Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn vraag is eigenlijk heel simpel?

Wanneer gaat de CNG-prijs aan de pomp eigenlijk een beetje dalen terug ?????want in de nieuws uit zendingen hoor je enkel dat Benzine en Dieselprijzen vanaf toekomende dinsdag zouden gaan dalen 

Wij als CNG-rijders betalen hier in Belgie 3,94 euro per kilo gram dus dit komt voor een volle tank in mijn geval 25kg = gelijk aan 98,60 euro  als invalide persoon valt mij dit zwaar om nog veel te rijden met de wagen met alle gevolgen vandien ?

Dus is mijn vraag hier wie komt erop voor al die duizende CNG-rijders in Belgje en bij uit breiding in heel Europa? 

Hoogachtend en vriendelijke groeten Danny2015

Geplaatst:
2 uren geleden, CNGLEKKERGOEDKOOP zei:

ze gaan de btw op aardgas wel van 21% naar 6% verlagen dus ik denk dat dat wel een impact heeft op de cng prijs?

Volgens mij (en ik heb daar helemaal geen bewijs voor) zal 6% BTW enkel gelden op aardgas dat gebruikt wordt om te verwarmen. Voor huishoudelijk gebruik dus. Er is geen maximumprijs voor CNG en er is ook geen overheidsdienst die toeziet op een correcte prijs (zoals CREG/VREG/... voor de energiemarkten). Daardoor lijkt een BTW verlaging voor CNG mij heel riskant, aangezien tankstations makkelijk hun prijzen kunnen aanhouden en zo het verschil in BTW zelf kunnen incasseren.

Geplaatst:

Dat kan zijn, maar als de benzineprijs door lagere accijnzen gaat dalen is het in dat geval goedkoper om op benzine te rijden. Wat we al een tijdje zien is dat als de benzineprijzen stijgen, de cng prijs ook stijgt, al is er geen verhoging van de gasprijs. De tankstations passen hun prijs zo aan, dat het toch nog net iets goedkoper is op gas te rijden dan op benzine. Gezien er geen maximumprijs is, mogen ze daarvoor vragen wat ze willen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...