Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
19 uren geleden, muscles zei:

Ik ga dan wel jaloers worden op de provincie Antwerpen want dan zullen er een 20+ CNG-stations zijn waar je H-gas kan tanken. Momenteel zijn er in heel Limburg slechts 9 CNG-stations en dat zouden er binnenkort tien kunnen worden, maar dat is nog altijd maar de helft van Antwerpen.

Ik leef in Brussel, er is maar één tankstation in het hele gewest.

Geplaatst:
5 uren geleden, victor zei:

Dat is straf, milieuvriendelijkere wagens" promoten en dan zelf de andere kant uitkijken, of staan daar dan als alternatief meerdere elektrische laadpalen voor die brol wagens want ze zouden slechts 600 km actieradius halen aan 90 km/h ( Tesla ) en iedere oplaadbeurt van een nieuwe batterij, die leeggereden is, zou 30 minuten duren. 

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:
2 uren geleden, Lange_666 zei:

Iets dat men politiek nog altijd niet gesnapt heeft als het om verkeerslichten regelingen gaat. En maar leuteren over de te behalen CO2 doelstellingen...

er moet ook geld in het laatje komen, en dat gaat voorlopig voor op milieu. Files kosten nu eenmaal geld (en leveren dus ook op aan de andere kant van de medaille)

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst:
5 uren geleden, victor zei:

Als je puur en alleen het Brusselse gewest apart beschouwt, dan wel ja. Dan heb je een CNG-station in Anderlecht, maar het DATS-cng-station in Zaventem ligt ook niet zo heel ver van Brussel vandaan. Het hangt er alleen maar van af waar precies je in Brussel woont.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

vandaag eerste keer benzine volgetankt. voorspelling actieradius op benzine is 240 km. is dat bij iedereen zo? lijkt me nogal weinig ... ? of gaat de voorspelling zich nog aanpassen zodra de wagen op benzine overschakelt?

Geplaatst:

Ik heb gemerkt dat het voorspelde bereik voor CNG of benzine wordt berekend op basis van de laatste 100 km. Als je alleen op benzine rijdt wanneer je net het cng-station hebt verlaten, dan wordt het bereik berekend op die 500 m rijden waarbij je in principe versnelt. Mijn computer toont 400 km voor benzine als ik een keer een trip op de autostrade met benzine geprobeerd heb.

• Bedankt 1
Geplaatst:
Op 04/10/2017 om 13:26, muscles zei:

Als je puur en alleen het Brusselse gewest apart beschouwt, dan wel ja. Dan heb je een CNG-station in Anderlecht, maar het DATS-cng-station in Zaventem ligt ook niet zo heel ver van Brussel vandaan. Het hangt er alleen maar van af waar precies je in Brussel woont.

er is ook een CNG station in Dilbeek ( Dats ).  

Geplaatst:

Nou, je woont niet in Brussel om te zeggen dat je naar dilbeek, halle of zaventem moet gaan om te tanken, het is minstens een 40 minuten reis (heen en weer rijden) ... :)

Momenteel ben ik goed, omdat ik regelmatig in Vlaanderen ben voor mijn werk en een CNG-station is altijd te vinden. Zelfs in Wallonië wordt het mogelijk nu. Maar in Brussel is het nog steeds een probleem.

Geplaatst: (aangepast)

kan het zijn dat er door de CNG tank geen subwoofer is bij de optie "audi sound system" ?

vind deze niet, kan ook niets instellen in de MMI wat subwoofer betreft, en de geluidskwaliteit is echt niet overtuigend voor een optie van 345eur extra...

aangepast door Cnga5
Geplaatst:

20171014_172046.thumb.jpg.53559a32ab1d96773efee91b351195cd.jpg

ik neem aan dat het deze is boven het achterwiel. blijft weliswaar maar een platte vis wat basswoofer effect betreft.
heeft iemand al gevonden hoe je deze kan instellen in de MMI ? (meer minder bass)

• Triest 1
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Hallo,

Even melden dat ik toch een keertje L-Gas getankt heb. 

Het is meer dan duidelijk dat het L-Gas verbruik minstens 15% meer is dan het H-Gas verbruik. 

• Triest 1
Geplaatst:
Op 03/11/2017 om 13:51, GuyL zei:

Even melden dat ik toch een keertje L-Gas getankt heb. 

Het is meer dan duidelijk dat het L-Gas verbruik minstens 15% meer is dan het H-Gas verbruik. 

Is ook logisch, de calorische waarde van L-gas ligt dan ook +/- 16% onder die van H-gas.

• 2 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Ik heb de informatie over de nieuwe belasting regelen voor auto's in 2018 gelezen. Over CNG, zal dit een klein voordeel zijn voor kleine modellen, maar de belastingen zullen groter zijn voor modellen van meer dan 10 belastingpaarden. A4 / A5 staan op 16, geen goed nieuws voor ons ...

algemeen globale  stijging

aangepast door victor
  • Triest 1
Geplaatst:
3 uren geleden, victor zei:

Ik heb de informatie over de nieuwe belasting regelen voor auto's in 2018 gelezen. Over CNG, zal dit een klein voordeel zijn voor kleine modellen, maar de belastingen zullen groter zijn voor modellen van meer dan 10 belastingpaarden. A4 / A5 staan op 16, geen goed nieuws voor ons ...

algemeen globale  stijging

Kan jij hier een link van plaatsen? Bedankt alvast..

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...