Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
3 uren geleden, Dr Nick zei:

Maar als je meer dan 500 km kan rijden op CNG, dan heb je toch amper tot geen benzine nodig volgens mij... dat was eigenlijk het punt van mijn hele post B|

In Spanje bevindt het dichtstbijzijnde tankstation zich op 80 km van mijn deur,  op mijn reisweg (langs Bordeaux en omstreken) valt het nogal mee.

Geplaatst:
2 uren geleden, deverhelst zei:

In Spanje bevindt het dichtstbijzijnde tankstation zich op 80 km van mijn deur, 

Ja, maar jij gaat naar Doñana om daar in het midden te vogelen.... :D

Als je naar Playa de Aro gaat daarentegen ..... xD

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal_park_Doñana

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:
3 uren geleden, Dr Nick zei:

En weeral baseren mensen zich op 2 weken op een heel jaar, om een keuze te maken in wagen.

Ik denk dat je vergeet: meer opslag CNG = groter bereik. Ik doe nu al 400 km per tankbeurt, als ik dan 150% CNG heb t.o.v. nu, dan ga ik er 600 km mee kunnen doen. Dat is net zoveel als sommige wagens op benzine rijden.

Dus je moet al niet zo vaak gaan zoeken naar een CNG-pomp.

Je hebt nog steeds 12-15 L benzine, aan een verbruik van 6-7 L/100 km, doe je dan nog steeds 200 km daarmee, dus je zal niet ineens stilvallen.

Het is en blijft gewoon een verandering in mentaliteit rond het tankgebeuren. We zijn allemaal rot verwend door de wildgroei aan tankstations met benzine en diesel.

Exact wat ik dacht, maar geen zin (meer) om het allemaal neer te pennen. En de reactie op je uitleg bevestigt helaas de zinloosheid van de moeite: blijkbaar WIL men het niet begrijpen... ??

?

• Vind ik leuk 2

2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2019 NIU NGT ( E-scooter )
2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"

Geplaatst:
14 minuten geleden, JoBé zei:

Exact wat ik dacht, maar geen zin (meer) om het allemaal neer te pennen. En de reactie op je uitleg bevestigt helaas de zinloosheid van de moeite: blijkbaar WIL men het niet begrijpen... ??

?

't is inderdaad zinloos, toch bedankt voor de moeite !

• Hahaha 1
Geplaatst:
1 uur geleden, JoBé zei:

Exact wat ik dacht, maar geen zin (meer) om het allemaal neer te pennen. En de reactie op je uitleg bevestigt helaas de zinloosheid van de moeite: blijkbaar WIL men het niet begrijpen...

Elk moment van de dag worden er mensen geboren die nog niet dezelfde ervaring en kennis hebben als jij of ik of iemand anders.

Het is een never-ending story om al die nieuwgeborenen wegwijs te maken in de door ieder van ons opgedane kennis / ervaring.

Wat ze er dan mee aanvangen : daar heeft niemand vat op.... :)

En af en toe is het vermoeiend en denk je "foert, zoek het zelf uit" :D

• Vind ik leuk 2

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:

als je een tijdje rijdt met je G-tec wagen, dan moet je deze thread eens opnieuw lezen, en laten weten of je nog steeds zo denkt....

ik begrijp je heel goed hoor, ik heb ook ooit in dezelfde gedachtenreeks gezeten, maar nu ik bijna 2 jaar op CNG rijd ben ik van een hele andere mening, en net dat willen we jou bij brengen. Is zeker niet slecht bedoeld hoor...

• Vind ik leuk 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

• 2 weken later...
Geplaatst:

Gisteren heb ik een telefoontje gekregen van de garage. Voorlopig staat de levering gepland voor eind juni in Brussel en dus begin juli in de garage (oorspronkelijk voorzien op 15/6). Ik hoop dat het toch vroeger zal zijn of ik heb transportproblemen op vakantie ?

• Triest 1
Geplaatst:
  • Gisteren heb ik een telefoontje gekregen van de garage. Voorlopig staat de levering gepland voor eind juni in Brussel en dus begin juli in de garage (oorspronkelijk voorzien op 15/6).

Volgens jouw bestelling...  Dus geen 3de gastank, kleinere benzinetank? 

Geplaatst:

Hij heeft mij bevestigd dat men daar mee bezig is, maar hij kon mij niet zeggen of de aanpassing bij mij al toegepast zou zijn of niet. 

Ik zal hem daarover wel nog een paar keer lastig vallen ?

• Hahaha 2
Geplaatst:

Neen jij gaat nog 50 liter benzine hebben (vermoed ik).

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

• 3 weken later...
Geplaatst:
  •  
  • Puren
  • Leden
  • 39  
  • 51 berichten
Op 3/8/2018 om 22:25, Puren zei:

Hij heeft mij bevestigd dat men daar mee bezig is, maar hij kon mij niet zeggen of de aanpassing bij mij al toegepast zou zijn of niet. 

Ik zal hem daarover wel nog een paar keer lastig vallen ?

En al iets nieuws gehoord?  Mijn octavia g-tec besteld midden januari, levering was  begin mei:  

Nu volgens garage, geen goed nieuws, uitstel levering tot ???... geen bevestiging al dan niet met 3 tanks...o.O

Dan verbruiken we maar verder diesel...:(

• 2 weken later...
Geplaatst:

De garage wist mij te zeggen dat de octavia's die geproduceerd worden vanaf week 31 voorzien zullen zijn met kleinere benzinetank en grotere gastank

• Bedankt 2
  • 4 weken later...
Geplaatst:

Hoi

Is er al meer nieuws over de levering van octavia g-tec.

Ik heb mijne berline besteld op 31/01.

Levering was normaal 16/05. Garage heeft nog geen productiedatum. 

Worden ze nu al met grotere gastank gemaakt?

Geplaatst:

@Peterk dit kan je best navragen bij je lokale dealer of bellen naar D'Ieteren. Ik kan niet exact zeggen als je de oude of nieuwe configuratie zal krijgen.
Dit hangt allemaal af van de productiedatum. De enige die hier inzicht in heeft is D'Ieteren.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

Ik heb een Skoda octavia combi gtec besteld op:

Besteld: 28/01/2018 bij Delorge Lommel

Bestelbon geschatte levertermijn: 13/05/2018

Status: wachtende (verleden week email van garage: levering waarschijnlijk eind april)

Nu heb ik inmiddels een account aangemaakt bij Myskoda, waarop je je bestelling-levering kan volgen.

Als geschatte levering staat er nu 17/4/2018, maar is nog altijd niet geleverd bij garage ??

Of het al dan niet met de  grotere gastank is weet ik niet, maar waarschijnlijk niet.

status1.PNG

status2.PNG

status3.PNG

Geplaatst:

Bij mij staat er nog altijd geen productiedatum en leveringsdatum .. de garage weet ook niets, dus maar afwachten.. dan de lange rit op ons familieweekend 18 mei met de POLO helaas.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...