Peter G Geplaatst: 22 juni 2017 Auteur Geplaatst: 22 juni 2017 11 uren geleden, Audi A5 zei: Blijkbaar is de A5 g-tron met een manuele versnellingsbak opnieuw bestelbaar. Op de S tronic (automaat) is het nog even wachten. Er komt dus een beetje schot in de zaak (mag wel na zoveel maanden zonder vooruitgang) al denk ik niet dat iemand zijn A4 of A5 g-tron voor midden september zal ontvangen. Ik hoop alvast op oktober... dan kan ik hem evengoed inschrijven in januari (exact een jaar nadat ik hem eerst besteld had) Interessant nieuws @Audi A5 ! Hoe werd je dit gecommuniceerd? Waarop heb je die timing kunnen baseren? Bedankt !!
r-tron Geplaatst: 23 juni 2017 Geplaatst: 23 juni 2017 Ik heb vandaag via website Audi (chatfunctie) hetzelfde nieuws gekregen, de A5 g-tron met manuele versnellingsbak is te bestellen, de S-tronic nog niet. Mijn A5 is in mei besteld en zou in de loop van oktober-november geleverd worden. Laat ons hopen op oktober :-) 1
CNG fanaat Geplaatst: 23 juni 2017 Geplaatst: 23 juni 2017 Mijn partner heeft vandaag ook antwoord gekregen van de leasemaatschappij omtrent de bestelling van haar A4 avant g-tron. De handgeschakelde zijn al bestelbaar maar voor de S-tronic die zij besteld heeft is het nog wachten tot eind juli om te bestellen. De levering zou dan voor november zijn. Eindelijk toch wat schot in de zaak... 1
victor Geplaatst: 23 juni 2017 Geplaatst: 23 juni 2017 Dat zou 10 maanden wachten op levering zijn. Nieuw record...
Matthias Geplaatst: 28 juni 2017 Geplaatst: 28 juni 2017 Toen ik medio januari informeerde was het nog eind maart. Mijn A4 g-tron besteld 23/01. Leverdatum op bestelbon werd ineens: 30/06. Laatste nieuws sinds begin deze week: productie eind juli en eerste week augustus bij dealer. En dat na 2 jaren van aankondigingen en verhalen. Ik snap ook niet dat het zo lang moet duren. 1 1
victor Geplaatst: 28 juni 2017 Geplaatst: 28 juni 2017 @Matthias Laatste nieuws kwamen direkt van je dealer ? Heb je nieuws gevraagd of heeft hij je gecontacteerd?
Audi A5 Geplaatst: 3 juli 2017 Geplaatst: 3 juli 2017 Joepie... we gaan allemaal rondrijden met een auto die een jaar jonger is dan voorzien. 1 1
Peter G Geplaatst: 3 juli 2017 Auteur Geplaatst: 3 juli 2017 2 minuten geleden, Audi A5 zei: Joepie... we gaan allemaal rondrijden met een auto die een jaar jonger is dan voorzien. Wat hebben ze je beloofd? Mijn leveringsdatum is verstreken en er is geen communicatie geweest. Bij navraag vandaag, blijkt er plots een algehele productiestop geweest te zijn (dat is nieuw, haha) en gaat de dealer er nu alles aan doen om de bestelling vroeger in de productierij te krijgen .... "ze gaan er een van de dagen echt aan beginnen". Levering begin augustus of einde juli zou nog mogelijk zijn, maar uiteraard nog te bevestigen.
victor Geplaatst: 4 juli 2017 Geplaatst: 4 juli 2017 Ik heb mijn dealer opgebeld voor een andere zaak (factuur) en hij heeft me gezegd dat hij een aankomstdatum heeft gekregen van Audi-import op 4 augustus voor mijn a5 g-tron. Mijn leveringsdatum was 20 juli. Geen informatie over productie. fingers crossed...
Audi A5 Geplaatst: 5 juli 2017 Geplaatst: 5 juli 2017 Op 3-7-2017 om 23:56, Peter G zei: Wat hebben ze je beloofd? Mijn leveringsdatum is verstreken en er is geen communicatie geweest. Bij navraag vandaag, blijkt er plots een algehele productiestop geweest te zijn (dat is nieuw, haha) en gaat de dealer er nu alles aan doen om de bestelling vroeger in de productierij te krijgen .... "ze gaan er een van de dagen echt aan beginnen". Levering begin augustus of einde juli zou nog mogelijk zijn, maar uiteraard nog te bevestigen. Niets beloofd: ik bedoelde gewoon dat we zo lang moeten wachten dat de auto straks eentje van 2018 is ipv mid 2017. Levering in juli of augustus: klinkt ongeloofwaardig! (En als het een S tronic is al helemaal )
victor Geplaatst: 6 juli 2017 Geplaatst: 6 juli 2017 Ik ben vergeten te zeggen dat ik een s-tronic besteld heb en mijn dealers hebben gezegd dat Audi Import van plan is om deze te ontvangen vanaf begin augustus. Hoe dan ook, ik wil niets geloven wat ze zeggen totdat iemand in dit forum een authentieke foto van een geleverde A4 / A5 g-tron chimera verzendt. Ik hoop dat Audi een soort compensatie voor vroege kopers zal denken. Een 2018 model, waarom niet, maar lijkt me al te vroeg. We hebben getekend voor die leveringsdatum en Audi profiteert van flexibiliteit op leverdatum, tot 30% (indien 6 maanden bezorgd is, dan is het 2 maanden meer). Ik geloof dat de g-tron-versies van A4/A5 2018 model zullen zijn 'gebadgeerd'.
Lange_666 Geplaatst: 6 juli 2017 Geplaatst: 6 juli 2017 2018 model zou best kunnen. Meestal worden de 2018 modellen reeds voor het begin van de 2de jaarhelft gelanceerd.
victor Geplaatst: 13 juli 2017 Geplaatst: 13 juli 2017 (aangepast) Nieuws van mijn dealer : Audi A5 Sportback g-tron s-tronic Bestelling : 29 januari Originele leverdatum : 20 juli aankomst in België : 1 augustus Levering : 15 augustus (uiterljk) @Lange_666 Ik heb gevraagd over de jaar model, en het is 2018, maar hij weet niet wat zijn de verschillende specificatie 13 juli 2017 aangepast door victor 1
GuyL Geplaatst: 18 juli 2017 Geplaatst: 18 juli 2017 Op 19/06/2017 om 09:02, victor zei: Heeft een besteller van a4 of a5 al nieuws gekregen over productie ? Mijn leveringsdatum is 15 juli, maar geen nieuws van productie van mijn dealer... alvast bedankt Hallo Ik ben nieuw op dit forum. Mijn werkgever heeft een A4 G-Tron leasing voor me besteld in maart. Het verrast jullie wellicht niet dat die nog niet geleverd is, levering was aanvankelijk uitgesteld tot september, dan zou het toch augustus zijn, nu hoor ik vandaag dat dat toch weer niet meer zeker is ... wordt vervolgd ...
Groengas Geplaatst: 18 juli 2017 Geplaatst: 18 juli 2017 Op het duitse parallele forum "Erdgasfahrer" wordt dit ook bediscussieerd. Er reageert daar zo af en toe een AUDI medewerker die hoog in de CNG boom zit. Houdt TobiB in de gaten voor de laatste info. Zijn reactie van 12-7: leider keine guten Nachrichten. Die Bestellbarkeit des A4/A5 verzögert sich um ein paar weitere Wochen. Aktueller Stand ist Mitte August. Die Markteinführungsfahrzeuge sind produziert aber uns liegt noch keine behördliche Betriebsgehmigung vor. Alle Unterlagen wurden rechtzeitig eingereicht. Das ist kein g-tron Problem. Einige Fahrzeuge sind aus diesem Grund derzeit nicht bestellbar. stelt iemand de vraag wanneer dan leverbaar: antwoord: Dann wenn die Betriebserlaubnis erteilt wurde. Also im August... 1
victor Geplaatst: 18 juli 2017 Geplaatst: 18 juli 2017 Dank je voor de informatie Dus de productie is gestart, maar Audi heeft de auto nog niet gehomologeerd, audi dealers weddenschappen over het feit dat er binnenkort een validatie zal gebeuren, anders is het een probleem komen, om het minst te zeggen
Koen C Geplaatst: 18 juli 2017 Geplaatst: 18 juli 2017 Volgens een bericht op Autointernationaal : +++ AUDI is verplicht te stoppen met de verkoop in Europa van de A4 en A5 met benzinemotor en hun krachtige broertjes, de S4 en S5. De reden daarvoor is de opgave van een foutief verbruik. Tot het merk een hertest doet, mag het die modellen niet meer verkopen. Waardoor er nu al wordt gesproken over een productiestop van een maandje of twee. Hoewel Audi niet het enige merk is dat ‘creatief’ om gaat met verbruikcijfers, ligt de autofabrikant uit Ingolstadt door de sjoemelaffaire natuurlijk wel onder het vergrootglas. Het gaat hier over de uitvoeringen met 2.0/3.0 TFSI motor met een startgenerator in plaats van een klassieke startmotor. Deze technische component zou voor een verhoging zorgen van het benzineverbruik van 0,2 à 0,3 liter per 100 kilometer. Iets wat niet netjes is gemeld, en dus mag Audi die modellen tijdelijk niet verkopen. +++ https://www.autointernationaal.nl/2017/07/nieuwstelex-225/ Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Peter G Geplaatst: 19 juli 2017 Auteur Geplaatst: 19 juli 2017 Dealer belde vandaag ivm m'n Audi A4 g-tron manuele versnelling - Bestelling : 24 januari - Originele leveringsdatum : 30 juni - Aankomst in België : 27 juli, levering 2 dagen daarna 1
victor Geplaatst: 19 juli 2017 Geplaatst: 19 juli 2017 Dank je Peter ! Iemand heeft een audi g-tron nieuw gekregen ? met al het recente nieuws, alles is verward
victor Geplaatst: 20 juli 2017 Geplaatst: 20 juli 2017 Meer informatie over de productiestop: Sales of all gasoline-powered Audi A4 and A5 models in Europe have been banned. The ban affects the 3.0- and 2.0-liter TFSI variants, as well as the performance S4 and S5 models. Here's why this is happening. Actually, there are two reasons. The German premium car maker has made some software changes to the turbocharged V6 units How many followers pulled them out of compliance. The motors are now above the officially quoted fuel consumption figures. Audi claims the software improvements aim to smooth out the power delivery in Automatic and Comfort modes, while the Dynamic mode brings better responsiveness. The second reason is linked to the added mild hybrid system in the 2.0 TFSI engine which providence shouldering a better rear-world fuel economy. However, while most manufacturers claim that the integrated starter-generator reduces fuel consumption by about 10 percent, Audi admits it actually adds about 0.2 liters per 100 kilometers in the European Union's official New European Driving Cycle (NEDC). "The 2.0-liter TFSI is a little bit different," an Audi spokesman was quoted by Motoring. "The process of bureaucracy is the same one. It got a mild hybrid system and it has changed the even consumption by 0.2 and 0.3 liters per 100 kilometers, something like that. It's worse consumption. You do not have the mild hybrid functioning on the test cycle. You do not have the effect by adjusting the standard consumption. As a customer you will have the impact and the benefit. It's worse in the lab but better on the road. " Currently, the manufacturer is still waiting for the German government officials to approve the changes and confirm the final fuel consumption figures. Until then, all other 27 members of the European Union will apply the stop-sale order. According to Audi, the process may take between six and eight weeks. "If you have a change like that you have to tell the traffic authority to certify the process, which needs sometimes four to six weeks. Sometimes it needs two months and we are just in the middle of that process. In the time you know about having the higher consumption, you need to either stop selling until you have published the new figures and you're only allowed to sell them after the authorities publish it. " 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen