: :)

Zelf heb ik in september 2017 (zwarte Y10) en in januari 2018 (blauwe Y) voorgehad dat er iemand tegen de geparkeerde auto is gereden :(.

Eén is al hersteld, de andere moet nog volgen.

Het geeft gewoon een hoop miserie met eventueel expert die moet komen kijken (indien herstelling bij en niet-aangenomen carossier of bij een al wat oudere auto).  Nadien 1 of enkele dagen de auto kwijt.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

F***k, da 's minder :(

795350_5.png    2016 Audi A3 S-line g-tron S-tronic

2011 VW Touran TSI EcoFuel R-line (7seats):  937341_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gelukkig zijn er geen gekwetsten en kwam iedereen er met de schrik vanaf. Gisteren scheelde het bij bij ook niet veel, of ik had een frontale botsing door een zot die een smalle baan kwam opgevlogen waar ik reeds op het rijden was en hij mij voorrang MOET verlenen. Die idioot was nog aan het claxoneren ook terwijl hij zelf in fout was. Moest het tot een aanrijding gekomen zijn dan had ik een getuige op de moto achter mij die alles heeft gezien.

Het zijn altijd zotten die het lappen en dan denken ze nog dat ze de wegcode kennen... triest.

• Triest 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het wordt hoe langer hoe erger.

Ik rij auto van mijn 13 jaar (in Congo kon dat! ;-)), moto van mijn 16 (dat was iets minder wettelijk, want toen waren we definief terug in Belgie...).

Ik heb mijn moto (vorig jaar) in de schuur opgeborgen aangezien fietsen sneller mogen rijden ...

En met de auto let ik op waar ik om hoe laat moet of kan zijn, en het liefst nog 's nachts.

Ben aan het uitkijken om zo snel mogelijk naar Frankrijk uit te wijken ( de Auvergne daar is het echt rustig).

• Vind ik leuk 2

Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uren geleden, Groengas zei:

Chassis is niet krom geraakt door de stevige klap op de trekhaak?

Denk het niet. Ik ga dinsdag naar de garage voor een bestek laten te maken. 

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even terugkomen op dit onderwerp.

Mijn wagen werd hersteld, er werd enkel geen nieuwe trekhaak geplaatst, terwijl deze toch licht uit de hoek staat. Bij de expertise werd er echter wel gezegd dat er een nieuwe onder diende geplaatst te worden, omdat een caravan een groot gewicht was.

Ze hebben metingen gedaan op aanraden van de expert, alles was normaal, maar het geeft me eigenlijk geen goed gevoel, een kromme trekhaak om een caravan van 1300 kg te trekken. Het gaat om slechts enkele graden verkromming naar buiten, maar het is zichtbaar.

Iemand enig idee als dit wel te vertrouwen is ( Ja, ik stel de expert in vraag)? Ik heb schrik voor slingeren of iets dergelijks, want een caravan is geen kleine aanhangwagen met een paar kilo groenafval op.

Ochja.... toen ik de wagen ging ophalen leek alles in orde. Ik vervang mijn banden en kom tot de conclusie dat er geen gat in de bumper aanwezig is om de trekhaak te monteren... ZUCHT ! ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

experts in vraag stellen, ik snap het, maar ik durf er zeker niet tegen in gaan

Ik heb geen gat in mijn bumper voor mijn trekhaak trouwens, ik heb de afneembare versie

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja ik ook, het gat zit onderin de bumper.

Maar ik kan hem niet plaatsen nu ?

Ik heb contact genomen met de verzekering, ik wil gewoon een schriftelijke bevestiging dat de trekhaak voldoet aan alle eisen en dat ik er veilig mee kan rondrijden :P

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Aardgasrijder zei:

Ja ik ook, het gat zit onderin de bumper.

Maar ik kan hem niet plaatsen nu ?

Ik heb contact genomen met de verzekering, ik wil gewoon een schriftelijke bevestiging dat de trekhaak voldoet aan alle eisen en dat ik er veilig mee kan rondrijden :P

Zou je dat niet aan de verzekering vragen? Kwestie van sterk in je schoenen te staan als het nodig moest zijn.

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb ik ondertussen gedaan hoor 9_9

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 24/4/2018 om 13:43, Aardgasrijder zei:

Het gaat om slechts enkele graden verkromming naar buiten, maar het is zichtbaar.

Dat de kogel niet exact in het midden van de wagen staat, kan geen kwaad.

Ik heb dat ook met mijn Renault : daar staat de trekhaak ook niet exact in het midden.

De hele vaste trekhaak is een beetje uit het midden geplaatst

De caravan is dan niet "evenwichtig" links / rechts verdeeld achter de auto. 

Maar voor het rijden is dat geen probleem.

Op 24/4/2018 om 13:43, Aardgasrijder zei:

verkromming naar buiten

Dat wil dus zeggen dat de trekhaak een beetje "geplooid" is ?

Daar heb ik geen ervaring mee. 

Maar ik vind het raar dat de expert zegt dat die moet vervangen worden, maar uiteindelijk gebeurt het niet ??

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen al 2 keer telefonisch contact gehad, het is nog even wachten op uitsluitsel.

Ze hebben testen gedaan ivm de krachten op die trekhaak en dit was in orde.

Dat geloof ik ook wel, maar aangezien het zichtbaar enkele graden naar links gedraaid is, maak ik me gewoon wat zorgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Schriftelijk bewijs gehad, alles in orde voor mij.

De meting wijst uit dat er dus geen buiging zou zijn in de trekhaak.

Foto's in bijlage: Foto metingen trekhaak.pdf

Zo zien jullie ook hoe de achterkant van een Octavia er uit ziet zonder bumpers 

image.png.0d70855749d9601aad2b06d88235c4c9.png

• Vind ik leuk 1
  • Verward 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...