Dr Nick Geplaatst: 23 mei 2017 Delen Geplaatst: 23 mei 2017 autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 23 mei 2017 Delen Geplaatst: 23 mei 2017 Dit zat er inderdaad aan te komen. Zoals ik eerder al schreef op het forum, dit had ik 1.5 jaar geleden al voorspeld. Toen de wetgeving verscheen zag ik dat dezelfde fout werd gemaakt zoals in Nederland... Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr Nick Geplaatst: 23 mei 2017 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2017 ik denk dat iedereen wel besefte dat dit niet kon. Maar de vraag bleef, wanneer wordt er ingegrepen. autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Darmgasrijder Geplaatst: 23 mei 2017 Delen Geplaatst: 23 mei 2017 Werd tijd, is het ook meteen gedaan met die eendagsvliegen hier op het forum. Snap trouwens niet eens dat jullie daar op reageren... Want laten we eerlijk blijven, ze zaten hier niet voor het groene aspect om op aardgas te rijden en na 1,2 of 3 berichten zie je ze niet meer. Het is een fout van die apenregering die we hier hebben, maar als je zo'n auto kunt betalen kan er de wegentaks en inschrijving toch ook nog wel vanaf lijkt mij. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ivivke Geplaatst: 23 mei 2017 Delen Geplaatst: 23 mei 2017 Idd, was regelmatig al aangekondigd .... er zijn er die het misschien wel goed bedoelen, maar de meeste is het enkel om het geld te doen .... tja. een gewaarschuwd man is een vrouw ( 2 man ) waard he ... ( zo zegt die van mij dat toch lol ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr Nick Geplaatst: 23 mei 2017 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2017 55 minuten geleden, Darmgasrijder zei: Werd tijd, is het ook meteen gedaan met die eendagsvliegen hier op het forum. Snap trouwens niet eens dat jullie daar op reageren... Want laten we eerlijk blijven, ze zaten hier niet voor het groene aspect om op aardgas te rijden en na 1,2 of 3 berichten zie je ze niet meer. Het is een fout van die apenregering die we hier hebben, maar als je zo'n auto kunt betalen kan er de wegentaks en inschrijving toch ook nog wel vanaf lijkt mij. Maar.... van geld uitgeven word je niet rijk... dus het zijn de gierigsten die zich de rijken kunnen noemen veronderstel ik autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 23 mei 2017 Delen Geplaatst: 23 mei 2017 1 uur terug, Darmgasrijder zei: Werd tijd, is het ook meteen gedaan met die eendagsvliegen hier op het forum. Snap trouwens niet eens dat jullie daar op reageren... Want laten we eerlijk blijven, ze zaten hier niet voor het groene aspect om op aardgas te rijden en na 1,2 of 3 berichten zie je ze niet meer. Het is een fout van die apenregering die we hier hebben, maar als je zo'n auto kunt betalen kan er de wegentaks en inschrijving toch ook nog wel vanaf lijkt mij. Iedereen mag vragen stellen, we zullen ze met z'n allen beantwoorden, zo worden we er zelf slimmer van Verder zijn er ook veel mensen die zich enkel registreren en geen berichten plaatsen, of mensen die gewoon meelezen zonder te registreren. Dit is allemaal geen probleem. Ongeacht als de keuze voor CNG omwille van het fiscale voordeel wordt gedaan of niet, maakt niet uit, hoe meer wagens er op CNG gaan rijden, des te beter voor milieu en gezondheid. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr Nick Geplaatst: 23 mei 2017 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2017 5 minuten geleden, Aardgasrijder zei: Iedereen mag vragen stellen, we zullen ze met z'n allen beantwoorden, zo worden we er zelf slimmer van Verder zijn er ook veel mensen die zich enkel registreren en geen berichten plaatsen, of mensen die gewoon meelezen zonder te registreren. Dit is allemaal geen probleem. Ongeacht als de keuze voor CNG omwille van het fiscale voordeel wordt gedaan of niet, maakt niet uit, hoe meer wagens er op CNG gaan rijden, des te beter voor milieu en gezondheid. volledig akkoord over het forum gedeelte, maar ik stel me toch de vraag of zij effectief ooit op CNG rijden autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 23 mei 2017 Delen Geplaatst: 23 mei 2017 Dat is ieders keuze, ik kan er ook voor kiezen om op benzine te rijden. Ik rij zoveel als mogelijk op CNG omwille van de prijs. 4 € / 100 km tov 7-8 € / 100 km op benzine. Het oerdomste in die wetgeving was dat er geen minimumtankgrootte werd ingezet en het vermogen van de motor niet werd beperkt. Je zou kunnen stellen, bv. minimum 10 kg gas en max. 200 Pk (of iets dergelijks), dan kon je al veel misbruiken voorkomen... Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr Nick Geplaatst: 23 mei 2017 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2017 zoals in het artikel vermeld, gaan ze het nu met PK's beperken. iig ze hebben hun stomiteit ingezien en gaan het nu adhv een amendement aanpakken. Ze zouden beter eens wat meer snelheid zetten achter het uitbreiden van het tanknetwerk. Nu zijn er nog veel tankstations die het niet doen omdat het zo'n grote investering is. En tegen 2025-2030 zijn de tankstellen in hun eindeloopbaan-fase want dan mogen er geen nieuwe verbrandingsmotoren meer verkocht worden autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 23 mei 2017 Delen Geplaatst: 23 mei 2017 11 Pk, ik denk dat ze hiermee 11 fiscale Pk bedoelen? Of 110 Pk en zijn ze de 0 vergeten? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr Nick Geplaatst: 23 mei 2017 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2017 ik denk de fiscale pk's, aangezien ze het linken met een 2.0L autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wimdc Geplaatst: 23 mei 2017 Delen Geplaatst: 23 mei 2017 Tjah, velen zullen dan gewoon weer kiezen voor 't goedkopere LPG. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJR Geplaatst: 23 mei 2017 Delen Geplaatst: 23 mei 2017 Ik vind de hele uitstap uit verbrandingsmotoren een overhaaste stap en kortzichtig. Er is inderdaad nog uitstoot van CO2 maar CO2 is 25x minder schadelijk als uitstoot dan methaan. Als fossiele brandstof moet ik de overheid gelijk geven maar ligt hier geen unieke kans voor biobrandstof? Tommelein goochelt met de kernuitstap in 2025. Als iedereen elektrisch rijdt zullen we serieus moeten investeren in hernieuwbare elektriciteit. Daar bovenop ook nog huizen verwarmen met groene elektriciteit.... Maar hij spreekt wel van gascentrales als buffer..?.. Nogmaals, laat ons gas gebruiken voor het doel dat er het best bij past (verwarmen, rijden,...) en elektriciteit voor industrie en huishouden, verlichting en comfort, ... En als waterstof dan eenmaal op punt staat, wordt aardgasrijder.be waterstofrijder.be en uitbaters van tankstations doen verder met verkoop van waterstof. Zo blijven alle jobs behouden. 2 VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr Nick Geplaatst: 23 mei 2017 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2017 2 uren geleden, JJR zei: Ik vind de hele uitstap uit verbrandingsmotoren een overhaaste stap en kortzichtig. Er is inderdaad nog uitstoot van CO2 maar CO2 is 25x minder schadelijk als uitstoot dan methaan. Als fossiele brandstof moet ik de overheid gelijk geven maar ligt hier geen unieke kans voor biobrandstof? Tommelein goochelt met de kernuitstap in 2025. Als iedereen elektrisch rijdt zullen we serieus moeten investeren in hernieuwbare elektriciteit. Daar bovenop ook nog huizen verwarmen met groene elektriciteit.... Maar hij spreekt wel van gascentrales als buffer..?.. Nogmaals, laat ons gas gebruiken voor het doel dat er het best bij past (verwarmen, rijden,...) en elektriciteit voor industrie en huishouden, verlichting en comfort, ... En als waterstof dan eenmaal op punt staat, wordt aardgasrijder.be waterstofrijder.be en uitbaters van tankstations doen verder met verkoop van waterstof. Zo blijven alle jobs behouden. biobrandstof....biogas is methaan, het meer schadelijk broeikasgas. Het zou idd goed zijn om dit te verbranden en zo om te zetten naar CO2, maar wat bij het minste lek??? Veel schadelijk als nu. 2 uren geleden, wimdc zei: Tjah, velen zullen dan gewoon weer kiezen voor 't goedkopere LPG. LPG heeft niet de fiscale voordelen zoals CNG. autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 23 mei 2017 Delen Geplaatst: 23 mei 2017 @JJR @Dr Nick Ik raad jullie alle twee aan om het volgende artikel op Wikipedia eens goed te lezen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Aardgas#CO2-uitstoot En wat betreft luxe-auto's op CNG: koop dan een Audi A4 G-Tron, of een Audi A5 G-Tron. Dan krijg je wel fiscale voordelen! 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJR Geplaatst: 23 mei 2017 Delen Geplaatst: 23 mei 2017 @Dr Nick onze CNG is ook methaan. En bij die ontginning komt er meer vrij via lekkage dan bij het gecontroleerd ontginnen van biogas. Het is daarom dat ik de situatie (stop fossiele brandstof) begrijp in het kader van gaswinning maar dat ik een lans wil breken om het winnen van biogas om zo deze schadelijke vorm om te zetten naar CO2 na verbranding. 1 VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJR Geplaatst: 23 mei 2017 Delen Geplaatst: 23 mei 2017 @muscles bedankt voor de link. Ik was niet erg duidelijk met mijn woorden, maar dat was wat ik bedoelde... de neveneffecten van de landbouw e.d. gecontroleerd gebruiken voor ons vervoer en verwarming. 2 VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr Nick Geplaatst: 24 mei 2017 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2017 @muscles ik heb niets bijgeleerd in dit artikel, maar was zoals JJR misschien niet correct in mijn verwoording. Biogas/aardgas is een sterker broeikasgas als co2. autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wimdc Geplaatst: 26 mei 2017 Delen Geplaatst: 26 mei 2017 Op 23/5/2017 om 23:04, Dr Nick zei: biobrandstof....biogas is methaan, het meer schadelijk broeikasgas. Het zou idd goed zijn om dit te verbranden en zo om te zetten naar CO2, maar wat bij het minste lek??? Veel schadelijk als nu. LPG heeft niet de fiscale voordelen zoals CNG. @Dr Nick: Uiteraard heeft LPG niet 't zelfde fiscaal voordeel. Ik bedoelde op auto's met een zware motor (meer dan 11 fiscale PK). Nieuwe regeling CNG-vrijstelling is als volgt: http://www.traxio.be/nl/nieuws/2017/05/aanpassing-vrijstellingsregels-cng-voertuigen-jaarlijkse-verkeersbelastingplusbiv/ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen