GuyL Geplaatst: 12 augustus 2017 Geplaatst: 12 augustus 2017 Halllo, Ik leid hieruit af dat het nog een tijd gaat duren. Had dan eerlijk gezegd liever met mijn huidige A4 willen blijven rijden. D' Ieteren heeft niets laten weten wat de leverdatum zou kunnen worden. 1
muscles Geplaatst: 12 augustus 2017 Geplaatst: 12 augustus 2017 1 minuut geleden, GuyL zei: Halllo, Ik leid hieruit af dat het nog een tijd gaat duren. Had dan eerlijk gezegd liever met mijn huidige A4 willen blijven rijden. D' Ieteren heeft niets laten weten wat de leverdatum zou kunnen worden. Hoe? Je hebt toch een bestelbon, of niet soms? Op die bestelbon staat de leverdatum. Dat is immers wettelijk verplicht. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
victor Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 Zo, iedereen wacht tot 21 augustus om de dealer op te bellen ? wat denken jullie van een groep met klachten van alle forumleden die op een a4 of a5 g-tron wachten ? 2
Cnga5 Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 (aangepast) Mijn A5 cng met automaat in febr besteld. Oorspronkelijke leverdatum was 29/08 nu te horen gekregen van dealer dat het voor half oktober zal zijn. Dealer geeft me tot dan wel een vervangwagen. Wat opzich wel een mooie geste is. Blijkbaar hebben alle bestellingen toch maand en half vertraging ? 18 augustus 2017 aangepast door Cnga5 1 1
Koen C Geplaatst: 19 augustus 2017 Geplaatst: 19 augustus 2017 Een (Nederlands) artikel over de A4 en A5 op CNG : Audi A4 Avant en A5 Sportback op aardgas https://www.autointernationaal.nl/2017/08/audi-a4-avant-en-a5-sportback-op-aardgas/ 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Populair bericht victor Geplaatst: 21 augustus 2017 Populair bericht Geplaatst: 21 augustus 2017 Nieuws. Ik heb vandaag mijn dealer bezocht en hij vertelde me dat mijn A5 g-tron op vrijdag 18 augustus in België is aangekomen (" we zijn er zeker van"). Ze zijn bezig met de DIV deze week. En normaal zullen ze de levering aan het begin van september organiseren. 3 1
Populair bericht Ruben Geplaatst: 21 augustus 2017 Populair bericht Geplaatst: 21 augustus 2017 Mijn A4 g-tron (besteld in januari!) komt woensdag 23 augustus aan bij mijn dealer in Gent! Ik vermoed dat ik er maandag om kan. Ik ben benieuwd, ik hoop onder de 5 kg verbruik te blijven (doe vooral autosnelweg en hou me doorgaans aan de verkeersregels) 4
muscles Geplaatst: 21 augustus 2017 Geplaatst: 21 augustus 2017 3 uren geleden, Ruben zei: Mijn A4 g-tron (besteld in januari!) komt woensdag 23 augustus aan bij mijn dealer in Gent! Ik vermoed dat ik er maandag om kan. Ik ben benieuwd, ik hoop onder de 5 kg verbruik te blijven (doe vooral autosnelweg en hou me doorgaans aan de verkeersregels). Da' s fantastisch nieuws! (Dit is bijna een bevalling). Dat wordt dus hoogstwaarschijnlijk tanken bij Dats24 in Gent. Is dit een A4 g-tron met S-Tronic? En let er ook eens op of je aardgastanks volledig vol zijn wanneer je auto geleverd wordt. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Populair bericht Aardgasrijder Geplaatst: 21 augustus 2017 Populair bericht Geplaatst: 21 augustus 2017 Eindelijk ! Licht aan het einde van de tunnel. En nu is het wachten op de eerste foto's. 1 2 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
GuyL Geplaatst: 23 augustus 2017 Geplaatst: 23 augustus 2017 Hallo Ik heb gisteren het bericht gekregen dat "ooit" mijn A4 G-Tron, geleverd zou worden half september ... besteld half maart. 2
Populair bericht PC KM Geplaatst: 24 augustus 2017 Populair bericht Geplaatst: 24 augustus 2017 Gisteren telefoon van dealer dat de papieren toegekomen waren van de A4 g-tron met S-tronic. Vandaag gaan ophalen en ... de auto kwam net met transport toe. Volgende week 28/08 aflevering! eindelijk verlost van het wachten! 3 3
Populair bericht victor Geplaatst: 24 augustus 2017 Populair bericht Geplaatst: 24 augustus 2017 Voor mij aflevering van a5 s-tronic op woensdag 30 augustus. 4 2
Brembos Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 Mooie wagens ! Ben benieuwd hoeveel die in Duitsland gaan kosten via EU import dealers of over een jaar eventueel als Jahreswagen.
muscles Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 Op 8/23/2017 om 13:08, GuyL zei: Hallo Ik heb gisteren het bericht gekregen dat "ooit" mijn A4 G-Tron, geleverd zou worden half september ... besteld half maart. Als die inderdaad half september geleverd wordt, dan heb je "maar" 6 maanden moeten wachten i.p.v. 8 of 9 (sommige mensen hier). Da's toch al een verbetering. Is die van jou ook een S-Tronic ? Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
PC KM Geplaatst: 25 augustus 2017 Geplaatst: 25 augustus 2017 Bij bestelling in januari was de eerste leveringsdatum op de bestelbon 25/03. Het is ongeveer 5 maand extra geworden. Positief is dat de overnameprijs vastlag en dus niet wijzigt! 2
Peter G Geplaatst: 25 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2017 11 minuten geleden, PC KM zei: Bij bestelling in januari was de eerste leveringsdatum op de bestelbon 25/03. Het is ongeveer 5 maand extra geworden. Positief is dat de overnameprijs vastlag en dus niet wijzigt! Mooi inderdaad ! Ik heb nooit een overnameprijs doorgekregen van m'n dealer en ze hebben die dus ook niet, zoals wel beloofd was, vastgepind. :-( Dus zelf maar verkocht. Worden er ook al handgeschakelde g-trons uitgeleverd?? 1
Populair bericht victor Geplaatst: 25 augustus 2017 Populair bericht Geplaatst: 25 augustus 2017 Ik heb een levering volgende woensdag gepland. Maar deze morgen was ik aan het rijden en kwam ik vlakbij mijn dealer. En wat zie ik daar op de truck ? Mijn auto !! Dus hier zijn de eerste foto' s van mijn A4 / A5 g-tron. Ja, het is 'm echt ! Als je een beetje inzoomt onder de wagen kan je de cng-tank zien. 4 1
Populair bericht tonton Geplaatst: 25 augustus 2017 Populair bericht Geplaatst: 25 augustus 2017 6 uren geleden, victor zei: Ik heb een levering volgende woensdag gepland. Maar deze morgen was ik aan het rijden en kwam ik vlakbij mijn dealer. En wat zie ik daar op de truck ? Mijn auto !! Dus hier zijn de eerste foto' s van mijn A4 / A5 g-tron. Ja, het is 'm echt ! Als je een beetje inzoomt onder de wagen kan je de cng-tank zien. @Victor : dank voor het sharen van deze foto's Nu krijg ik nog meer zin om er eentje te gaan bestellen Op de Duitse audi site kan je de nieuwe catalogus downloaden en zie je opties en prijzen online. Na lang wachten begint er schot in de zaak te komen 3 Audi A3 g-tron 2016 51.000km - Max. CNG vulling: 16.78kg (Total Kallo) - Max. rijbereik CNG: 437km (Total Kallo)
Populair bericht tonton Geplaatst: 28 augustus 2017 Populair bericht Geplaatst: 28 augustus 2017 Ik heb mijn garage gecontacteerd over de leveringsproblemen van de A4/A5 g-tron . Dit is het antwoord: "De lange leveringstermijnen waar u van heeft gehoord is een tijdelijk probleem geweest. Realistisch is de leveringstermijn nu van vier maanden. De wagen was in productie genomen, maar dan is de wagen uit productie genomen, waardoor degenen die één in bestelling hadden plots vier maanden langer moesten wachten op hun wagen." Ik zet dit op het forum omdat er een paar keer invoerder d'Ieteren als schuldige is aangeduid voor de lange leveringstermijn, daar waar zij er niets aan konden doen - FYI: ik ben niet geaffilieerd met d'Ieteren, noch enige VAG-garage. Er staat niet bij waarom de productie heeft stilgelegen. Niet dat het veel zal uitmaken, maar dat zou interessant kunnen zijn voor geïnteresseerden . Er zijn diverse problemen geweest zoals een brand bij een VAG-toeleverancier, en er is de her-homologatie van de 2.0 TFSi waarop de A4/A5 g-tron is gebaseerd. Dit zijn (mijn) veronderstellingen... Wat ik minder apprecieer van de VAG-groep is dat ze bij een productieprobleem de communicatie tot een strikt minimum weten te beperken (en al liefst helemaal geen). Ik kan begrijpen dat je niet graag te koop loopt met je problemen,, maar toch... 8 maanden leveringstermijn is er anno 2017 zwaar over en liever een beetje info dan helemaal geen . Het goede nieuws is dat vanaf nu de leveringstijden voor g-tron's bij een nieuwe bestelling redelijk aanvaardbaar is geworden . 3 Audi A3 g-tron 2016 51.000km - Max. CNG vulling: 16.78kg (Total Kallo) - Max. rijbereik CNG: 437km (Total Kallo)
Peter G Geplaatst: 28 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2017 53 minuten geleden, tonton zei: Ik heb mijn garage gecontacteerd over de leveringsproblemen van de A4/A5 g-tron . Dit is het antwoord: "De lange leveringstermijnen waar u van heeft gehoord is een tijdelijk probleem geweest. Realistisch is de leveringstermijn nu van vier maanden. De wagen was in productie genomen, maar dan is de wagen uit productie genomen, waardoor degenen die één in bestelling hadden plots vier maanden langer moesten wachten op hun wagen." Ik zet dit op het forum omdat er een paar keer invoerder d'Ieteren als schuldige is aangeduid voor de lange leveringstermijn, daar waar zij er niets aan konden doen - FYI: ik ben niet geaffilieerd met d'Ieteren, noch enige VAG-garage. Er staat er niet bij waarom de productie heeft stilgelegen. Niet dat het veel zal uitmaken, maar dat zou interessant kunnen zijn voor geïnteresseerden . Er zijn diverse problemen geweest zoals een brand bij een VAG-toeleverancier, en er is de her-homologatie van de 2.0 TFSi waarop de A4/A5 g-tron is gebaseerd. Dit zijn (mijn) veronderstellingen... Wat ik minder apprecieer van de VAG-groep is dat ze bij een productieprobleem de communicatie tot een strikt minimum weten te beperken (en al liefst helemaal geen). Ik kan begrijpen dat je niet graag te koop loopt met je problemen,, maar toch... 8 maanden leveringstermijn is er anno 2017 zwaar over en liever een beetje info dan helemaal geen . Het goede nieuws is dat vanaf nu de leveringstijden voor g-tron's bij een nieuwe bestelling redelijk aanvaardbaar is geworden . Hey @tonton , goed om te horen. Je hebt zeker een punt, maar ik doe liever geen aankoop van meerdere tienduizenden euro's bij een firma die schrik heeft om de waarheid te vertellen en dan maar verkiest om gedurende maanden niet te communiceren. Als je vragen stelt, wordt de vinger gewezen van de dealer naar de invoerder en die nog een keer de schuld op de fabriek kan steken. Alsof ze hier nog nooit mee te maken hebben gekregen. Als klant wil je een aanspreekpunt dat in naam van heel het merk spreekt en kan opkomen voor fouten bij de collega's. En dat vooral pro-actief en constructief naar oplossingen zoekt, samen met de klant. Dat is toch echt old school-dienstverlening, niet waardig voor een merk dat zo'n knappe auto' s kan produceren!? Maar dat krijg je als je met exclusieve import en dealers werkt. Als bij Bol.com of Coolblue je bestelling van enkele luttele euro' s enkele dagen vertraging oploopt, wordt je meestal pro-actief geinformeerd, is er een support-afdeling die echt zoekt waar het probleem zit, worden er schappelijke compensaties aangeboden .... Die voorbeelden zijn lang niet perfect, maar het wordt tijd dat VAG z'n mentaliteit en bedrijfscultuur bijbeent naar een niveau van dienstverlening dat in 2017 'normaal' is. Dat is mijn persoonlijke ervaring hé. ;-) 1 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen