Lange_666 Geplaatst: 16 april 2017 Geplaatst: 16 april 2017 Op 15/4/2017 om 16:59, JOHN zei: Wat die zogenaamde brand in een toeleveringsbedrijf betreft, da's volgens mij dikke bullshit. Ook niet waarom geproduceerde wagens nog drie weken achterblijven voor ze naar België komen. Je gelooft niet dat er brand was in een toeleveringsbedrijf maar wel dat het nog 3 weken duurt voor ze hier zijn. Waarschijnlijk geloof je zelf maar wat je zelf wilt geloven. Jouw frustratie zal nog wat groter worden want bij dat transport komt er ook nog de tussenstop bij d'Ieteren in Kortenberg en dat duurt ook nog wel even. Misschien in't vervolg vragen om hem af te leveren via koerier?
littlebugger25 Geplaatst: 17 april 2017 Geplaatst: 17 april 2017 Op 16/4/2017 om 07:25, Lange_666 zei: Jouw frustratie zal nog wat groter worden want bij dat transport komt er ook nog de tussenstop bij d'Ieteren in Kortenberg en dat duurt ook nog wel even. Dat is relevant en hangt van de dealer af ! Mijn wagen (Skoda Octavia) komt normaal 15/5 aan in Kortenberg en de dealer pusht die gewoon direct door. En dit betekent dat die de 17de of de 18de bij de dealer staat op de parking ! Wannneer ik hem dan heb is nog iets anders (ivm leasing, platen ed....).
JOHN Geplaatst: 17 april 2017 Geplaatst: 17 april 2017 Gefrustreerd ben ik echt niet, mister Lange_666. Ik wacht gewoon op mijn nieuwe wagen en ondertussen doet mijn huidige MB het nog zeer goed. Trouwens alle wagens komen al met de koerier naar Kortenberg en dan met een andere koerier naar de dealer. Daar gaat het helemaal niet om. Brand in een toeleveringsbedrijf blijft één van de vele uitvluchten van VAG die reeds terug te vinden zijn op deze blog. Denk je nu echt dat VAG, die in al hun merken dezelfde onderdelen gebruiken en op dezelfde platforms werken slechts één toeleveraar hebben voor hun onderdelen? Het zijn er minstens 5 per onderdeel. Valt er één toeleveraar uit wegens een staking of een "brand" dan nemen de andere dat tijdelijk over en steken een tandje bij. Zo simpel is dat met de "just in time" leveringen aan de fabrieken . Dus is er iets anders aan de hand met die extreem laattijdige leveringen en dat is geen frustratie maar het recht om te weten wat er echt scheelt. Een lid schrijft ook dat zijn wagen geproduceerd is en dat hij drie weken later bij de dealer verwacht wordt. En je vindt dat niet abnormaal dat de duizenden geproduceerde wagens per dag dan nog 3 weken ergens op een parking achterblijven. Dan staat gans Duitsland vol met niet-geleverde auto's. Groetjes 1
muscles Geplaatst: 20 april 2017 Geplaatst: 20 april 2017 Hier staat zeer duidelijk beschreven wat de wettelijke levertermijn voor nieuwe auto's bedraagt in België: http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs/sparen/je-nieuwe-auto-wordt-te-laat-geleverd-dit-zijn-je-rechten/article-normal-581003.html Leveringsdatum op de bestelbon is wettelijk verplicht plus maximaal 25 procent verlenging. De verkoper moet de koper met een aangetekende brief verwittigen wanneer de leveringsdatum / leveringstermijn niet kan nageleefd worden. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Lage Emissie Zone Geplaatst: 21 april 2017 Geplaatst: 21 april 2017 Als de leveringsdatum of -termijn 4 maand overschrijdt, dan kan de verkoper wijzigingen in de catalogusprijs aan jou doorrekenen. Bij mij is de levertermijn 5 maand, ben ik dan gezien? VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
muscles Geplaatst: 21 april 2017 Geplaatst: 21 april 2017 53 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei: Als de leveringsdatum of -termijn 4 maand overschrijdt, dan kan de verkoper wijzigingen in de catalogusprijs aan jou doorrekenen. Bij mij is de levertermijn 5 maand, ben ik dan gezien? Dat staat toch in het artikel! Als de leveringsdatum of -termijn 4 maand overschrijdt, dan kan de verkoper wijzigingen in de catalogusprijs aan jou doorrekenen. Hij moet je hiervan wel met een aangetekende brief verwittigen. Krijg je zo'n brief, dan heb je het recht om binnen de tien kalenderdagen af te zien van je aankoop. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
muscles Geplaatst: 21 april 2017 Geplaatst: 21 april 2017 59 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei: Als de leveringsdatum of -termijn 4 maand overschrijdt, dan kan de verkoper wijzigingen in de catalogusprijs aan jou doorrekenen. Bij mij is de levertermijn 5 maand, ben ik dan gezien? Heb je een aangetekende brief van je garagist (autoverkoper) gekregen? Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Lage Emissie Zone Geplaatst: 21 april 2017 Geplaatst: 21 april 2017 (aangepast) 1 uur geleden, muscles zei: Heb je een aangetekende brief van je garagist (autoverkoper) gekregen? Neen maar er staat op mijn contract dat de leverdatum 23 juni 2017 is, het kan zijn dat er foutieve info staat op die website. Contract is getekend einde januari 2017. 21 april 2017 aangepast door Lage Emissie Zone VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
muscles Geplaatst: 21 april 2017 Geplaatst: 21 april 2017 36 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei: Neen maar er staat op mijn contract dat de leverdatum 23 juni 2017 is, het kan zijn dat er foutieve info staat op die website. Contract is getekend einde januari 2017. Ja, maar het is niet zo dat er een wijziging van de catalogusprijs heeft plaatsgevonden, en waarschijnlijk niet zal plaatsvinden tot aan de leverdatum, en eventueel daarna ook niet. Dit is immers sterk afhankelijk van het automerk zelf, en natuurlijk ook van de concurrentie onder de automerken. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Lage Emissie Zone Geplaatst: 21 april 2017 Geplaatst: 21 april 2017 Dat denk ik ook, in ieder geval: het duurt bij mij nog enkele maanden en als er info is dan plaats ik deze direct. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Darmgasrijder Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Ik had vandaag mail gehad dat de auto aangekomen was in België en dat ze hem komende week verwachten bij de dealer. Weer een weekje eerder, hopelijk de papieren ook komende week en we kunnen rijden ! 1
muscles Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 8 uren geleden, Darmgasrijder zei: Ik had vandaag mail gehad dat de auto aangekomen was in België en dat ze hem komende week verwachten bij de dealer. Weer een weekje eerder, hopelijk de papieren ook komende week en we kunnen rijden ! En iedereen juicht mee want dat is groot nieuws! Goed nieuws. Het wordt al bijna zo'n grote gebeurtenis als de geboorte van een kind want daar moet je ook verschillende maanden op wachten en naar toe leven. 2 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Smalle-178 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 Hallo allemaal, Ik was in januari dit jaar voor het eerst naar het autosalon geweest om eens te kijken naar een nieuwe maar voordelige zuinige milieuvriendelijke wagen. Mijn eerste voorkeur ging naar de hybride wagens elektrisch tot 50km p/u en overschakelen op benzine, maar daar was de keuze al beperkt en vrij duur in aankoop. Dus verder zoeken ben ik bij de aardgasmodellen terechtgekomen zoals Skoda Octavia, Seat Leon en Audi a3. Omdat er daar voordelige saloncondities waren en de prijs met het comfort vergeleken was mijn keuze vlug gemaakt. Een paar dagen daarna ben ik naar een Audi garage geweest om een testrit aan te vragen voor de A3 G-Tron, en een paar dagen later kon ik al achter het stuur zitten te Kortenberg om alles eens uit te proberen! Ik was al een beetje geïnteresseerd in de aardgasmodellen. De testrit was goed en vlot verlopen, dus ik was verkocht aan de nieuwe toekomstige auto. Naar de Audi garage om de A3 G-Tron te bestellen en te kopen nog voor eind januari want anders zouden de saloncondities vervallen, dus leveringstermijn normaal einde april (3 maanden wachten) Maar...deze week toch eens zelf gebeld naar de Audi garage om eens te horen of zij al nieuws hadden over de auto! Daar moest ik dan horen dat de auto later zal geleverd worden omdat de "fabriek" waar de onderdelen voor de G-Tron modellen gemaakt worden "Failliet" is gegaan, en Audi op zoek moest gaan naar een andere fabriek die dezelfde onderdelen wil maken met de zelfde prijs/en garantie gemaakt voor Audi! Straf hé nog 4 maanden extra wachten! Want bij Audi kunnen zij er niks aan doen want het is "overmacht"!!! Dan koop je eens een milieuvriendelijke zuinige wagen hé! Groeten
Lage Emissie Zone Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 Ik vind het zeer triestig nieuws wat jij hier brengt, hopelijk voor jou komt er een totale ommekeer en zal je wagen toch vroeger geleverd worden. Kijk op je leveringsbon, de datum van levering mag maximaal de 25 percent overschrijven, de verkoper moet je wettelijk verplicht met een aangetekend schrijven verwittigen. Meer details hierover vind je in dit forum. Muscles heeft het hier ook al over gehad dat je moet opletten bij het laattijdig leveren. (eventuele meerprijs) Je hebt mogelijk het recht op een annulering van de aankoop of een schadevergoeding als de levertermijn niet wordt gerespecteerd. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Smalle-178 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 Ze hebben mij verteld dat ik een kleine vergoeding zou krijgen voor het lange wachten!
Aardgasrijder Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 @Smalle-178 ik heb dit bericht samengevoegd met het onderwerp over de levertermijn van de Audi A3. Indien jouw verhaal klopt is dit eindelijk een verklaring waarom zovelen wachten op hun A3 G-tron en andere VW-modellen. Er is serieuze vertraging, echter wil niemand een woord reppen over de exacte reden. Mocht dit kloppen vind ik het vreemd, normaal gesproken zorgt een autoleverancier voor meerdere stromen van onderdelen mocht er iets foutlopen. CNG is niet nieuw en er zijn meerdere aanbieders die tanks produceren, daar moeten normaal gesproken meerdere leveranciers voor in aanmerking kunnen komen. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Smalle-178 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 Ik kan alleen maar bevestigen wat de verkoper bij Audi per E-mail gekregen heeft en dat per telefoon mij heeft doorgegeven!
Populair bericht JOHN Geplaatst: 24 april 2017 Populair bericht Geplaatst: 24 april 2017 Alléé we zijn weer vertrokken. Eerst waren de gastanks niet goed, dan was de fabriek afgebrand, nu is de fabriek "Failliet" . Ze blijven dus met onze voeten spelen bij VAG. En morgen krijgen al de wachtende gasrijders ter compensatie een bon om gratis naar de cinema te gaan. Speciaal voor ons draaien ze "The good, the bad and the ugly". Gaan kijken met het openbaar vervoer uiteraard . 4
Baetens29 Geplaatst: 24 april 2017 Geplaatst: 24 april 2017 Moesten ze nu gewoon iedereen die een G-tron heeft besteld, een E-tron geven voor dezelfde prijs, zijn de problemen toch opgelost? 2
Smalle-178 Geplaatst: 24 april 2017 Geplaatst: 24 april 2017 ja mannen ik heb vandaag nog een telefoontje gekregen van de Audi garage om hun te excuseren voor het ongemak, en zij gaan mij zeker iets laten weten zodra er meer nieuws is! En dat het toch zou kloppen van dat "fabriek" probleem! Geduldig blijven wachten want misschien krijgen we nog een Gas-tank-kaart als extra vergoeding!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen