DeNbEiRe_84 Geplaatst: 26 maart 2018 Geplaatst: 26 maart 2018 Ik lees hier op dit forum diverse problemen ivm levertermijnen, zowel van Audi als Skoda. Ikzelf heb een VW Golf Variant TGI besteld, maar zijn er daar problemen gekend? Ik heb deze namiddag even naar de dealer gebeld voor meer info. Er zijn inderdaad problemen bij de hele VAG groep, maar ze dachten dat mijn bestelling daar niet zou invallen. Desondanks is er nog steeds geen productiedatum gekend (besteld eind januari - levering voorzien half mei) Voor de zekerheid gingen ze contact opnemen met D’Ieteren en mij op de hoogte houden... Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red
FabianD Geplaatst: 26 maart 2018 Geplaatst: 26 maart 2018 Beste, Telefonisch werd u Oktober vooropgesteld, maar sprak men ook van een kleinere benzinetank vanaf week 31 (eind Juli) ? In dit geval is de verkoopsovereenkomst niet conform te noemen. Werd u een reden gegeven omtrent het uitstel ? Grt, 2
Populair bericht DeNbEiRe_84 Geplaatst: 27 maart 2018 Populair bericht Geplaatst: 27 maart 2018 Net telefoon gekregen van mijn garage (De Kimpe uit Ninove) dat ze contact opgenomen hebben met een verantwoordelijke van het bestelbureau van Volkswagen. Daar vertelden ze dat mijn wagen nog steeds op schema ligt, ingepland is in productie én ook zal geleverd worden zoals besteld (met een tank van 50 liter benzine). Dus wat de Golf Variant TGI en de fabriek in Zwickau betreft, deze lopen nog steeds op schema, ondanks aanpassingen aan de productielijnen 4 Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red
GTron Geplaatst: 28 maart 2018 Geplaatst: 28 maart 2018 Op 26/3/2018 om 19:42, FabianD zei: Beste, Telefonisch werd u Oktober vooropgesteld, maar sprak men ook van een kleinere benzinetank vanaf week 31 (eind Juli) ? In dit geval is de verkoopsovereenkomst niet conform te noemen. Werd u een reden gegeven omtrent het uitstel ? Grt, Neenee de email was heel vaag. Heb opgemaakt uit informatie van het forum dat er mogelijks een kleinere tank zou worden ingebouwd, dus heb daar meer informatie over gevraagd, maar het blijft stil aan de kant van de garage tot hiertoe
LGI Geplaatst: 30 maart 2018 Geplaatst: 30 maart 2018 Mijn dealer bevestigt dat er problemen zijn met de levering van G-tron modellen. Volgens mijn dealer zou er volgende week een brief van Audi komen.
Populair bericht Groengas Geplaatst: 30 maart 2018 Populair bericht Geplaatst: 30 maart 2018 Dan al....? We weten het hier al bekant een maand. 3
Jo1959 Geplaatst: 1 april 2018 Geplaatst: 1 april 2018 Op 20/01/2018 bestelde ik nieuwe Audi A4 G-tron. Voorziene leveringsdatum 29/04/2018. Informeel vernomen dat leveringsdatum werd verschoven naar eind mei. ( problemen met veiligheidsventielen) Nu informeel vernomen dat der leveringsdatum werd verschoven naar juni. (problemen met toeleverancier) Blijkt nu uit, jawel informele info, dat de produktie van de bestelde G-trons ten vroegste in juni 2018 zou aanvangen. (O.a. omwille van het feit dat volgens een verplichting van Europa de benzinetank dient te worden verkleind. CNG-tank wordt echter niet groter.) Volgende stap? Stuur te klein of te groot...... Als het probleem met de CNG-modellen (toch reeds van begin 2017) zolang aansleept en er nu nog geen oplossing is, zit men bij dit Audi-model wel met een serieus probleem. Bij mijn huidige wagen, Audi Q5, ook al een probleem met tweemassa vliegwiel. Na twee jaar nog geen oplossing. Klanten genoeg blijkbaar. Koop ik niet, zal wel een andere zijn.
Howie Geplaatst: 1 april 2018 Geplaatst: 1 april 2018 Wat ik me nu wel afvraag is aan welke specificaties de auto’s gebouwd gaan worden. Mijn werkgever beweert dat ze volgens de specificaties geleverd zullen worden waaraan ze besteld zijn (besteld op 10 november). Ik geloof daar eerlijk gezegd niks van. Ik vermoed dat het dan met een kleinere benzinetank gaat zijn en minder vermogen. En eerlijk gezegd: Met die kleinere benzinetank is de autonomie van die audi nog minder en had ik de keuze dan moeten maken volgens die specificaties, zou ik de auto niet genomen hebben. Wat het ook zal zijn. Audi heeft z’n credibilteit totaal verloren. Niks van communcatie en stilzwijgen ipv openkaart te spelen met de mensen die tenslotte veel geld neertellen voor een auto. 1
Lange_666 Geplaatst: 1 april 2018 Geplaatst: 1 april 2018 Op 4/1/2018 om 18:48, Howie zei: Wat het ook zal zijn. Audi heeft z’n credibilteit totaal verloren. Niks van communcatie en stilzwijgen ipv openkaart te spelen met de mensen die tenslotte veel geld neertellen voor een auto. Zullen ze niet echt wakker van liggen, het CNG-aandeel daarin is veel te klein. Minder vermogen zal het niet zijn aangezien de motor gaat van 1.4 Tsi naar 1.5 Tsi en het vermogen van 110 pk naar 130 pk. Volgens mij is dat meer en niet minder.
Lange_666 Geplaatst: 1 april 2018 Geplaatst: 1 april 2018 Op 4/1/2018 om 16:02, Jo1959 zei: Als het probleem met de CNG-modellen (toch reeds van begin 2017) zolang aansleept en er nu nog geen oplossing is, zit men bij dit Audi-model wel met een serieus probleem. Het is niet één CNG-probleem, het zijn meedere opéénvolgende zaken die niks met elkaar te maken hebben. Begin 2017 en nu hebben niks met elkaar te zien. Als de productie voor het huidge model uitverkocht is wil dat zeggen dat het uitverkocht is. Probeer maar eens een brood te kopen bij een bakker die er geen meer heeft, dat gaat ook niet. Het nieuwe model (met uitgebreide CNG-tanks en kleinere bezinetank) gaat pas in het najaar (na het zomerverlof) in productie. Je kan die dus pas hebben als hij éénmaal geproduceerd wordt, niet eerder.
Brembos Geplaatst: 1 april 2018 Geplaatst: 1 april 2018 De A4/A5 heeft een 2.0 motor. Minder vermogen zal de nieuwe niet hebben denk ik. De benzinetank zal ook niet veel kleiner worden. 12 liter zoals bij de A3/Golf enz misschien ? Ze hebben de aardgasmodellen dringend nodig om de co2 uitstootnormen (minder dan 95 g/km tegen 2021 dacht ik) te halen en dat is ook de enige reden dat ze die blijven ontwikkelen en produceren.
Jo1959 Geplaatst: 2 april 2018 Geplaatst: 2 april 2018 Totaal gebrek aan communicatie vanwege de invoerder. Dealers weten ook niet veel meer! In elk geval zou het voor mij de vierde aankoop van een Audi model betekenen. Algemeen genomen ben ik wel tevreden van de wagens. Is het bij een ander merk beter? In elk geval moet je geen wagens verkopen die je niet kan leveren. ik vermoed dat men zich aan een aantal schadeclaims zal kunnen verwachten. Men zal zich bij de invoerder wel beroepen op het begrip "overmacht".
Lange_666 Geplaatst: 2 april 2018 Geplaatst: 2 april 2018 Schadeclaims. Welke schadeclaims? Europa, met inbegrip Belgïe, is de US of A niet. Kijk maar naar Dieselgate.
Jo1959 Geplaatst: 2 april 2018 Geplaatst: 2 april 2018 Tof! Van klantenbedrog en minachting gesproken!
victor Geplaatst: 2 april 2018 Geplaatst: 2 april 2018 Ik begrijp niet waarom er een specifiek probleem is met cng-modelen, de a5 g-tron die ik heb gekregen werkt erg leuk (voor het moment) en ik ben heel blij. Het probleem is meer politiek/strategiek dan technisch...
Dave Geplaatst: 2 april 2018 Geplaatst: 2 april 2018 Wat een gedoe allemaal. Nu begrijp ik waarom meer mensen met een elektrische fiets gaan werken... Ik heb een auto nodig voor woon- werkverkeer... grrrrrrrrrrr
wout Geplaatst: 4 april 2018 Auteur Geplaatst: 4 april 2018 Op 4/1/2018 om 19:46, Lange_666 zei: Het is niet één CNG-probleem, het zijn meedere opéénvolgende zaken die niks met elkaar te maken hebben. Begin 2017 en nu hebben niks met elkaar te zien. Als de productie voor het huidge model uitverkocht is wil dat zeggen dat het uitverkocht is. Probeer maar eens een brood te kopen bij een bakker die er geen meer heeft, dat gaat ook niet. Het nieuwe model (met uitgebreide CNG-tanks en kleinere bezinetank) gaat pas in het najaar (na het zomerverlof) in productie. Je kan die dus pas hebben als hij éénmaal geproduceerd wordt, niet eerder. Het is zeker een CNG-probleem! Probleem is niet dat het uitverkocht is hè, zoiets weet je voordat je een auto verkoopt. Mijn wagen is eind oktober besteld en stond in het systeem zelfs klaar voor transport naar D’Ieteren. De dag erna mocht die ineens niet meer geleverd worden en nu staat die dus al 2 maand ondertussen in fabriek te wachten op aanpassingen. Ik geloof verhaal van probleem met tekort van leverancier niet hoor. Is natuurlijk mooie uitleg voor Audi om hun zelf uit de wind te zetten. En nu ineens is cng ook uitverkocht. Haha. Je weet vooraf hoeveel auto’s je kan verkopen als het al beperkt is in aantal hè. 1
Populair bericht LGI Geplaatst: 12 april 2018 Populair bericht Geplaatst: 12 april 2018 Vandaag Brief van D'Ieteren gekregen: A4 G-Tron productie zou in juni hervat worden. Levering in de loop van de maand juli 1 2
victor Geplaatst: 12 april 2018 Geplaatst: 12 april 2018 Min of meer dezelfde situatie als vorig jaar voor mijn bestelling. Ik had de levering aan het einde van augustus, de fabriek sluit van half juli tot half augustus, dus ik hoop dat ze je auto eerder afmaken.
Populair bericht CNGOrigiled Geplaatst: 13 april 2018 Populair bericht Geplaatst: 13 april 2018 Ook hier nog geen bevestigingen wanneer de levering staat gepland, ondertussen wel wagen A4 avant ter verganging gekregen tot de levering. 3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen