Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
AutoAuto

JOHN

Leden
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

JOHN last won the day on April 23 2017

JOHN had the most liked content!

Community Reputation

16 Goed

About JOHN

  • Rank
    Beginnend lid

Recent Profile Visitors

612 profile views
  1. Beste Dr. Nick, Dat heb ik ook aan de verkoper en de service manager gezegd maar daar wordt niet op gereageerd. Wat kan hun dat schelen of er één klant minder is. Zoals je zelf zegt de leasingmarkt daar verdienen ze geld! Wat mijzelf betreft bij de aankoop heb ik enkele extra kortingskes gekregen maar die zijn nu met interest terug betaald.
  2. Wat die exuberante factuur voor een onderhoud betreft door mij geplaatst op 15 augustus heb ik antwoord gekregen van de Garage Jennes in Boortmeerbeek. Omdat ik de wagen niet binnen gebracht heb na één jaar (er stond toen 9000 km op de teller) wordt er nu een inspectie aangerekend van 169€ ongeacht de tijd dat dat duurt. In mijn geval minder dan een uur. Nochtans staat er op de sticker op het instructieboekje ONDERHOUD 30.000 KM OF TWEEJAARLIJKS. Ze rekenen dan nog eens 50€ AAN VOOR EEN POLLENFILTER van (Origineel Audi te koop online voor 10€) + en nog 12€ extra voor PLAATSING ervan ! De olie en de filter moeten hier nog aan toegevoegd worden Ook de kleine zaken om de factuur aan te dikken zijn volgens hen normaal inbegrepen de oplichting via" kleine leveringen" zijnde 10€. Dat zou zo zijn in alle Audi-garages omdat die prijzen hen opgelegd zijn door D'Ieteren. Wie gelooft deze mensen nog? Beste mensen indien je geen onderhoudscontract hebt via je werkgever BLIJF DAAR WEG! Koop zelf een Nespresso machine.
  3. Blijkbaar is iedereen tegenwoordig tevreden over de prijs van het onderhoud van de A3 Gtronnekes. Weinig reactie, maar het kan ook anders... Vorige maand onderhoud van mijn A3 Gtron 2017 met 18.000 km op de teller laten uitvoeren bij JENNES Boortmeerbeek. Totale prijs onderhoud 328.85€ !!!! Inspectie (139.04 + Btw) met olie verversen en vervangen pollenfilter. Zelfs nieuwe vijzen voor de bodemplaat worden aangerekend en nog eens 10 € extra voor het plaatsen van de pollenfilter van 42€ + Btw. Origineel Audi pollenfilter in de handel kost 10€ en dat is op 2 minuten geplaatst (deed ik vroeger zelf) Kleine leveringen??? Milieubijdrage?? Dichting en vijzen???? nog eens extra 18.19€ + btw. Gewacht op het voertuig: na één uur was ik al buiten. Wel twee koffies gedronken. Stonden niet op de factuur. Ik denk dat ik naar Het Rietje in Kapellen ga rijden. Onderhoud laten doen, ondertussen een lunchke en een lekker glaasje wijn meepikken, en dan kom ik nog niet aan dat bedrag (als ik de bloggers mag geloven).
  4. Beste Kimberly, Waarschijnlijk heb je banden 225/45 r17- 91y of 205/55 R16 bandenspanning is vooraan 2.4 achteraan 2.2 de comfort-spanning bedraagt: vooraan 2.1 achteraan 1.9 Deze spanning geeft iets meer verbruik maar rijd zachter
  5. Kan je eigenlijk H gas tanken in Belgie? Colruyt hebben die L gas?
  6. Sorry G-Tron , nog geen foto's genomen. Zal het morgen doen. Ik ben al de eerste keer gaan tanken: 300km gereden-14.9 kg gas- 12.72eur betaald. Om die 400km te halen, die ze aangeven, zal ik nog veel moeite moeten doen (40% autostrade en 60% stad). In mijn "standaard uitrustingen" staat: bagageruimte vloermat maar die ontbreekt blijkbaar. Is dat bij jou ook zo?
  7. Ik lees hier dat onze G-TRON eindelijk verlost is van dat eindeloos wachten op een aardgaswagentje. Er is er nog ene die gelukkig is en dat ben ik. Ik rijd er mee sedert donderdag ll. Eigenlijk heb ik bijna dezelfde config als G-Tron behalve dat ik een zwarte hemel genomen heb en de parkeerassistent. Maar dat is echt freaky..... Dat gaat nog enkele weken duren voor ik daar vertrouwen in krijg. En ik moet GIGI overschot van gelijk geven. Het was het lange wachten meer dan waard!. Dus moed en geduld aan alle wachtenden na ons.
  8. Heb ook nieuws gekregen! Moest normaal wachten tot oktober maar er zouden een aantal Audi G-trons in productie gaan voor België en mijn wagen zou erbij zijn. Nieuwe leveringstijd eind juli-begin augustus. (Besteld in Februari.) Ik kan nu dan toch nog een beetje genieten van de zomer met mijn autooke. Dus die winterbanden moeten ze van mij er nu niet meer opzetten
  9. Beste Smalle, Jij zal lang moeten zoeken om iemand te vinden met een composiet tank. Die zijn er volgens mij niet. De ganse productie van deze wagens ligt al enkele maanden stil. De controle van aargastanks is om de vier jaar in een gespecialiseerd en gehomologeerd centrum.
  10. Iemand, die lid is van Testaankoop, zou de inhoud van deze topic naar hen moeten doorsturen. Deze topic begint stilaan een lijvig dossiertje te worden. Ik heb van het begin al gezegd dat hier een geurtje aan zit. Vooral het feit dat niemand een serieus antwoord krijgt staaft mijn mening. Ikzelf wist al twee weken na het tekenen van de bestelbon dat de levering van mijn Audi met minstens 2 maanden zou verlengd worden. Ik zit nu dus ook al aan 6 maanden.
  11. Alléé we zijn weer vertrokken. Eerst waren de gastanks niet goed, dan was de fabriek afgebrand, nu is de fabriek "Failliet" . Ze blijven dus met onze voeten spelen bij VAG. En morgen krijgen al de wachtende gasrijders ter compensatie een bon om gratis naar de cinema te gaan. Speciaal voor ons draaien ze "The good, the bad and the ugly". Gaan kijken met het openbaar vervoer uiteraard .
  12. Gefrustreerd ben ik echt niet, mister Lange_666. Ik wacht gewoon op mijn nieuwe wagen en ondertussen doet mijn huidige MB het nog zeer goed. Trouwens alle wagens komen al met de koerier naar Kortenberg en dan met een andere koerier naar de dealer. Daar gaat het helemaal niet om. Brand in een toeleveringsbedrijf blijft één van de vele uitvluchten van VAG die reeds terug te vinden zijn op deze blog. Denk je nu echt dat VAG, die in al hun merken dezelfde onderdelen gebruiken en op dezelfde platforms werken slechts één toeleveraar hebben voor hun onderdelen? Het zijn er minstens 5 per onderdeel. Valt er één toeleveraar uit wegens een staking of een "brand" dan nemen de andere dat tijdelijk over en steken een tandje bij. Zo simpel is dat met de "just in time" leveringen aan de fabrieken . Dus is er iets anders aan de hand met die extreem laattijdige leveringen en dat is geen frustratie maar het recht om te weten wat er echt scheelt. Een lid schrijft ook dat zijn wagen geproduceerd is en dat hij drie weken later bij de dealer verwacht wordt. En je vindt dat niet abnormaal dat de duizenden geproduceerde wagens per dag dan nog 3 weken ergens op een parking achterblijven. Dan staat gans Duitsland vol met niet-geleverde auto's. Groetjes
  13. Wat die zogenaamde brand in een toeleveringsbedrijf betreft, da's volgens mij dikke bullshit. Alle uitvluchten zijn goed om hun leveringsproblemen te verrechtvaardigen. Ik heb al driemaal een schriftelijk antwoord gevraagd wat de reden is van de vertraging. Noppes!!! Enkel de verkoper antwoordt uitsluitend via de telefoon. Die mensen mogen dan de ontevreden klanten te woord staan. Niemand durft iets op papier zetten. Ook niet waarom geproduceerde wagens nog drie weken achterblijven voor ze naar België komen. Wie weet de echte reden, ik in ieder geval niet.
  14. Duurt dat drie weken om die wagen in België te krijgen. Wordt die naar hier geduwd misschien? Brandstofbesparing
  15. Nog iets waar garagisten een leuke bijverdienste aan overhouden: Bij het vervangen van de remblokken verversen ze ongevraagd ook de remolie. Lijkt mij ook onnodig en deze olie is nog veel gevaarlijker voor het milieu.
×
×
  • Create New...