littlebugger25 Geplaatst: 15 juni 2017 Auteur Geplaatst: 15 juni 2017 Dat denk ik ook of de gasdrukregelaar die niet juist staat? We zullen zien.
JDR Geplaatst: 16 juni 2017 Geplaatst: 16 juni 2017 Ben nieuw op dit forum dus hopelijk zit deze vraag bij het juiste topic. Een tweetal weken geleden mijn nieuwe Skoda Octavia Combi gaan ophalen. Die was volgetankt (met hoogcalorisch gas) dus ik blij en volop genieten. Echter problemen begonnen na de volgende tankbeurt (laagcalorisch gas). De start/stop functioneerde niet meer en kreeg een (oranje) motorstoring. De motor draaide ook heel onregelmatig en trilde bij "stationair" toerental. Vervolgens afspraak gemaakt met de garage maar voor het binnenbrengen terug hoogcalorisch gas getankt en ... start/stop werkte terug ?! De garage hield het bij "cilinderoverslag" en dat ik maar terug moest komen indien het nog gebeurde. Wel, het is nog gebeurd (na tanken laagcalorisch gas) en nieuwe afspraak gepland. Iemand dezelfde ervaring en/of een idee waar het probleem zit ?
Aardgasrijder Geplaatst: 16 juni 2017 Geplaatst: 16 juni 2017 @JDR heb jij een DSG of manuele versnellingsbak? Wat jij beschrijft heb ik nog nooit gehad. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
JJR Geplaatst: 16 juni 2017 Geplaatst: 16 juni 2017 @JDR jouw probleem ken ik niet een ook nog nergens gehoord. Wat betreft het toerental. Gisteren ook eens op gelet. Ik stopte voor het rode licht en draaide stationair 600 toeren. Spontaan springt het na korte tijd op 1000 toeren. Ik reed dan maar een metertje vooruit en hij ging terug naar 800 toeren stationair. Dit bleef zo tot het groen werd. VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)
JDR Geplaatst: 17 juni 2017 Geplaatst: 17 juni 2017 @Aardgasrijder Het is een DSG versnellingsbak. Laatste keer terug hoogcalorisch kunnen tanken en probleem (onrustig draaien en niet werking start/stop) is weer weg. Helaas is hier in de buurt enkel laagcalorisch beschikbaar.
Aardgasrijder Geplaatst: 17 juni 2017 Geplaatst: 17 juni 2017 @JDR @littlebugger25 Het betreft dus hetzelfde probleem als littlebugger met een dsg. Ik heb het nog niet eerder gelezen. De VW Golf heeft ook een DSG op CNG en daar is het probleem ook niet gekend. Hou ons op de hoogte van de oorzaak en de oplossing. Het kan inderdaad een instelling zijn in de boordcomputer in combinatie met de DSG, echter zou dit niet verklaren waarom de Golf of Audi A3 dit probleem niet kennen. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
littlebugger25 Geplaatst: 18 juni 2017 Auteur Geplaatst: 18 juni 2017 Ik ben zo de laatste dagen van alles aan het proberen. Heb wat zitten lezen op Briskoda.net over de Start/stop die soms ook de oorzaak kan zijn dit zijn wel geen Cng's. En nu start ik de wagen als volgt "contact aan, start/stop uit, auto starten" en ik heb de indruk dat hij het dan niet doet. Ik heb ook nog niks gehoord van de garage. Maar ik denk dat die zelf op hete kolen zit want die is echt wel begaan met zijn klanten.
littlebugger25 Geplaatst: 18 juni 2017 Auteur Geplaatst: 18 juni 2017 6 uren geleden, littlebugger25 zei: En nu start ik de wagen als volgt "contact aan, start/stop uit, auto starten" en ik heb de indruk dat hij het dan niet doet. En ja wel hoor hij doet het zo ook nog ! 1
JDR Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 @littlebugger25 Tank jij hoog- of laagcalorisch gas ? De start/stop problemen heb ik enkel bij gebruik van laagcalorisch gas.
littlebugger25 Geplaatst: 19 juni 2017 Auteur Geplaatst: 19 juni 2017 @JDRHoogcalorisch maar ik heb al een paar keer getankt dat de wagen 90% ipv 100% kwaliteit aangeeft. De wagen doet het met beide types. En hij valt stil denk ik net als hij die dip doet en ik wil wegrijden.
littlebugger25 Geplaatst: 19 juni 2017 Auteur Geplaatst: 19 juni 2017 Net een telefoontje gepleegd met de garage. Het is een niet gekend probleem in Europa ?! En dan start er een standaardprocedure op. En dat betekent dat de auto nu binnen moet voor ne update van de software van de dsg-bak. En dan kijken, loggen en opsturen.
littlebugger25 Geplaatst: 23 juni 2017 Auteur Geplaatst: 23 juni 2017 (aangepast) Zo de update is gisteren gebeurd en jammer maar helaas heeft het niet het gehoopte resultaat opgeleverd. Ik heb het nu wel kunnen filmen wat hij juist doet. Ik denk dat ik ne keer met ne pc aan de auto moet gaan rond rijden. Zie de link voor het filmpje. https://goo.gl/photos/pZTK9cf2BTtdp9gt8 23 juni 2017 aangepast door littlebugger25 1
Populair bericht littlebugger25 Geplaatst: 30 juni 2017 Auteur Populair bericht Geplaatst: 30 juni 2017 Effe een update. Ik heb een goede halve tank op benzine gereden en hij doet het niet. Nu heeft een collega van mij ook zijn octavia gekregen op cng en ook met dsg en die doet mijn fenomeen niet. Maar daar valt auto stil als de cng tank leeg is en de auto over moet gaan op benzine. Vandaag een bericht gehad van de dealer "Dag Bart, ik wou je even laten weten dat er "een beetje" nieuws is omtrent je probleem met de wagen. De fabriek en de invoerder erkennen nu dat er een probleem is (dwz, meerdere wagens in meerdere landen van dezelfde productietijd hebben hetzelfde probleem) en gaan nu op zoek naar een oorzaak en dus ook oplossing. Op zich is dat goed nieuws want nu zoeken ze sneller en beter. En steken meerdere mensen de koppen bijeen voor een oplossing. Moest je een alleenstaand geval zijn dan deden ze die moeite niet. Nog even volhouden: een termijn kan ik je niet geven maar doorgaans kan dat zeer snel volgen. Ik houd je op de hoogte!". Dus dat geldt ook voor alle andere mensen met een nieuwe Octavia. 5 1
Koen C Geplaatst: 30 juni 2017 Geplaatst: 30 juni 2017 5 uren geleden, littlebugger25 zei: Maar daar valt auto stil als de cng tank leeg is en de auto over moet gaan op benzine. Huh ? Bijvoorbeeld op de snelweg.... ? Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
littlebugger25 Geplaatst: 1 juli 2017 Auteur Geplaatst: 1 juli 2017 @Koen C God neen gelukkig niet. Als hij ergens aan een licht stopt en de start stop gaat in dan heeft hij prijs. En ook als hij stationair ergens staat bvb voor een straat in te draaien en hij schakelt over dan valt hij ook stil.
muscles Geplaatst: 1 juli 2017 Geplaatst: 1 juli 2017 8 uren geleden, littlebugger25 zei: @Koen C God neen gelukkig niet. Als hij ergens aan een licht stopt en de start stop gaat in dan heeft hij prijs. En ook als hij stationair ergens staat bvb voor een straat in te draaien en hij schakelt over dan valt hij ook stil. Tjonge, tjonge, wat een miserie! Bijna niet te geloven dat zoiets gebeurt. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Koen C Geplaatst: 2 juli 2017 Geplaatst: 2 juli 2017 Op 7/1/2017 om 12:42, littlebugger25 zei: Als hij ergens aan een licht stopt en de start stop gaat in dan heeft hij prijs. En ook als hij stationair ergens staat bvb voor een straat in te draaien en hij schakelt over dan valt hij ook stil. 22 uren geleden, muscles zei: Tjonge, tjonge, wat een miserie! Inderdaad : miserie. Zeker bij een nieuwe wagen : dan wil je toch dat alles OK is. Of dat het zo snel mogelijk in orde gemaakt wordt. Lees : 1 week mét gratis vervangwagen en daarna opgelost 2 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
JDR Geplaatst: 5 augustus 2017 Geplaatst: 5 augustus 2017 De auto is een tijdje in de garage geweest maar het probleem heeft zich daar en ook daarna (tevens met tanken laagcalorisch gas) niet meer voorgedaan. In de garage hadden ze hem wel volgetankt met RON98. Wanneer ik de opmerking maakte dat de handleiding en tankklep RON95 voorschrijft, kreeg ik de reactie dat de "nieuwe" RON95 E10 meer water/vocht bevat en dat dit niet goed is als die langer in de benzinetank blijft. Ik had niet onmiddellijk dit verband gelegd tussen de problematiek (onrustig draaien en probleem met start/stop -> motorstoring) en het type benzine. Weet niet welke benzine littlebugger25 nu tankt maar misschien het overwegen waard eens RON98 te tanken.
victor Geplaatst: 6 augustus 2017 Geplaatst: 6 augustus 2017 Volgens wat je ons zegt, zou ik er de voorkeur aan geven om de benzinetank elk trimester leeg te rijden.
JDR Geplaatst: 23 augustus 2017 Geplaatst: 23 augustus 2017 Heb nu de factuur ontvangen van de interventie en daar werd verwezen naar een additief. Misschien een oplossing voor littlebugger25. Hierbij de uitleg die ik heb mogen ontvangen: TUNAP 973 Premium brandstofsysteemreiniger voor benzinemotoren TUNAP reiniging van het brandstofsysteem:Voorkomen is beter dan repareren . Reinigt en beschermt injectoren bij regelmatig gebruik tegen brandstofafzettingen en brengt daardoor de verbruiks- en emissiewaarden weer terug op het niveau van de nieuwe auto. De ROA² reinigingstechnologie werkt direct aan de injector en vermindert daardoor het risico op een dure vervanging. EigenschappenBeschermt tegen afzettingen in het brandstofsysteem De reiniger is werkzaam in het injectie- en verbrandingsgebied Brengt het brandstofverbruik en de emissiewaarden bij verontreiniging door de brandstof terug tot het fabrieksniveau Geschikt voor consumentengebruik ToepassingVoor alle direct en indirect ingespoten benzinemotoren Voor het behouden van de algemene brandstofkwaliteit Advies: bij jaarlijks onderhoud aan de tank toevoegen 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen