Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Log in om dit te volgen  
Kloeffe

CNG Nancy

Recommended Posts

Weet iemand of er al CNG kan getankt worden in 54710 Fléville-devant-Nancy? 

Er werd verleden jaar vermeld dat in voorjaar 2017 er zou kunnen getankt worden door particulieren en ook betaald worden met bankkaart. Blijkbaar voorheen niet.

Ondertussen is het nu voorjaar en mijn vraag is of dit CNG-station reeds operationeel is voor particulieren?

Volgende week vertrek ik naar de Vogezen.

Twee jaar geleden was het een ramp om met CNG tot daar te geraken daar het CNG station in Montigny-Les-Metz niet operationeel was.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen als het momenteel mogelijk is.

Er kan wel al getankt worden: http://www.gaz-mobilite.fr/stations-gnv/fleville-devant-nancy-54710-65/

Adresse

Rue Jean Prouve
54710 Fleville-devant-Nancy

Heures d'ouvertures

Horaires non indiqués

Accessibilité

Pas de paiement par carte bancaire
 Accessible aux poids-lourds
 Accessible aux voitures particulières et aux utilitaires légers
 Distribue du BioGNV ou de l'EcoGNV

Opérateur

logo_20.jpgDepuis 2016, Air Liquide s’associe aux acteurs de la grande distribution et du transport pour accompagner le développement de carburants alternatifs propres. 

Autres informations

La station est située dans le Dynapole de Ludres-Fléville, à proximité de l’autoroute A33 (sortie numéro 3)
En sus du GNC et du GNL, la station assure également la distribution d’Azote Liquide.
Le paiement par CB sera disponible au plus tard début 2017.
La station est dédiée (pour l’instant) au transport routier de marchandises et est ouverte à tous. La mise en service des abonnements pour toute société de Transport de marchandises intéressée est actuellement assurée par Air Liquide.

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op de gibgas app staat het Nancy station in het rood aangeduid, lijkt me dus nog niet mogelijk om daar te tanken. De Vogezen zijn gene winner voor cng rijders. Dichtstbijzijnde zijn Metz, Straatsburg of meer zuidelijk Montbéliard...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

laat ook even iets weten als je terug bent/gepasseerd bent, dan weet ik het ook als ik naar daar rij ;)

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier op Gas-Tankstellen.de staat niet overdreven veel informatie maar dit CNG-station is niet in het rood (buiten gebruik) en ook niet in het geel (geplant tankstation) ingekleurd.

Fleville-devant-Nancy_op_Gas-Tankstellen-de.png

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 242.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beste,

Wat betreft de gastankstations van Air Liquide in Nancy en Duttlenheim, deze zijn tot nu toe enkel voor de professionele transporteurs toegangelijk, zie hierna de mail die ik vandaag heb gekregen van Air Liquide (in het Frans) :

"Bonjour Monsieur Dubois,

Nos stations GNV sont ouvertes à l'ensemble des professionnels du Transporteur. Elles ne sont pas équipées de systèmes Carte Bleue (NB: Mastercard/Visa) et nécessitent un badge Air Liquide pour y accéder. Ce badge est remis au client a la signature d'un contrat commercial de fourniture de carburant, et nos stations sont uniquement accessibles aux professionnels.
Nous ne manquerons pas de vous informer dès lors que nos stations seront équipés de lecteurs cartes bleues et accessibles au grand public.
Cordialement
Luc Vandewalle

Directeur commercial Mobilité Gaz - CH4"

• Bedankt 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Graag gedaan Kris,

Ik ga binnenkort naar de Vogezen. Dichtsbijzijnd tankstation is in... Duitsland, Breisach am Rhein, op 75 km van het hotel.

Mvg,

Fred

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden, Fred zei:

Graag gedaan Kris,

Ik ga binnenkort naar de Vogezen. Dichtsbijzijnd tankstation is in... Duitsland, Breisach am Rhein, op 75 km van het hotel.

Mvg,

Fred

Ik ga ook naar de Vogezen, ik tank nog een keer onderweg naar de camping, en daarna is het benzine tot ik terug naar huis ga.

Af en toe mag dat eens, en ik heb nu ook pas onderhoud gehad en ze doen blijkbaar een additief in mijn benzine, dus die moet er toch ook wel door.

Als ik thuis ben rijd ik quasi nooit op benzine.

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan bevestigen dat het station in Rue Jean Prouve te Fleville-devant-nancy enkel voor professionele gebruikers is. :-(

Gelukkig nog net tot in Dijon geraakt en daar wel vlot kunnen tanken.

Voor wie door Frankrijk moet: het lijkt me best om via E411 te rijden, tanken in Luxemburg (Aral in Longwy?) en dan doorsjeezen richting Dijon.

Het station van Saint-Pierre-en-Faucigny scoort op alle punten: netjes, vlot bereikbaar en goed tanken.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Blijkbaar kan er getankt worden met een romac fuel tankkaart. Ik heb er eentje aangevraagd en ga dit testen komende zomer. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dag Dirk ,

Air Liquide net bevestigd dat er inderdaad een operationeel probleem was , maar nu alles vlot verloopt.

Echter , als klanten jou op de hoogte brengen van problemen , geef zeker maar locatie door !

Gr , Jan - Mathieu

Van: Dirk De Sutter
Verzonden: vrijdag 15 maart 2019 17:59
Aan: Jan Lobbestael <jan@mattheeuws.com>
Onderwerp: RE: Romac info
Urgentie: Hoog

Goedenavond

Dat is goed nieuws

Laat het aan mijn klanten weten

Mvg dirk

Van: Jan Lobbestael <jan@mattheeuws.com> 
Verzonden: vrijdag 15 maart 2019 16:48
Aan: Dirk De Sutter
Onderwerp: Romac info

Dag Dirk ,

We hebben contact genomen met Air Liquide ; er is wel degelijk een overeenkomst om de Romac kaart te aanvaarden ( welke stations -> zie onze website www.romacfuels.com )

Men bevestigt wel dat er onlangs problemen waren met acceptatie maar dit wordt door hen nu nagekeken.

Mocht je nog info opvangen van klanten mag je dat zeker laten weten.

Gr , Jan

Vriendelijke groeten   |   Kind Regards   |   Salutations distinguées   |   Mit freundlichen Grüβen

Jan Lobbestael

T:  +32 (0)58 335 122   |   M:  +32 (0)498 905120

j.lobbestael@romacfuels.com

Welvaartstraat 5, B-8630 Veurne   |   http://www.romacfuels.eu

T:  +32 (0)58 335 112   |   F:  +32 (0)58 335 116

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze winter (januari 2019) nog steeds enkel voor professionele klanten. Of enkel met Visa, dat was me niet duidelijk. Met maestro lukte het niet alvast.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb ondertussen de romac kaart toegekregen. Eind mei met Hemelvaart ga ik er proberen te tanken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...